Is hij de ware?

12-01-2018 08:18 29 berichten
Dag iedereen,

Mijn vriend en ik hadden een hobbelige start. Eigenlijk was hij voor mij een rebound en toen ik het uit wou maken durfde ik niet omdat hij eigenlijk, onverwacht heel erg goed bij mij past. Het was gewoon slechte timing zeg maar. Ik had hem beter een jaar later tegengekomen maar ja dat is dus niet gebeurd dus ik ben ervoor gegaan ondanks ik eigenlijk wel eens alleen wou zijn. We zijn nu al 5jaar heel gelukkig samen maar afgelopen zomer kreeg ik plots paniek over onze relatie. Dit kan door verschillende dingen komen: ik had een nieuwe pil (bijwerking:angst), stres van de vakantie want we trokken rond en wisten nooit waar we zouden belanden, enz. In ieder geval ik dacht "wat een onzin" en probeerde het van me af te zetten. Maar toch bleef ik paniekaanvallen krijgen als ik alleen was maar als ik bij hem was besefte ik van "maak je niet zo gek je vind hem echt leuk" dit is dus al een paar maanden zo bezig dat ik mezelf helemaal gek maak met mijn gedachtes. De enige reden dat het nu iets minder leuk is tussen ons is omdat ik alles analyseer. Als we heel de dag gelachen hebben samen kan ik alleen maar terug denken aan dat 1 stomme mopje dat hij gemaakt heeft die dag. Nu maak ik mezelf plots zo bang dat hij misschien niet de ware is?

Ook omdat ik nog nooit een relatie heb gehad die niet gelukt is zeg maar. Mijn vorige relaties heb ik altijd zelf beëindigd dus hierdoor heb ik het gevoel dat ik elke relatie wel zou kunnen laten werken. Dit klinkt mss heel egoïstisch en dat is niet mijn bedoeling maar zo voel ik me soms omdat ik in het begin zeg maar niet echt verliefd was en door het te willen is het ook gelukt. Het zou me deugd doen te horen dat dit niet het geval is en ik gwn geluk heb met mijn vriend dat ik anders nooit verliefd had kunnen worden...

Wat denken jullie? Maak mezelf gewoon gek? Ik vind hem knap, leuk, lief en we hebben dezelfde toekomstvisie. Snap niet vanwaar dit allemaal komt. Zijn er tussen jullie misschien ook mensen die in het begin niet zo verliefd waren en waarbij de liefde pas later gegroeid is? Maak mezelf gek dat dat niet de manier is "hoe het zou moeten..". mijn vader zegt dat ik te veel romcoms gezien heb en het leven niet altijd gaat op die manier haha. Ik ga trouwens deze week eindelijk stoppen met die pil. Hopelijk helpt dat ook.
Alle reacties Link kopieren
Je bent gewoon bang om verlaten te worden. iedere stap verder in je relatie wordt dan spannender omdat je steeds meer verbonden bent.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Och.. of hij is 'het' echt niet. Hoe lief, leuk en aardig hij ook is.
Mijn ex paste op papier (als je het zo zou stellen) heel goed bij me. Zelfde hobby's en interesses. Toch hadden we steeds vaker slaande ruzie en pasten we kennelijk toch niet zo goed bij elkaar.

Mijn huidige man past op papier niet bij me. Totaal niet dezelfde hobby's en interesses. Toch zijn we al bijna 25 jaar bij elkaar.
Later is nu
Och verhip, geanonimiseerd
Later is nu
anoniem120120181920 schreef:
12-01-2018 09:56
Ik ben inderdaad bang om alleen te zijn maar dit komt ook vooral omdat ik het gevoel heb dat ik de relatie zelf verpest en ik de foute keus maak om hem achter te laten. Ik vind hem namelijk gewoon nog steeds leuk en ben ook nog verliefd. Als ik niet verliefd meer zou zijn of het was een eikel zou de keuze rap gemaakt zijn. Dan zou ik liever alleen zijn.
Je zegt dat je in het begin niet verliefd was maar ben je dat op dit moment wel dan? Of maak je jezelf dat wijs omdat hij op zich wel een goede kandidaat is en jij niet alleen durft te zijn/het uit durft te maken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven