Is hij in to me?

18-02-2009 01:07 115 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraagje aan jullie.

Ik ben 31 heel wat dates gehad. Ik weet dus echt wel wanneer een man not that in to you is! Maar dit voelt anders...

Ik heb zaterdag een date met een man gehad. En nog steeds niks van hem vernomen. Het was gezellig we gingen om 3 uur naar huis. Hij heeft mij (nadat ik hem een jaar niet heb gezien) mijn vriendin gebeld om te vragen of ik een vriendje had. Daarnaast ken ik hem al 10 jaar van het stappen hier in Adam. Dus hij weet goed wie ik ben, dus kan hij niet afknappen op hoe ik lach of met dingen omga.

Vandaar dat ik niet snap dat ik niks van hem hoor, of ben ik te vroeg met mijn conclusie? Toch weet ik als het gevoel goed is dat iemand op zijn minst een sms stuurt dat het gezellig was. Het kan natuurlijk zijn dat het niet helemaal was wat hij had verwacht, maar dan neem ik wel aan als je iemand zo lang kent, dat je toch op zijn minst een tweede date wil om die bevestiging te krijgen.

Hoe zien jullie dit, of hebben jullie hier ook ervaring mee...
Ik zou een man na de eerste date 5 dagen geven denk ik. Vanwege dat stomme gezeur op "Hoe verover ik een vrouw als een echte don juan"-sites. Niet te happig reageren, straks denkt ze nog dat ik wanhopig ben.

*zucht*

Maar alsnog vind ik dat stom. Als het leuk was, snel sms-en, niet te moeilijk doen. En dat hij ouderwetsch is... ik zou daar persoonlijk wat kriebelig van worden. Vooral als dat zou betekenen dat ik initiatiefloos moet af gaan zitten wachten .
tja, ik moet zeggen het brengt weinig spanning aangezien hij niet veel laat horen, en laat mij hierdoor niet warm lopen! Dan komt de vraag inderdaad ben ik wel in to him inderdaad! Maar zoals ik jullie uitleg in het eerste berichtje is deze date niet spontaan tot stand gekomen, hij heeft echt bewust contact met mij gezocht, vandaar dat ik het dus vreemd vind.
Laat zelf eens wat horen en kijk hoe hij dan reageert. Misschien heeft ie je op 'afstand' altijd meer bewonderd dan in het echt, misschien is hij wel onzeker omdat hij zo zijn best heeft gedaan en jij niks laat weten.

Vragen, dat is de enige manier om antwoord te krijgen!
Ik laat na een succesvolle date meestal wel iets van mij horen! Mijn ervaring (jaja) is dat mannen, ook de meest stoere exemplaren, toch een bepaalde bevestiging nodig hebben dat JIJ het ook leuk vond.

1 x een smsje/mailtje/belletje.

Kijk, en dan kan hij weer met het volgende inititatief komen.

(maar ja ik ben ook nog vrijgezel, dus bovenstaande theorie is niet per definitie succesvol )
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
quote:[message=2766054,noline]prinseszonderpaard schreef

Hij heeft mij (nadat ik hem een jaar niet heb gezien) mijn vriendin gebeld om te vragen of ik een vriendje had..Misschien vindt hij dat hij hiermee al heel erg heeft laten zien dat hij interesse in je heeft en stuurt hij nu niks omdat hij bang is je af te schrikken? Ik zou ook zo denken. Ik heb al moeite gedaan om in eerste instantie achter je aan te gaan nu ligt de bal bij jou.

Ga je er spijt van krijgen als je hem niet smst en dan ook nooit meer iets van hem hoort? Blijf je dan niet denken: wat als?
quote:prinseszonderpaard schreef op 18 februari 2009 @ 01:26:

sorry ging iets goed foutja, heb je op die date ook zo alles zitten herhalen? vinjehetgekdattieniksmeerlaathoren
Als ie echt ouderwets was dan had je de volgende dag bloemen gekregen van 'm. Of dan had ie gebeld of je goed was thuis gekomen.

Bij mijn relaties (niet zo veel, wel lang) was het altijd gelijk raak. Dus na de eerste keer zoenen was het hartstikke aan met alles erop en eraan, direct de volgende dag weer contact.

Avondjes die eindigden zonder zoen waren sowieso nooit veelbelovend. En er waren ook avondjes die uitliepen op was los SV contact, en ook dat was altijd gelijk duidelijk.
Zo vermoeiend al die dating-regeltjes, verwachtingen, etc. Mannen die vergeten een beetje galant te zijn trek ik direct al door de plee. Voor jou 10 anderen

Persoonlijk heb ik 't alweer gehad met iemand als ik niets binnen 24 uur iets hoor. Ik knap er simpelweg van af als ik niets hoor, als het juist zo leuk klikt en gezellig is geweest.

Ik vind het heel normaal om de volgende dag een sms'je te sturen om te laten weten dat ik het een gezellige avond vond. Is wel zo vriendelijk en netjes (vooral om die laatste reden kan ik dat in het beginstadium zeer waarderen). Kutsmoesjes dat het zooooo druk is op het werk gaat er bij mij niet in. Zo'n sms'je kost 1 minuut tijd!

Dat doe ik niet alleen met en verwacht dat niet alleen van de mannen waar ik dates mee heb gehad, maar zo ga ik ook zelf om met mijn platonische vriendschappen en schoonfamilie (bij die laatste stuur ik dan een kaartje).

Het betekent niet dat ik direct een afspraak wil maken voor een volgende date, het betekent ook niet dat ik vlinders voel of hoop dat ik dé vrouw voor hem zal zijn.

Heel dat gedoe met 'mannen zijn jagers' gaat er bij mij deels in. Een jager kan ook manieren hebben en galant zijn.
quote:plukvandepetteflat schreef op 18 februari 2009 @ 01:36:

Ik denk niet dat het aan het feit ligt dat jij belde, dat het daarom nooit wat geworden is prinses. Ik denk eerder dat die mannen gewoon niet geinteresseerd genoeg in je waren, daarom jou niet belden, en het daarom niks geworden is.

Of het raar is dat hij niets heeft laten horen? Wij kennen hem niet, miss is hij je nummer kwijt en hoopt ie dat jij belt? Miss is ie heel druk of iets. Maar als hij echt je echt leuk vindt, heeft hij altijd wel tijd om even te bellen. Maarja als je echt zekerheid wilt.. zou ik zelf bellen als ik jou was :-)

Dat denk ik dus ook! Daarom ook dat TO waarschijnlijk deze keer niks van zich laat horen na de date, zo weet je wel meteen waar je aan toe bent. Immers geen reactie is ook een reactie. Als een man je echt leuk vindt, laat hij wel iets van zich horen.

Btw TO, ik heb ooit precies hetzelfde meegemaakt. Was ook een bekende van mij en liet ook ineens niks meer van zich horen na een date.... Heeft later (lees; paar maanden later) nog contact gezocht maar toen was ik er al helemaal klaar mee.
not into you, als een man echt gek op je is dan wacht ie niet, timing en dosering zijn niet sterke punten van mannen
Sms hem; waarom heb ik nog niets van je gehoord? KNIPOOG

of beter:

Bel hem; vrijdag drankje?

(JIJ vond het toch leuk, mag je best laten weten).

Bij geen volgend intitiatief kan je conclusies trekken.
Je hebt NU niets meer te verliezen, want in feite heb je dus momenteel noppes/nada... Stuur hem een smsje; weet je het meteen zeker.
Ach, ik had altijd het idee dat als je elkaar op zaterdag gezien had tijdens zo'n eerste date dat hij dan op woensdagavond iets van zich zou laten horen. Op die manier komt hij dan niet te gretig, maar ook niet ongeïnteresseerd over.

Ik heb op veel avonden een telefoontje gehad, maar nog nooit op die woensdag.

Mijn man belde na de eerste date pas op vrijdag. Om te zeggen dat hij het te druk had dat weekend om iets met me af te spreken.... We zijn 15 jaar bij elkaar geweest.

Houd moed...
Ik lees nergens wat jij van hem vindt?

Wat is er in godesnaam mis met als eerste een SMS sturen?

Vind je hem echt leuk of ben je alleen maar bang om afgewezen te worden?
Verwachtingen, verwachtingen... zucht. Waarom 'moet' een man toch altijd maar binnen een x-aantal dagen reageren omdat een vrouw anders de zenuwen krijgt of ie into her is?

Wat is er mis met contact zoeken als jij er zin in hebt om hem te spreken? Dat is toch nooit verkeerd of zo? Dit soort dingen zou toch een beetje vanzelf moeten gaan, als het goed zit? Ik word er altijd een beetje naar als ik lees dat er zoveel gedachten zijn bij het waarom van een man zijn wel of niet reageren na een date. Volgens mij denkt de gemiddelde man helemaal niet zo. Die doet ook gewoon waar hij op dat moment behoefte aan heeft, en wij vrouwen zouden een stuk relaxter zijn om mee om te gaan als we dat nou eens als stelregel hielden inplaats van alle scenario's af te gaan, what if, en waarom wel, waarom niet, waarom nu nog niet, waarom nu al. Doe wat je hart je ingeeft en het loopt zoals het loopt, een 12 uur te vroeg of te laat verstuurd sms-je bepaalt echt niet hoe iemand zich voelt na een date, maar al dit gemiep hierover misschien wel! En een killer is volgens mij helemaal: een sms met de tekst WAAROM heb ik nog niks gehoord, aaaaaah! Al zet je er 150 smilys achter, dat komt bij geen man leuk aan volgens mij. Relax..... :-)
Als ik het leuk heb gehad op een date (of bij een 'gewone' afspraak met vrienden) dan laat ik dat weten. Ik ben nu eenmaal iemand die van zn hart geen moordkuil maakt en als dat die ander niet bevalt is hij dus niet geschikt voor mij. Take it or leave it.

Als jij dus iemand bent die graag meteen laat weten hoe ze erover denkt moet je dat nu ook doen, want zo ben jij nou eenmaal. Als je het afwachtende type bent, lekker zo laten en niks laten horen.
Ik snap dat gedoe gewoon nooit zo goed. Ik wil zelf altijd gewoon weten hoe het ervoor staat. Zelf weet ik dat eigenlijk altijd aan het einde van een date. Zo niet dan bel ik even. Wat is het probleem? Als hij je leuk vindt dan is het prima en zo niet, dan weet je dat en hoef je er niet over in te zitten. Simpel zat!
Mijn ervaring is altijd; hoe meer gepieker, hoe kleiner de kans dat het iets wordt. Alle keren dat het ook daadwerkelijk iets geworden is, had ik niet eens de tijd om te piekeren en stond ik er geen seconde bij stil of het wel tactisch was om een smsje te sturen, omdat ik gewoon wist dat het wel goed zat.

Natuurlijk, er zijn altijd uitzonderingen. En het kán natuurlijk zo zijn dat hij onzeker is geworden omdat hij niets van jou heeft gehoord. Ik zou dus zeggen: laat gewoon zelf iets van je horen, je hebt niets te verliezen! Je had er op de avond zelf een goed gevoel over, dat zegt dus al wel iets. En mocht hij toch not that into you zijn, dan merk je dat snel genoeg en kun je weer verder...
Wat leuk al jullie reacties, en nog leuker zo verschillend!

Als je al wat dates achter de rug hebt, wordt je onzeker en gaat het spontane eraf! Natuurlijk is het niet zo moeilijk om hem dus zomaar een sms-je te sturen en heb ik niks te verliezen. Maar toch voelt dit anders, omdat ik hem dus zo lang ken, en weet dat ik hem nog heel mijn leven te kan komen, ik ken al zijn vrienden redelijk goed en wil daarom niet als desperado overkomen, omdat ik natuurlijk al lang alleen ben, en dat weet hij ook, hij weet ook dat ik wel kinderen wil en ik nu op 31ste alles snel wil, vandaar dat ik maar zie hoe het gaat komen, nog even afwachten! Ik weet dat hij dit weekend naar het zuiden gaat om carnaval te vieren, daarnaast is hij pas 3 maanden van zijn vriendin af en schijnbaar wil hij het allemaal niet zo snel, en moet ik geduld hebben.
Dan heb je dus voor jezelf een keus gemaakt; je laat het balletje bij hem.
@betty, tot nu toe laat ik het balletje bij hem ;).....Ik wacht het weekend af, en na de carnaval stuur ik hem een sms-je (met de stille hoop dat hij daarvoor iets laat horen).... Goede middenweg of niet.....tja, spontaan is anders hahahha
Ja, nu denkt hij dus echt dat jij ook geen interesse hebt.

Vreemde gang van zaken, deze date
quote:prinseszonderpaard schreef op 18 februari 2009 @ 18:41:

Wat leuk al jullie reacties, en nog leuker zo verschillend!

Als je al wat dates achter de rug hebt, wordt je onzeker en gaat het spontane eraf! Natuurlijk is het niet zo moeilijk om hem dus zomaar een sms-je te sturen en heb ik niks te verliezen. Maar toch voelt dit anders, omdat ik hem dus zo lang ken, en weet dat ik hem nog heel mijn leven te kan komen, ik ken al zijn vrienden redelijk goed en wil daarom niet als desperado overkomen, omdat ik natuurlijk al lang alleen ben, en dat weet hij ook, hij weet ook dat ik wel kinderen wil en ik nu op 31ste alles snel wil, vandaar dat ik maar zie hoe het gaat komen, nog even afwachten! Ik weet dat hij dit weekend naar het zuiden gaat om carnaval te vieren, daarnaast is hij pas 3 maanden van zijn vriendin af en schijnbaar wil hij het allemaal niet zo snel, en moet ik geduld hebben.Je wilde er niet gelijk té veel druk op leggen begrijp ik?
@pearle, je hebt wel gelijk......maar als ik wel iets laat horen, weet ik het eigelijk nog niet, omdat ik bijna zeker weet dat hij leuk en positief reageert want zo is hij wel.....dan zit ik de aankomende week weer te wachten en te kijken naar mijn telefoon....pfffffffff....
Wuiles

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven