is hij echt geinteresseerd?
dinsdag 7 oktober 2008 om 15:56
Vergeef me als ik iets warrig schrijf, maar dit is mijn eerste keer op een forum. Na een relatie van 7 jaar ben ik sinds april weer alleen. De reden van de breuk is het uit elkaar groeien. Mijn ex en ik waren 18 toen we met elkaar kregen en ipv naar elkaar toe te groeien, zijn wij beiden een andere kant op gegaan. Na een jaar vol ruzie en moeilijkheden, is besloten er een punt achter te zetten. Na een toch wel emotionele periode (in één keer ben je weer na lange tijd 'alleen') gaat het sinds een paar maanden weer goed met me. Ik heb mijn leven leuk op de rit, goede baan, veel lieve vrienden en ook in de liefde zijn er weer ontwikkelingen. Toch brengt dat laatste punt voor mij een hoop spanning met zich mee. Ik ben nu 26 en alles is anders. Ik merk dat het daten om het daten niet aan mij besteed is. Ik moet iemand wel echt leuk vinden, anders krijg ik het idee mijn tijd te verdoen. Nu heb ik voor 2 weken terug iemand leren kennen en er was gelijk een klik. Het is haast zo'n verhaal uit een romannetje en ik had nooit verwacht dat dit voor mij was weggelegd. Na de eerste date gelijk een tweede afspraak gemaakt en vervolgens de hele week gesms't en gebeld. hele open gesprekken gevoerd en eerlijk bij elkaar aangegeven wat ons gevoel is. Na date 2, die overigens ook erg leuk was, gelijk een nieuwe afspraak gepland. Deze afspraak gaat deze week plaats vinden. Nu zijn we nog steeds druk aan het sms-en en bellen. Waren de eerste smsjes vooral aftastend en lief van aard, nu zijn de berichtjes ook wat meer algemeen met af en toe een kleine speling over wat komen gaat etc... Ook heeft hij mij uitgenodigd voor zijn house-warming feestje zodat ik zijn vrienden kan ontmoeten en maakte hij een zinspeling over een concert waar ik in maart 2009 naar toe ga, dat hij daar ook wel heen zou willen...
Toch twijfel ik, wat voor signalen geeft een man gewoonlijk af als hij je echt leuk vindt? Vroeger (dat klinkt raar, maar zo was het wel) lag alles wat minder ingewikkeld. Nu komt er veel meer bij kijken. Graag jullie advies hoe ik het beste kan handelen en of ik de situatie een beetje goed inschat.
Thanks!

Thanks!
dinsdag 7 oktober 2008 om 16:06
Ik wil niet te cynisch zijn, maar ik vind Vlinnie1985 wel erg positief. Helaas heb ik de ervaring dat mannen vanalles kunnen zeggen (en soms zelfs doen) om een week later te roepen dat ze 'gewoon niet verliefd zijn'.
In dit geval zou ik gewoon even zelf pas op de plaats maken en hem laten komen met nieuwe data of plannen.
(Sorry als ik niet te positief ben... been there done that..)
In dit geval zou ik gewoon even zelf pas op de plaats maken en hem laten komen met nieuwe data of plannen.
dinsdag 7 oktober 2008 om 16:10
dinsdag 7 oktober 2008 om 16:19
quote:myownlife75 schreef op 07 oktober 2008 @ 16:06:
Ik wil niet te cynisch zijn, maar ik vind Vlinnie1985 wel erg positief. Helaas heb ik de ervaring dat mannen vanalles kunnen zeggen (en soms zelfs doen) om een week later te roepen dat ze 'gewoon niet verliefd zijn'.
Tuurlijk kan dat gebeuren! ik heb dat ook mee gemaakt.. maar goed.. ik heb het ook 1 keer gehad, dat ik een beetje een muur om mij heen had voor het geval ik gekwetst zou worden en daar was die jongen toen juist op afgeknapt... want je stelt je dan vrij onzeker op.. tenminste dat was bij mij zo...
Je kan nooit de toekomst in kijken, maar zolang hij zo geinteresseerd is.. zou ik me geen zorgen maken..
Tuurlijk kan dat gebeuren! ik heb dat ook mee gemaakt.. maar goed.. ik heb het ook 1 keer gehad, dat ik een beetje een muur om mij heen had voor het geval ik gekwetst zou worden en daar was die jongen toen juist op afgeknapt... want je stelt je dan vrij onzeker op.. tenminste dat was bij mij zo...
Je kan nooit de toekomst in kijken, maar zolang hij zo geinteresseerd is.. zou ik me geen zorgen maken..
dinsdag 7 oktober 2008 om 16:40
dinsdag 7 oktober 2008 om 16:44
quote:ukkie82 schreef op 07 oktober 2008 @ 16:10:
maakt niet uit... hoor dat soort signalen ook graag. Denk dat ik op de volgende date maar eens wat vragen gaan stellen om erachter te komen hoe hij er echt in staat en ook mijn gevoel duidelijk te maken. Hij heeft al wel aangegeven dat hij echt een relatie wil en niet een losse flodder...
Oei, doe dat nou alsjeblieft niet.
Het gaat heel leuk zoals het nu gaat, maar je bent pas bij date 3.
Nu al vragen gaan stellen over hoe hij het allemaal met je bedoelt, kan hem wel eens heel snel doen bekoelen.
Dat komt claimerig, onzeker en dwingend over.
Date 3 hoort alleen nog maar leuk te zijn.
Praten over wat voor toekomstplannen hij met je heeft komt echt pas een stuk later.
Relax, deze man klinkt alsof hij je hartstikke leuk vindt. Laat dat voor nu genoeg zijn en geniet ervan.
maakt niet uit... hoor dat soort signalen ook graag. Denk dat ik op de volgende date maar eens wat vragen gaan stellen om erachter te komen hoe hij er echt in staat en ook mijn gevoel duidelijk te maken. Hij heeft al wel aangegeven dat hij echt een relatie wil en niet een losse flodder...
Oei, doe dat nou alsjeblieft niet.
Het gaat heel leuk zoals het nu gaat, maar je bent pas bij date 3.
Nu al vragen gaan stellen over hoe hij het allemaal met je bedoelt, kan hem wel eens heel snel doen bekoelen.
Dat komt claimerig, onzeker en dwingend over.
Date 3 hoort alleen nog maar leuk te zijn.
Praten over wat voor toekomstplannen hij met je heeft komt echt pas een stuk later.
Relax, deze man klinkt alsof hij je hartstikke leuk vindt. Laat dat voor nu genoeg zijn en geniet ervan.
dinsdag 7 oktober 2008 om 16:45
onzeker vogeltje wil ik idd niet lijken en ben ik eigenlijk ook niet. Het is meer het nieuwe van de situatie en de onzekerheid die erbij hoort die mij een beetje wankel doet staan. Maar hoort er waarschijnlijk gewoon bij (daarom is verliefdheid naast leuk, ook zo vermoeiend). Laat het gewoon lekker over me heen komen en blijf ondertussen eerlijk over mijn gevoelens. Hoop na morgen met een leuke update te komen...
dinsdag 7 oktober 2008 om 16:47
oké, dus niks vragen...? Maar daar is de periode van daten toch juist voor... Meer over elkaar te weten komen enzo? Wil vragen echt niet gelijk op een eventuele ons gaan betrekken, maar wil wel graag weten wat voor vlees ik in de kuip heb. Ik hebnamelijk door eerdere relatie heel erg duidelijk wat ik wel en niet wil...en ben beniwud of dat overeenkomt met zijn ideeën. Zou het jammer vinden als ik compleet hoteldebotel over een aantal weken erachter moet komen dat hij er hele andere ideeën op na houdt. dan liever drie leuke dates en duidelijkheid....
dinsdag 7 oktober 2008 om 18:20
dinsdag 7 oktober 2008 om 23:12
Een geïnteresseerde man draagt een oranje zwaailicht.(enkel zichtbaar voor de betreffende persoon!!!!)
Of zoals ik hier vandaag op het forum lees:
krijgt een stijve van je schoenen, drinkt en rookt te veel, of maakt naaktfoto's van zichzelf, en geeft je tips waar je die moet zoeken.
Soms stuurt ie ook dating berichtjes naar een ander persoon dan jou.
Of zoals ik hier vandaag op het forum lees:
krijgt een stijve van je schoenen, drinkt en rookt te veel, of maakt naaktfoto's van zichzelf, en geeft je tips waar je die moet zoeken.
Soms stuurt ie ook dating berichtjes naar een ander persoon dan jou.
dinsdag 7 oktober 2008 om 23:51
Dit klinkt helemaal leuk! Hij is wel geinteresseerd (al houden we de optie dat hij die housewarming afzegt achter de hand).
Nee, dit is gewoon oke.
Zelf heb ik ook heel lang steeds maar getwijfeld aan intenties, maar dat geeft een negatief effect. Als het goed voelt, is het waarschijnlijk ook goed. Ga dáár eens vanuit. Geniet.. Janken kan altijd nog als het op niets uit loopt (en dan accepteren en verdergaan).
Nee, dit is gewoon oke.
Zelf heb ik ook heel lang steeds maar getwijfeld aan intenties, maar dat geeft een negatief effect. Als het goed voelt, is het waarschijnlijk ook goed. Ga dáár eens vanuit. Geniet.. Janken kan altijd nog als het op niets uit loopt (en dan accepteren en verdergaan).
woensdag 8 oktober 2008 om 00:14
Geniet gewoon, hij hoeft toch niet meteen de volgende Grote Liefde in je leven te worden? Je hebt hem pas twee keer gezien, jullie kennen elkaar absoluut nog niet. En jaag hem vooral niet de stuipen op het lijf door over al te serieuze zaken te gaan praten, plaag hem maar een beetje mysterieus, dat vindt ie veel spannender dan meteen over het inrichten van de toekomst praten, echt waar.
woensdag 8 oktober 2008 om 04:51
Wow, leuk voor je ukkie, geniet er vooral van!
Ik begrijp je twijfels wel. Toen ik eind twintig was stond ik er net zo voor al jij nu na een lange relatie. Was ook wat onwennig in het opnieuw daten en wist ook niet meer goed hoe de signalen te interpreteren.
Ik sluit me, qua tips, aan bij de vorige posters: hou het voorlopig lekker luchtig, tease een beetje en hou intussen oren en ogen goed open voor alle reacties die je van hem krijgt. Hou bij alle drieste uitspraken (als het '09 concert) een slag om de arm (want: wel leuk, niet realistisch vooralsnog...) en besef je dat alles nog heel pril is en nog alle kanten op kan gaan.
Maar ukkie, zo is het hele leven in feite, dus bovenal: geniet meid en ik duim voor je dat deze liefde uit mag groeien tot iets heel moois!
Ik begrijp je twijfels wel. Toen ik eind twintig was stond ik er net zo voor al jij nu na een lange relatie. Was ook wat onwennig in het opnieuw daten en wist ook niet meer goed hoe de signalen te interpreteren.
Ik sluit me, qua tips, aan bij de vorige posters: hou het voorlopig lekker luchtig, tease een beetje en hou intussen oren en ogen goed open voor alle reacties die je van hem krijgt. Hou bij alle drieste uitspraken (als het '09 concert) een slag om de arm (want: wel leuk, niet realistisch vooralsnog...) en besef je dat alles nog heel pril is en nog alle kanten op kan gaan.
Maar ukkie, zo is het hele leven in feite, dus bovenal: geniet meid en ik duim voor je dat deze liefde uit mag groeien tot iets heel moois!