Jouw man/vriend is een lul/hufter.

zaterdag 11 september 2021 om 13:22
Ik heb vast jullie aandacht nu.
Ik zie hier vaak op het forum deze opmerking langskomen. Iemand vertelt of vraagt iets en dit is de conclusie, al dan niet met de tip te gaan scheiden, of de vraag waarom vrouwen nog steeds samen met klootzakken of kinderen maken met klootzakken.
Ik ben benieuwd wat jullie hier van vinden. Schrijven jullie dit wel eens? Waarom wel/niet?
Is het wel eens tegen jou gezegd (geschreven dus?) Hoe vond je dat?
Als je dit zelf schrijft, waarom? Ik ben dan ook benieuwd; heb je zelf een man/vriend en kinderen? Zeg je dit irl ook tegen mensen?
Mijn mening: Ik vind het niet raar, ik vind het heel bijzonder
Ik zie hier vaak op het forum deze opmerking langskomen. Iemand vertelt of vraagt iets en dit is de conclusie, al dan niet met de tip te gaan scheiden, of de vraag waarom vrouwen nog steeds samen met klootzakken of kinderen maken met klootzakken.
Ik ben benieuwd wat jullie hier van vinden. Schrijven jullie dit wel eens? Waarom wel/niet?
Is het wel eens tegen jou gezegd (geschreven dus?) Hoe vond je dat?
Als je dit zelf schrijft, waarom? Ik ben dan ook benieuwd; heb je zelf een man/vriend en kinderen? Zeg je dit irl ook tegen mensen?
Mijn mening: Ik vind het niet raar, ik vind het heel bijzonder

zaterdag 11 september 2021 om 19:23
Als iemand zich gedraagt als een lul of hufter dan mag dat wat mij betreft best gezegd worden. Ik zal iemand niet snel adviseren om maar meteen een scheiding in te zetten ofzo.
Heb ook weleens tegen mijn huidige partner gezegd “ gaat het lekker botte lul?” Maar als ik het topic “zwanger lichaam” lees is het eerste wat in mij opkomt “wat een hufterig gedrag”, alles behalve netjes naar jou toe. Ik snap dat het niet leuk is als je partner wordt uitgemaakt voor rotte vis maar bekijk het eens van de andere kant… het zijn wel dames die allemaal voor jou opkomen!
Heb ook weleens tegen mijn huidige partner gezegd “ gaat het lekker botte lul?” Maar als ik het topic “zwanger lichaam” lees is het eerste wat in mij opkomt “wat een hufterig gedrag”, alles behalve netjes naar jou toe. Ik snap dat het niet leuk is als je partner wordt uitgemaakt voor rotte vis maar bekijk het eens van de andere kant… het zijn wel dames die allemaal voor jou opkomen!

zaterdag 11 september 2021 om 19:32
Herkenbaar patroon hoor. Mijn beste vriendin had een bokkenlul tot vriend, die haar sloeg en dwong tot illegale praktijken om te voorzien in zijn heroïneverslaving. En toen ik zei dat ie een bokkenlul was en dat ze hem moest dumpen werd ze kwaad op mij en verbrak het contact. En ergens snap ik het ook wel, het is nou eenmaal niet zo leuk om te horen te krijgen dat je blijkbaar zo weinig eigenwaarde hebt dat je volmondig kiest voor het leven met een bokkenlul.
zaterdag 11 september 2021 om 20:56

zaterdag 11 september 2021 om 21:01
Daar hou ik ook altijd rekening mee, als iemand schrijft over haar bokkenlul. Dan zeg ik: hij is vast heel goed voor zijn konijnen maar het blijft een bokkenlul.

zondag 12 september 2021 om 10:32
Dit inderdaad. In het echte leven geef ik meestal geen ongevraagde adviezen of meningen aan naasten als het aankomt op hun relatie. Want andermans relatie is niet mijn zaak en ook niet mijn probleem.Lady*Voldemort schreef: ↑11-09-2021 19:32Herkenbaar patroon hoor. Mijn beste vriendin had een bokkenlul tot vriend, die haar sloeg en dwong tot illegale praktijken om te voorzien in zijn heroïneverslaving. En toen ik zei dat ie een bokkenlul was en dat ze hem moest dumpen werd ze kwaad op mij en verbrak het contact. En ergens snap ik het ook wel, het is nou eenmaal niet zo leuk om te horen te krijgen dat je blijkbaar zo weinig eigenwaarde hebt dat je volmondig kiest voor het leven met een bokkenlul.
Maar als mijn mening/advies wel gevraagd word en ik vind iemands partner een klootzak, zeg ik dat ook rechtstreeks. Met een onderbouwing. Dat weet iedereen van mij. Dus ze vragen het doorgaans alleen als ze echt een eerlijk antwoord willen horen.
Of iemand ervoor kiest te blijven of weg te gaan, is niet aan mij. Ik zeg zelden tot nooit dat ik vind dat iemand de relatie moet verbreken. Tenzij het gaat om bijvoorbeeld huiselijk geweld. Maar ik ga ook niet jarenlang naar hetzelfde gezeur -wat toch niet gaat veranderen- luisteren als iemand er zelf voor kiest om in een ongelukkige relatie te blijven hangen.
anoniem_653d64b2a443c wijzigde dit bericht op 12-09-2021 10:34
0.30% gewijzigd

zondag 12 september 2021 om 10:33
Lady*Voldemort schreef: ↑11-09-2021 21:01Daar hou ik ook altijd rekening mee, als iemand schrijft over haar bokkenlul. Dan zeg ik: hij is vast heel goed voor zijn konijnen maar het blijft een bokkenlul.

zondag 12 september 2021 om 10:41
Lady*Voldemort schreef: ↑11-09-2021 21:01Daar hou ik ook altijd rekening mee, als iemand schrijft over haar bokkenlul. Dan zeg ik: hij is vast heel goed voor zijn konijnen maar het blijft een bokkenlul.

Precies, hij zal ergens goed voor zijn maar een relatie met een ander mens misschien niet.

zondag 12 september 2021 om 10:43
Hier toch ook niet?
Iemand opent zelf een topic of tikt zelf een situatie op een forum....het is niet dat je tegen willekeurige forummers uit niets gaat roepen, je vriend is een lul?

zondag 12 september 2021 om 10:45
Klopt, meestal niet. Maar als ik dingen lees die ik onjuist vind, kan het alsnog gebeuren dat ik mijn mening geef. Of iets weerleg/tegenspreek. Terwijl men daar nou juist niet op zat te wachten. Dat gebeurd hier op het forum ook weleens.FeeLucifer01 schreef: ↑12-09-2021 10:43Hier toch ook niet?
Iemand opent zelf een topic of tikt zelf een situatie op een forum....het is niet dat je tegen willekeurige forummers uit niets gaat roepen, je vriend is een lul?
zondag 12 september 2021 om 11:15
Ik snap op zich wel over welk type posts de TO het heeft. Ik moest in het begin ook wel wennen aan de directheid van sommigen hier. Toch denk ik dat het in veel gevallen zo is dat als iemand eenmaal een topic opent diegene zelf ook al wel weet dat het ergens niet goed zit met de relatie.
Om dat sluimerende vermoeden om te zetten in daadwerkelijke actie die leidt tot het oplossen van het probleem moet de urgentie wat verhoogd worden en daar helpen enigszins confronterende reacties en ongezouten meningen vaak enorm bij. Nee, het is niet leuk om te horen dat je tijd en energie hebt gestoken in iemand die het achteraf gezien niet helemaal waard was, maar als je dat ongemak niet onder ogen ziet dan blijf je eraan vast zitten en dat is op de lange termijn toch een stuk erger.
Om dat sluimerende vermoeden om te zetten in daadwerkelijke actie die leidt tot het oplossen van het probleem moet de urgentie wat verhoogd worden en daar helpen enigszins confronterende reacties en ongezouten meningen vaak enorm bij. Nee, het is niet leuk om te horen dat je tijd en energie hebt gestoken in iemand die het achteraf gezien niet helemaal waard was, maar als je dat ongemak niet onder ogen ziet dan blijf je eraan vast zitten en dat is op de lange termijn toch een stuk erger.
dinsdag 14 september 2021 om 08:08
BokkenlulLady*Voldemort schreef: ↑11-09-2021 19:32Herkenbaar patroon hoor. Mijn beste vriendin had een bokkenlul tot vriend, die haar sloeg en dwong tot illegale praktijken om te voorzien in zijn heroïneverslaving. En toen ik zei dat ie een bokkenlul was en dat ze hem moest dumpen werd ze kwaad op mij en verbrak het contact. En ergens snap ik het ook wel, het is nou eenmaal niet zo leuk om te horen te krijgen dat je blijkbaar zo weinig eigenwaarde hebt dat je volmondig kiest voor het leven met een bokkenlul.

Tja, TO. Bepaald gedrag is gewoon huftergedrag. Dat maakt degene die zich zo gedraagt hufterig. Of een hufter. Als ik uit een op echt het gevoel krijg dat iemand genaaid wordt waar die bij staat, dan zeg ik het zoals ik het vind. Dat zou ik in het echte leven ook doen - en dan niet meteen gaan schelden, maar meer iets van 'je gedraagt je als een eikel'.
vrijdag 17 september 2021 om 20:55
Eigenlijk alle topics die ik de afgelopen tijd eens bekeken heb, kregen helaas alweer heel snel een ruzieachtige sfeer. Natuurlijk vindt de een iets sneller ruzieachtig dan de ander, maar ik heb echt ook willekeurige topics geopend en een aantal postings gelezen, letterlijk allemaal werden al snel negatief en snerig van toon (niet door iedereen die postte natuurlijk).doornroosje9 schreef: ↑11-09-2021 15:10Wat bedoelen jullie precies met een ruzieachtige sfeer? Ik vind dat het de laatste maanden eigenlijk heel rustig verloopt. Een TO wordt niet afgebrand, dat kon in het verleden wel eens gebeuren, maar nu wordt er onmiddellijk op gereageerd. Ik heb de zwangerschapspijler wel geblokkeerd, dus geen idee wat daar geschreven wordt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

vrijdag 17 september 2021 om 21:05
Ik strooi er zelf niet mee en denk dat veel problemen die op het forum voorbij komen in de relatiepeiler best op te lossen zijn. Maar er zitten somt verhalen tussen…. Dan is het af en toe misschien goed als anonieme lezers op een forum zo’n meid de ogen doen openen. En ja als iemand daar zelf niet voor open staat, moet diegene natuurlijk geen topic openen hier. Dus ja af en toe zeg ik het ook, maar niet bij kleine onenigheidjes.

vrijdag 17 september 2021 om 21:49
Als eeuwige vrijgezel snap ik echt niet dat sommige vrouwen in bepaalde relaties blijven zitten. Alsof single zijn zo vreselijk is en ten alle tijde vermeden moet worden. En dus slikken ze maar vanalles. En worden ze zwanger van wappies. Je moet er maar zin in hebben.
Ik niet. Ik zie om me heen dat het compleet anders kan. En hoef irl nooit echt vriendinnen te zeggen dat ze iemand moeten dumpen. Maar als ik vind dat hun partner zich als een lapzwans gedraagt dan laat ik dat al dan niet subtiel weten.
Vrijgezel zijn is gewoon een optie. En een relatie nou niet bepaald de heilige graal.
Ik niet. Ik zie om me heen dat het compleet anders kan. En hoef irl nooit echt vriendinnen te zeggen dat ze iemand moeten dumpen. Maar als ik vind dat hun partner zich als een lapzwans gedraagt dan laat ik dat al dan niet subtiel weten.
Vrijgezel zijn is gewoon een optie. En een relatie nou niet bepaald de heilige graal.

vrijdag 17 september 2021 om 23:33
Ik vind die opmerkingen van "je partner is een lul" ook vaak zwaar overdreven en kort door de bocht.
Voorbeeld: topic waarin de man tegen de vrouw had gezegd dat ze saai of niet initiatiefrijk was (iets in die trant), hij was heel extravert en ging vaak naar vrienden en zij was een huismus waarvan gedurende het topic ook bleek (schreef ze zelf), dat er echt niks van haar uit ging en hij elk uitje regelde en elk initiatief nam.
Desondanks regende het opmerkingen met dat hij een lul was, dat hij haar wilde veranderen, dat zij dat nooit moest accepteren en aan het eind van het topic was men er zelfs van overtuigd dat de man wel vreemd zou gaan.
En zo heb ik wel meer topics gelezen vol "angry women", terwijl ik dan best makkelijk kan bedenken dat die man in kwestie misschien een punt heeft.
Voorbeeld: topic waarin de man tegen de vrouw had gezegd dat ze saai of niet initiatiefrijk was (iets in die trant), hij was heel extravert en ging vaak naar vrienden en zij was een huismus waarvan gedurende het topic ook bleek (schreef ze zelf), dat er echt niks van haar uit ging en hij elk uitje regelde en elk initiatief nam.
Desondanks regende het opmerkingen met dat hij een lul was, dat hij haar wilde veranderen, dat zij dat nooit moest accepteren en aan het eind van het topic was men er zelfs van overtuigd dat de man wel vreemd zou gaan.
En zo heb ik wel meer topics gelezen vol "angry women", terwijl ik dan best makkelijk kan bedenken dat die man in kwestie misschien een punt heeft.

vrijdag 17 september 2021 om 23:38
Er wordt ook heel makkelijk over het feit heen gestapt dat er kinderen in het spel zijn. Dan wordt er soms wel heel makkelijk gejoeld "Ah joh, kinderen hebben toch ook niks aan spanningen thuis!", alsof kinderen niet lijden onder een scheiding.
Of dat de huizenmarkt zo moeilijk is op het moment. Alsof je zomaar weg kan.
Als er geen geweld is dan loont het in de meeste gevallen om te werken aan jezelf en de relatie. Elke situatie heeft 2 kanten.
Of dat de huizenmarkt zo moeilijk is op het moment. Alsof je zomaar weg kan.
Als er geen geweld is dan loont het in de meeste gevallen om te werken aan jezelf en de relatie. Elke situatie heeft 2 kanten.

vrijdag 17 september 2021 om 23:59
AgirlnamedSue schreef: ↑17-09-2021 23:03Pff wat een pedante en omslachtige manier om te zeggen dat je iets niet leuk vind.
Overigens een prima discussie intussen hoor maar de viva's zijn juist goed vanwege dat eerlijke. Dat omfloerste is juist de kracht
Je bedoelt onomfloerste? Niet mee eens trouwens. Het zijn juist de wat meer genuanceerde reacties die meestal na een tijd pas komen die ik altijd het meest waardevol vind.

zaterdag 18 september 2021 om 08:06
Oh ik was er juist heel blij mee, toen ik een aantal maanden geleden liep te grienen over een vent en hier de situatie omschreef, hier van mensen te horen dat hij best een kutlul was.
Ging ik hem daarna nóg een kans geven? Natuurlijk, want ik was verliefd
Maar toen hij vlak daarna weer kutlullen gedrag vertoonde herkende ik dat direct en heb ik er een dikke punt achter gezet. Het forum was een lekkere spiegel om in te kijken, als je zelf in een situatie zit zie je het soms niet meer helemaal duidelijk. Zeker niet als je heel hard zit te willen dat dingen anders waren.
Ging ik hem daarna nóg een kans geven? Natuurlijk, want ik was verliefd

Maar toen hij vlak daarna weer kutlullen gedrag vertoonde herkende ik dat direct en heb ik er een dikke punt achter gezet. Het forum was een lekkere spiegel om in te kijken, als je zelf in een situatie zit zie je het soms niet meer helemaal duidelijk. Zeker niet als je heel hard zit te willen dat dingen anders waren.
zaterdag 18 september 2021 om 08:14
Oh blijkbaar vinden vele dames het fijn om te lezen dat de partner een lul is.
Vele openen een topic en weten precies hoe de reacties gaan zo te lezen aan de manier van reageren.
Mooi toch "je vent"even laten uitkafferen door vele vaste viva vrouwen om hier je gelijk te halen.
Vele weten al hoe de reacties gaan worden.
Vele openen een topic en weten precies hoe de reacties gaan zo te lezen aan de manier van reageren.
Mooi toch "je vent"even laten uitkafferen door vele vaste viva vrouwen om hier je gelijk te halen.
Vele weten al hoe de reacties gaan worden.

zaterdag 18 september 2021 om 10:16
ClumsyNinja schreef: ↑18-09-2021 08:06Oh ik was er juist heel blij mee, toen ik een aantal maanden geleden liep te grienen over een vent en hier de situatie omschreef, hier van mensen te horen dat hij best een kutlul was.
Ging ik hem daarna nóg een kans geven? Natuurlijk, want ik was verliefd![]()
Ja, als je een paar maanden aan het daten bent dan zou ik ook wel zeggen dat je date een lul
is en dat je beter verder kan kijken. Maar als je een relatie van 10+ jaar hebt en 2 jonge kinderen dan is dat een totaal andere situatie.

zaterdag 18 september 2021 om 17:57
Ja! Autocorrect deed iets geks.
En ik denk dat dat onomfloerste stof tot nadenken geeft waarna die nuance ontstaat..
zaterdag 18 september 2021 om 18:32

zaterdag 18 september 2021 om 19:06
Paarsebloem schreef: ↑18-09-2021 18:32Als je een gewone relatie hebt met een gemiddeld leuke vent, dan is de kans een stuk kleiner dat je hier post.
En verder, vind je dit nu echt "heel bijzonder"?
Ben je dan nieuw op het internet? Want ik zie mannen nog wel lelijkere dingen zeggen over vrouwen die een keer niet op commando glimlachen.
Eens hiermee