Is dit te snel? UPDATE

02-05-2018 21:20 153 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al een geruime tijd ben ik een stille meelezer en nu toch maar een account aangemaakt voor wat advies en misschien andere inzichten.
Ik ben sinds 8 maanden gescheiden na een huwelijk van ruim 10 jaar.
We hebben samen 1 kind en hebben co-ouderschap wat goed gaat, zowel voor kind als voor ons.
Nu komt ex-partner pas met de meededeling dat hij een nieuwe vriendin heeft, een moeder van school( haar kind zit bij ons kind in de klas).
Leuk voor hem dat hij weer opnieuw de liefde aan het ontdekken is maar de relatie is pas een paar weken( wel al serieus volgens hem) en hij heeft het er al over om kind in te lichten.
Ik heb aangegeven dat ik dit erg snel vind, paar weken relatie is in mijn ogen nog begin stadium en nog lang geen stabiele basis om nu al kind in te betrekken, eerst maar is kijken of alles na de roze wolk ook nog leuk is voordat kind hiermee wordt geconfronteerd.
Hij heeft het aangehoord maar zei er verder niet veel op.
Ik heb hem advies gegeven om eerst wat info hierover te gaan lezen voordat je zo een belangrijke mededeling doet bij kind en hoe je dit het beste kan aanpakken.
Nu mijn vraag; is dit onredelijk van mij dat ik niet meteen mee ga hierin?
chippiegek
UPDATE!
Ex partner is met kind 5 dagen op vakantie naar een vakantie-huisje.
Heb van te voren gevraagd of ze met zijn 2e gaan, antwoord was " ja, alleen ex en kind.
Na mededeling van relatie heb ik nog gevraagd of zijn vriendin en kinderen nu mee gaan, antwoord was "nee, is 4 persoonshuisje, kan niet met zijn 5e".
Nu blijkt dus dat ze wel met zijn alle op vakantie zijn!
Vind dit echt bizar! Had afgesproken met kind dat we vanavond zouden bellen voor bedtijd, ff kletsen over dr vakantie-avonturen, ex wist hiervan.
Hij reageert dus gewoon niet op apps van mij nu met verzoek om ff met kind te kletsen zoals beloofd aan haar, telefoon neemt hij niet op, ben echt boos!
Het is je ex, laat hem even met rust. Dat je je kind niet even mag spreken is kwalijk, maar ik denk dat hij ff genoeg van je bemoeizucht heeft. Probeer je zo min mogelijk van zijn situatie aan te trekken en concentreer je op je eigen situatie.
Dan heb je nu geleerd dat hij doet wat hij wil. Hou het beschaafd, omwille van je kind.
Adem in, adem uit ... je kind is niet in gevaar, loopt geen schade op, er is niets aan de hand. Je kind heeft gewoon een leuke, gezellige vakantie. Gun je kind dat, hou je in en verstoor het niet.

Je hebt last van je ego. Je wordt genegeerd zowel letterlijk (geen reactie op je berichten) als figuurlijk (ex legt je adviezen naast zich neer) Daarom ben je zo boos. Je hebt geen invloed meer op het leven van je ex. Ook al begaat hij in jou ogen stommiteiten, jij kunt daar helemaal niets aan veranderen. Dat is onderdeel van gescheiden zijn en daar zul je mee moeten leren leven. Projecteer het niet op je kind.
anoniem_178452 wijzigde dit bericht op 02-05-2018 21:35
0.08% gewijzigd
Je bent zijn ex.
Je hebt, hoe lullig ook want ik snap je ergens wel, niets meer te maken met hoe hij zijn leven inricht.

Jij vindt 8 maanden te kort
Hij niet
En daar gaan jullie her nooit over eens worden
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Foutje
Het is niet leuk maar hij bepaalt zijn eigen leven nu
Je ex is een lul die zich niet aan zijn afspraken houdt. Helaas kan je hier geen invloed op uitoefenen dus let it go. Wees ook wat milder voor jezelf en houd wat minder rekening met hem wat betreft kind. Go with the flow.
LiveLoveLaugh2 schreef:
02-05-2018 22:03
Je ex is een lul die zich niet aan zijn afspraken houdt. Helaas kan je hier geen invloed op uitoefenen dus let it go. Wees ook wat milder voor jezelf en houd wat minder rekening met hem wat betreft kind. Go with the flow.

Aan welke afspraken houdt hij zich niet dan?
Geef je kind een eigen telefoon zodat je niet afhankelijk bent van of je ex zijn telefoon wil opnemen.
Tsja ik snap jouw denken maar je hebt er niets meer over te zeggen. Jullie dochter maar sinds de scheiding dus wel zijn leven, zijn keuzes en zijn gevolgen
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
S-Groot schreef:
02-05-2018 22:05
Aan het ouderschapsplan kan ik me uit het vorige topic herinneren.

Het is kut maar je kan er niks aan veranderen.
S-Groot schreef:
In een eerder topic schreef TO dat ex zich niet aan de afspraken uit het ouderschapsplan houdt. En nu weer dat gelieg over de vakantie en het weigeren van een telefoongesprek
LiveLoveLaugh2 schreef:
02-05-2018 22:11
In een eerder topic schreef TO dat ex zich niet aan de afspraken uit het ouderschapsplan houdt. En nu weer dat gelieg over de vakantie en het weigeren van een telefoongesprek

Dat waren geen afspraken. Over andere 'afspraken' kan ik niet oordelen, kan me het andere topic niet herinneren.
S-Groot schreef:
02-05-2018 22:13
Dat waren geen afspraken. Over andere 'afspraken' kan ik niet oordelen, kan me het andere topic niet herinneren.
TO schrijft toch dat ex wist van afspraak tussen TO en kind om te bellen. En nu neemt hij niet op en reageert niet op appjes, die voelt de bui natuurlijk al hangen.
Nav je update; ex was nog niet klaar met mij! Zou absoluut onacceptabel zijn voor mij dat ik mijn kind niet kan spreken als dat afgesproken is.
LiveLoveLaugh2 schreef:
02-05-2018 22:15
TO schrijft toch dat ex wist van afspraak tussen TO en kind om te bellen. En nu neemt hij niet op en reageert niet op appjes, die voelt de bui natuurlijk al hangen.

Dus? Leuk is anders, dat begrijp ik heel goed, maar er staat nérgens dat TO en ex dit zo afgesproken hebben (en dus is er geen sprake van ex die zich niet aan de afspraken houdt).
S-Groot schreef:
Afspraak is:" als kind met iemand anders dan alleen dr ouders op vakantie gaat moet andere ouder daarvoor toestemmimg geven"
Summerdance schreef:
02-05-2018 21:34
Je bent zijn ex.
Je hebt, hoe lullig ook want ik snap je ergens wel, niets meer te maken met hoe hij zijn leven inricht.

Jij vindt 8 maanden te kort
Hij niet
En daar gaan jullie her nooit over eens worden
8 maanden niet te kort, 4-weken verkering en daar kind in al betrekken vind ik wel te vroeg
Chippiegek schreef:
02-05-2018 22:24
Afspraak is:" als kind met iemand anders dan alleen dr ouders op vakantie gaat moet andere ouder daarvoor toestemmimg geven"
Doe niet zo hysterisch, kind is toch met vader?
Laat het los
Het is zijn vakantie met jullie kind
Laat hen genieten daarvan
S-Groot schreef:
02-05-2018 22:13
Afspraak is dat kind ten alle tijden contact mag hebben met andere ouder dan waar zij verblijft.
Chippiegek schreef:
02-05-2018 22:25
8 maanden niet te kort, 4-weken verkering en daar kind in al betrekken vind ik wel te vroeg
Jouw mening, hij denkt daar blijkbaar anders over
Chippiegek schreef:
02-05-2018 22:26
Afspraak is dat kind ten alle tijden contact mag hebben met andere ouder dan waar zij verblijft.
Hij is niet bereikbaar dat wil niet zeggen dat hij contact verbiedt. Geef kind eigen telefoon.
Ik vind het trouwens ook raar dat je moet bellen. Lijkt alsof je wilt controleren, gebruik daar je kind niet voor. Je ziet het straks weer terug na de vakantie.
Ik snap wel dat die ex het zat is
S-Meds schreef:
02-05-2018 22:28
Hij is niet bereikbaar dat wil niet zeggen dat hij contact verbiedt. Geef kind eigen telefoon.
Ik vind het trouwens ook raar dat je moet bellen. Lijkt alsof je wilt controleren, gebruik daar je kind niet voor. Je ziet het straks weer terug na de vakantie.
Ik snap wel dat die ex het zat is

Mee eens.
Chippiegek schreef:
02-05-2018 22:24
Conclusie: ex doet wat hij zelf nodig acht, doe dat dan zelf ook. Misschien let je dan ook wat minder op zijn naleven van het ouderschapsplan. Zorg voor een telefoon voor dochter zodat je haar zelf altijd kan bereiken en probeer afleiding te zoeken op de dagen dat dochter bij vader is. Laat het los.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven