Is dit vreemdgaan?

11-12-2017 14:37 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Ik heb een nieuw account aangemaakt omdat ik dit niet onder mijn meer herkenbaar account wil posten.

Ik ben bijna 14 jaar samen met mijn vriend. We hebben een dochter van 2,5 en ik ben zwanger van de 2e heel pril. Net 6 weken. Ik dacht dat we heel gelukkig waren. Mijn vriend is veel weg voor zijn werk. Ik wil het niet te herkenbaar maken maar laten we zeggen dat hij drie weken weg is en dan 1 week hier is. Daarom heeft hij een huisje op een andere locatie.

Gisteren las ik in zijn telefoon, ik wou bestellen via thuisbezorgd en er kwam een berichtje binnen. Hij had een gesprek met een vrouw. Zij sprak hem als eerst aan. Hij kende haar niet. Zij dacht dat hij iemand anders was. Ze bleven toch praten. Hij gaf in het gesprek wel aan een vriendin te hebben dat dan weer wel. Maar hij vroeg ook naar fotos. Het gesprek werd pikanter en zij stuurde hem naakte fotos. Hij had geen fotos van zichzelf gestuurd. Hij had het over afspreken om seks te hebben. Dat ze de mooiste vrouw ooit was en meer van die misselijkmakende onzin.

Toen ik dat las draaide de wereld echt weg om mijn voeten. Mijn vriend zag ik altijd als een lieve man. Als ik vriendinnen hoorde over hun problemen was ik zo blij met hem. Altijd lief en ik dacht altijd nooit het type om vreemd te gaan. Na 14 jaar is ons seksleven de week dat we elkaar zien erg goed. Bijna dagelijks. We bellen elkaar elke dag. Delen alles. Hij is gek op onze dochter hij was dolblij met de 2e zwangerschap. Ik dacht gewoon echt niet dat hij zoiets ooit zou kunnen doen.

Ik heb vriend meteen gevraagd iets wat hysterisch wat dit betekende. Het gesprek was gevoerd een week geleden toen hij niet thuis was. Hij zei eerst dat het een collega was die zijn telefoon gebruikte. Hahahahaha alsof ik gewoon achterlijk ben. Alsof een collega op zijn whatsapp met een vrouw gaat appen. Het was duidelijk zijn schrijfstijl. Toen zei hij dat het niks betekende maar elke keer als ik erover doorga blijft hij ontkennen en zegt dat hij zijn tel had uitgeleend. Dat maakt me zo boos! Ik heb toch het bewijs.

Is het overdreven om de relatie hierover te verbreken? Ik kan een vreemdganger gewoon niet accepteren. En nu dit naar boven is gekomen wie weet wat hij in de afgelopen 14 jaar allemaal heeft uitgespookt. Ik huil sinds gisteren nonstop. Ik ben er echt kapot van vooral omdat ik weet dat het nooit meer goed zal komen. Ik kan dit nooit vergeten en vergeven.

Wat zouden jullie me voor advies geven? Is het normaal dat ik de relatie hierom wil verbreken. Ik denk zelfs over een abortus. Beter alleenstaand en 1 kind. Met dit verdriet kan ik een zwangerschap niet aan.
Stay Strong
Alle reacties Link kopieren
Ik meen tussen de regels door te lezen dat het "echte" probleem niet eens de berichtjes an sich zijn.
Maar het liegen en de communicatie hierover.
Als hij jou echt aan zou voelen dan zou hij nu open en eerlijk met jou in gesprek gaan hierover.
Dat hij dit niet doet geeft jou het gevoel dat hij jou niet serieus neemt, niet luistert en niet wil praten.
Het echte probleem ligt dus eigenlijk niet aan zijn sekschat maar ligt veel dieper.
Zijn dit dingen waar je (misschien onbewust?) al langer tegenaan loopt?
Alle reacties Link kopieren
Chocolotje schreef:
12-12-2017 09:35
Ze hebben het elkaar gewoon te moeilijk gemaakt door amper bij elkaar te zijn maar wel exclusiviteit te verlangen de seks. Als ze daar wat minder krampachtig over hadden gedaan en afspraken maken, dan was er niet zo veel aan de hand.
Dan neukte hij of zij eens als de ander weg was. Soit.
Ah, dus het is haar schuld dat zij haar man niet de vrijheid gaf om met anderen te neuken!?
Hoe kom jij erbij dat zij krampachtig deden? Als je partner niet aangeeft dat hij naast jou ook iets met andere vrouwen wil, kun je dat niet weten en is er dus niks krampachtig aan.
Blijkbaar is voor jou monogamie onmogelijk, maar voor veel mensen is het gewoon normaal en de manier waarop zij willen en verkiezen te leven.
Alle reacties Link kopieren
Phineas schreef:
11-12-2017 16:06
Ik geloof niet dat iemand haar van een abortus af probeert te houden. Wel dat ze die beslissing pas moet nemen als ze wat gekalmeerd is, en dus inderdaad realistisch na kan denken.
Maar ze heeft toch bewust voor een tweede kind gekozen, is die wens nu opeens verdwenen? Ik ken genoeg alleenstaande vrouwen met twee kinderen die het prima redden.

Ik ben pro-abortus, maar een gewenst kind weghalen omdat je erachter bent gekomen dat je man vreemdgaat vind ik vrij rigoureus.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je de goede keus maakt door bij hem weg te gaan hoor.
Je laatste bericht klinkt alles behalve hysterisch, je hebt er over na gedacht en weet zelf ook dat je hem dit niet gaat vergeven!

Daarnaast komt dat hij het probleem niet ziet en nu nog steeds niet wel erkennen.
Wat inhoud dat er inderdaad misschien wel ergere dingen zijn gebeurd als hij niet thuis was. Je zult het in ieder geval nooit weten want hij komt al niet eens voor deze berichten uit.
“I am rarely bored alone; I am often bored in groups and crowds."
Alle reacties Link kopieren
ik vind je ook stoer en verstandig TO :rose:

ik zou zelf ook voor een abortus kiezen omdat je eerste kindje toch al grotendeels alleen door jou word opgevoed... wat je zelf zegt... het wordt al zwaar genoeg voor jullie allebei
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Hup het kanaal in met deze droeftoeter. Hij gaat zwaar over de scheef en liegt er ook nog eens over en dat is dan ook nog eens het enige wat je wel weet. Met zo'n man wil je toch niet eens meer zijn, of er nu kinderen zijn of niet. Ga bij hem weg en laat je niets meer door hem wijs maken, once a cheat, always a cheat. Het kindje zou ik wel laten komen, je hebt toch al een kind van hem en er groeit wel een levend wezen in je. Heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Wat betreft je zwangerschap; baas in eigen buik. Jij en alleen jij bepaalt want je doet.
Ik zou beide keuzes begrijpen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit zelf ook meegemaakt. We zijn hier uit gekomen door er open en vaak over te praten. Ik heb in het begin wel heel duidelijk moeten maken dat als hij met mij verder wou open en eerlijk moest zijn en wat vooral het liegen met mij deed. Hij loog om mij niet te kwetsen en om de relatie te beschermen. Ik heb hem toen heel duidelijk moeten maken dat juist het liegen, verdraaien en verzwijgen mij het allerergste kwetste en dat tot een enorm vertrouwensissue leidde. Het heeft bijna 2 jaar geduurd voordat het vertrouwen weer gegroeid was en nee ik zal hem nooit meer blindelings vertrouwen, maar dat zal ik sowieso nooit meer bij iemand doen. Ik vind dat namelijk ontzettend naïef.

Wij hebben het gered doordat we elkaar dagelijks zien en ik dus kon controleren of hij de waarheid sprak over dingen. Als dat niet had gekund weet ik vrijwel zeker dat het niet goed was gekomen.

Sterkte to :hug:
anoniem_355510 wijzigde dit bericht op 12-12-2017 11:27
Reden: Feit in mening veranderd
0.72% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
YouWish schreef:
11-12-2017 14:49
Serioulsy....? Jij vindt dit wel een aannemelijk verhaal...?
Idd, geen aannemelijk verhaal.

If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Zo bijzonder dat je advies vraagt, en tegelijk zelf het antwoord geeft. Het doet er niet toe wat anderen er van denken, als je zelf al zo zeker bent van je zaak:
Tramasa schreef:
11-12-2017 14:37
Ik kan een vreemdganger gewoon niet accepteren. ... ik weet dat het nooit meer goed zal komen. Ik kan dit nooit vergeten en vergeven.
waarom heb je instemming van anderen nodig, als je al weet dat het toch nooit meer goed zal komen?
Alle reacties Link kopieren
Geen abortus TO; het kind kan er niets aan doen.

En ondanks alle aanwezig feminisme op dit forum, vind ik dat jouw vriend - vreemdganger of niet - ook medezeggenschap heeft.
Helemaal alleen plots 2 kinderen moeten opvoeden is een goede reden voor een abortus. Laat je geen schuldgevoel aanpraten. Alleen moet je die beslissing nemen als je alles op een rijtje hebt, niet in een vlaag van woede.
tigerlily75 schreef:
12-12-2017 10:09
Maar ze heeft toch bewust voor een tweede kind gekozen, is die wens nu opeens verdwenen? Ik ken genoeg alleenstaande vrouwen met twee kinderen die het prima redden.

Ik ben pro-abortus, maar een gewenst kind weghalen omdat je erachter bent gekomen dat je man vreemdgaat vind ik vrij rigoureus.
Ze heeft er voor gekozen met het idee dat ze in een goede stevige relatie zat. En ja dan kan ze het misschien best redden, maar ik kan prima begrijpen dat je standpunt verandert als er zich een andere situatie voordoet.
tigerlily75 schreef:
12-12-2017 10:03
Ah, dus het is haar schuld dat zij haar man niet de vrijheid gaf om met anderen te neuken!?
Hoe kom jij erbij dat zij krampachtig deden? Als je partner niet aangeeft dat hij naast jou ook iets met andere vrouwen wil, kun je dat niet weten en is er dus niks krampachtig aan.
Blijkbaar is voor jou monogamie onmogelijk, maar voor veel mensen is het gewoon normaal en de manier waarop zij willen en verkiezen te leven.
Dit ja. Mijn hemel, alsof alle mannen een slaaf zijn van hun lust. Prima als hij aanheeft niet voor monogamie te gaan, maar dan moeten daar afspraken over zijn. En die zijn er volgens mij niet.
Sommige mannen kunnen niet trouw zijn maar genoeg wel. Ook al zijn ze maanden van huis. Zal best moeilijk zijn maar gelukkig zijn we meer dan onze lust.
Alle reacties Link kopieren
Gemalto schreef:
12-12-2017 12:35
Geen abortus TO; het kind kan er niets aan doen.

En ondanks alle aanwezig feminisme op dit forum, vind ik dat jouw vriend - vreemdganger of niet - ook medezeggenschap heeft.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Als dit een harde grens voor je is dan is het voor jou al wel duidelijk.

Over de zwangerschap mag je vriend ook meepraten vind ik.

Plus waarom begint iedereen over 'helemaal alleen 2 kinderen opvoeden?" Ze hebben toch gewoon een vader? Die overigens toch bijna nooit thuis zou zijn/was dus ik zie niet in wat er anders is. Ipv papa even thuis kids even weg.
Gemalto schreef:
12-12-2017 12:35
Geen abortus TO; het kind kan er niets aan doen.

En ondanks alle aanwezig feminisme op dit forum, vind ik dat jouw vriend - vreemdganger of niet - ook medezeggenschap heeft.
Maar dan zou je dus nooit abortus mogen plegen?
Alle reacties Link kopieren
vivautrecht85 schreef:
13-12-2017 17:47
Maar dan zou je dus nooit abortus mogen plegen?
Toch wel, er zijn heel wat valabele redenen voor abortus; maar het doen omdat jouw vriendje het afbolt, valt daar voor mij niet onder.
Gelukkig mag iedereen in dit land zelf bepalen wat wel of niet een valabele reden is voor abortus.
Alle reacties Link kopieren
LoVaKo schreef:
12-12-2017 22:26
Als dit een harde grens voor je is dan is het voor jou al wel duidelijk.

Over de zwangerschap mag je vriend ook meepraten vind ik.

Plus waarom begint iedereen over 'helemaal alleen 2 kinderen opvoeden?" Ze hebben toch gewoon een vader? Die overigens toch bijna nooit thuis zou zijn/was dus ik zie niet in wat er anders is. Ipv papa even thuis kids even weg.
ja want praten kan hij wel....

wat er anders is nadat ze uit elkaar gaan; een onzekere financiële situatie, niet meer net zo makkelijk overleggen over kindgerelateerde problemen, niet meer zomaar kunnen uitgaan van de steun en inzet van de schoonfamilie
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
SilverShadow schreef:
11-12-2017 15:10
In welk Lalala Land woon jij?
Ik zou ook een abortus laten plegen als ik achter dit soort verraad zou komen. De rest van je leven kijken naar je kind met de herinnering aan een slechte periode lijkt me geen leuk vooruitzicht.
Zo, als we om zo'n redenen al kinderen gaan aborteren, zijn we ver van huis :nooo:
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
14-12-2017 08:56
Gelukkig mag iedereen in dit land zelf bepalen wat wel of niet een valabele reden is voor abortus.
En gelukkig mag iedereen een mening hebben.
turquasi schreef:
14-12-2017 09:07
ja want praten kan hij wel....

wat er anders is nadat ze uit elkaar gaan; een onzekere financiële situatie, niet meer net zo makkelijk overleggen over kindgerelateerde problemen, niet meer zomaar kunnen uitgaan van de steun en inzet van de schoonfamilie
Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in. Toch vind ik de redenen die jij noemt niet uitkomen op 'helemaal alleen een kind opvoeden'. Je bent nog steeds samen ouders, en in goed overleg is veel mogelijk.
Alle reacties Link kopieren
Mijn mening:
Praat erover. Iedere relatie krijgt met ups en downs te maken. Ook die waarvan je het niet verwacht, ze hangen alleen de vuile was niet buiten.
Wat vind je erger? Dat hij whatsappt met een ander of dat hij erover liegt?
Zou er zelf niet zo moeilijk over doen.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
SilverShadow schreef:
11-12-2017 15:10
In welk Lalala Land woon jij?
Ik zou ook een abortus laten plegen als ik achter dit soort verraad zou komen. De rest van je leven kijken naar je kind met de herinnering aan een slechte periode lijkt me geen leuk vooruitzicht.
Wow...wat heftig dit.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven