Is dit verkrachting?
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:40
Ik ben er kapot van....na een lange tijd ging het weer goed in onze relatie. We hebben veel problemen gehad en deze leken overwonnen. Samen afspraken gemaakt over de toekomst om niet steeds in dezelfde valkuilen te trappen. Volop plannen voor nu en later. Zo ook op vakantie. Ik had hier zo naar uit gekeken, ik ben heel veel ziek geweest.
De tweede avond van onze vakantie dus samen naar bed voor sex. Allebei opgewonden. Op een gegeven moment merk ik dat mijn man iets wil doen wat ik niet wil. Ik zeg duidelijk nee ik wil deze handeling niet. Hij stopt, maar probeert even later opnieuw. Weer duidelijk nee gezegd, maar dan gaat hij toch door. Ik heb hem weggeduwd en ben uit bed gesprongen. Ik heb me opgesloten in de andere slaapkamer, ik was echt geschokt dat hij dat deed. We zijn al 30 jaar samen.
Volgende ochtend zegt hij niets. Zodra ik begin te praten biedt hij zijn excuses aan, ik wil hem niet door. Er zit een gonsend geluid in mijn hoofd van woede. Tja hij was gewoon geil zei hij, hij had dit niet moeten doen.
Ik voel me zo rot. Slaap de afgelopen nachten bij mijn dochters op de kamer. Ik wil naar huis....maar zij hebben het fijn na maanden.
Alle ellende van afgelopen jaren komen in hevigheid terug.
Ik heb mijn man beschuldigd van verkrachting, hij lijkt dit niet te snappen.
De tweede avond van onze vakantie dus samen naar bed voor sex. Allebei opgewonden. Op een gegeven moment merk ik dat mijn man iets wil doen wat ik niet wil. Ik zeg duidelijk nee ik wil deze handeling niet. Hij stopt, maar probeert even later opnieuw. Weer duidelijk nee gezegd, maar dan gaat hij toch door. Ik heb hem weggeduwd en ben uit bed gesprongen. Ik heb me opgesloten in de andere slaapkamer, ik was echt geschokt dat hij dat deed. We zijn al 30 jaar samen.
Volgende ochtend zegt hij niets. Zodra ik begin te praten biedt hij zijn excuses aan, ik wil hem niet door. Er zit een gonsend geluid in mijn hoofd van woede. Tja hij was gewoon geil zei hij, hij had dit niet moeten doen.
Ik voel me zo rot. Slaap de afgelopen nachten bij mijn dochters op de kamer. Ik wil naar huis....maar zij hebben het fijn na maanden.
Alle ellende van afgelopen jaren komen in hevigheid terug.
Ik heb mijn man beschuldigd van verkrachting, hij lijkt dit niet te snappen.

zaterdag 12 augustus 2017 om 20:31
De wet is heel duidelijk: penetratie zonder toestemming is verkrachting. Dus als TO ons vraagt of het verkrachting is als haar man, ondanks een herhaald en duidelijk nee van haar kant, bij haar is binnen gedrongen, dan is het antwoord dus "ja, dat is verkrachting". En dat antwoord zal elke rechter ook geven als deze vraag aan hem/haar gesteld wordt.GinnyJones schreef: ↑12-08-2017 19:40Of dit valt onder verkrachting of niet is niet aan de mensen van het viva forum maar aan een rechter. Zowel de voor als tegenstanders kunnen niet oordelen omdat ze er niet bij geweest zijn.. Het enige dat to kan doen is aangifte en kijken wat de rechter beslist.
Of haar man daar ook voor veroordeeld kan worden, is een heel andere vraag. Dan gaat het namelijk over aangifte (wat TO niet wil doen) en over bewijslast (die vooralsnog in deze kwestie niet aanwezig is). Maar die vraag wordt hier niet gesteld.
zaterdag 12 augustus 2017 om 20:36
je zegt het zelf al: zij zegt nee en hij doet het wel. Dus is het onder dwang. Volgens jouw eigen definitie dus verkrachting.Onverwachts schreef: ↑12-08-2017 17:40TO: Eerst even heel duidelijk dat ik met je te doen hebt, dat jouw gevoel er van mij mag zijn, dat jouw gevoel voor jou het belangrijkste is en dat ik geen oordeel heb over de acties waar je toe over gaat. Je schrijft dat na lange tijd de (relatie) problemen opgelost leken maar ik kan mij voorstellen dat nog lang niet alles 100% koek en ei is wat de situatie erger kan laten lijken als hij is. Je man heeft zijn excuses aangeboden, dat het niet had gemogen en geil was (zich op het moment suprême laten leiden door zijn driften???), ik kan niet beoordelen of het laconiek was om ervan af te zijn of dat hij het meende.
Wake up voor degenen die drammen over aangifte doen: Als dit 100% verkrachting is zou TO, kinderen of geen kinderen, vervoer of niet, geen uur meer bij hem op vakantie blijven en ik vrees dat dit bij een aangifte ook wel eens mee kan wegen. Als TO te zwak is om op te stappen en de vakantie uitzit is het ook maar de vraag hoe duidelijk haar nee was.
Als dit verkrachting is heb ik mijn vrouw ook diverse keren verkracht, ik heb een paar keer iets nieuws geprobeerd wat voordat het geprobeerd werd niets leek en nee opleverde, sommige dingen waren achteraf fijn en over sommige dingen reageerde mijn vrouw vergelijkbaar als TO beschrijft. Voor de duidelijkheid ik heb mijn vrouw gevraagd of zij dat zag als verkrachting en haar antwoord is nee tenzij je het onder dwang, bedreigingen, manipulatie of herhaald had gedaan.
Later is nu

zaterdag 12 augustus 2017 om 20:40
Bblientje: het is echt een keer genoeg geweest! Hebben we je nu al een paar keer op gewezen. Kun je niet een klein beetje begrip opbrengen voor iemand die net verkracht is? Ik wil niet zomaar voor een ander invullen, maar ben er toch vrij zeker van dat iemand echt niet op jouw posts zit te wachten op dit moment.
Die zijn verre van meelevend, begripvol en vriendelijk. Dan druk ik me nog zachtjes uit.
Die zijn verre van meelevend, begripvol en vriendelijk. Dan druk ik me nog zachtjes uit.

zaterdag 12 augustus 2017 om 20:45
Wat ontzettend respectloos naar jouw vrouw. Haar eerst verkrachten en vervolgens met je vraagstelling ook nog eens heel duidelijk laten zien dat je heel goed wist dat je daar mee bezig was ook. Als je mijn vent was geweest, dan had ik aangifte gedaan en was ik van je gescheiden. Jij mag echt in je handen knijpen met zo'n vrouw, en ik adviseer je om haar heel snel een heel stuk beter te gaan behandelen.Onverwachts schreef: ↑12-08-2017 17:40Als dit verkrachting is heb ik mijn vrouw ook diverse keren verkracht, ik heb een paar keer iets nieuws geprobeerd wat voordat het geprobeerd werd niets leek en nee opleverde, sommige dingen waren achteraf fijn en over sommige dingen reageerde mijn vrouw vergelijkbaar als TO beschrijft. Voor de duidelijkheid ik heb mijn vrouw gevraagd of zij dat zag als verkrachting en haar antwoord is nee tenzij je het onder dwang, bedreigingen, manipulatie of herhaald had gedaan.
zaterdag 12 augustus 2017 om 20:47
To, hoe is het nu met je? Ik kan mij voorstellen dat je hele wereld op zijn kop staat. Je kan je man ook gewoon wegsturen, laat hij maar lekker naar huis gaan. Jij hoeft niet weg te gaan. Ik kan mij voorstellen dat je niet meer van je vakantie kan genieten. Samen met je man doen alsof er niets gebeurd is de komende dagen lijkt mij helemaal niet te doen.
Ik kan mij voorstellen dat je geen aangifte wil doen. Het idee om een melding te doen is wel een goed idee. Dan kan je later nog kijken of je hier uberhaupt nog iets mee wil. Vraag je man om op te hoepelen zodra je thuis bent dan kan jij rustig uitzoeken wat je allemaal moet regelen.
Heel veel sterkte en
voor jou.
Ik kan mij voorstellen dat je geen aangifte wil doen. Het idee om een melding te doen is wel een goed idee. Dan kan je later nog kijken of je hier uberhaupt nog iets mee wil. Vraag je man om op te hoepelen zodra je thuis bent dan kan jij rustig uitzoeken wat je allemaal moet regelen.
Heel veel sterkte en

zaterdag 12 augustus 2017 om 20:52
+1veensteker schreef: ↑12-08-2017 20:47To, hoe is het nu met je? Ik kan mij voorstellen dat je hele wereld op zijn kop staat. Je kan je man ook gewoon wegsturen, laat hij maar lekker naar huis gaan. Jij hoeft niet weg te gaan. Ik kan mij voorstellen dat je niet meer van je vakantie kan genieten. Samen met je man doen alsof er niets gebeurd is de komende dagen lijkt mij helemaal niet te doen.
Heel veel sterkte envoor jou.

zaterdag 12 augustus 2017 om 20:54
Wat een smerige post. Ik had al weinig met je op toen ik jouw topic las dat je je vrouw belazerde en een andere vrouw zwanger had gemaakt (loep). Respect voor vrouwen is bij jou sowieso niet echt aan de orde. Bah.Onverwachts schreef: ↑12-08-2017 17:40
Als dit verkrachting is heb ik mijn vrouw ook diverse keren verkracht, ik heb een paar keer iets nieuws geprobeerd wat voordat het geprobeerd werd niets leek en nee opleverde, sommige dingen waren achteraf fijn en over sommige dingen reageerde mijn vrouw vergelijkbaar als TO beschrijft. Voor de duidelijkheid ik heb mijn vrouw gevraagd of zij dat zag als verkrachting en haar antwoord is nee tenzij je het onder dwang, bedreigingen, manipulatie of herhaald had gedaan.

zaterdag 12 augustus 2017 om 20:55
Hij behandelt zijn vrouw sowieso als stront. Loep.-NummerZoveel- schreef: ↑12-08-2017 20:45Wat ontzettend respectloos naar jouw vrouw. Haar eerst verkrachten en vervolgens met je vraagstelling ook nog eens heel duidelijk laten zien dat je heel goed wist dat je daar mee bezig was ook. Als je mijn vent was geweest, dan had ik aangifte gedaan en was ik van je gescheiden. Jij mag echt in je handen knijpen met zo'n vrouw, en ik adviseer je om haar heel snel een heel stuk beter te gaan behandelen.

zaterdag 12 augustus 2017 om 21:04
zaterdag 12 augustus 2017 om 21:08
Ik heb al 24 jaar mijn man. We hebben vaak en veel en lekker naar volle tevredenheid seks gehad. Maar toch, als ik zeg 'ik heb nu geen zin', en hij penetreert toch, dan is dat dus verkrachting. Ook al is het mijn man. En ook al zijn we al zo lang samen.La-di-da schreef: ↑12-08-2017 21:04Ik vind het overdreven. Het is je man. Je bent 30 jaar bij elkaar. Hij heeft sorry gezegd en was in een geile bui. Kan gebeuren lijkt mij en alleen vertellen dat je er niet van gediend bent, dat je de situatie vervelend vond en dat je wil dat dit niet meer gebeurd is genoeg. Klaar.
Als ik niet wil, heeft hij niet te penetreren, waar dan ook.
Later is nu
zaterdag 12 augustus 2017 om 21:09
La-di-da schreef: ↑12-08-2017 21:04Ik vind het overdreven. Het is je man. Je bent 30 jaar bij elkaar. Hij heeft sorry gezegd en was in een geile bui. Kan gebeuren lijkt mij en alleen vertellen dat je er niet van gediend bent, dat je de situatie vervelend vond en dat je wil dat dit niet meer gebeurd is genoeg. Klaar.
Sorry hoor wat een onzinnige post
Jij vindt dus dat als je 30 jaar bij elkaar bent je deze verkrachting maar goed vinden? Wat een onzin

zaterdag 12 augustus 2017 om 21:11
Ah, weer zo eentje die denkt dat verkrachting binnen het huwelijk niet bestaat en het vrouwtje zich gewoon wat moet onderwerpen, zodat hij aan zijn gerief komt.La-di-da schreef: ↑12-08-2017 21:04Ik vind het overdreven. Het is je man. Je bent 30 jaar bij elkaar. Hij heeft sorry gezegd en was in een geile bui. Kan gebeuren lijkt mij en alleen vertellen dat je er niet van gediend bent, dat je de situatie vervelend vond en dat je wil dat dit niet meer gebeurd is genoeg. Klaar.

zaterdag 12 augustus 2017 om 21:12
Godskolere wat een gezeik hier. Het is al vaker genoemd: het tegen iemand wil in binnendringen van het lichaam is verkrachting. Punt. Of het nu een enge man in de bosjes is, of de man met wie je al 50+ jaar samen bent. Het is verkrachting. Het is strafbaar.
Of je aangifte wil doen is een tweede, dat is persoonlijk. En alleen TO kan beslissen of dat voor haar de juiste optie is.
Iedereen ervaart een dergelijk voorval anders, de een doet aangifte, de ander haalt de schouders op, weer een ander wil relatietherapie, en de volgende scheiden...
En dat is allemaal even goed; het gaat erom dat TO een manier vind die haar verder helpt. Met verwerken etc.
Dat jij of je buurvrouw anders zou kiezen, ook helemaal prima. Maar wel of geen verkrachting, die discussie is niet aan de orde. Er is namelijk niks om over de discussiëren. Volgens de wet IS het nu eenmaal verkrachting, of je het er mee eens bent of niet. Geen huwelijk maakt het niet aan de definitie voldoet.
En sorry TO, maar je man is een hufter. Of in elk geval deze daad. Ik wens je veel sterkte en wijsheid toe.
Of je aangifte wil doen is een tweede, dat is persoonlijk. En alleen TO kan beslissen of dat voor haar de juiste optie is.
Iedereen ervaart een dergelijk voorval anders, de een doet aangifte, de ander haalt de schouders op, weer een ander wil relatietherapie, en de volgende scheiden...
En dat is allemaal even goed; het gaat erom dat TO een manier vind die haar verder helpt. Met verwerken etc.
Dat jij of je buurvrouw anders zou kiezen, ook helemaal prima. Maar wel of geen verkrachting, die discussie is niet aan de orde. Er is namelijk niks om over de discussiëren. Volgens de wet IS het nu eenmaal verkrachting, of je het er mee eens bent of niet. Geen huwelijk maakt het niet aan de definitie voldoet.
En sorry TO, maar je man is een hufter. Of in elk geval deze daad. Ik wens je veel sterkte en wijsheid toe.

zaterdag 12 augustus 2017 om 21:19
dumbledot schreef: ↑12-08-2017 21:12Godskolere wat een gezeik hier. Het is al vaker genoemd: het tegen iemand wil in binnendringen van het lichaam is verkrachting. Punt. Of het nu een enge man in de bosjes is, of de man met wie je al 50+ jaar samen bent. Het is verkrachting. Het is strafbaar.
+100

zaterdag 12 augustus 2017 om 21:20
Sjongejonge... je bent de zoveelste die een reactie geeft waarvan ik (nog maar een keer) ga vragen: denk je eraan dat TO dit meeleest en hoe het voor haar is om dit soort reacties te lezen? Dat je haar helpt, of een ander?La-di-da schreef: ↑12-08-2017 21:04Ik vind het overdreven. Het is je man. Je bent 30 jaar bij elkaar. Hij heeft sorry gezegd en was in een geile bui. Kan gebeuren lijkt mij en alleen vertellen dat je er niet van gediend bent, dat je de situatie vervelend vond en dat je wil dat dit niet meer gebeurd is genoeg. Klaar.

TO, ben je er nog? Als je meeleest maar -heel begrijpelijk- niet meer wil reageren bedenk dan dat er een paar mensen overduidelijk geen seconde aan jou, TO denken maar willen rellen. Ik hoop dat je vooral de meelevende reacties leest en je niet van de wijs laat brengen door de mensen die geen respect hebben voor vrouwen en zelf hardop zeggen dat ze het woord NEE niet begrijpen.
Hou je taai, moet vreselijk zijn om zo 'vakantie te vieren'.... sterkte nogmaals

zaterdag 12 augustus 2017 om 21:24
Jezus wat een kul. Alsof een langdurige echtverbintenis een vrijbrief is om alle respect voor elkaars grenzen maar overboord te gooien. Ga even normaal doen zeg.La-di-da schreef: ↑12-08-2017 21:04Ik vind het overdreven. Het is je man. Je bent 30 jaar bij elkaar. Hij heeft sorry gezegd en was in een geile bui. Kan gebeuren lijkt mij en alleen vertellen dat je er niet van gediend bent, dat je de situatie vervelend vond en dat je wil dat dit niet meer gebeurd is genoeg. Klaar.

zaterdag 12 augustus 2017 om 21:32
Precies. Als een onbekende je ervoor de bosjes omsleurt is het fout, maar als je getrouwd bent mag het. Goh, ben ik eens blij dat ik nooit getrouwd ben, hoef ik me ook niet tegen mijn zin in anaal te laten nemen.Lady_Voldemort schreef: ↑12-08-2017 21:24Jezus wat een kul. Alsof een langdurige echtverbintenis een vrijbrief is om alle respect voor elkaars grenzen maar overboord te gooien. Ga even normaal doen zeg.
De empathie is hier ver te zoeken in sommige posts.
Lieve mensen, probeer je even in de schoenen van TO te zetten voor je reageert? Zou JIJ dit leuk vinden? En zo ja: vertel het je echtgenoot en laat je verbazen. Maar dan niet klagen achteraf he.
Nogmaals, sterkte TO. Trek je niet teveel aan van sommige reacties. Doe wat goed voelt voor jou. Elke reactie is prima, zolang je maar jezelf nu op de eerste plaats zet en daaruit handelt. Jij bent de belangrijkste persoon in jou leven, en het is te kort om ongelukkig te zijn.
anoniem_351455 wijzigde dit bericht op 12-08-2017 21:44
0.25% gewijzigd

zaterdag 12 augustus 2017 om 21:38
Zo; dat is duidelijke taal! Mijn complimenten!dumbledot schreef: ↑12-08-2017 21:12Godskolere wat een gezeik hier. Het is al vaker genoemd: het tegen iemand wil in binnendringen van het lichaam is verkrachting. Punt. Of het nu een enge man in de bosjes is, of de man met wie je al 50+ jaar samen bent. Het is verkrachting. Het is strafbaar.
zaterdag 12 augustus 2017 om 21:50
Wat erg, zelfs ik die er ver vanaf staat moet even slikken. Ik wens je veel sterkte en hoop dat met de tijd je je beter gaat voelen... Wat ik natuurlijk betwijfeldaisymadelief schreef: ↑12-08-2017 13:47Ja dat dus. Niet alleen geprobeerd maar ook daadwerkelijk binnen gedrongen . Kost me moeite om dit te typen.

zaterdag 12 augustus 2017 om 21:50
Ik hoop dat je iemand in je omgeving hebt wie je in vertrouwen kint nemen to.
Ik hoop dat je de kracht en moed kunt verzamelen om weg te gaan. Blijkbaar is er al zoveel meer gebeurd dat dit de allerlaatste druppel was. Laat dit dan ook de druppel zijn en bedenk je niet.
Ik wens je veel sterkte en wijsheid. Ik ga geen mening geven over wel of geen aangifte doen. Er zijn argumenten om het te doen maar evenzoveel om het te laten.
Kies voor jezelf en je kinderen.
Ik hoop dat je de kracht en moed kunt verzamelen om weg te gaan. Blijkbaar is er al zoveel meer gebeurd dat dit de allerlaatste druppel was. Laat dit dan ook de druppel zijn en bedenk je niet.
Ik wens je veel sterkte en wijsheid. Ik ga geen mening geven over wel of geen aangifte doen. Er zijn argumenten om het te doen maar evenzoveel om het te laten.
Kies voor jezelf en je kinderen.

zaterdag 12 augustus 2017 om 21:56
Hè hallo, een aantal die in dit topic reageren mogen zich diep schamen!! Ik hoef geen namen te noemen denk ik.
TO heeft iets meegemaakt waarbij ze zich totaal niet fijn voelt(zacht uitgedrukt) ze doet hier haar verhaal wat al dapper is en dan mag ze wel wat steun verwachten. En niet die kinderachtige onzin die een aantal van jullie hier neerzetten. Dat getuigt niet van respect voor TO.
Kappen nu met die onzin
@TO: hoe gaat het met je?
TO heeft iets meegemaakt waarbij ze zich totaal niet fijn voelt(zacht uitgedrukt) ze doet hier haar verhaal wat al dapper is en dan mag ze wel wat steun verwachten. En niet die kinderachtige onzin die een aantal van jullie hier neerzetten. Dat getuigt niet van respect voor TO.
Kappen nu met die onzin
@TO: hoe gaat het met je?