Is jouw man ook moederdag vergeten?

09-05-2010 10:31 282 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lig met mijn twee kindjes op de bank en heb net maar zelf mijn kadootjes van de creche uitgepakt.

Hij is gewoon moederdag vergeten. Meestal doen we dan dat één van ons uitslaapt. Vorig jaar was hij een week te vroeg.

Wie heeft ook zo'n partner?

En als hij het wel goed onthoudt, geef je dan ook hints? Dat doe ik dus niet (ik vind die kadootjes van de kinderen wel schattig, maar verder heb ik er niet veel mee)... maar ken een vriendin die dat wel op die manier doet, zo heeft zij ook een bijna zelf geregisseerd huwelijksaanzoek gekregen, maar dat is een ander verhaal.
O, en Mirremara, ik zou ook balen als je dan zelf de knutsels tevoorschijn moet halen. Zeker als hij nog in zijn bed ligt. Je bent wel niet zijn moeder maar als vader is het wel zijn taak de kinderen (als ze nog klein zijn) te begeleiden in de moederdagactiviteiten.

Ik zou vanavond tegen hem zeggen dat je verwacht dat je op vaderdag kan uitslapen. Dan kan hij op vaderdag de hele dag bij zijn kinderen zijn!
quote:summer73 schreef op 09 mei 2010 @ 11:11:

Echt vergeten is hij het niet geloof ik, maar toen dochterlief om 06:30 te kennen gaf te willen eten, hield hij zijn ogen stijf dichtgeknepen en bleef liggen tot ik eruit ging omdat dochter (4maanden, dus eerste moederdag) klaarwakker was. Daarna ben ikzelf maar opgestaan.

Wellicht eigen schuld, ik had tevoren aangegeven dat ik gekochte kado's met moederdag onzin vind, maar nu heb ik helemaal niets gekregen: geen ontbijt, geen tekening, niks. Het stelt me wel teleur, temeer hij weet dat ik al iets grappigs voor vaderdag geregeld heb.

Ik vind het eigenlijk wel kinderachtig van mezelf hoor, maar het steekt toch. En straks wel een verplicht nummertje naar zijn moeder op visite. mmm...

Het valt mij op hoeveel vrouwen (die moeder zijn) zeggen dat ze Moederdag "commercieel vinden en dat die zelfgemaakte cadeautjes maar onzin zijn". Met alle respect; ik ben dan wel geen moeder maar ik kan mij echt niet voorstellen dat er een moeder is, die dit oprecht vanuit haar hart vindt. Cadeautje krijgen is toch altijd leuk? En dan toch vooral van de mensen die van je houden. Ongeacht het cadeautje nuttig is of niet.

Bovenstaande quote vind ik persoonlijk een goed voorbeeld van hoe het niet zou moeten. En waar ik ook een raar gevoel van in mijn buik krijg. Vier maanden geleden heb je hem (ongetwijfeld) de mooiste dag van zijn leven gegeven en op de eerste Moederdag samen heeft hij niet eens de tegenwoordigheid van geest om het ook voor jou een speciale dag te maken.

Natuurlijk zijn er vrouwen die alleen maar zeggen dat ze niets willen (volgens mij vaak ook omdat hun omgeving er zo over denkt) - maar is een bosje bloemen en een kleinigheidje of ontbijt op bed, nu zoveel gevraagd van een man en vader?
quote:sapphire schreef op 09 mei 2010 @ 11:25:

Dat was in januari. Vroeger waren ze veel leuker, toen kreeg ik nog weleens zo'n jampot
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Mijn kind is bij zijn vader dit weekend en toch heeft mijn vriend mij net een ontbijt op bed gebracht. Zo lief! :-)
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Natuurlijk zijn er vrouwen die alleen maar zeggen dat ze niets willen (volgens mij vaak ook omdat hun omgeving er zo over denkt) - maar is een bosje bloemen en een kleinigheidje of ontbijt op bed, nu zoveel gevraagd van een man en vader?

Nee, maar ik vind het ook totaal niet nodig. Die zelfgemaakte dingetjes vroeger vond ik echt geweldig leuk (heb ze ook allemaal nog) maar verder vind ik moederdag (en vaderdag en secretaressedag) echt nergens over gaan. Ik heb echt geen behoeft aan één zo'n dag per jaar, heb liever dat ze/we het hele jaar door gewoon eens wat voor elkaar doen.
ik ben niet met mijn moeder getrouwd, dus waarom moet ik iets onthouden richting mijn partner?
Oh wat een onhandige vent zeg...

Twee jaar geleden verging het mij ook zo. We waren een weekend kamperen en mijn zwager had voor mijn zus, mijn moeder en zelfs voor mij wat liefs gekocht. Mijn man zat er een beetje verloren bij, hij had er geen moment aan gedacht. De zelfgeknutselde kado's van mijn zoontje had ik zelf maar van huis meegenomen en ter plekke uitgepakt. Was wel lullig...

Maaaaaaar... man heeft het dit jaar dubbel en dwars goed gemaakt. Ik ben echt onwijs verwend, heb zelfs een mooi sierraad gekregen nog voor de geboorte van dochtertje.

Tuurlijk kan je 100x zeggen dat het je niks uitmaakt en dat je niet geeft om dit soort commerciële dagen, maar zie deze dag maar gewoon als een dag waarop je even extra wordt gewaardeerd voor alle dagelijkse dingetjes. Is toch hartstikke leuk!
Ik vind serieus dat een gekocht cadeautje niet hoeft... Natuurlijk is het leuk om cadeautjes te krijgen, maar dat hoeft niet perse met moederdag. Voor mij draait moederdag dan ook echt om die knutsels en om het gezellig samen zijn.

Ik ben dus alleenstaand en wij hebben er vanmorgen een spelletje van gemakt. Kinderen gingen de cadeautjes voor me verstoppen, dat wilden ze al de hele week! Ik zoeken en dan samen uitpakken, echt heel erg leuk.
...
Hier wel een mooi cadeautje van man! Hij weet dat ik heel graag cadeautjes krijg en vindt het leuk om op Moederdag (en veel vaker ook) de moeder van zijn kinderen een cadeautje te geven.

De kinderen komen vanavond eten en hebben vast ook wat leuks gekocht. Ach, als we het allemaal leuk vinden zo dan is het goed. En wat anderen vinden of (niet) doen zal ons worst wezen!
Man heeft me uit laten slapen, perst nu een sinaasappeltje voor me uit en heb bonbons gekregen en een t-shirt met een opdruk van onze dochter met " de allerliefste mama 2010". Erg geinig.

En reuze knap van Ukkie, want ze is pas 15 weken
Paloma, ik heb veel meer met een ontbijt op bed ( ik heb eigenlijk helemaal niks met eten in bed, maar dat terzijde ) op een " normale " dag dan op Moederdag en uit een - misplaatst - gevoel van moeten.
Ik snap wel wat je bedoelt Paloma, maar ik vind het belangrijker dat mijn man in het algemeen een lieve vader en partner is dan dat ie nou speciaal op moederdag enorm uitpakt.

En ik smelt wel weg bij de handafdrukjes van mijn smurfen op een wc-rol of tekening, dat dan weer wel, ook al weten ze zelf nog niet eens dat ze dat voor moederdag gemaakt hebben op het KDV
quote:dertigmin schreef op 09 mei 2010 @ 11:34:

Mijn kind is bij zijn vader dit weekend en toch heeft mijn vriend mij net een ontbijt op bed gebracht. Zo lief! :-)Dat is lief ja! Mijn zoon was helemaal van slag toen hij dacht dat moederdag in een papaweekend viel. Gelukkig viel het mee. En heel toevallig valt vaderdag dan weer in een papaweekend.
...
Mijn zoon heeft op school een portemonnee geknutseld en samen met mijn man heeft hij een prachtige armband gekocht. Die mijn man uiteraard heeft betaald, ook al ben ik zijn moeder niet.....ik ben er errug blij mee!!!!!!! Ontbijt op bed ging even niet want hij moest om 06.00 uur naar zijn werk. Ontbijt hebben mijn zoon en ik zelf gemaakt en ook dat was erg leuk en lekker!!

Volgens mij mag ieder het op zijn eigen manier "vieren". Voldoet het niet aan je verwachtingen, begin dan eens met deze uit te spreken!
quote:rider schreef op 09 mei 2010 @ 11:34:

ik ben niet met mijn moeder getrouwd, dus waarom moet ik iets onthouden richting mijn partner?

Als je kinderen te klein zijn om het zelf te doen, mag je daar als partner wel iets in ondernemen, vind ik.

Als je kleuter naar een verjaardagsfeestje van een klasgenootje gaat, zorg je als ouder toch ook voor een cadeautje? Dan zeg je toch ook niet: 'het is mijn vriendje niet, dus ik hoef niets te doen?'
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
quote:vikki schreef op 09 mei 2010 @ 11:37:

Hier wel een mooi cadeautje van man! Hij weet dat ik heel graag cadeautjes krijg en vindt het leuk om op Moederdag (en veel vaker ook) de moeder van zijn kinderen een cadeautje te geven.

De kinderen komen vanavond eten en hebben vast ook wat leuks gekocht. Ach, als we het allemaal leuk vinden zo dan is het goed. En wat anderen vinden of (niet) doen zal ons worst wezen!Precies wat ik bedoel!
Hier zeg ik het gewoon tegen partner...vind het zo'n onzin om hem "te testen" of ie het onthoudt. Ik hecht er niet zoveel aan, maar de kinderen vinden het leuk om iets te knutselen. Ik krijg dan van de kindjes (en mijn man) een ontbijtje en mag uitslapen. Zo doen we het ook op vaderdag (en we hebben het er gewoon over de dagen ervoor, zodat niemand van ons het vergeet.)

En we geven een klein kadootje aan onze eigen moeders! (met de post)
Daarom heb ik morgen de echte moederdag Vlam, om het kado van kind uit te pakken. Maar ik was heel blij met mijn ontbijt, voelde me echt even moeder terwijl kind er niet is.
quote:vlammetje schreef op 09 mei 2010 @ 11:39:

[...]

Dat is lief ja! Mijn zoon was helemaal van slag toen hij dacht dat moederdag in een papaweekend viel. Gelukkig viel het mee. En heel toevallig valt vaderdag dan weer in een papaweekend.

Ruilen jullie in zo'n geval dan niet?

Wordt er ook iets gedaan/ gemaakt / gekocht voor stiefpapa's en stiefmama's ?
Ik begrijp wat er gezegd wordt en ik bedoel ook niet dat deze dag verplicht is of dat er een cadeau moet worden gekocht. Maar ik vind gewoon, vooral als de kinderen nog klein zijn - dat het gewoon een leuk gebaar is om iets speciaals te doen. Zoals bijvoorbeeld de voorgenoemde de t-shirt en glaasje vers geperste jus; hartstikke lief gebaar en meer is er toch niet nodig.
Mijn eerste moederdag alleen met mijn kinderen.

Dochterlief knutselwerkje op kdv gemaakt :-)

Zoonlief erg verdrietig omdat hij geen cadeautje voor me had.

(ik had zelf 2 cadeautjes gekocht die ze me gegeven hebben omdat ik er zeker van was dat ex er niet aan zou denken)

Toch andere moederdag dan de 10 hiervoor......
Ik had van de week opeens een bevreemdend gevoel bij moederdag. Elk jaar kopen en mijn vader wij kadootjes voor mijn moeder en bij vaderdag is mijn vader de gene die kadootjes krijgt. maar wat hebben ze daar eigenlijk voor gedaan gekozen om kinderen te krijgen, ehm aplaus. Je krijgt toch ook al kadootjes als je jarig bent, waarom dan ok nog moeder en vaderdag. dat is toch discriminerend tegenover de mensen die geen kinderen hebben. Of koopt de partner dan ook kadootjes op die dagen. Volgens mij niet. Het is veel eerlijker als we net als in rusland vrouwen en mannen dag hebben. Ben niet jaloers, maar vind het eigenlijk een vreemd iet, kadootjes krijgen omdat je toevallig kinderen hebt.
Nee niet ruilen, het valt gewoon zo. Je kan aan de gang blijven dan. Ik denk dat kind wel wat doet voor zijn stiefmoeder en dat verdiend ze ook want ze is super lief voor hem. Maar ik ga niet iets voor haar kopen dat moet mijn ex maar doen. Op vaderdag zal mijn vriend wel een ontbijt van mij krijgen maar dat is meer om te laten zien hoe erg ik het waardeer dat hij zo goed met kind omgaat. Het kado van school is natuurlijk voor zijn papa!
Oh, goed dat jullie me aan moederdag herinneren, was het helemaal vergeten! Ik zocht al naar een reden om mijn chagrijn af te reageren
quote:rider schreef op 09 mei 2010 @ 11:34:

ik ben niet met mijn moeder getrouwd, dus waarom moet ik iets onthouden richting mijn partner?Dat je er niet aan wilt doen, is tot daar nog aan toe maar dit vind ik gewoon een onnodig botte opmerking.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven