Jaloezie

25-09-2011 18:14 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Wat ik me afvroeg: Hoe gaan jullie om met jaloezie binnen een relatie? Kan het weg gaan/minder worden? Praten jullie erover Hoe houden jullie het vol??!

Groetjes
Ben jij jaloers in een relatie of je partner? En wanneer en waarover? Licht je post eens toe!
Een klein beetje jaloezie komt in beste huwelijken voor en daar is niets mis mee, maar het wordt vervelend wanneer het vaak en zonder reden voorkomt. Misschien wat meer uitleg?
Ik heb nu bijna een half jaar een vriend. We wonen niet bij elkaar in de buurt dus we beide andere vrienden. Hij gaat nog veel uit met zijn vrienden en dat vind hij geweldig dus zie ik hem om het weekend. Wat ik eerst totaal niet erg vond maar nu vind ik het steeds erger. Klinkt misschien super kinderachtig maar ik word al jaloers als er een vrouw op zijn facebook regeageerd over 'zaterdagavond'. De ergste scenarios gaan dan door mijn hoofd. En als ik hem zie of bel is er helemaal niks aan de hand. Behalve dat hij het natuurlijk heel irritant vind. Ook zijn ex zoek ook nog contact met hem wat ik ook echt totaal niet leuk vind. Dus wat ik mij afvroeg... of dit over gaat? als je elkaar langer kent?
De vraag die je denk ik aan jezelf moet stellen is: vertrouw ik hem? Ik heb het gezien bij vriendinnen met lange afstandsrelaties. De één voelde/besloot voor zichzelf: ik vertrouw hem, ik vertrouw er op dat hij niks doet met andere vrouwen ook al woon ik zo ver weg. Zij zijn helemaal happy en wonen gelukkig samen.

Een andere vriendin vertrouwde haar vriend niet, zocht naar dingen die 'verdacht' waren en vroeg tot in den treure wat er gebeurt was. Na een paar maanden was vriendlief het zat en was het dus uit.

Het ligt dus vooral aan jouw houding. Heb jij het gevoel dat je hem kunt vertrouwen en geef je hem dat ook? Of kies je voor de twijfel van stel dat...
Je doet jezelf echt een reuze plezier door niet meer jaloers te zijn. Wat er in de toekomst verborgen ligt dat weet je toch niet, alles kan plotseling zomaar veranderen en dan heb je je tijd voor niks vergriept én je hebt geen leuke herinneringen gecreëerd voor slechtere tijden, wat je beste hulp zou kunnen zijn om je door die periodes heen te loodsen.

Je hebt alleen maar controle over je eigen gedrag, niet over dat van anderen. En als je het hier en nu zo prettig mogelijk maakt, is de kans het grootst dat je vriend jouw aanwezigheid boven alles prefereert. En zo niet, dan is hij de ware niet.
Ik ben 15 jaar samen met mijn man. Toen wij net verkering kregen was ik 18 en ook errug jaloers. En ja, bij mij is het over gegaan. Het maakt me niks meer uit als hij met een mooie vrouw praat of zegt dat hij een vrouw mooi vindt. Gewoonweg omdat ik weet dat ik voor hem nog steeds de liefde van zijn leven ben. En daar kan geen enkele knappe vrouw tegenop!
quote:lovelivelaugh schreef op 25 september 2011 @ 18:14:

Hoi allemaal,

Wat ik me afvroeg: Hoe gaan jullie om met jaloezie binnen een relatie? Kan het weg gaan/minder worden? Praten jullie erover Hoe houden jullie het vol??!

GroetjesNiet. Het speelt geen enkele rol in onze relatie.
Het blijft een lastig onderwerp voor mij... maar bedankt voor jullie reacties:) het is nu wel iets duidelijker om andere verhalen te horen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven