Jouw man/vriend is een lul/hufter.

11-09-2021 13:22 76 berichten
Ik heb vast jullie aandacht nu.

Ik zie hier vaak op het forum deze opmerking langskomen. Iemand vertelt of vraagt iets en dit is de conclusie, al dan niet met de tip te gaan scheiden, of de vraag waarom vrouwen nog steeds samen met klootzakken of kinderen maken met klootzakken.

Ik ben benieuwd wat jullie hier van vinden. Schrijven jullie dit wel eens? Waarom wel/niet?

Is het wel eens tegen jou gezegd (geschreven dus?) Hoe vond je dat?

Als je dit zelf schrijft, waarom? Ik ben dan ook benieuwd; heb je zelf een man/vriend en kinderen? Zeg je dit irl ook tegen mensen?

Mijn mening: Ik vind het niet raar, ik vind het heel bijzonder :roll:
Het is inderdaad ook tegen mij gezegd in dat topic en ik zie het ook langs komen bij andere topics, bijv een vrouw die er ff doorheen zat en ergernissen had naar haar partner. Ze hebben samen twee jonge kids.

Zeggen dat een reactie lomp is of aangeven dat je iets niet vind kunnen snap ik. Iemand ongevraagd vertellen dat haar partner een lul is niet. Maar dat ben ik. Ik zie veel topics snel een ruzie kant op gaan en dat vind ik jammer en onnodig.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal niet snel zeggen dat iemand een lul is, ik ga ervan uit dat zijn partner dat zelf ook wel weet. Al is het inderdaad wel zo dat mensen blind kunnen worden voor bepaald gedrag of niet meer goed kunnen beoordelen dat iets wel of niet deugt en dan is het goed dat iemand je de ogen opent. Dat hoeft echter niet altijd bot en kort door de bocht.
Mijn eerste vriend was een lul, een pestkop en een zuiplap en ik dat wist ik zelf ook heel goed. Helaas openbaarde zich dat wel pas na een paar maanden, ik was vijftien en inmiddels zwaar verliefd, het heeft me bijna tien jaar gekost om van hem los te komen. Maar dat betekende niet dat ik zijn gedrag goedkeurde of niet zag. Wel probeerde ik zijn goede kanten vooral te benadrukken bij anderen, omdat ik me schaamde voor zijn slechte kanten en het ook pijnlijk vond als een ander die zag. Mijn beste vriendin is hem, toen hij na een paar biertjes vreselijk aan het zuigen was jegens mij, een keer diep getergd aangevlogen met haar voet (gestoken in een fikse dr. Martens-kist) naar voren, zo stoer! Hij wilde haar daarna niet meer zien en liefst ook dat ik haar niet meer zag, zo erg om er dan tussen te zitten. Maar dan hoeft iemand je toch niet te vertellen dat hij een enorme zak is, dat is overduidelijk.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Dat veel topics al snel richting ruzieachtige sfeer gaan, vind ik ook heel erg jammer op dit forum en ik begrijp niet waarom dat zo vaak gebeurt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wat bedoelen jullie precies met een ruzieachtige sfeer? Ik vind dat het de laatste maanden eigenlijk heel rustig verloopt. Een TO wordt niet afgebrand, dat kon in het verleden wel eens gebeuren, maar nu wordt er onmiddellijk op gereageerd. Ik heb de zwangerschapspijler wel geblokkeerd, dus geen idee wat daar geschreven wordt.
Life is short. Eat dessert first.
weet je, soms zijn mensen echt ene hufter en soms loopt het al een tijd scheef in je relatie en gaan mensen zich allebei steeds huftiger gedragen. Dat laatste heb ik ook weleens gedaan en hij ook. Het is een negatieve cirkel waar je in beland en waar het verdomd lastig uitkomen is. Ik kon toen ook tegen vriendinnen ed echt allerlei vrij heftige huftige voorbeelden van hem noemen, wat hij zei of dat hij mij negeerde. Ik wist echter ook wel dat ik ook soms heftig reageerde, maar ja, dat kwam omdat hij ... had gezegd/gedaan. Maar vriendinnen konden echt terecht zeggen dat hij een hufter was hoor. Als hij met vrienden spark over mij, zouden zij ook gezegd hebben dat ik de evil one was.

Gelukkig hebben we dit kunnen doorbreken en zorgen we dat dit niet meer gebeurd. En dat kost werk, maar we zijn allebei een stuk leukere mensen erdoor geworden.
doornroosje9 schreef:
11-09-2021 15:10
Wat bedoelen jullie precies met een ruzieachtige sfeer? Ik vind dat het de laatste maanden eigenlijk heel rustig verloopt. Een TO wordt niet afgebrand, dat kon in het verleden wel eens gebeuren, maar nu wordt er onmiddellijk op gereageerd. Ik heb de zwangerschapspijler wel geblokkeerd, dus geen idee wat daar geschreven wordt.
Ook daar niet hoor.
Ja hoor, dat zeg ik irl ook rustig al gelang naar de omstandigheden.

En nee, dat is me ook wel eens niet in dank afgenomen door de heer in kwestie. Helaas voor hem zag zijn vriendin (mijn collega toen) het iets later ook en heeft hem het huis uit geknikkerd.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ik vind soms wel dat er hard wordt gehakt op mannen en vrouwen die banen hebben die niet van 9 tot 5 zijn. (schippers op de grote vaart/vrachtwagenchauffeurs/bakkers)

'uitmaken die relatie'
'hij/zij kent geen prioriteiten'
'daar moet je ECHT geen kinderen mee krijgen'
'wie wil nu zo'n vader voor zijn kind'
'zo'n man wil alleen zijn baan en wil niets anders'

Bizar. Alsof elke man (meestal mannen) met zo'n baan dan maar een andere baan moet gaan zoeken of elke bakker, schipper en/of internationale vrachtwagenchauffeur dan maar geen kinderen moet krijgen. Alsof dat soort mannen überhaupt een vreselijk soort zijn. Doe ff normaal zeg.
doornroosje9 schreef:
11-09-2021 15:10
Op Zwanger is het echt áltijd ruzie.
Lady*Voldemort schreef:
11-09-2021 15:35
Op Zwanger is het echt áltijd ruzie.
Kon het al niet vinden, maar dat verklaard :mrgreen:

Oh, en als een vriend van mij een trut aan de haak heeft geslagen hoort hij het ook.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
To, ik snap wel wat je bedoelt. Het is hier heel vaak kort door de bocht bij een deel van de forummers.

Soms gedraagt iemand zich als een lul, maar dat wordt dan al snel vertaalt als een lul zijn. En dan heb je ook nog dat een verhaal van een kant doorgaans niet heel genuanceerd is.

Daar staat tegenover dat ik gisteren lees over een man die dagelijks over de seksuele grens van zijn duidelijk op dat punt kwetsbare vriendin heengaat. En eigenlijk vielen mij de reacties wel mee.

Want zo’n man… in de kern is het weinig anders dan een seksueel misbruiker.

Niet dat ik denk dat het helpt om dat dan tegen de to te zeggen, maar het is wel terecht om heel duidelijk te maken dat die relatie voor haar niet veilig is.

Zoals velen ook zeggen: soms is iemand ook gewoon een lul.
Ik denk dat wel meer helpt om heel duidelijk aan te geven waarom die acties hufteracties zijn of gedrag lullogedrag is dan iemand alleen maar een lul noemen.

Ik doe dat dan ook altijd als iemand vraagt om advies.
Waarom zou ik rl niet zeggen wat ik hier schrijf?
Moiren schreef:
11-09-2021 16:05
Waarom zou ik rl niet zeggen wat ik hier schrijf?
Ik denk dat TO dat nooit zou doen, zo reageren als ze hier doet?
En dus denkt dat anderen ook zo zijn?
Yella78 schreef:
11-09-2021 14:59
Dat veel topics al snel richting ruzieachtige sfeer gaan, vind ik ook heel erg jammer op dit forum en ik begrijp niet waarom dat zo vaak gebeurt.
Wat vind jij ruzieachtig dan? Heb je een voorbeeld?
FeeLucifer01 schreef:
11-09-2021 15:52
Ik denk dat wel meer helpt om heel duidelijk aan te geven waarom die acties hufteracties zijn of gedrag lullogedrag is dan iemand alleen maar een lul noemen.

Ik doe dat dan ook altijd als iemand vraagt om advies.
Eens.
FeeLucifer01 schreef:
11-09-2021 16:07
Ik denk dat TO dat nooit zou doen, zo reageren als ze hier doet?
En dus denkt dat anderen ook zo zijn?
Ik denk het. RL ben ik vaak nog directer, omdat lichaamstaal daar meewerkt en ik weet dat het hier snel gehuilie en gestaf is.
anoniem_407008 wijzigde dit bericht op 11-09-2021 16:14
2.40% gewijzigd
Moiren schreef:
11-09-2021 16:10
Ik denk het. RL ben ik vaak nog directer, omdat lichaamstaal daar meewerkt en ik weet dagbehandeling hier snel gehuilie en gestaf is.
Zou voor sommigen niet verkeerd zijn.
Star⁴ schreef:
11-09-2021 16:12
Zou voor sommigen niet verkeerd zijn.
Inderdaad :rofl:
:rofl:
Die was grappig.

Maar TO, vind je het in RL ook vervelend als je iemand advies of een mening vraagt en iemand zegt eerlijk wat ze er van vinden?
Moiren schreef:
11-09-2021 16:10
Ik denk het. RL ben ik vaak nog directer, omdat lichaamstaal daar meewerkt en ik weet dagbehandeling hier snel gehuilie en gestaf is.
Ik bedenk me ineens dat ik irl sommige dingen inderdaad minder zeg. Dan zeg ik niks en doen mijn lichaamstaal en blik dingen die maken dan hij geen lul meer is, maar een verschrompeld, overgebleven, slap en leeg velletje. Van dat eeuwenoud verdorde spul wat verpulverd als je er naar kijkt.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
FeeLucifer01 schreef:
11-09-2021 16:15
Die was grappig.

Maar TO, vind je het in RL ook vervelend als je iemand advies of een mening vraagt en iemand zegt eerlijk wat ze er van vinden?
Als het ongenuanceerd is wel. Ik zeg irl het zelfde als hier, als iemand advies vraagt. Ik vind het wel altijd belangrijk op te letten hoe je iets brengt. Als iemand advies vraagt is dat geen vrijbrief om alles maar te zeggen.
Dat klinkt meer gewoon alsof je alleen advies wil horen wat in in je straatje past.
Soms is het gewoon wat het is, mensen zijn het nou eenmaal oneens met elkaar.

Wanneer iemand mijn mening vraagt dan ga ik dat niet verzachten of heel omslachtig omschrijven. Zelf heb ik er ook een hekel aan als mensen dat bij mij doen. Je hoeft het niet mooier te maken dan het is, zeg gewoon waar het op staat.

En hier op Viva staan af en toe verhalen waarvan ik absoluut niet snap dat mensen gewoon niet klaar zijn met zo’n lul/trut. De wens om mensen te plezieren schijnt soms groter te zijn dan hun eigenwaarde.
Kim1986 schreef:
11-09-2021 16:55
Als het ongenuanceerd is wel. Ik zeg irl het zelfde als hier, als iemand advies vraagt. Ik vind het wel altijd belangrijk op te letten hoe je iets brengt. Als iemand advies vraagt is dat geen vrijbrief om alles maar te zeggen.

Lijkt me heel vermoeiend als je zo in het leven staat, ben je dan ook snel beledigd in RL?
Je kan mensen niet precies laten reageren zoals jij dat wil.

En wat als iemand echt kutgedrag vertoont en je komt vragen om advies zoals in een topic, waarom moeten er dan dingen mooier gemaakt worden dan ze zijn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven