Is het normaal dat hij na een ruzie uuuuren weg is?

22-06-2008 19:50 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft de "fijne" gewoonte om tijdens een ruzie zijn jas aan te trekken en in zijn auto te stappen. Nooit zin om te praten.

Nu hebben wij een fikse ruzie gehad gistermiddag en toen ik vanochtend wakker werd had hij geen zin om mij vandaag te zien want hij "had er eigenlijk genoeg van" en is om 11 uur vertrokken en er is momenteel (bijna 20:00) nog steeds geen teken van leven.

Is dit normaal? Volgens hem heb ik gister hetzelfde gedaan. Gister middag kregen we dus de ruzie. Ik ben naar mijn vriendin gegaan en hem gebeld te laten weten dat ik daar bleef eten. Het verschil is dat ik weg ging omdat hij duidelijk liet voelen dat ik teveel was. Hij gaf thuis nog te kennen dat hij 's avonds de stappen ging na het voetbal kijken. Ik ben na het eten bij mijn vriendin bij haar voetbal gaan kijken en vervolgens ook te stappen gegaan. Er van uit gaande dat wij elkaar wel in de stad zouden zien. Hij is dus niet geweest en zat mokkend thuis en verwijt mij nu dat ik hem heb laten zitten zonder iets te laten horen.

Is dit een wraak? Nee denk het niet want hij is vaker uren weg geweest (nooit zo lang als nu). Is het over? Ben ik net zo fout geweest? Ik vind van niet. Wat is jullie mening? Ik ben behoorlijk in de war en mijn relatie voelt gestrand...
Waarom bel je hem niet? Is hij onbereikbaar?
quote:shyte schreef op 22 juni 2008 @ 19:55:

Waarom bel je hem niet? Is hij onbereikbaar?

Om twee redenen;

1. trots

2. ik ken hem en hij zal dat ervaren als "geen rust gunnen" met gevolg nog meer de behoefte om langer weg te blijven

Ik raak een beetje wanhopig.. Stress gevoel in mijn lichaam, kloppend hart en huil ogen..
Als hij straks thuiskomt: PRAAT!!! Blijf/Ben niet boos maar vraag Waarom! hij zo lang weg is geweest. Niet waarheen of zo, maar waarom.

En dan niet belerend of beschuldigend, maar gewoon vanuit jezelf. "Ik vind het niet leuk dat..." "Ik heb me zorgen gemaakt, omdat..." etc. En leg dan ook dat verhaal van dat stappen uit dat hetniet de bedoeling was hem alleen op de bank te laten zitten.

Dit is echt geen goede manier om met ruzies om te gaan! Zoek hier een oplossing voor. Vind vooral zijn reactie erg kinderachtig...

Of je relatie gestrand is, geen idee. Lijkt mij van niet... Weet ook niet waar jullie ruzie over ging, maar het lijkt me niet dat het na 1 ruzie over is. Het is zoals ik al zei, wel een punt om aan te werken...

Succes! En maak je geen zorgen: hij loopt niet in 7 sloten tegelijk!
Heb je na het telefoontje dat je bleef eten niets meer laten horen? Dan zou ik idd even mijn trots aan de kant zetten en hem smsen met de vraag of het wel goed met hem gaat.. dat het niet slim was om de hele avond weg te blijven oid..

afwachten is toch ook geen optie? Gezien je lichamelijke reactie's.. iig een digitale knuffel!!
Praten werkt juist niet! Dan loopt ie dus weg...

Zo word er dus niks nooit iets uitgepraat. Hij blijft maar met die oude stinkende koe zitten met als gevolg dat er maar 1 dingetje hoeft te gebeuren en hij ontploft! En dan heb ik het uiteraard weer gedaan...

En nee het was niet netjes dat ik gisteravond niet meer heb gebeld maar ik was kwaad, heel kwaad en ik dacht heel egoistisch; "jij bent altijd uren weg tijdens een ruzie zonder wat te laten horen, waarom zou ik dat wel doen". Kinderachtig ik weet het maar dat doet woede helaas..
Liuvera; je hebt weer een lekker makkelijk typ aan de haak geslagen lees ik.

Niets geleerd van je vorige relatie dus?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Klote dat er met je partner geen gesprek te voeren valt, maar val je hem in zo'n gesprek niet teveel aan? Of voelt hij zichzelf gewoon gauw aangevallen?
Dat hij weg loopt tijdens een ruzie is niet normaal.. kwaad met kwaad vergelden ook niet.. dat hij jou het gevoel geeft dat jij het weer gedaan hebt is niet terecht.. maar waar er 2 vechten hebben er 2 schuld...

Hebben jullie vaak ruzie? Is het niet slim om er toch een keer, op neutraal gebied en op een rustige manier, over te praten?

(ik heb ook de neiging om weg te lopen als ik heel boos ben dat is gelukkig nog maar 2 keer gebeurd.. maar ik moet ook echt even op adem komen omdat ik weet dat als ik in die ruzie's was gebleven ik erg ireeel en hard zou zijn geweest en zo ben ik niet en dat wil ik niet.. na een half uurtje praat ik het dan wel uit!!! en verontschuldig me voor het feit dat ik weg liep..)
quote:shyte schreef op 22 juni 2008 @ 20:18:

(ik heb ook de neiging om weg te lopen als ik heel boos ben dat is gelukkig nog maar 2 keer gebeurd.. maar ik moet ook echt ven op adem komen omdat ik weet dat als ik in die ruzie's was gebleven ik erg ireel en hard zou zijn geweest en zo ben ik niet en dat wil ik niet.. na een half uurtje praat ik het dan wel uit!!! en verontschuldig me voor het feit dat ik weg liep..)Hier ook hoor. Dan zeg ik: Ben effe afkoelen, we praten zo verder. Dan kom ik terug en praten we het op een rustige en reeele manier uit
ehm foutje..
Calvijn, kunnen we alsjeblieft actueel blijven?

Je hoeft me niet te blijven straffen voor mijn oude fouten in relaties. Ik doe het niet voor de lol om op fouten mannen te vallen. Geef me ook het recht mij hier te uiten alsjeblieft.
quote:Liuvera schreef op 22 juni 2008 @ 20:24:

Calvijn, kunnen we alsjeblieft actueel blijven?

Je hoeft me niet te blijven straffen voor mijn oude fouten in relaties. Ik doe het niet voor de lol om op fouten mannen te vallen. Geef me ook het recht mij hier te uiten alsjeblieft.

Je uit je maar een eind weg.

Hoop dat je zelf een keer een patroon ontdekt.
quote:Liuvera schreef op 22 juni 2008 @ 20:24:

Ik doe het niet voor de lol om op fouten mannen te vallen.Dus tot die conclusie was je ook al gekomen?
Als mijn vriend en ik ruzie hebben, dan wilt hij ook altijd het liefst weg....ik heb vanuit huis mee gekregen dat je nooit met ruzie de deur uit moet gaan want je weet maar nooit wat er gebeurt...In praktijk blijkt dit echter niet altijd te werken, want doordat ik hem tegenhield werd hij dan alleen maar kwader. Dus bij de laatste ruzie heb ik hem maar weg laten gaan, hoe moeilijk dat ook vond....vervolgens ben ik op mijn handen gaan zitten om hem maar niet te bellen of smsen...na 2,5 uur hield ik het niet meer en heb hem toch gebeld. Hij nam boos op en zei dat ie vanzelf wel weer thuis kwam.....en dat kwam ie ook en toen konden we het rustig uit praten.

Maar een hele dag weg zonder wat te laten horen?? Man, ik zou gek worden en had hem allang gebeld. Inderdaad maar even je trots opzij zetten en hem bellen, al is het alleen maar voor je eigen gemoedsrust!

Sterkte meid en ik zou het wel met hem bespreken, hoe moeilijk dat dan misschien ook is. Hij moet ook rekening houden met jouw gevoelens!
Tja, wat is 'normaal'?

Ik denk dat het wel vaker voorkomt. Mijn vriend is ook wel eens een blokje om gegaan na een ruzie (ok, dat is iets anders dan urenlang weg, maar toch) en ik loop ook wel eens de kamer uit als een ruzie hoog oploopt.

In theorie zal het vast beter zijn om dingen 'uit te praten'. Maar ja daar hebben mannen zowiezo meestal niet heel veel talent voor (althans dat is mijn ervaring door een bescheiden steekproef in de afgelopen 10 jaar). Bovendien kan het soms geen kwaad om de emoties een beetje te laten zakken. De kans dat het tot een goed gesprek komt meteen na een ruzie is niet zo groot (ook dat is weer mijn ervaring na een bescheiden steekproef).
Nou sorry hoor, maar ik begrijp uit je verhaal dat hij dat dus altijd doet.

Dan doe jij het een keer (meneer krijgt koekje van eigen deeg) en krijg je het verwijt dat je hem laat zitten.

Doet hij nooit hé..Duhhhh..

Ik zou niet bellen. Laat hem lekker wegblijven! Dit vind ik een vorm van kinderachtige manipulatie.

Hem bellen is achter hem aan hollen en dan krijgt ie weer zijn zin want dan kan hij je weer lekker verwijten maken.

Ook zou ik mijn excuses niet aanbieden over gisterenavond. Doet hij toch ook nooit als ie uren wegblijft?

Wat een eikel zeg..
Nee Liuvera, als je het mij vraagt, is dat niet normaal....

Maar, de vraag is, wat ga jij doen met de input van hier?

Jouw postings lezende denk ik dat jij en je vriend qua persoonlijkheden niet zo goed bij elkaar passen. Jullie hebben misverstanden die eigenlijk in een minuut opgelost zouden kunnen zijn als jullie zouden communiceren.

Of dat aan hem ligt of aan jou, of aan jullie beiden kan ik niet beoordelen.
Het lijkt me eerlijk gezegd niet zo een goed teken.

Ik heb al meer dan 4 jaar een vriend maar we gaan NOOIT met ruzie uit elkaar. Natuurlijk zijn wel weleens kwaad maar dan zwijgen we gewoon naar elkaar of zoeken een andere plek op in huis. Maar het is zo naar om uit elkaar te gaan met ruzie.

Het lost zoieso niks op ja of je komt terug en doet dan allebei of er niks is maar ja als dat elke keer zo gaat dat gaat het exploderen op een gegeven moment want het blijft toch dwars zitten als er niet wordt gepraat...

Hoe voel je je er zelf bij, met zulke ruzies? Komt het vaak voor? Stel dat soort vragen voor jezelf en als je er zelf antwoorden op weet ga dan met hem pratebn (hoe moeilijk ook!!)
Geniet van het mooie leven!! ;)
Wat mijn mening is Liuvera?

Eigenlijk dezelfde als Calvijn.

Kijk eens onder het vergrootglas onder je naam en lees al je topics eens door.

Zie je het patroon waar Calvijn het over heeft?

Ik denk dat jij eens wat meer respect voor jezelf moet krijgen en niet met elke vent maar genoegen moet nemen om maar niet alleen te zijn.
Liuvera, is je vriend inmiddels thuis?

Hoe is het afgelopen?
Dames, val TO niet zo hard aan! Ze zit NU met een probleem en laten we ons daarop focussen.

Wie zijn wij om te oordelen en het beter te weten?
Het kan geen kwaad om oogjes te openen, Petrus.

Als hij nog steeds niet terug is weet ze zeker dat het fout zit, en als hij wel terug is wordt het hoog tijd om eens goed te praten.
Die oogjes zijn ws al langere tijd geopend, maar daarnaar te handelen is een tweede.
quote:superstar_2 schreef op 23 juni 2008 @ 07:31:

Wat mijn mening is Liuvera?

Eigenlijk dezelfde als Calvijn.

Kijk eens onder het vergrootglas onder je naam en lees al je topics eens door.

Zie je het patroon waar Calvijn het over heeft?

Ik denk dat jij eens wat meer respect voor jezelf moet krijgen en niet met elke vent maar genoegen moet nemen om maar niet alleen te zijn.Precies!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven