Is dit vreemdgaan?

11-12-2017 14:37 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Ik heb een nieuw account aangemaakt omdat ik dit niet onder mijn meer herkenbaar account wil posten.

Ik ben bijna 14 jaar samen met mijn vriend. We hebben een dochter van 2,5 en ik ben zwanger van de 2e heel pril. Net 6 weken. Ik dacht dat we heel gelukkig waren. Mijn vriend is veel weg voor zijn werk. Ik wil het niet te herkenbaar maken maar laten we zeggen dat hij drie weken weg is en dan 1 week hier is. Daarom heeft hij een huisje op een andere locatie.

Gisteren las ik in zijn telefoon, ik wou bestellen via thuisbezorgd en er kwam een berichtje binnen. Hij had een gesprek met een vrouw. Zij sprak hem als eerst aan. Hij kende haar niet. Zij dacht dat hij iemand anders was. Ze bleven toch praten. Hij gaf in het gesprek wel aan een vriendin te hebben dat dan weer wel. Maar hij vroeg ook naar fotos. Het gesprek werd pikanter en zij stuurde hem naakte fotos. Hij had geen fotos van zichzelf gestuurd. Hij had het over afspreken om seks te hebben. Dat ze de mooiste vrouw ooit was en meer van die misselijkmakende onzin.

Toen ik dat las draaide de wereld echt weg om mijn voeten. Mijn vriend zag ik altijd als een lieve man. Als ik vriendinnen hoorde over hun problemen was ik zo blij met hem. Altijd lief en ik dacht altijd nooit het type om vreemd te gaan. Na 14 jaar is ons seksleven de week dat we elkaar zien erg goed. Bijna dagelijks. We bellen elkaar elke dag. Delen alles. Hij is gek op onze dochter hij was dolblij met de 2e zwangerschap. Ik dacht gewoon echt niet dat hij zoiets ooit zou kunnen doen.

Ik heb vriend meteen gevraagd iets wat hysterisch wat dit betekende. Het gesprek was gevoerd een week geleden toen hij niet thuis was. Hij zei eerst dat het een collega was die zijn telefoon gebruikte. Hahahahaha alsof ik gewoon achterlijk ben. Alsof een collega op zijn whatsapp met een vrouw gaat appen. Het was duidelijk zijn schrijfstijl. Toen zei hij dat het niks betekende maar elke keer als ik erover doorga blijft hij ontkennen en zegt dat hij zijn tel had uitgeleend. Dat maakt me zo boos! Ik heb toch het bewijs.

Is het overdreven om de relatie hierover te verbreken? Ik kan een vreemdganger gewoon niet accepteren. En nu dit naar boven is gekomen wie weet wat hij in de afgelopen 14 jaar allemaal heeft uitgespookt. Ik huil sinds gisteren nonstop. Ik ben er echt kapot van vooral omdat ik weet dat het nooit meer goed zal komen. Ik kan dit nooit vergeten en vergeven.

Wat zouden jullie me voor advies geven? Is het normaal dat ik de relatie hierom wil verbreken. Ik denk zelfs over een abortus. Beter alleenstaand en 1 kind. Met dit verdriet kan ik een zwangerschap niet aan.
Stay Strong
Je draaft nu wel een beetje door denk ik, komt ook vast door de hormonen.

Praat erover, vecht er samen voor, maar gooi niet zomaar je relatie weg!
En je denkt nu niet echt helder, een abortus zou ik dus ook zeker niet doen!
Geronimo2 schreef:
11-12-2017 15:58
TO, je kent jezelf door en door en iedereen die je hier probeert een schuldgevoel aan te praten of te laten twijfelen moet je negeren. 6 Weken zwanger van iemand van wie je gaat scheiden en jij zal waarschijnlijk wel de zwaarste zorg moeten dragen, ik zou dan ook kiezen voor één kind. Je bent een realist en daar hebben we er te weinig van.
Ik geloof niet dat iemand haar van een abortus af probeert te houden. Wel dat ze die beslissing pas moet nemen als ze wat gekalmeerd is, en dus inderdaad realistisch na kan denken.
ouwewijsneus schreef:
11-12-2017 14:45
draaf je niet een beetje door?
dat er iets speelt begrijp ik, maar om nou gelijk te beginnen over scheiding en abortus.....
Inderdaad. Denk ook aan je Kind(eren) he!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook helemaal niet raar om een relatie te verbreken met een vreemdganger! Helemaal niet. Maar ik kijk ook even na het aantal jaren dat je samen bent en zoals jij zegt was je toen gelukkig. En nee...hiermee bedoel ik niet dat ik het goedkeur wat hij doet. Ik vind het een schoft dat hij dit heeft gedaan en het is vreemdgaan.

Als jouw stem in je hoofd zegt dat je moet breken met hem en abortus wilt, dan moet je daar naar luisteren. Let alleen wel: denk even over alles goed na en doe niets in een emo bui. Daarom zeg ik: eerst praten en alles voor jezelf op een rijtje zetten.

Zwangerschapshormonen zorgen er gewoon voor dat iemand even niet zichzelf is, maar heeft niets met deze situatie te maken die is ontstaan. Wel dat je er nog heftiger op kan reageren. En dit mag ook nooit zijn smoes zijn.
Alle reacties Link kopieren
Geronimo2 schreef:
11-12-2017 15:58


TO, je kent jezelf door en door en iedereen die je hier probeert een schuldgevoel aan te praten of te laten twijfelen moet je negeren.
Nou, er wordt door TO om meningen gevraagd en die worden gegeven.
IK vind het het niet waard om abortus te plegen en na 14 jaar uit elkaar gegaan, waarom moet dat genegeerd worden? Daarmee zeg ik niet dat TO een aansteller is of dat ze een schuldgevoel zou moeten hebben, dat is mijn mening hierover. En daar vroeg ze naar, toch?
Alle reacties Link kopieren
LaFleurNoire schreef:
11-12-2017 15:04
Wat een onzin. Een man is geen kleuter die je op gestelde tijden even moet herinneren aan gewenst gedrag hoor. En het "voelt ook niet natuurlijk aan" voor "een man" om vreemd te gaan. Wat een generalisaties.
dit, pffff....
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem nooit meer vertrouwen , en een kind erbij zou ik al helemaal niet doen.
Alle reacties Link kopieren
En die vrouw stuurde zomaar naaktfoto's terwijl ze geen idee had met wie ze aan het appen was? Ze dacht dat ze iemand anders zijn nummer had ?
En toevallig was ze dan ook nog eens rond de leeftijd van jouw vent en ook nog eens zijn smaak ?
Goh.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat een rotsituatie to.
Voor mij is het vreemdgaan en gedrag wat ik niet accepteer. Ik debk dat ik het heel moeilijk zou vinden het te vergeven en hem nog te vertrouwen en in die zin zou ik nu ook roepen om te stoppen. Maar een relatie van 14 jr en een kind... als een goed open en eerlijk gesprek mogelijk is om te kijken waar dit vandaan komt en of er voor beiden nog genoeg is om voor te vechten en evt therapie om hier overheen te komen en vertrouwen terug te winnen zou ik dat eetst proberen.
Maar ik weet niet pf dat het geval is gezien hij gewoon liegt en een hele domme smoes gebruikt die nergens op slaat.
Dat zegt wel wat over hoe hij over jou en relatie denkt.
Als hij nou heel geschrokken was en verdrietig en vol berouw en hij wil ervoor boeten en gaan dan zou ik het overwegen.
Ik snap het gevoel om abortus te willen plegen. Wellicht ook de ‘slimste keus’ gezien de situatie dan. Maar neem geen overhaaste beslissingen vanuit emotie. Even alles op een rijtje zetten. Je hebt nog even. Sterktez
ouwewijsneus schreef:
11-12-2017 15:25
ongelofelijk...
dit soort van adviezen of mededelingen
Kun je vinden. TO heeft nu nog de mogelijkheid om een abortus te overwegen. 99% van de mensen die hier reageert, gaat uit van zijn/haar eigen referentiekader, ik dus ook.
Als ik in die positie had gestaan had ik zeker een abortus gedaan. Want bij mij was dit ook onacceptabel gedrag geweest en reden voor acute scheiding. Vertrouwen weg, want meneer staat gewoon keihard in haar gezicht te liegen over een collega die zijn telefoon had. Dat gelooft toch geen hond?
Dus kind laten komen zou mij altijd herinneren aan de kutperiode van zwanger zijn van een leugenaar, scheiding en bijbehorende ellende. Want hoe gewenst voelt deze zwangerschap ineens nu dan?
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
11-12-2017 16:06
Je draaft nu wel een beetje door denk ik, komt ook vast door de hormonen.

Praat erover, vecht er samen voor, maar gooi niet zomaar je relatie weg!
En je denkt nu niet echt helder, een abortus zou ik dus ook zeker niet doen!
Vechten? Voor zo'n leugenachtige zak stront? Hij heeft zijn relatie al lang zelf weggegooid, dat doet zij niet.
Ach, ach, wie zonder zonde is gooie de eerste steen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken mezelf ik kan dit nooit vergeten. Het vertrouwen is gewoon weg en kan nooit meer terugkomen.

Hij blijft ook gewoon liegen. Ontkennen het was zijn collega. Dat maakt me woedend. Ik denk nu terug hoevaak heeft hij wel niet gelogen. Als hij dat nu zo makkelijk doet.

Een abortus wil ik nog steeds denk ook als ik gekalmeerd ben. Ik wil geen alleenstaande moeder met 2 kinderen zijn.

Hij is hier nu kwam met een lullig bosje bloemen aan alsof dat alles goed maakt. Hij beseft ook echt helemaal niet hoe erg dit voor mij is. Hij gelooft niet dat ik er echt mee wil stoppen. Probeert me te knuffelen. Ik kam hem nu niet eens in de ogen kijken. Zie dat gesprek steeds voor me. Dat maakt me nog bozer dat hij het zo licht opvat!
Stay Strong
Tramasa schreef:
11-12-2017 19:56

Hij is hier nu kwam met een lullig bosje bloemen aan alsof dat alles goed maakt.
Een oud collega van mij moest ook een issue goedmaken. Omdat hij begreep dat hij niet met een "lullig" bosje bloemen hoefde aan te komen had hij zijn auto volgeladen. De ruzie ging opeens over een ander onderwerp, het verbrassen van geld....
ouwewijsneus schreef:
11-12-2017 20:32
Een oud collega van mij moest ook een issue goedmaken. Omdat hij begreep dat hij niet met een "lullig" bosje bloemen hoefde aan te komen had hij zijn auto volgeladen. De ruzie ging opeens over een ander onderwerp, het verbrassen van geld....
Sorry maar ik moest hier heel hard om lachen.
ik ook
Pluisi schreef:
11-12-2017 19:29
Ach, ach, wie zonder zonde is gooie de eerste steen.
Wat een dooddoener, zoiets al "niemand is perfect". Je hebt wel gradaties in zondes he en ik zou liegen als ernstig beschouwen.
Pluisi schreef:
11-12-2017 15:23
Ach, laat hem. Dacht je nu echt dat als iemand maar 12-14 weken per jaar thuis is, altijd monogaam blijft?
Inderdaad belachelijk! To moet echt hulp gaan zoeken, ziekelijk dat je jezelf dan kunt bedwingen! Een normaal mens had in de tussenliggende periode allang willekeurige vreemden de kleding van het lijf gerukt bij het boodschappen doen, bizaaaaaaar!

Nou, alle gekheid op een stokje: Dit is voor jou duidelijk niet te vergeten to. Denk nog goed na over alle bijkomende problemen en neem niet zonder er met iemand over te praten te drastische beslissingen.
Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
11-12-2017 16:06
Je draaft nu wel een beetje door denk ik, komt ook vast door de hormonen.

Praat erover, vecht er samen voor, maar gooi niet zomaar je relatie weg!
En je denkt nu niet echt helder, een abortus zou ik dus ook zeker niet doen!
Vechten? Haar man heeft hun relatie al weggegooid door achter haar rug om met een ander aan te kloten en er vervolgens keihard over te liegen. TO, ga scheiden en zoek een leuke betrouwbare partner.
Alle reacties Link kopieren
Je klinkt als een sterke, onafhankelijke vrouw die zich niet laat belazeren. Daar hou ik van :worship: sterkte de komende tijd. Ik hoop dat je man alsnog de waarbeid verteld.
Ik zou van alleen whatsappen en foto's sturen wel een punt maken als hij er niet eerlijk over is. Het liegen vind ik persoonlijk erger dan de daad. Maar aangezien je niet weet of er daadwerkelijk seksueel contact is geweest zie ik - persoonlijk- het niet als vreemdgaan, wel als liegen en dat vind ik heel erg.
Ik maak ook zeker geen 'excuses' voor de lusten van mannen, ik zeg alleen dat iedereen menselijk is en wel eens fouten maakt. Ik zou het appen niet heel groot maken, het liegen erover zou ik erger vinden. Maar iedereen heeft weer andere definities van vreemdgaan.

Maar je zegt dat je dit nooit kan vergeven of vergeten. Ik zeg, hoe weet je dat nu? Er zijn zoveel emoties op het moment..
Ik denk wel dat je de ernst van de situatie duidelijk moet maken en zo snel mogelijk langs moet bij een relatietherapeut zodat jullie onder begeleiding zaken uit kunnen spreken. Zo snel mogelijk omdat je zwanger bent, en omdat het feit of dat zo blijft kennelijk afhangt van het al dan niet voortzetten van je relatie.
In de op staat dat hij wilde afspreken voor seks hè? Leest iedereen dat feit wel?
Dan gaat het verder dan alleen appen. En hij liegt erover.
Alle reacties Link kopieren
Oh, dat heb ik wel gelezen hoor. Maar ja, die mannen he. Je kunt het de arme drommels toch zeker niet kwalijk nemen dat ze op zoek gaan naar seks, in welke vorm dan ook, als ze langer dan een paar dagen van huis zijn. Daar kunnen ze niks aan doen en dien je als vrouw natuurlijk gewoon in te calculeren en te accepteren, ook als je samen hebt afgesproken dat je een monogame relatie hebt. En dat liegen...het is uiteraard heel plausibel dat TO's partner 's nachts urenlang zijn telefoon uitleent zodat zijn collega(die waarschijnlijk zelf geen telefoon heeft, de arme drommel)die kan gebruiken om vieze appjes te sturen en een seksdate te regelen. Niet zo achterdochtig hoor!

Door zo'n futiliteit zet je toch je huwelijk niet op het spel? Gewoon zand er over, of nog beter, kop in het zand. Zo hoor je dat te doen als goede echtgenote. Je gooit niet zomaar 14 jaar relatie weg.
YouWish schreef:
11-12-2017 15:26
Zij is toch net zolang alleen als hij? Dus laat haar ook?

Of is dit weer zo'n double standard. Mannen wel vrouwen niet. Boys will be boys.. en meer van die bullshit.
Ze hebben het elkaar gewoon te moeilijk gemaakt door amper bij elkaar te zijn maar wel exclusiviteit te verlangen de seks. Als ze daar wat minder krampachtig over hadden gedaan en afspraken maken, dan was er niet zo veel aan de hand.
Dan neukte hij of zij eens als de ander weg was. Soit.
LaFleurNoire schreef:
12-12-2017 09:28
Oh, dat heb ik wel gelezen hoor. Maar ja, die mannen he. Je kunt het de arme drommels toch zeker niet kwalijk nemen dat ze op zoek gaan naar seks, in welke vorm dan ook, als ze langer dan een paar dagen van huis zijn. Daar kunnen ze niks aan doen en dien je als vrouw natuurlijk gewoon in te calculeren en te accepteren, ook als je samen hebt afgesproken dat je een monogame relatie hebt. En dat liegen...het is uiteraard heel plausibel dat TO's partner 's nachts urenlang zijn telefoon uitleent zodat zijn collega(die waarschijnlijk zelf geen telefoon heeft, de arme drommel)die kan gebruiken om vieze appjes te sturen en een seksdate te regelen. Niet zo achterdochtig hoor!

Door zo'n futiliteit zet je toch je huwelijk niet op het spel? Gewoon zand er over, of nog beter, kop in het zand. Zo hoor je dat te doen als goede echtgenote. Je gooit niet zomaar 14 jaar relatie weg.

:applause:

Nogal logisch dat ze liegen ook. Die arme kerels willen natuurlijk niet nog 20 jaar gezeik aan hun kop van hun misgunnende vrouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven