Is dit verkrachting?

12-08-2017 13:40 697 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er kapot van....na een lange tijd ging het weer goed in onze relatie. We hebben veel problemen gehad en deze leken overwonnen. Samen afspraken gemaakt over de toekomst om niet steeds in dezelfde valkuilen te trappen. Volop plannen voor nu en later. Zo ook op vakantie. Ik had hier zo naar uit gekeken, ik ben heel veel ziek geweest.

De tweede avond van onze vakantie dus samen naar bed voor sex. Allebei opgewonden. Op een gegeven moment merk ik dat mijn man iets wil doen wat ik niet wil. Ik zeg duidelijk nee ik wil deze handeling niet. Hij stopt, maar probeert even later opnieuw. Weer duidelijk nee gezegd, maar dan gaat hij toch door. Ik heb hem weggeduwd en ben uit bed gesprongen. Ik heb me opgesloten in de andere slaapkamer, ik was echt geschokt dat hij dat deed. We zijn al 30 jaar samen.

Volgende ochtend zegt hij niets. Zodra ik begin te praten biedt hij zijn excuses aan, ik wil hem niet door. Er zit een gonsend geluid in mijn hoofd van woede. Tja hij was gewoon geil zei hij, hij had dit niet moeten doen.

Ik voel me zo rot. Slaap de afgelopen nachten bij mijn dochters op de kamer. Ik wil naar huis....maar zij hebben het fijn na maanden.

Alle ellende van afgelopen jaren komen in hevigheid terug.
Ik heb mijn man beschuldigd van verkrachting, hij lijkt dit niet te snappen.
La-di-da schreef:
12-08-2017 21:04
Ik vind het overdreven. Het is je man. Je bent 30 jaar bij elkaar. Hij heeft sorry gezegd en was in een geile bui. Kan gebeuren lijkt mij en alleen vertellen dat je er niet van gediend bent, dat je de situatie vervelend vond en dat je wil dat dit niet meer gebeurd is genoeg. Klaar.
En als TO zijn auto kapot had getrapt was het ook geen probleem geweest, want dan was ze immers in een boze bui.

Kijken hoe haar man dan gereageerd had. Maar oh, dat mag natuurlijk niet. Een vrouw verkrachten is echter niet zo'n groot probleem :facepalm:
Dreamer schreef:
12-08-2017 21:08
Ik heb al 24 jaar mijn man. We hebben vaak en veel en lekker naar volle tevredenheid seks gehad. Maar toch, als ik zeg 'ik heb nu geen zin', en hij penetreert toch, dan is dat dus verkrachting. Ook al is het mijn man. En ook al zijn we al zo lang samen.

Als ik niet wil, heeft hij niet te penetreren, waar dan ook.
Ik ben de laatste die zal zegen dat dit geen verkrachting is.
Maar als je iemand van het leven beroofd dan hangt het van de omstandigheden af of er de classificatie moord, doodslag of dood door schuld aan wordt gegeven. Hoe is dat met verkrachting?

Natuurlijk is het achterlijk om te stellen dat verkrachters alleen maar engerds zijn die vrouwen van hun fiets af trekken. Maar zo'n engerd is het ene uiterste. Een ander uiterste is een man met wie je al jaren sekst die één avondje een stap te ver gaat. Zonder geweld. Zonder er echt over na te denken. Als iemand van het leven beroven verdeeld kan worden in (strafbare!) categorieën, waarom dan niet bij verkrachting?

Dit is geen excuus. Net zoals doodslag geen excuus is ten opzichte van moord.
Ik denk zelfs dat het juist beter zou zijn als er gradaties zijn m.b.t. verkrachting. Dan krijg je tenminste niet meer de idiote opmerkingen dat verkrachters engerds zijn die je van je fiets af trekken. En misschien durven verkrachte vrouwen die een aangifte een brug te ver vinden dan wél stappen te zetten.
kadanz schreef:
12-08-2017 22:11
Maar als je iemand van het leven beroofd dan hangt het van de omstandigheden af of er de classificatie moord, doodslag of dood door schuld aan wordt gegeven. Hoe is dat met verkrachting?
onzedelijk gedrag
aanranding
verkrachting.
MoirenPhae schreef:
12-08-2017 22:13
onzedelijk gedrag
aanranding
verkrachting.
Nee, als we de vergelijking met moord erbij houden dan is 'onzedelijk gedrag' te vergelijken met, ik noem maar wat, belediging. 'Aanranding' dekt de lading ook niet. TO ís verkracht, niet aangerand. Er ís binnengedrongen.
kadanz schreef:
12-08-2017 22:19
Nee, als we de vergelijking met moord erbij houden dan is 'onzedelijk gedrag' te vergelijken met, ik noem maar wat, belediging. 'Aanranding' dekt de lading ook niet. TO ís verkracht, niet aangerand. Er ís binnengedrongen.
Het was de trap doe jij graag wil.

Ik vind dat er nooit verzachtende omstandigheden zijn. Nee is nee.
Gedwongen behandeling zou een mooie toevoeging zijn.
Er gaat echt iets mis in je bovenkamer als je hem er na 2x nee doodleuk alsnog induwt.
En ook nog eens het risico op lichamelijke schade voor lief neemt.

Ik vind het jammer dat het zo vaak niet bestraft wordt.
Even over nagedacht. Ten eerste is je man in deze fout geweest. Dat sowieso. Jullie zijn al heel lang samen waardoor ik er vanuit ga dat jullie gelukkig waren al die tijd. Dat jullie het samen goed hadden. Wat ik denk ik zou doen. Ik zou eenmaal een gesprek aan gaan met man. Vertellen hoe dit voor jou was, hoe je je eronder voelt. En vooral heel duidelijk maken dat als hij ooit nog zoiets flikt het over is tussen jullie. Ik zou geen aangifte doen. Aangifte houd in dat je relatie over is, de kinderen hiermee geraakt worden. Maar de grote vraag is natuurlijk wat jij wil. Hoe dan ook is het gewoon een klote streek van hem en voel jij je nu zeer ellendig. Sterkte
Mia1981 schreef:
12-08-2017 22:23
Even over nagedacht. Ten eerste is je man in deze fout geweest. Dat sowieso. Jullie zijn al heel lang samen waardoor ik er vanuit ga dat jullie gelukkig waren al die tijd. Dat jullie het samen goed hadden. Wat ik denk ik zou doen. Ik zou eenmaal een gesprek aan gaan met man. Vertellen hoe dit voor jou was, hoe je je eronder voelt. En vooral heel duidelijk maken dat als hij ooit nog zoiets flikt het over is tussen jullie. Ik zou geen aangifte doen. Aangifte houd in dat je relatie over is, de kinderen hiermee geraakt worden. Maar de grote vraag is natuurlijk wat jij wil. Hoe dan ook is het gewoon een klote streek van hem en voel jij je nu zeer ellendig. Sterkte
Zou je dit advies ook geven als hij haar 2 blauwe ogen had geslagen?
Ik zeg ook 'ik denk dat ik'. Als je het zelf niet hebt meegemaakt is het moeilijker oordelen. Wat ze kiest is aan haar. En ja dan kan ik me best voorstellen dat ze haar 30 jaar relatie niet opgeven wil, icm een man die zeer veel spijt heeft en zoiets nooit meer doet. Betreffende de 2 blauwe ogen, die situatie ken ik dan persoonlijk weer wel. Ik ben gegaan.
kadanz schreef:
12-08-2017 22:11

Natuurlijk is het achterlijk om te stellen dat verkrachters alleen maar engerds zijn die vrouwen van hun fiets af trekken. Maar zo'n engerd is het ene uiterste. Een ander uiterste is een man met wie je al jaren sekst die één avondje een stap te ver gaat. Zonder geweld. Zonder er echt over na te denken. Als iemand van het leven beroven verdeeld kan worden in (strafbare!) categorieën, waarom dan niet bij verkrachting?

Dit is geen excuus. Net zoals doodslag geen excuus is ten opzichte van moord.
Ik denk zelfs dat het juist beter zou zijn als er gradaties zijn m.b.t. verkrachting. Dan krijg je tenminste niet meer de idiote opmerkingen dat verkrachters engerds zijn die je van je fiets af trekken. En misschien durven verkrachte vrouwen die een aangifte een brug te ver vinden dan wél stappen te zetten.
Omstandigheden en intentie. Je kan iemand per ongeluk dood rijden, of willens en wetens omleggen. Maar tenzij een man met erecte penis struikelt en pardoes in een vrouw landt, is bij verkrachting de intentie vaak minder dubieus. Of het dan die engerd of een geliefde is. Ongewenste penetratie is ongewenste penetratie. Of het nu liefdevol/in een relatie is of niet.

Begrijp me niet verkeerd, ik snap de vergelijking maar het gaat hier niet op. Je kan iemand per ongeluk doden, per ongeluk neuken is knap lastig.

Persoonlijk ben ik blij dat er geen gradaties zijn in verkrachting. Zelfs het stereotype man in de bosjes is al lastig genoeg te bewijzen. Ik vrees dat, hoe goed de intenties misschien ook zijn, gradaties instellen dit alleen maar lastiger maakt.

Het grootste verschil is dat een dood (buiten natuurlijke oorzaak uiteraard) sowieso vervolgd wordt. Voor verkrachting is er aangifte nodig. Enerzijds fijn, voor de vrouwen die hun man iets dergelijks vergeven en gewoon door willen gaan met de relatie, anderzijds lastig, omdat vrouwen die de aangifte niet durven doen hiermee in de kou staan.

Het lijkt simpel, maar helaas is de problematiek complex.
kadanz schreef:
12-08-2017 22:19
En ze had NEE gezegd. Meerdere keren.

Als hij er per ongeluk ingegleden was (dat kan) dan was het een 'oeps' momentje, maar hij had het al eens geprobeerd, ze had duidelijk aangegeven het niet te willen, dan doe je dat dus ook niet.
Later is nu
Mia1981 schreef:
12-08-2017 22:29
Ik zeg ook 'ik denk dat ik'. Als je het zelf niet hebt meegemaakt is het moeilijker oordelen. Wat ze kiest is aan haar. En ja dan kan ik me best voorstellen dat ze haar 30 jaar relatie niet opgeven wil, icm een man die zeer veel spijt heeft en zoiets nooit meer doet. Betreffende de 2 blauwe ogen, die situatie ken ik dan persoonlijk weer wel. Ik ben gegaan.
Dat vind ik dan wel opvallend.
Als je een blauw oog van hem krijgt stap je op.
Als hij tegen je wil zijn piemel in je kont duwt, ook al heb jij een paar keer nee gezegd, ga je in gesprek.

Wat is het verschil?
Het is beiden geweld.
Mia1981 schreef:
12-08-2017 22:23
Ik snap wat je wil zeggen maar... wat als mama nu ongelukkig is en blijft? Raakt dat de kinderen niet?

Er zijn veel dingen die TO kan doen. De enige juiste keuze daarin is de keuze waar zij zich goed bij voelt, ongeacht of sommige van ons anders zouden kiezen. Iedereen is anders enzo. En dat mag ook allemaal. Maar suggereren dat ze er niets mee moet omdat kinderen... dat vind ik best pijnlijk. Want in mijn optiek moet je als moeder stevig in je schoenen staan om een goed voorbeeld te geven. Dus voor het omgekeerde is ook wat te zeggen: zou je vinden dat je dochter dit moet pikken?

Niet persoonlijk bedoeld hoor, maar zag het argument "kinderen" al vaker langskomen vandaar :)
volgens TO was dit ook de druppel, dus zo goed zat het waarschijnlijk al niet.
Later is nu
Ook een blauw oog en de keuze om op te stappen gebeurt niet van de ene op de andere dag. Ik zeg alleen dat een relatie van 30 jaar wel wat inhoud. Ik zeg ook dat man fout was. Daar is geen twijfel over. Maar aangifte doen, houd heel wat in en zal heel veel gevolgen hebben. En dan is de vraag of TO dat wil. En ja misschien ben ik te soft, dat kan. Maar als hun zo lang samen goed en gelukkig was, en haar man heeft spijt met heel zijn hart, kunnen ze er dan niet samen uitkomen ?
Het gaat mij niet om de kinderen. Het gaat mij om TO zelf. Of de afgelopen 30 jaar goed waren. Hoe ze zich voelt over haar man voor dit gebeurde. Hoe hij er nu in staat om wat er is gebeurt. Alles te samen.
Mia1981 schreef:
12-08-2017 22:37
Ook een blauw oog en de keuze om op te stappen gebeurt niet van de ene op de andere dag. Ik zeg alleen dat een relatie van 30 jaar wel wat inhoud. Ik zeg ook dat man fout was. Daar is geen twijfel over. Maar aangifte doen, houd heel wat in en zal heel veel gevolgen hebben. En dan is de vraag of TO dat wil. En ja misschien ben ik te soft, dat kan. Maar als hun zo lang samen goed en gelukkig was, en haar man heeft spijt met heel zijn hart, kunnen ze er dan niet samen uitkomen ?
Waarom zou het geen gevolgen mogen hebben?
Hij heeft haar verkracht.
Hij is verantwoordelijk voor de gevolgen sinds het moment hij de kéuze maakte om zijn pik, tegen haar zin in. in haar anus te duwen.
En hij is dus ook verantwoordelijk voor de gevolgen die dat voor de kinderen heeft.
Zij heeft geen énkele verantwoordelijkheid voor de consequenties.

Ik vind het bijzonder dat jij vindt dat zij die verantwoording draagt.
Mia1981 schreef:
12-08-2017 22:39
Het gaat mij niet om de kinderen. Het gaat mij om TO zelf. Of de afgelopen 30 jaar goed waren. Hoe ze zich voelt over haar man voor dit gebeurde. Hoe hij er nu in staat om wat er is gebeurt. Alles te samen.
Die waren niet goed, zie de OP.
Hij weigert excuses aan te bieden of zelfs maar toe te geven dat hij ver voorbij de grens is gegaan.
Sterker nog, het is al nachten geleden gebeurd!
Dreamer schreef:
12-08-2017 22:31
En ze had NEE gezegd. Meerdere keren.

Als hij er per ongeluk ingegleden was (dat kan) dan was het een 'oeps' momentje, maar hij had het al eens geprobeerd, ze had duidelijk aangegeven het niet te willen, dan doe je dat dus ook niet.

Het ís ook verkrachting en die vent verdient straf. Maar geen rechter zal hem in gelijke mate zou straffen als een engerd die met geweld meisjes van hun fiets afrukt en bruut verkracht. Een rechter zal kijken naar de omstandigheden en van daaruit oordelen.
Excuses ik heb sommige dingen dan inderdaad over het hoofd gezien
Als hij niet eens Door heeft dat hij fout was, dan houd het op.
MoirenPhae schreef:
12-08-2017 22:39
Waarom zou het geen gevolgen mogen hebben?
Hij heeft haar verkracht.
Hij is verantwoordelijk voor de gevolgen sinds het moment hij de kéuze maakte om zijn pik, tegen haar zin in. in haar anus te duwen.
En hij is dus ook verantwoordelijk voor de gevolgen die dat voor de kinderen heeft.
Zij heeft geen énkele verantwoordelijkheid voor de consequenties.

Ik vind het bijzonder dat jij vindt dat zij die verantwoording draagt.
Eens. Ik snap het idee, maar het is ZIJN keuze geweest. Dat TO nu op meerdere manieren kan reageren, maakt de gevolgen niet haar verantwoordelijkheid. Immers had zij geen keuze hoeven maken als hij had begrepen dat nee ook nee is.
kadanz schreef:
12-08-2017 22:43
Het ís ook verkrachting en die vent verdient straf. Maar geen rechter zal hem in gelijke mate zou straffen als een engerd die met geweld meisjes van hun fiets afrukt en bruut verkracht. Een rechter zal kijken naar de omstandigheden en van daaruit oordelen.
Helaas voor de man van TO is een huwelijk (gelukkig) geen verzachtende omstandigheid. Grote kans dat hij net zo een fikse straf krijgt. Minus wellicht TBS, gezien vele engerds uit de bosjes vaak psygische problemen hebben.
dumbledot schreef:
12-08-2017 22:29
Omstandigheden en intentie. Je kan iemand per ongeluk dood rijden, of willens en wetens omleggen. Maar tenzij een man met erecte penis struikelt en pardoes in een vrouw landt, is bij verkrachting de intentie vaak minder dubieus. Of het dan die engerd of een geliefde is. Ongewenste penetratie is ongewenste penetratie. Of het nu liefdevol/in een relatie is of niet.

Begrijp me niet verkeerd, ik snap de vergelijking maar het gaat hier niet op. Je kan iemand per ongeluk doden, per ongeluk neuken is knap lastig.

Persoonlijk ben ik blij dat er geen gradaties zijn in verkrachting. Zelfs het stereotype man in de bosjes is al lastig genoeg te bewijzen. Ik vrees dat, hoe goed de intenties misschien ook zijn, gradaties instellen dit alleen maar lastiger maakt.

Het grootste verschil is dat een dood (buiten natuurlijke oorzaak uiteraard) sowieso vervolgd wordt. Voor verkrachting is er aangifte nodig. Enerzijds fijn, voor de vrouwen die hun man iets dergelijks vergeven en gewoon door willen gaan met de relatie, anderzijds lastig, omdat vrouwen die de aangifte niet durven doen hiermee in de kou staan.

Het lijkt simpel, maar helaas is de problematiek complex.
Juist omdat de problematiek complex is is een enkele overkoepelende term 'verkrachting' enigszins beperkend. Het levert keer op keer discussie op. Het weerhoudt mensen van het doen van aangifte. Het leidt tot bizarre stuiptrekkingen als in America war je haast een 'written consent' moet eisen voordat je met iemand naar bed gaat.

Zie alle discussies hier op Viva over dronken seksende tieners die, die al dan niet achteraf, van mening zijn dat er grenzen zijn overtreden. Nee, ik ben het er niet mee eens dat verkrachting in de meeste gevallen zwart/wit/niet-dubieus is. Er zijn altijd omstandigheden die meespelen, vandaar dat ik denk dat een gradatie a la dood door schuld/doodslag/moord wel degelijk voordelen heeft. Het schept duidelijkheid.
kadanz schreef:
12-08-2017 22:53
Juist omdat de problematiek complex is is een enkele overkoepelende term 'verkrachting' enigszins beperkend. Het levert keer op keer discussie op. Het weerhoudt mensen van het doen van aangifte. Het leidt tot bizarre stuiptrekkingen als in America war je haast een 'written consent' moet eisen voordat je met iemand naar bed gaat.

Zie alle discussies hier op Viva over dronken seksende tieners die, die al dan niet achteraf, van mening zijn dat er grenzen zijn overtreden. Nee, ik ben het er niet mee eens dat verkrachting in de meeste gevallen zwart/wit/niet-dubieus is. Er zijn altijd omstandigheden die meespelen, vandaar dat ik denk dat een gradatie a la dood door schuld/doodslag/moord wel degelijk voordelen heeft. Het schept duidelijkheid.
Welnee, dat is schaamte, denken toch niet geloofd te worden, denken dat het je eigen schuld is, enz.
Niet omdat er niet genoeg gradaties zijn.

Written consent, volgens mij maak je het nu wat dramatischer dan het i en is dit in nl helemaal niet aan de orde.
Verkrachting is verkrachting. Binnen een huwelijk of een engerd die je van je fiets trekt. NEE is NEE. Jammer dat sommigen nog altijd beweren dat dat niet altijd zo is.
Life is short. Eat dessert first.
Oh, en open een eigen topic voor deze discussie. Lijkt me hier niet op zijn plek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven