Jongere vriend

02-11-2019 23:23 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik zit zelf met een probleem en ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Ik ben net een week 25 jaar en heb een vriend van 19, bijna 20. Hij woont in Amsterdam en ik in Enschede. We hebben al een 1.5 jaar een relatie, en tussen ons gaat het eigenlijk heel goed. Alleen nu komt het probleem, zijn moeder.

Ik ben mijn vriend zijn eerste vriendin, en ook de eerste waarmee hij seks heeft gehad. Zijn moeder vindt dat hij zichzelf tekort doet en zichzelf moet leren ontdekken. Ze vindt onze relatie ongelijk. Ik ben het niet niet mee eens want door de ruime afstand zien we elkaar alleen in het weekend en krijgt hij alle ruimte om zich te ontwikkelen. Alleen niet op het gebied van meisjes , hij geeft aan dat hij daar nu geen behoefte aan heeft en aan mij genoeg heeft en blij is met mij. Ik ben bang dat hij dat gevoel wel gaat krijgen, k zal hem zelfs op dat moment een vrijbrief willen geven.

Ik zit in het laatste jaar van mijn opleiding en hij is net begonnen met zijn opleiding van 4 jaar. Wat zouden jullie doen? Als we het over kinderen hebben zegt hij dat hij die wel wilt maar dat het allemaal nog onvoorspelbaar is. Zelf denk ik hier ook nog lang niet aan, alleen zijn moeder begint daar steeds over. Ik wil nu ook nog geen kinderen maar ooit wel. Zijn er hier mensen met ervaring over een relatie met een jongere vriend?

Groetjesss
anoniem_392253 wijzigde dit bericht op 03-11-2019 00:38
18.07% gewijzigd
Tja, dat hij nu niks zegt over ooit wel of niet kinderen is niet heel raar. Wat wil je van hem, het zwart op wit met een jaartal ofzo?

Ik gok dat ik team schoonmoe ben, helaas.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 02-11-2019 23:27
0.00% gewijzigd
Alles is mogelijk natuurlijk, maar de kans van slagen is statistisch gezien heel klein.
Lucifer2018 schreef:
02-11-2019 23:27
Tja, dat hij nu niks zegt over ooit wel of niet kinderen is niet heel raar. Wat wil je van hem, het zwart op wit met een jaartal ofzo?

Ik gok dat ik team schoonmoe ben, helaas.
Ik snap dat hij nu nog niet kan zeggen wanneer hij kinderen wilt, Maar is het niet een soort geven en nemen? Ik vind het prima als ik 35 ben en dan pas kinderen krijg.

Maar ontwikkelt hij zich niet omdat hij nu een relatie met mij heeft ? Het enige waarin ik hem ophoudt is dat hij niet met andere meiden kan gaan.
MeisjeONBEKEND255 schreef:
02-11-2019 23:30
Ik snap dat hij nu nog niet kan zeggen wanneer hij kinderen wilt, Maar is het niet een soort geven en nemen?
Nee, dat denk ik niet. Hij weet het niet en jij wil ze wel. Meer kan ik er niet van maken. Ik begrijp overigens niet goed waarom je nu van hem wil weten of en wanneer hij kinderen zou willen. Want hij weet het niet en dat is zijn goed recht net zoals het jouw recht is om wel te weten dat je kinderen wil gaan krijgen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Och jee, die jongen is pas 19 en moet zijn opleiding en zijn volwassen leven nog beginnen. Kinderen krijgen is dan wel een heel ver abstract onderwerp, kan ik me zo voorstellen.
Jaaa , ik wil wel even iets ophelderen, mij maakt het opzich kwa kinderen nog niet zo heel veel uit, ik ben zelf ook nog lang niet toe aan kinderen. Zijn moeder is degene die zich daar druk om maakt. Dat heeft mij wel aan het denken gezet.

Ik ben meer benieuwd of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben en hoe zij het hebben aangepakt.
Jeetje wat zwaar op de hand, ik zou genieten van het leven en de eerste paar jaar niet eens aan kinderen denken.. Jullie zijn twaalf.
Grote kans dat jullie over een paar jaar weer allebei een andere kant op fladderen, jullie moeten nog beginnen met je toekomst, dit is waarschijnlijk niet je grote liefde, jullie leren wel heel veel van elkaar, maak een mooie basis in de liefde en gebruik dat in je volgende relaties.
De kans dat je oud gaat worden met deze jongen lijkt mij vrij klein. Deze jongen begint net aan zijn studie en heeft nauwelijks ervaring in de liefde. Tijdens zijn opleiding zal hij zien dat er meer interessante dames rondlopen en dat het leven meer te bieden heeft dan alleen verkering met een oudere vrouw die al een levensfase verder is. Waarom gun je hem niet een normale studententijd? Laat hem lekker vrij.
02-11-2019 23:30
Ik snap dat hij nu nog niet kan zeggen wanneer hij kinderen wilt, Maar is het niet een soort geven en nemen? Ik vind het prima als ik 35 ben en dan pas kinderen krijg.

Maar ontwikkelt hij zich niet omdat hij nu een relatie met mij heeft ? Het enige waarin ik hem ophoudt is dat hij niet met andere meiden kan gaan.
Verder gaat wel lekker met je?
-Simone- schreef:
02-11-2019 23:36
Och jee, die jongen is pas 19 en moet zijn opleiding en zijn volwassen leven nog beginnen. Kinderen krijgen is dan wel een heel ver abstract onderwerp, kan ik me zo voorstellen.
Maar TO wil nu graag wel toezeggingen.
02-11-2019 23:38
Zijn moeder is degene die zich daar druk om maakt.
Waarom maken jullie je hier dan in vredesnaam druk om? Echt moeders zouden zich buiten relaties van hun volwassen kinderen moeten houden. Behalve als er sprake is van een levensbedreigende situatie of een situatie die reële schade kan aanrichten. Wat een geëmmer van die vrouw.
enn wijzigde dit bericht op 02-11-2019 23:47
0.48% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Dus hij was 17,5 toen jullie een relatie kregen? De kans dat jullie over 5 jaar nog samen zijn is minimaal.
En als het uit gaat, kan jij geen kinderen meer krijgen? Die snap ik niet. Dan ga je met een andere man kinderen maken, of je zoekt een donor.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik zou me om die kinderen vooralsnog maar niet zo druk maken, je hebt nog een jaar of 15.

En als jouw vriend gelukkig is met jou, dan is het aan hem om te zeggen tegen zijn moeder: ‘moe, ik ben gelukkig zo, dus je hebt het ermee te doen.’ Maar dat is misschien nog moeilijk op je 19de. Jij gaat haar iig niet meer open minded maken, dus probeer het los te laten, wat zij vindt. Je kunt haar niet veranderen, alleen hoe jij ermee omgaat.

De waarheid is dat je niet weet of jullie samen zullen blijven. Maar dat weten mijn man en ik ook niet, niemand weet dat. En doet het ertoe? Het gaat om het nu. Nu willen jullie samen zijn dus nu is dat genoeg, toch? Gewoon van genieten en zien waar het schip strandt.

Wat betreft of je je vriend’s ontwikkeling tegenhoudt... tsja. Van een relatie met een ‘oudere vrouw’ kun je ook juist een hoop leren. Levenservaring doen we allemaal op onze eigen manier op. Het zou fijn zijn als ‘oudere mensen’, zoals je schoonmoeder, zich realiseren dat ook als het fout loopt op wat voor manier dan ook, dat jullie dan wel weer opkrabbelen. Net zoals dat ze dat zelf gedaan hebben als het bij hen mis liep ergens. Maar sommige mensen lijken te denken dat je de jeugd moet behoeden voor potentieel leed, ipv ze te laten leren dat dat gewoon bij het leven hoort.

Dus ik zou me er eerlijk gezegd niks van aantrekken en wens jullie veel geluk. We hebben tegenwoordig allemaal de statistieken tegen ons. En dus, zou ik zeggen, vier de liefde als je hem hebt :) morgen zie je dan wel weer. :bigkiss:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Ik denk dat het voor een bijna 20-jarige te vroeg is om vergaande toekomstplannen te maken ten aanzien van relaties en kinderen.

Aan jou of je dat kan accepteren en respecteren en hem dus niet lastig gaat vallen met vragen daar over.
Hatchi schreef:
02-11-2019 23:43
De kans dat je oud gaat worden met deze jongen lijkt mij vrij klein. Deze jongen begint net aan zijn studie en heeft nauwelijks ervaring in de liefde. Tijdens zijn opleiding zal hij zien dat er meer interessante dames rondlopen en dat het leven meer te bieden heeft dan alleen verkering met een oudere vrouw die al een levensfase verder is. Waarom gun je hem niet een normale studententijd? Laat hem lekker vrij.
j
Jeej deze is wel Hard zeg en al die mannen met jongere vrouwen dan anno 2019 gaan relaties sowieso sneller kapot alleen al door sociale media wat nog eens los staat van het leeftijd verschil.

Ik zou zelf geen jongere man hoeven maar als je verliefd bent geworden hou je dat niet tegen ..iemand die misschien nog in de ontdekkingsfase zit ...

Maargoed je weet niet waar het eindigt het kan ook gewoon goed gaan als dat jij hem de vrijheid geeft ..
patchouli_ schreef:
02-11-2019 23:50
Ik denk dat het voor een bijna 20-jarige te vroeg is om vergaande toekomstplannen te maken ten aanzien van relaties en kinderen.

Aan jou of je dat kan accepteren en respecteren en hem dus niet lastig gaat vallen met vragen daar over.
Precies. Ik snap wel dat schoonmoe een beetje kriebels van TO krijgt.
lux- schreef:
02-11-2019 23:46
Ik zou me om die kinderen vooralsnog maar niet zo druk maken, je hebt nog een jaar of 15.

En als jouw vriend gelukkig is met jou, dan is het aan hem om te zeggen tegen zijn moeder: ‘moe, ik ben gelukkig zo, dus je hebt het ermee te doen.’ Maar dat is misschien nog moeilijk op je 19de. Jij gaat haar iig niet meer open minded maken, dus probeer het los te laten, wat zij vindt. Je kunt haar niet veranderen, alleen hoe jij ermee omgaat.

De waarheid is dat je niet weet of jullie samen zullen blijven. Maar dat weten mijn man en ik ook niet, niemand weet dat. En doet het ertoe? Het gaat om het nu. Nu willen jullie samen zijn dus nu is dat genoeg, toch? Gewoon van genieten en zien waar het schip strandt.

Wat betreft of je je vriend’s ontwikkeling tegenhoudt... tsja. Van een relatie met een ‘oudere vrouw’ kun je ook juist een hoop leren. Levenservaring doen we allemaal op onze eigen manier op. Het zou fijn zijn als ‘oudere mensen’, zoals je schoonmoeder, zich realiseren dat ook als het fout loopt op wat voor manier dan ook, dat jullie dan wel weer opkrabbelen. Net zoals dat ze dat zelf gedaan hebben als het bij hen mis liep ergens. Maar sommige mensen lijken te denken dat je de jeugd moet behoeden voor potentieel leed, ipv ze te laten leren dat dat gewoon bij het leven hoort.

Dus ik zou me er eerlijk gezegd niks van aantrekken en wens jullie veel geluk. We hebben tegenwoordig allemaal de statistieken tegen ons. En dus, zou ik zeggen, vier de liefde als je hem hebt :) morgen zie je dan wel weer. :bigkiss:
Helemaal mee eens, mooie tekst.
Lucifer2018 schreef:
02-11-2019 23:51
Precies. Ik sna wel dat schoonmoe een beetje kriebels van TO krijgt.
Hoezo? Schoonmoe is schijnbaar nogal bezig met de toekomst en kinderen, terwijl TO en vriend schijnbaar vooral jong en verliefd aan het wezen waren. Laat die schoonmoe ze lekker met rust laten en genieten van wat er nu is en als zij op een gegeven moment wel serieuzer wil worden en hij niet dan is dat vroeg genoeg om het erover te hebben. Schoonmoe creëert problemen die zoals ik TO lees, er niet waren tot zij zich ermee ging bemoeien.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
lux- schreef:

Superlief, dankjewel. Ik wil graag zo kijken zoals jij het zegt alleen vind ik dat nog lastig, ik ben ook niet de persoon die het meest zeker is over zichzelf en daardoor vind ik het lastig om het negatieve los te laten. Hij heeft overigens aan dat hij geen behoefte heeft aan andere en als dat wel zo is zal ik daarin wel willen meedenken.

Dankjewel jou reactie geeft mij hoop!
lux- schreef:
02-11-2019 23:54
Hoezo? Schoonmoe is schijnbaar nogal bezig met de toekomst en kinderen, terwijl TO en vriend schijnbaar vooral jong en verliefd aan het wezen waren. Laat die schoonmoe ze lekker met rust laten en genieten van wat er nu is en als zij op een gegeven moment wel serieuzer wil worden en hij niet dan is dat vroeg genoeg om het erover te hebben. Schoonmoe creëert problemen die zoals ik TO lees, er niet waren tot zij zich ermee ging bemoeien.

Nee inderdaad, we Hebben het er weleens over gehad maar op grote lijnen zijn wij het eens met elkaar, helaas wilt schoonmoeder dingen horen waar wij beide nog niet aan willen denken. Dat maakt mij onzeker in onze relatie. Mijn vriend zegt dat het allemaal.goed komt en we er samen uitkomen.
Enn schreef:
Waarom maken jullie je hier dan in vredesnaam druk om? Echt moeders zouden zich buiten relaties van hun volwassen kinderen moeten houden. Behalve als er sprake is van een levensbedreigende situatie of een situatie die reële schade kan aanrichten. Wat een geëmmer van die vrouw.
Echt?
Ik zou als moeder van een 19-jarige zoon best gaan hyperventileren over de kinderplannen van zijn 25 jarige vriendin.
Uiteindelijk moet hij zelf beslissen wat hij doet, want hij is volwassen voor de wet, maar hier zou ik zeker wel een mening over hebben.
02-11-2019 23:59
Nee inderdaad, we Hebben het er weleens over gehad maar op grote lijnen zijn wij het eens met elkaar, helaas wilt schoonmoeder dingen horen waar wij beide nog niet aan willen denken. Dat maakt mij onzeker in onze relatie. Mijn vriend zegt dat het allemaal.goed komt en we er samen uitkomen.

Nou vertel, wat wil schoonmoeder van jullie horen waar jullie nog niet aan toe zijn? Als je al zo eens bent over kinderen krijgen samen ( wat ik niet lees maar vooruit, ik speel mee) dan zal er niet veel ingrijpenders zijn dan dat, wat zij graag wil van jullie?
patchouli_ schreef:
02-11-2019 23:59
Echt?
Ik zou als moeder van een 19-jarige zoon best gaan hyperventileren over de kinderplannen van zijn 25 jarige vriendin.
Uiteindelijk moet hij zelf beslissen wat hij doet, want hij is volwassen voor de wet, maar hier zou ik zeker wel een mening over hebben.
Maar het is de schoonmoeder die ons ertoe verplicht om erover na te denken. Ik ben hier zelf nog lang niet mee bezig , het enige dat ik weet is dat ik ooit kinderen wil. Mijn opleiding is ook leerkracht waardoor ik daardoor veel met kinderen in aanraking kom. Maar zelf denk ik er nog lang niet over na
Lucifer2018 schreef:
03-11-2019 00:02
Nou vertel, wat wil schoonmoeder van jullie horen waar jullie nog niet aan toe zijn? Als je al zo eens bent over kinderen krijgen samen ( wat ik niet lees maar vooruit, ik speel mee) dan zal er niet veel ingrijpenders zijn dan dat, wat zij graag wil van jullie?
Nou we hebben erover gehad en in de toekomst willen we beide kinderen, of het met elkaar is dat weten we overigens niet. Schoonmoeder wil dat mijn vriend meer tijd met zijn familie doorbrengt omdat hij teVeel met mij is ( we zien elkaar 1 x per week) ook wil schoonmoeder dat wij een half jaar pauze nemen zodat mijn vriend zich kan ontdekken (waar mijn vriend het totaal niet mee eens is).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven