Is swingen 'gewoon een gezamenlijke hobby?'

02-11-2007 12:16 239 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het valt me op dat het woord 'swingen' een nieuwe betekenis heeft gekregen. Waar ik eerst dacht dat het een ouderwets woord was voor lekker dansen in de disco blijkt het een term te zijn die ook kan betekenen dat je als stel seks hebt met een ander stel. Ok, weten we dat ook weer.

Laat ik voorop stellen dat ik vind dat iedereen zelf moet weten wat hij/zij doet, zolang je een ander niet schaadt en de verantwoordelijkheid neemt voor de gevolgen van je acties.

Toch merk ik dat ik er persoonlijk moeite mee heb om swingen te zien als een gezamenlijke hobby. Voor mijn gevoel is het niks meer dan samen legitiem vreemdgaan en dit sociaal acceptabeler te maken door het vervolgens eufemistisch een 'hobby' noemen.

Seksualiteit is voor mij een middel om mijn gevoelens van liefde ook fysiek te kunnen uiten richting mijn partner. Toch heb ik niet het idee dat swingen in de eerste plaats draait om het uiten van lichamelijke liefde voor je medemens, maar eerder om bevrediging van je verlangens.

Hoe staan jullie hierin? Staat swingen los van liefde voor je partner en is het net zoiets als bijvoorbeeld samen sporten?
Gemiste kans voor swingers? Kijk, ik voel me niet ieder uur van de dag aangetrokken tot het weerleggen halen van de vooroordelen t.a.v. swingers.

Negatieve houding t.a.v. TO? Een beetje, maar dat kwam omdat ik tussen de regels door "het betuttelende vingertje" zag.

Zelf een positieve houding? Ik ben een mens. Ik word het wel eens moe om te hoeven verdedigen waarom swingen al dan niet zus of zo is.

Informatie geven? Dat ben ik helemaal met je eens. Alleen staat er al zóveel over geschreven op dit forum. Daarom verwijs ik naar betreffende topics. Als dan al snel blijkt dat mensen (waaronder jij) "oprecht" willen weten hoe het zit met swingen, maar niet de moeite nemen om te kijken op die topics, tsjaaaa.....
nou nou Vl43inder... Jij reageert op Spinster, en nu is het ineens een 'gemiste kans voor de swingers' en heb je het er over dat 'jullie kennelijk een probleem met het topic an sich hebben'. Over generaliseren gesproken ....

Ik ben het overigens eens met spinster dat er heel veel info over op de sexpijler staat, en het is toch logisch dat ze daar naar verwijst? Ik kan me voorstellen dat TO dat niet weet of graag de mening van anderen wilt horen en daarom hier een topic opent, maar ik kan me ook voorstellen dat spinster de dingen die daar al staan niet allemaal gaat over typen. Als je iemand die oprecht interesse heeft in hoe een ander dit beleeft hier naar vraagt en je vertelt waar meer info te vinden is, dan is dat toch een heel oprecht antwoord op de vraag lijkt mij...
Dank je wel Lika. Jij legt het beter uit dan ik!
quote:Vl43inder schreef op 02 november 2007 @ 13:34:

Nou, ik zie het helemaal niet als betutteling. Ik vraag me ook wel eens af hoe anderen met bepaalde dingen omgaan die in mijn leven niet voorkomen.

Ze heeft moeite met het feit dat swingen als een hobby overkomt, niet met swingen zelf. Ze stelt toch een heel normale vraag? Ze wil weten hoe mensen die meer van swingen weten of er aan doen dat voelen. Ze wil weten hoe mensen met andere gewoonten, waar zij geen oordeel over velt, met intimiteit omgaan. Tenminste zo komt het op mij over.

Vl43inder snapt mijn insteek!

Het is dus absoluut niet mijn bedoeling om mensen te betuttelen en/of te veroordelen. Dat het zo opgevat kan worden zegt naar mijn idee meer over de angst hiervoor die, gezien sommige reacties, blijkbaar leeft. Ik ben simpelweg oprecht geinteresseerd in de manier waarop emoties en gevoelens beleefd en (los)gekoppeld worden met betrekking tot intermenselijke relaties, niet in het lichamelijke aspect van swingen. Bedankt alvast voor alle reacties tot nu toe!
Tsjaaa, als je het zo bekijkt dan hoeft niemand meer een topic te openen natuurlijk. Het is eigenlijk heel lastig zoeken naar een antwoord als je een vraag hebt tussen de honderden postings op het forum.

Het gaat natuurlijk ook vaak als volgt: topic wordt geopend, je denkt "goh, zou ik ook wel eens willen weten" (maar denkt verder eigenlijk nooit over het onderwerp na), dan ga je toch niet eerst op zoek naar alles wat er op het forum te lezen is over dit onderwerp maar geef je een normale reactie op het topic zodat je tijdens het posten op dat topic iets meer te weten komt over het onderwerp dat zojuist je interesse heeft gewekt.

Kan me voorstellen dat je helemaal geen zin hebt om iedere keer vooroordelen te weerleggen, maar ja, al je er eenmaal over begint.

Kan me ook voorstellen dat je geen zin hebt om nogmaals iets te bespreken wat je op een ander topic besproken hebt, zet dan een link, jij weet kennelijk waar je wel moet zijn. Of reageer helemaal niet als je geen zin hebt.
Nee ik denk ook niet dat mensen swingen omdat ze iedereen waarmee ze swingen zooooo lief vinden enzo MAAR, is het dan een probleem dat ze swingen omdat ( zoals jij zegt...) hun verlangens te bevredigen? Ik vind van niet, eigenlijk. Een vibrator gebruik je ook niet omdat je zoveel van hem houd, een ONS heb je ook niet omdat je zoveel van diegene houd.

En als je het er toch samen over eens bent dat je dit graag wilt is er volgens mij helemaal niets aan de hand!!

Wij zijn zelf geen swingers, maar ik heb er totaal geen moeite mee als mensen dit wel doen. Iedereen lekker in zijn waarde laten, toch?

Floes
Thanks Rosylla. Ik ben ook nog steeds benieuwd hoe mensen omgaan met de intimiteit van swingen en de intimiteit binnen de eigen relatie. Of dat anders is dan mijn gevoel, bij trio's.
Mèn, ik heb er ook geen moeite mee als mensen swingen, maar ik vraag me af of zij bijvoorbeeld dezelfde mate van intimiteit ervaren tijdens sex met een ander stel en seks met een eigen partner. Of is er nauwelijks intimiteit bij seks met een ander stel, niet meer dan met een potje tennis.
Ik vind/voel dat je intimiteit binnen een relatie/met je partner op vele manieren beleeft/voelt; sex is één daarvan.

Met je vaste partner kun je ook sex hebben alleen maar om je lichamelijke verlangens te bevredigen (om het maar netjes te zeggen).

Dat laatste kun je ook met een ander, tijdens het swingen of met die strakke fedexman die wel eens een pakje komt brengen, lijkt mij.
TO; in mijn posting vraag ik je wat dingen nav je eigen post, zou je hierop kunnen antwoorden?
quote:Vl43inder schreef op 02 november 2007 @ 15:28:

Mèn, ik heb er ook geen moeite mee als mensen swingen, maar ik vraag me af of zij bijvoorbeeld dezelfde mate van intimiteit ervaren tijdens sex met een ander stel en seks met een eigen partner.

Nee, dat is onvergelijkbaar. De intimiteit met mijn man is van een totaal andere orde. Dat is sex voortkomend uit liefde. De sex bij het swingen is sex voortkomend uit lust. Allebei mag bestaan, maar ze bestaan naast elkaar.

Ik zit na te denken hoe ik het verschil in gevoel het beste kan omschrijven, maar eigenlijk kan ik er geen goede woorden voor vinden. Bij mijn man voel ik het diep, intens van binnen. Bijna het opzwellen van puur geluk (vooral na de daad overigens, als we in elkaars armen liggen). Bij hem horen dan ook de woorden 'ik hou van jou'. De absolute zekerheid dat hij me gelukkig maakt.

Bij het swingen is het eerst vooral de spanning, het aftasten, het verkennen, de lust. Na afloop is er vooral het gevoel van bevrediging. Ontspanning. Veel lichamelijker.

quote:Of is er nauwelijks intimiteit bij seks met een ander stel, niet meer dan met een potje tennis. dat is wel het andere uiterste. Wat betreft de intimiteit kun je dan beter denken aan een avond borrelen, muziek luisteren en diepgravend praten met een ander stel. Wel intimiteit, maar vooral ontspanning.
Boompje, ik had inderdaad nog niet specifiek op jouw vragen gereageerd. Even kijken welke dat zijn.

Dit geldt natuurlijk voor iedereen, ik zie er niet zoveel kwaad in, eigenlijk helemaal geen kwaad. Wat voor gevolgen denk jij aan?

Ik had niet iets specifieks in gedachten, het gaat me niet om 'goed' of 'kwaad' omdat ik denk dat je, door iets te veroordelen, de deur naar een open en eerlijke dialoog dicht gooit. Met betrekking tot dit topic zou ik me voor kunnen stellen dat de gevolgen niet altijd alleen maar leuk hoeven zijn maar ook verdriet kunnen veroorzaken. Beide zijn mogelijk denk ik.

Waarom heb je er moeite mee? Als ze er toch niemand "kwaad"

mee doen en het zelf leuk vinden?

Ik denk dat ik moeite heb met het idee dat seks zo... hoe zeg je dat... als iets dat 'niks speciaals' meer is kan worden. Zoiets.

Toch heb ik niet het idee dat swingen in de eerste plaats draait om het uiten van lichamelijke liefde voor je medemens, maar eerder om bevrediging van je verlangens.

Dit is misschien wel zo, maar wat is daar mis mee? Is dat iets negatiefs?

Daar hoeft helemaal niks mis mee te zijn. Je vraagt vervolgens of ik het wil veroordelen door het al dan niet te bestempelen als 'negatief'. Dat vind ik wel jammer.
Bijna iedere tegenvraag over dit onderwerp heeft een (soms kleine) negatieve lading "wat is er dan mis mee?" "waarom heb je er moeite mee?" "wat maakt jou dat nou uit?".

Dat is wat mij al een tijdje opviel op dit forum. Het is toch ergens vreemd dat je zo voor je eigen "hobby" opkomt maar dat er in de teksten toch vaak een negatieve lading zit. Dat roept vraagtekens bij mij op.

Bij Roodhaar heb ik dat dan weer helemaal niet. Bij haar post krijg ik juist een positief gevoel en het gevoel dat ze 100% gelukkig is in wat ze doet. Het ligt misschien aan haar woordkeuze.

Maar ik moet ook eerlijk bekennen dat ik niet zo goed weet wat alle vooroordelen zijn tov swingers. En zijn het dan vooroordelen waar je last van hebt? Mijn man en ik hebben ook andere dingen beleefd dan wat voor de meesten normaal is, en anderen zullen daar misschien iets negatiefs van vinden, maar ik kan niet zeggen dat ik daar last van heb.
Oke veel om op te reageren en ik weet niet waar te beginnen. Allereerst maar eens een site doorgeven waaarin je kunt lezen wat swingen is en vooral wat het niet is http://www.sexservicegids.nl/swingers.htm

Waarom? Omdat geen 1 swinger hetzelfde is en iedereen het op zijn manier binnen zijn afspraken doet. Hier lees je dus wat swingen globaal inhoud en welke manieren er zijn. De swinger bestaat dus niet.

Ik haal buiten alles waar ik graag op zou reageren vooral de dringende vragen eruit, wat zijn dan de vooroordelen en hoe ga je om met de intimiteit binnen je relatie en met betrekking tot swingen.

Veel vooroordelen (je las ze hier ook al) zijn dat er wel iets mis moet zijn in je relatie als je dit doet, dat je niet van elkaar kunt houden als je je partner kan delen en geen jaloezie voelt, dat je niet genoeg hebt aan je eigen partner, (ik kan nog wel doorgaan maar dan wordt het een heel lange lijst)

Ik heb zelf een relatie van 28 jaar met mijn man. Daarvan waren 23 jaar monogaam en daarin hadden we 23 jaar geen enkele behoefte aan een ander. Kort gezegt had ik 28 jaar geleden precies zo gereageerd als veel hier die het niet snappen. En eerlijk gezegt zou ik het ook niet snappen als je net een relatie had en al wilde gaan swingen, al moet iedereen dat voor zichzelf weten. Maar ik snap heel goed dat je net in je relatie vol bent van elkaar en dat je niet eens aan een ander denkt.

Echter men weet ook dat 1 op de 3 mensen binnen een relatie vreemd gaat en vaak niet omdat men niet van de partner hou, men geeft dan vaak aan de spanning te missen. Want na zeg een aantal jaren ken je elkaar door en door is sex fijn en vertrouwd maar ook minder spannnend omdat je elk kreuntje elk plekje elke favo standje van elkaar kent en echt alles hebt uitgeprobeerd wat je kon proberen, maar je partner verander je niet, of je het nu aan plavond doet of op de hei je partner blijft je partner.

Ik heb mijn man jong leren kennen en had daarvoor weinig vriendjes. Flirten en verleiden deed ik niet, ik was vrij nuchter. Na 23 jaar monogaam zijn ben ik gaan chatten en nu was ik met de jaren wel meer zelfverzekerd om eens een flirt aan te gaan en te dollen, het bleek dat ik dat leuk vond, ik bloeide op en ineens kwam uit mij een sexy verleidelijke vrouw die er nooit geweest was maar blijkbaar zat die kant ook in me. Mijn man wist dit en zag het aan, tot hij dacht 'tot wanneer heb je hier genoeg aan, wil je niet verder gaan?" het is mijn redding geweest dat hij zei "dod als je spanning zoekt laten we dat dan samen doen" anders was ik misschien ook vreemd gegaan met de tijd iets dat ik nooit opgezocht heb maar waar ik wel in neergaande spiraal in kwam omdat de druk aan andere kant groot wass om eens af te spreken.

We zijn toen in contact gekomen met mensen die dit al deden en dat heeft ons tot gesprek gebracht. Zouden we dat kunnen? zouden we jaloers zijn, zou onze relatie dit aan kunnen? We dachten van wel en werden er nieuwsgierig naar. Waarom waren we eigenlijk monogaam en hoefde dat eigenlijk van ons wel? Het was meer een vanzelfsprekende stap geweest. Je ging monogaam een relatie in. Dat hoorde zo. We vonden (nu de kinderen groter werden en ons minder nodig hadden ) het een uitdaging hierin te gaan ontdekken, Zouden we ook een andere relatie vorm aan kunnen? Hoe zou dat zijn? Ons vertrouwen in elkaar was groot en beide wisten we dat als 1 het niets zou vinden we het gelijk weer zouden laten.

Zo zijn we eerst naar clubs gegaan. Anoniem spannend maar oppervlakkig. ik vond het flirten geweldig. Maar mijn man miste iets. Miste de intimiteit en de opbouw. Hij is geen type dat zomaar kan sexen met een vrouw. kan in een vrouw geen lust zien. Na 1 1/2 jaar zijn we meer privefeestjes gaan bezoeken en dat lag hem veel meer. De tijd om iemand te leren kennen en vertrouwen te winnen. Intimer contact dan dat we ervoor hadden.

Nu na 6 jaar dat we swingen is dat ook wat we willen. Dat naakte lijf dat je zomaar mocht aanraken zomaar de vrouw of man van een ander kussen was voor ons niet meer spannend, Dat hadden we al snel gezien al was dat in begin zeker een kick.

Wat wij ontdekte dat als je de kleren uit deed en sex mocht dat je in 1 avond al veel intiemer en closer kon zijn met mensen waar je bij vrienden soms jaren over deed en misschien wel nooit kwam. Omdat sex mag is er geen "te ver gaan" is er geen "straks wil ik meer" de barriere is weg en dat maakt dat je heel dicht bij iemand kunt komen. Vanuit die situatie kan sex voortkomen maar het is niet meer onze drijfveer. Sex kan maar hoeft niet. WE zeggen wel eens dat we zo zonder die sex kunnen maar de vrijheid van met elkaar omgaan, dat zouden we niet meer willen en kunnen missen. We genieten nu van chill/loungeavonden op een matras met heel veel kussens Met stellen die dit ook doen. Praten knuffelen, tantra, masseren en soms sex maar zeker niet altijd all the way, het komt zoals het komt en het contact EN de intimiteit met elkaar staat voorop.

Staat dat mijn intimiteit met mijn man in de weg? Nee volstrekt niet want niemand haalt die 28 jaar in die wij voorlopen met elkaar. We zijn een deel van elkaar. Zijn met elkaar vergroeit. WE hebben samen kinderen. Niemand accepteerd me zo als hij. En waar ik bij andere bij weg loop, daar hou ik van van hem. Bij een ander denk ik 'daar heb ik even geen zin in" maar bij hem aanvaard je het omdat je van elkaar houd en voor elkaar gekozen hebt. Daar kan een ander met een lekker lijf, lekkere sex en zelfs een intiem onderonsje nooit tussen in komen. Dat zul je met een ander ook weer moeten opbouwen.

Wij hebben dus verschillende face in swingen meegemaakt en genieten nu van deze face. Daarin zitten ook vriendschappen met stellen die al lang duren bv 5 jaar en 4 jaar. Van deze mensen hou ik ook en daar voelen we veel intimiteit voor. Maar geen moment is er een behoefte om dan maar onze relatie te verbreken. Waarom? We hebben het goed samen? Waarom zou ik? Ja de sex met mijn vriend is geweldig maar zou ik kiezen voor een relatie met hem liep ik ook weer tegen dingen aan. Daar laat je wat hier krijg je wat. Het gras is dus niet groener bij de buren.

En dat vertrouwen dat we er beide zo over denken, de verbondenheid, de keus voor elkaar, en het niet weglopen als het moeilijk is maar van elkaar houden, niet omdat maar ONDANKS. Daarom is de intimiteit met mijn man niet te vergelijken bij wat ik vind in swingen. OOK al is dat ook intiem ook al voelen we daar ook wel eens liefde.

Lange reactie maar hopelijk wel vanuit onze kant duidelijk. Niet als de swinger maar als een swinger die het zo beleefd.

En ik ga graag in op vragen. Omdat ook ik het soms zat ben hoe men invult hoe mijn relatie wel niet zal wezen wat ik wel niet te kort moet komen en hoe sexbelust wij wel niet moeten zijn.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
toevoeging, men gaf aan dat er in swingrelatie's openheid en eerlijkheid moest zijn en men reageerde daarop dat dat toch ook in monogame relatíe;s was. Dat is ook zo, maar die basis heb je dus nodig om zover te komen.

wij maken heel vaak mensen mee die ons toevertrouwen dat ze dit ook wel willen. Zeg je dan "besrpeek het dan eens met je partner" dan krijg je "ohh nee daar hoef ik niet bij die gene mee aan te komen" men is al bang het te bespreken, vult in hoe de partner erover denkt (vaak op uitspraken die 20 jaar terug gedaan zijn) daarom zeg ik inderdaad dat openheid en eerlijkheid en vertrouwen inderdaad vaak in swingrelatie's voortkomt Want anders was je nooit zover gekomen was je nooit in die club gekomen, Daar heb je het vertrouwen voor nodig dat je partner niet boos wordt, niet je voor gek verkaard, niet je gelijk de deur uitgooit, en met jou wil kijken wat er mogelijk is. VErtrouwen, openheid en eerlijkheid zijn dus de benodigdheden om uberhaubt ooit swinger te worden.

En... dan zie je inderdaads vaak heel verliefde stellen die al jaren samen zijn en zulke leuke dingen doen Het voorbeeld voor veel stellen die beginnen. Maar ze weten vaak niet dat deze mensen dus in het weekeind swinger zijn.
Doddie rules!
quote:Rosylla schreef op 02 november 2007 @ 16:37:

Boompje, ik had inderdaad nog niet specifiek op jouw vragen gereageerd. Even kijken welke dat zijn.

Dit geldt natuurlijk voor iedereen, ik zie er niet zoveel kwaad in, eigenlijk helemaal geen kwaad. Wat voor gevolgen denk jij aan?

Ik had niet iets specifieks in gedachten, het gaat me niet om 'goed' of 'kwaad' omdat ik denk dat je, door iets te veroordelen, de deur naar een open en eerlijke dialoog dicht gooit. Met betrekking tot dit topic zou ik me voor kunnen stellen dat de gevolgen niet altijd alleen maar leuk hoeven zijn maar ook verdriet kunnen veroorzaken. Beide zijn mogelijk denk ik.

Waarom heb je er moeite mee? Als ze er toch niemand "kwaad"

mee doen en het zelf leuk vinden?

Ik denk dat ik moeite heb met het idee dat seks zo... hoe zeg je dat... als iets dat 'niks speciaals' meer is kan worden. Zoiets.

Toch heb ik niet het idee dat swingen in de eerste plaats draait om het uiten van lichamelijke liefde voor je medemens, maar eerder om bevrediging van je verlangens.

Dit is misschien wel zo, maar wat is daar mis mee? Is dat iets negatiefs?

Daar hoeft helemaal niks mis mee te zijn. Je vraagt vervolgens of ik het wil veroordelen door het al dan niet te bestempelen als 'negatief'. Dat vind ik wel jammer.

Taaltechnisch is dat negatieve door jou zelf door je eigen startzin ingegeven. Wanneer je een zin begint met 'Toch' en vervolgens wordt vervolgd door een 'maar', dan start jij al met een tegenbewering op een onuitgesproken bewering van het tegendeel.

(Als je me nog volgen kunt :-)

Je vragen lijken dus redelijk neutraal, maar zijn dit niet.
Hé, houden jullie nou eens op met elkaar aanvallen op het evt. negatieve of hoe een zin gezegd is...gewoon on-topic oké?
Doddie, bedankt, je hebt het prachtig verwoord!! In grote lijnen is jouw verhaal de mijne.

En overigens zie ik het wél als leuke hobby, waar mijn man en ik beiden veel lol aan beleven.

Verder wist ik jaar of 5 geleden niet eens wat swingen was en was absoluut niet van plan ooit in een parenclub te vertoeven, laat staan sex met een ander stel te hebben.......door inderdaad alle vooroordelen. Ziehier, ik ben samen met mijn man zó veranderd. En ik ben heel blij dat we dit meemaken met elkaar
Roodhaar en Doddie, dankjewel voor jullie eerlijke antwoorden! Doddie, jouw verhaal ontroerde me. Je beschrijft hoe je je in de loop der jaren ontwikkeld hebt en hoe jij en je man ertoe gekomen zijn om te gaan swingen en wat het effect daarvan is geweest op jullie relatie. Het klinkt alsof jullie alleen nog maar meer tot elkaar gekomen zijn omdat de basis van jullie relatie bestaat uit heel veel vertrouwen, begrip en liefde voor elkaar, zonder elkaar te veroordelen. Als ik jouw verhaal lees kan ik goed begrijpen hoe jullie ertoe gekomen zijn om te gaan swingen. Ik vind het geweldig voor je dat jullie samen met een 'open mind' het avontuur zijn aangegaan en dat het zo positief heeft uitgepakt. Nogmaals dank voor je eerlijke, oprechte reactie. Fijn! (f)
Swingers reageren vaak fel , omdat we de ervaring hebben dat we negen van de tien keer wél afgekraakt worden . Van mij mag iedereen overal wat van vinden , je mag ons oppervlakkig vinden , sexbelust , whatever........ wat me echter wél stoort zijn opmerkingen als "dan ben je je partner zat "of "dan mis je iets " .... dan vul je mijn relatie even in ( naar jouw maatstaven ) en dát is op zijn zachtst gezegd nogal k*t , want dat zijn de redenen meestal niet ; zeker niet in de relatie van mij en mijn man .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Het zou goed zijn als je ook jullie beleving verteld bianca (ook als is die voor veel bekend) omdat het zo duidelijk maakt dat elk stel weer iets anders vind in swingen.

En bedankt voor de reacties op mijn verhaal. Fijn dat ik het een beetje kon overbrengen en dat jullie dat ook eruit haalde.
Nog even over de titel van je topic. Vinden we het een hobby? We zeggen dat wel eens als grapje. Want ja we hadden ook kunnen gaan tuinieren,dansen of rommelmarken af kunnen gaan. Doordeweeks zijn we een stel als alle andere stellen en in het weekeind zijn we swingers en trekken we er samen op uit. Of een privefeestje, of een intiem onderonsje met een ander stel, morgen weer lekker erotisch uit en dansen. We gaan naar trancefeesten en grote feesten als dance valley en mysterieland waar we veel mede swingers treffen. We doen dus gek met elkaar en delen ons geheimpje voor de burenen familie. We verrassen de vrienden van onze kinderen als we weer eens in thema kleding de deur uitgaan voor een dance of trance party, kinkie, in wit of weet ik veel. "onze ouders zitten alleen maar op de bank, " krijgen we dan te horen en ze vinden het wel leuk dat onze kinderen zulke ouders hebben. We komen vaak later thuis dan onze kinderen "waar zitten jullie?" "eeh dat is onze tekst" roepen we dan terug.

Van mij mag je dat hobby noemen, het is in ieder geval iets waar we van genieten en dat we samen delen en samen beleven.

Zolang het leuk is want ik vermoed dat we gewoon weer monogaam eindigen en straks genieten van de kleinkinderen mochten die er komen. Maar onder vrienden grappen we wel eens over het eerste swing bejaardetehuis omdat we tenslotte toch allemaal ouder worden en nog lang niet willen stoppen.

Soms denk ik wel eens "waren we er maar eerder mee begonnen" maar aan andere kant hebben we er nu de vrijheid voor. Als ik zie hoe andere met oppas regelen zitten dan ben ik blij dat we, nu juist die ommekeer komt en je het weer samen leuk moet maken, dit zijn gaan ontdekken met elkaar.

Dit om even het luchtige en inderdaad ook gewoon leuke ervan aan te geven. Ik zal niet zo snel last hebben van het lege nestsyndroom zei ik laatst al op de sexpijler.
Oké, Dod.......... jouw wens is mijn bevel enzo

mijn man en ik zijn gaan swingen omdat wij onze fantasieën gewoon niet samen waar konden maken. Niet omdat we het zo graag eens met een ander wilden doen . En aangezien onze fantasieën vrijwel identiek waren ( hoeveel mazzel kan een mens hebben ) en we na ongeveer 20 jaar monogamie ( ook nog elkaars allereerste ) een rotsvast vertrouwen in elkaar hadden zagen we eigenlijk geen écht goeie reden om onze fantasieén alleen maar in gedachten te beleven .

Ik weet dat het volgende voor heel veel mensen raar / minder leuk klinkt klinkt ; maar of er nou tien mensen meedoen of één...in ONZE beleving heben WIJ sex en doet de ander/ doen de anderen gezellig aan ons feestje mee.

Wat NIET inhoudt dat we de ander als wegwerpartikel zien , zéker niet ; de ander zal ook altijd iemand ( praat even voor het gemak in enkelvoud ) zijn die we ook echt aardig vinden , maar wat er ook voor gymnastische touren plaatsvinden tijdens zo'n work-out ; ook dán vind ik de intimiteit alleen bij mijn man , omdat voor ons de intimiteit niet bestaat uit het uitwisselen van wat zweet en speeksel , maar uit diblik waardoor je wéét wat de ander denkt , uit dat kneepje in je hand waardoor je wéét dat de ander weet wat jij denkt , uit de voor en napret , ....

wij doen dit nu een jaar of 7 ....en ik heb de prachtigste lijven en leukste koppen en bestgevulde broeken en aardigste mensen mogen voelen en proeven en.........en weet je ; ik ben nog nooit een leuker iemand dan mijn eigen man tegengekomen . En andersom sta ik ook met stip op 1 , .....

Ik kan me voorstellen hoor , dat het voor anderen niks is ; ik had dit ook in het begin van mijn relatie niet kunnen en willen doen .

Ik zou dit - mocht mijn man het niet meer willen - morgen opgeven , no problemo . Het is voor ons een leuk extra'tje , geen noodzaak of vervanging . Het kersje op de taart .

Mijn relatie was al goed ....en is sinds ik dit doe beter geworden . Je kunt niet én dit doen en niet goed communiceren , je kunt niet én dit doen en dingen voor jezelf houden ( ja , kán wel , maar dat is een hele snelle manier om uit elkaar te gaan ) je kunt niet én dit doen en niet heel precies zeggen wat je wel en niet wilt, etc. etc. Dat zijn dingen die we al deden , maar toch niet op dit " level " , kennelijk .

Bovendien hebben we samen een erg leuk spannend geheim , beleven we samen toch best leuke , heftige , soms hylarische , etc. etc . dingen .

Ik zou eigenlijk geen één nadeel kunnen bedenken .
Of we het een hobby vinden ? deels wel , ja . Om het een levenswijze te noemen gaat me nét effe te ver ; ik ben geen swinegr....ik ben BGB en ik swing weleens .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven