Jongere vriend
zaterdag 2 november 2019 om 23:23
Hallo allemaal,
Ik zit zelf met een probleem en ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Ik ben net een week 25 jaar en heb een vriend van 19, bijna 20. Hij woont in Amsterdam en ik in Enschede. We hebben al een 1.5 jaar een relatie, en tussen ons gaat het eigenlijk heel goed. Alleen nu komt het probleem, zijn moeder.
Ik ben mijn vriend zijn eerste vriendin, en ook de eerste waarmee hij seks heeft gehad. Zijn moeder vindt dat hij zichzelf tekort doet en zichzelf moet leren ontdekken. Ze vindt onze relatie ongelijk. Ik ben het niet niet mee eens want door de ruime afstand zien we elkaar alleen in het weekend en krijgt hij alle ruimte om zich te ontwikkelen. Alleen niet op het gebied van meisjes , hij geeft aan dat hij daar nu geen behoefte aan heeft en aan mij genoeg heeft en blij is met mij. Ik ben bang dat hij dat gevoel wel gaat krijgen, k zal hem zelfs op dat moment een vrijbrief willen geven.
Ik zit in het laatste jaar van mijn opleiding en hij is net begonnen met zijn opleiding van 4 jaar. Wat zouden jullie doen? Als we het over kinderen hebben zegt hij dat hij die wel wilt maar dat het allemaal nog onvoorspelbaar is. Zelf denk ik hier ook nog lang niet aan, alleen zijn moeder begint daar steeds over. Ik wil nu ook nog geen kinderen maar ooit wel. Zijn er hier mensen met ervaring over een relatie met een jongere vriend?
Groetjesss
Ik zit zelf met een probleem en ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Ik ben net een week 25 jaar en heb een vriend van 19, bijna 20. Hij woont in Amsterdam en ik in Enschede. We hebben al een 1.5 jaar een relatie, en tussen ons gaat het eigenlijk heel goed. Alleen nu komt het probleem, zijn moeder.
Ik ben mijn vriend zijn eerste vriendin, en ook de eerste waarmee hij seks heeft gehad. Zijn moeder vindt dat hij zichzelf tekort doet en zichzelf moet leren ontdekken. Ze vindt onze relatie ongelijk. Ik ben het niet niet mee eens want door de ruime afstand zien we elkaar alleen in het weekend en krijgt hij alle ruimte om zich te ontwikkelen. Alleen niet op het gebied van meisjes , hij geeft aan dat hij daar nu geen behoefte aan heeft en aan mij genoeg heeft en blij is met mij. Ik ben bang dat hij dat gevoel wel gaat krijgen, k zal hem zelfs op dat moment een vrijbrief willen geven.
Ik zit in het laatste jaar van mijn opleiding en hij is net begonnen met zijn opleiding van 4 jaar. Wat zouden jullie doen? Als we het over kinderen hebben zegt hij dat hij die wel wilt maar dat het allemaal nog onvoorspelbaar is. Zelf denk ik hier ook nog lang niet aan, alleen zijn moeder begint daar steeds over. Ik wil nu ook nog geen kinderen maar ooit wel. Zijn er hier mensen met ervaring over een relatie met een jongere vriend?
Groetjesss
anoniem_392253 wijzigde dit bericht op 03-11-2019 00:38
18.07% gewijzigd
zondag 3 november 2019 om 11:22
Wat een mooie post.lux- schreef: ↑03-11-2019 11:09Ik zou het zonde vinden als je dat doet. Ik hoop dat je je kinderen aanraadt te ontdekken en te zijn wie ze zijn, ook als ze niet voldoen aan het ‘standaardplaatje’. Ik hoop dat je je kinderen leert met een open blik, een open hart en een open mind de wereld tegemoet te treden. En ik hoop dat je ze leert dat het oké is om te vallen, en dat je er voor ze bent als ze hulp nodig hebben om op te krabbelen. Zonder belerend vingertje, zonder ‘I told you so’.
Je bedoelt het misschien goed, dat ze moeten ‘uitrazen’ voordat ze ‘settelen’. Maar niet iedereen ontdekt zichzelf op die manier. Niet iedereen wil razen, en niet iedereen wil settelen. En niet iedereen wil dat in die volgorde. Het belangrijkste dat je je kind mi aan kunt leren, is dat er niet maar 1 juiste weg is.
zondag 3 november 2019 om 11:37
Ik kan me de zorgen van schoonmoeder toch wel indenken. Het verschil in leeftijd is op deze leeftijd best groot. Zeker gezien de vrouw ouder is. Het is wel een leeftijd waarop veel vrouwen moeder willen worden en met elk jaar wordt die kans groter. Ze zit niet te wachten op een puberzoon die vader wordt. TO zegt nu nog geen kind te willen maar dat kan zo maar ineens anders zijn. Sommige mensen hier zeggen dat ze nog tijd zat heeft maar als het je wens is om op een redelijk jonge leeftijd moeder te worden dan heeft ze die tijd dus niet meer gezien ze al 25 is.
zondag 3 november 2019 om 11:43
Als je goed hebt gelezen zag je dat TO het ook prima zou vinden om op haar 35ste moeder te worden. Dan zou, mocht de relatie stand houden, haar partner 29/30 zijn. Is aan de jonge kant voor de moderne Nederlandse man, maar zeker geen vreemde leeftijd. Met haar 25 jaar heeft TO nog genoeg tijd en 25 is voor veel vrouwen allang niet meer de leeftijd waarop ze voor het eerst moeder willen worden.Blondie456 schreef: ↑03-11-2019 11:37Ik kan me de zorgen van schoonmoeder toch wel indenken. Het verschil in leeftijd is op deze leeftijd best groot. Zeker gezien de vrouw ouder is. Het is wel een leeftijd waarop veel vrouwen moeder willen worden en met elk jaar wordt die kans groter. Ze zit niet te wachten op een puberzoon die vader wordt. TO zegt nu nog geen kind te willen maar dat kan zo maar ineens anders zijn. Sommige mensen hier zeggen dat ze nog tijd zat heeft maar als het je wens is om op een redelijk jonge leeftijd moeder te worden dan heeft ze die tijd dus niet meer gezien ze al 25 is.
Je klinkt enorm betuttelend met je 'haar puberzoon'. Hij wordt bijna 20, dan ben je toch echt geen puber meer. Moeder moet leren dat zoon zelf verantwoordelijk is voor zijn keuzes. TO dwingt hem niet om kids met haar te maken, en al helemaal niet morgen. Daarnaast kan je zoon ook altijd 'nee' zeggen. Als je hem goed hebt opgevoed, heb je hem ook geleerd assertief te zijn. En om voor zichzelf na te denken.
anoniem_644b5c223f66b wijzigde dit bericht op 03-11-2019 11:48
1.88% gewijzigd
zondag 3 november 2019 om 11:47
To kan het nu prima vinden maar ze zal de eerste vrouw niet zijn die ineens last krijgt van rammelende eierstokken en natuurlijk is de zoon verantwoordelijk voor zijn eigen keuzes.Lachattenoir schreef: ↑03-11-2019 11:43Als je goed hebt gelezen zag je dat TO het ook prima zou vinden om op haar 35ste moeder te worden. Dan zou, mocht de relatie stand houden, haar partner 29/30 zijn. Is aan de jonge kant voor de moderne Nederlandse man, maar zeker geen vreemde leeftijd. Met haar 25 jaar heeft TO nog genoeg tijd en 25 is voor veel vrouwen allang niet meer de leeftijd waarop ze voor het eerst moeder willen worden.
Je klinkt enorm betuttelend met je 'haar puberzoon'. Hij wordt bijna 20, dan ben je toch echt geen puber meer. Moeder moet leren dat zoon zelf verantwoordelijk is voor zijn keuzes. Zij dwingt hem om kids met haar te maken, en al helemaal niet hoor en naar. Daarnaast kan je zoon ook altijd 'nee' zeggen. Als je hem goed hebt opgevoed, heb je hem ook geleerd assertief te zijn.
zondag 3 november 2019 om 11:51
Tja, dan zien ze dat dan wel. Is hij verplicht om daarin mee te gaan? Nee. Hij heeft altijd een eigen keuze. Dus wat is het probleem?Blondie456 schreef: ↑03-11-2019 11:47To kan het nu prima vinden maar ze zal de eerste vrouw niet zijn die ineens last krijgt van rammelende eierstokken en natuurlijk is de zoon verantwoordelijk voor zijn eigen keuzes.
zondag 3 november 2019 om 11:56
Blondie456 schreef: ↑03-11-2019 11:37Ik kan me de zorgen van schoonmoeder toch wel indenken. Het verschil in leeftijd is op deze leeftijd best groot. Zeker gezien de vrouw ouder is. Het is wel een leeftijd waarop veel vrouwen moeder willen worden en met elk jaar wordt die kans groter. Ze zit niet te wachten op een puberzoon die vader wordt. TO zegt nu nog geen kind te willen maar dat kan zo maar ineens anders zijn. Sommige mensen hier zeggen dat ze nog tijd zat heeft maar als het je wens is om op een redelijk jonge leeftijd moeder te worden dan heeft ze die tijd dus niet meer gezien ze al 25 is.
Tja, als je als vrouw al 25 bent en je begint een relatie met een jongen van 19 dan kun je natuurlijk zelf wel bedenken dat moeder worden op je 26e niet heel erg vanzelfsprekend meer zal zijn. Zo'n vrouw bedenkt ook wel dat ze even zal moeten wachten tot haar vriend er ook aan toe is. En dan is die zoon misschien 25 als hij vader wordt, prima toch? Op die leeftijd kan hij daar echt zelf wel een beslissing over nemen en heeft hij zijn moeder daar niet meer voor nodig. En die moeder moet beseffen dat ze geen enkele invloed heeft, of mag uitoefenen over de leeftijd waarop zij oma zal worden.
zondag 3 november 2019 om 22:30
zondag 3 november 2019 om 22:34
Zoals ik het heb begrepen is dit niet zo in het geval van deze TO? Schoonmoeder is erover begonnen? Daarnaast geeft de jongen aan dat hij het niet weet en blijft hij aangeven dat hij het niet weet. Dus sja, waar maken zowel moeder als zijn vriendin zich dan druk over? Geen kinder issues dus want het wordt niet geweten.
enn wijzigde dit bericht op 03-11-2019 23:48
1.08% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zondag 3 november 2019 om 22:43
Ik lees dat vriendin heel braaf het onderwerp van zijn moeder met hem bespreekt.Lucifer2018 schreef: ↑03-11-2019 22:30Andersom had ik er zeker net zo veel of nog meer problemen mee gehad. Aangezien de vrouw een kind moet dragen en baren ect.
Gaat zo'n 25 jarige beginnen over kinderen en wanneer ect, tegen mijn 19 jarige dochter.. dan zou ik als moeder mezelf daar zeker over uit spreken.
Én nadenkt. Wat mooi is. Én niet pusht, wat nóg mooier is.
En ik stoor me aan jou. Maar dat komt omdat ik op mijn 19e zwanger werd van mijn net 25jarig oud vriendje.
T kind is inmiddels bijna 24. Galg en rad gemist, excuses voor al die mensen die daar heus niet op hoopten om hun levenswijsheid te bevestigen. En ja, ik waardeer dat ze eigen keuzes maakt en bemoei me daar niet mee. Geen kinderen is ook prima. Maar mocht ze ooit tegen mij zeggen dat ze later met 30+ wel eens gaat nadenken over kinderen dan zal ik haar zeggen dat ik dat geen goed idee vind.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
zondag 3 november 2019 om 22:55
Ik heb een relatie gehad waar ik 6 jaar leeftijdsverschil heb gehad. Het is uit gegaan door verschillende redenen. Ik vind dat leeftijdsverschil niks uitmaakt en kinderen maken dat komt wel met de tijd waarom die haast? Jullie hebben maar zo kort een relatie. Ik vind dat je minimaal wel een relatie (samenwonen) van 3/4 jaar moet hebben om te overwegen of jullie samen kinderen willen. Dit spreek ik uit ervaring van een ander relatie die ik heb gehad. Want geen enkel kind zou willen opgroeien met gescheiden ouders en geen enkel ouder zou zijn kind zo willen opvoeden.
Hierbij vind ik ook dat je vriend eerst zijn studie moet afronden een baan hebben en klaar zijn voor een volgende stap.
Hierbij vind ik ook dat je vriend eerst zijn studie moet afronden een baan hebben en klaar zijn voor een volgende stap.