Is toch niet netjes

25-07-2021 21:13 174 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze zoon en schoondochter zijn aan het verbouwen en terwijl mijn man ze helpt ga ik mee naar hun om onze kleinkinderen te zien. Echter, elke keer als ik mee kom gaat onze schoondochter na een uurtje of zo weg om ergens op visite te gaan. Ze neemt dan de kleinkinderen mee en ik blijf alleen achter.
Ik vind dat niet netjes en vandaag heb ik dat ook tegen haar gezegd. Ze reageerde met: ik heb ook niet om deze verbouwing gevraagd en ik ga dus mijn gang zodat ik geen last ervan heb.

Je visite alleen laten is toch niet netjes of ben ik nu een pietlut?
Alle reacties Link kopieren
Hebben ze er om gevraagd dan dat je meekomt? Ik snap wel dat schoondochter er even uit wil.
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe kom je erbij dat mensen die in een verbouwing zitten, zitten te wachten op visite?
Alle reacties Link kopieren
Ze heeft niet om de verbouwing gevraagd ??? Wiens idee was dat dan ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Visite ben je als je uitgenodigd bent. Niet als je ongevraagd en onverwacht meegaat. En als dan je schoondochter als iets anders heeft geregeld en je hebt niet overlegd, dan is dat zo.
Trouwens, het is toch voor de kleinkinderen niet leuk om tussen stof, rumoer en chaos te zitten in hun vrije tijd. Ik snap best dat ze even een leuk uitje voor ze regelt.

Ik vind je geen pietlut, maar je moet wel beter leren communiceren. Vraag of ze het misschien leuk vinden een keer naar jou toe te komen. Of om samen eens iets te ondernemen. Ga niet ongevraagd op hun lip zitten. Een verbouwing is vaak al genoeg stress op zichzelf.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
Het ligt er denk ik ook een een beetje aan hoe vaak je er naar toe gaat. En hoe dit gecommuniceerd is.

Weet ze dat je speciaal voor de kleinkinderen mee komt? Komt het uit dat je op visite komt?

Als jullie daar kind aan huis zijn snap ik dat ze wel haar eigen dingen blijft plannen.
En als het bezoekje van jou uit niet duidelijk besproken is met haar dan snap ik dat ze haar eigen plan trekt
Alle reacties Link kopieren
Je gaat toch ook niet elke keer mee terwijl er daar een verbouwing gaande is....? Ik snap dat ook niet helemaal. En snap wel dat schoondochter daar niet elke keer zin in heeft.
Alle reacties Link kopieren
Kan je man niet beter alleen gaan, omdat je zoon en man samen kunnen klussen?
Of je helpt ook met klussen?

Ik vind niet dat je schoondochter thuis moet blijven omdat jij dat wil.
Alle reacties Link kopieren
Als ik zou verbouwen zou ik niet zo blij worden als mensen meekomen die mij voor de voeten zouden kunnen lopen. Verbouwen kan ook best stressvol zijn he, dus ik snap ergens wel dat ze even ergens anders heen wil voor ontspanning.
Alle reacties Link kopieren
Hoe vaak is 'elke keer'?

Alle reacties Link kopieren
Als je schoondochter niet nodig is met klussen, snap ik heel goed dat ze weggaat met de kinderen. Uit je OP te lezen ga je elke keer mee wanneer jouw man daar gaat helpen. Ik zou daar als schoondochter echt heel kriegelig van worden. Maar ik weet jullie verhouding niet verder.

Zoals al veel geopperd: communiceer...
Ik vind het nogal wat dat je er iets van zegt dat zij weggaat, terwijl het haar eigen huis en leven is.

Blijkbaar heeft zij het nodig om de verbouwing een beetje te ontvluchten, en is ze niet nodig om te klussen. Ipv zeuren dat ze weggaat als jij ongevraagd meekomt, kun je ook meedenken, haar ergens mee naartoe nemen, zodat zij even uit de stress is en jij je kleinkinderen kunt zien.
Je moet helemaal niks doen, en accepteren dat dat alles is wat je kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt alsof ze erg ontevreden is. Misschien heeft ze wel mot met haar man over die verbouwing. Of ze heeft iets tegen jou? Er is vast meer aan de hand.

Ik zou dus ook niet meer mee gaan. Waarom zou jij dan in een verbouwd huis van een ander blijven zitten terwijl ze zelf vertrekt met de kinderen? Ze vraagt je niet mee, dus het kan zijn dat ze je graag wil ontlopen. Ik zou sowieso niet meer op visite gaan naar iemand die je er liever niet meer bij heeft.
Alle reacties Link kopieren
Team schoondochter!
Iedere dag is gehaktdag
Micky1969 schreef:
25-07-2021 21:13
Onze zoon en schoondochter zijn aan het verbouwen en terwijl mijn man ze helpt ga ik mee naar hun om onze kleinkinderen te zien.
Wat lijkt me dat erg.
Micky1969 schreef:
25-07-2021 21:13
Je visite alleen laten is toch niet netjes of ben ik nu een pietlut?
Ik denk dat je schoondochter het gevoel heeft dat ze met jou zit opgescheept en ik kan me dat heel goed voorstellen.
anoniem_64d8b3a64b8a0 wijzigde dit bericht op 26-07-2021 10:17
0.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Is er afgesproken dat jij meekomt en daar ' op visite voor de kleinkinderen' gaat zitten zijn terwijl er in het huis een verbouwing gaande is? Als het is afgesproken dat jij telkens meekomt dan is het niet netjes. Ga je spontaan elke keer mee en is schoondochter daar niet van op de hoogte of is die afspraak niet met haar gemaakt dan ben ik absoluut team schoondochter.

Ik neem aan dat je man daar de hele dag aan het werk is. Ik moet er echt niet aan denken mijn schoonmoeder de hele dag over de vloer te hebben en te moeten entertainen.
Alle reacties Link kopieren
De vraag is dus: ben je visite of een ongenode gast? Als ik het verhaal zo lees vermoed ik dat het laatste het geval is.

Ik denk dat schoondochter je iets duidelijk wil maken.
Alle reacties Link kopieren
Als je expliciet bent uitgenodigd door de schoondochter snap ik dat je het raar vindt. Als je op eigen uitnodiging gaat begrijp ik je schoondochter heel goed.
Alle reacties Link kopieren
Heeft je schoondochter je uitgenodigd?
Alle reacties Link kopieren
Er zijn een paar vragen die in mij opkomen:

- Hoe ver wonen jullie uit elkaar?
- Hoe lang ben jij aanwezig bij de verbouwing?
- Kun je op eigen gelegenheid weer naar huis of moet je op je man wachten?
- Hoe vaak ga je langs?
- Doe je spelletjes met je kleinkinderen? Of zeggen ze even "Hallo" tegen oma en gaan ze daarna hun eigen gang?

Ik kan me namelijk heel goed voorstellen dat je schoondochter er niet per se zin in heeft om elke vrije zaterdag al ingevuld te hebben omdat jij mee komt met je man. Die er misschien wel van 's morgens 9.00 tot 's middags 17.00 aan het werk is. Dat betekent namelijk dat je schoondochter, even heel oneerbiedig gezegd, 8 uur met jou zit opgescheept.
Alle reacties Link kopieren
Meer info nodig. Hoe vaak kom je daar? Wat verwacht je van je schoondochter? Dat ze jou de hele dag vermaakt/met je op de bank zit? En dat enkele keren per week, of..?
Weet ze dat je komt? Zo niet, dan is het toch logisch dat ze wellicht al iets anders heeft gepland. En als ze het wel weet, dan nog is ze niet verplicht je de hele dag te vermaken lijkt me. Als je maar 1x in de mnd komt ofzo dan is het vreemd dat ze weggaat, maar kom je veel vaker, dan zit ze daar simpelweg niet op te wachten.
tulpje21 wijzigde dit bericht op 26-07-2021 10:29
16.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
BuzzieBee schreef:
26-07-2021 10:16
Is er afgesproken dat jij meekomt en daar ' op visite voor de kleinkinderen' gaat zitten zijn terwijl er in het huis een verbouwing gaande is? Als het is afgesproken dat jij telkens meekomt dan is het niet netjes. Ga je spontaan elke keer mee en is schoondochter daar niet van op de hoogte of is die afspraak niet met haar gemaakt dan ben ik absoluut team schoondochter.

Ik neem aan dat je man daar de hele dag aan het werk is. Ik moet er echt niet aan denken mijn schoonmoeder de hele dag over de vloer te hebben en te moeten entertainen.
Dat is helemaal geen probleem... maar niet elke keer... denk ik maar zo.
Alle reacties Link kopieren
Yraatje schreef:
26-07-2021 10:25
Dat is helemaal geen probleem... maar niet elke keer... denk ik maar zo.
Nee natuurlijk niet .Incidenteel is een schoonmoeder best welkom een hele dag. Maar niet elk weekend bijvoorbeeld. En zeker niet op eigen uitnodiging waardoor ik chronisch mijn eigen plannen zou moeten wijzigen.
Ik sluit me aan bij de anderen, het ligt helemaal aan de situatie. Als ze je heeft uitgenodigd en ze gaat weg is dat niet netjes. Als jij zonder uitnodiging steeds met je man meegaat, dan heeft jouw schoondochter gelijk.
Tijd dus om goede, duidelijke afspraken te maken hierover.
Alle reacties Link kopieren
Je blijft alleen achter? Dan ga je toch meehelpen met de verbouwing?
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Het meeste is al gezegd, maar als je daar specifiek komt voor je kleinkinderen, waarom bied je dan niet aan om op te passen, zodat schoondochter ook kan helpen bij de verbouwing (klussen, naar de bouwmarkt, meubels uitzoeken, etc) of even iets anders voor het huishouden of voor zichzelf kan doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven