Kan dit nog goedkomen..

13-03-2012 09:31 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai allemaal

Mijn vriend heeft afgelopen weekend aangeg.even sinds een maand heel erg te twijfelen aan onze relatie...

Auw...het kwam voor mij echt even hard aan..

Ik weet wel dat we de laatste maand een paar x flinke ruzies hebben gehad, maar we hebben ze altijd uitgesproken...

waar onze ruzies over gaan is mijn onzekerheid... Onzekerheid waardoor ik soms jaloers kan zijn...

Hij word daar gek van.. En ik begrijp dat ook wel, maar het komt en ik kan het niet tegenhouden..

Wel weet ik waar het vandaan komt.. Rationeel weet ik eigenlijk wel dat hij anders is, maar emotioneel ben.ik soms zo bang.

Mijn exen gingen allemaal vreemd...met vrouwen die heel dicht bij mij stonden ook nog...(denk aan familie/vriendenkring)

Het word tijd dat los te laten.. Dat heeft me dan ook doen besluiten hiervoor professionele hulp in te roepen.. Deze week ga ik er voor het eerst heen...ik verwacht geen wonderen.. Ik verwacht niet dat ik opeens wel een grote mond heb...want voor een deel ben ik zoals ik ben, maar ik hoop er wel dingen los te leren laten.. En wat meer zelfvertrouwen uit te krijgen..

Heb hem gevraagd of hij ook een x met mij mee wilt. Dat wil hij wel. Heb hem ook gezegd dat dit wel tijd vraagt..hij zegt dat hij dat wil geven.

Maar het is zo lastig zeker te zijn als alles zo.onzeker is op dit moment..hoe doe je dat....
Wat ik me afvraag: Waarom zocht je niet eerder hulp? Waarom heb je het zover laten komen???
Ik wilde eerder proberen er zelf uit te komen.. Ik dacht dat ik het kon...

In het begin van onze relatie was ik ook veel minder onzeker..

Maar naarmate ik me meer hecht.. Draai ik blijkbaar door:s...
Om te beginnen: goed van je dat je besloten hebt om hulp te gaan zoeken! Ik heb natuurlijk geen kristallen bol en kan je dus niet zeggen of het allemaal weer goed komt, maar ik vind de reactie van je vriend (mee gaan, het tijd geven) best positief. Zijn twijfel daarentegen uiteraard niet. (*) Ik kan me goed voorstellen dat dat je alleen maar onzekerder maakt. Wat misschien helpt is om elke keer dat je iets wil zeggen/vragen/doen vanuit je onzekerheid, je eerst even nadenkt of je hiermee wel het gewenste resultaat bereikt. Als je vriend je geruststelt, maar tegelijkertijd steeds verder van je wordt afgejaagd, dan is dat niet het gewenste resultaat!

(*) Bedoel hiermee niet je vriend de schuld te geven, absoluut niet! Ik bedoelde positief als in: positief voor de relatie.
TO, de ervaringen uit het verleden beinvloeden je nog teveel. Heel goed dat je hulp hebt gezocht, beter laat dan nooit. Goed dat je aan je zelfvertrouwen gaat werken. Positief dat je vriend ook een keer mee wil gaan; het lijkt erop dat hij het nog niet helemaal heeft opgegeven, jullie relatie.

Veel sterkte! Je kunt het!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Dank jullie voor de berichtjes alvast....

Pfff het is zo verdomde moeilijk .. Want er zit zo ontzettend veel liefde nog...

Ook van zijn kant.. Dat geeft hij ook aan.. Dat t gevoel niet weg is, maar dat mijn gebrek aan zekerheid hem heel erg benauwd maakt..

Ik doe mn best.. Voor ons.. Maar ook zeker voor mezelf!
Vooral voor jezelf, April. Verwerk je verleden, anders zul je in iedere relatie tegen ditzelfde probleem aanlopen.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Zit hier gewoon met tranen... Probeer ze nu te laten gaan, want vanavond moet ik sterk zijn...
jeetje wat heb je veel narigheid mee moeten maken op dat vlak. kan me goed voorstellen dat je dat erg onzeker maakt. En of het goedkomt, weet natuurlijk niemand maar je zet een hele goede stap voor in elk geval je eigen toekomst. En dat je vriend mee wil, lijkt me een goed teken toch?! Heel veel sterkte.
Wat naar dat je zo ongelofelijk bedonderd bent door je exen. Ik kan me goed voorstellen dat dat een nasleep heeft in je huidige relatie. Ook al weet je rationeel dat hij anders is dan je exen is het toch heel moeilijk om iemand weer dat blinde vertrouwen te geven wanneer dát juist tegen je heeft gewerkt in het verleden.

Heb je die relaties en het vreemdgaan wel al helemaal geaccepteerd en verwerkt?

Toch is je vriend niet één van je exen en hij verdient het niet om bij voorbaat al gewantrouwd te worden.. Hoe lastig dit ook voor jou is, waarschijnlijk is het voor hem minstens zo frustrerend. Ik vind het dan ook goed dat je nu hulp gaat zoeken en hoop dat het mag baten.

Je doet me heel erg denken aan een goede vriendin van me.. Ook bedonderd door haar ex en haar nieuwe vriend wordt stapelgek van haar achterdocht. Ik weet natuurlijk niet hoe jouw situatie is t.o.v. die van haar maar ik zie wel hoe gek ze zichzelf maakt bij elk smsje dat hij krijgt en bij elke vrouw die hem aanspreekt als ze samen op stap zijn. Hoe veel hij ook voor haar doet, dat gevoel zit er nu eenmaal en dat krijgt ze (ook met hulp) amper onder controle..

Het is positief dat je vriend zo eerlijk is naar jou toe en dat hij je wil steunen terwijl jij aan je vertrouwensissue werkt maar besef goed dat het bij hem ook een keer genoeg is. Het is heel naar om onterecht gewantrouwd te worden en de relatie wordt er niet zorgelozer en gemakkelijker door.

Ik heb die vriendin altijd geadviseerd om haar gevoel te volgen en in mijn ogen zijn er twee opties:

- Je moet accepteren dat het jouw probleem is en dit ook bij jezelf houden. Hij is niet je ex en verdient dit niet. Praat over je onzekerheden maar val niet telkens uit als er bij jou jaloezie op komt maar evalueer dit eerst voor jezelf en daarna rustig met hem. Beschuldig hem niet uit het niets omdat er bij jou 'een gevoelletje' opkomt en laat dit zeker niet uitlopen op ruzie. Geef hem het gevoel dat jij er aan werkt en doe dit ook.

- Accepteer dat je nog niet toe bent aan een nieuwe relatie. Of je vriend nu wel of niet te vertrouwen is: JIJ voelt je hier rot onder en kan dit er nu niet bij hebben. Ga eerst aan jezelf werken en ga dan pas weer een relatie aan.
@ster.. Bedankt voor je fijne post.

Een aantal dingen komen er wel en sommige dingen weer niet overeen..

Alleereerst is t een man met een hele schare aan vriendinnen....met denk 95% van hen heb ik geen enkel probleem..geen jaloezie niks..

Met 5 % echter wel..niet in de zin dat ik hem wantrouw...ik wantrouw hen..

Ik weet dat ze van alles kunnen proberen, maar dat zolang hij niks doet er niks gebeurt...echter voel ik toch een soort kwaadheid naar die vrouwen toe..of dat nou eerlijk is of niet...

Soms zoek ik teveel achter hun intenties, maar soms gaan ze in mijn ogen ook te ver..

Als in: hem in zn bil knijpen ... Te sensueel met m dansen(lees: tegen de muur aan schuren)

Met mijn verleden kan ik dat niet altijd handelen....en ja hier is hij bij..en moet hij wat van zeggen.. Het feit wil alleen dat hij geen kwaad ziet.. Hij zegt: ben gewoon bevriend.. Meer echt niet..maar voor mij gaat dat dan over een grens heen.. Krijgen we ruzie...omdat we t allebei anders zien. Ik niet snap dat hij me niet begrijpt.. en hij niet snapt waarom ik jaloers en onzeker ben..

Daarom denk ik dat het wel goed is om een x samen te gaan...ook...om gewoon is met iemand die objectief er over te praten.. Want ja zijn vrienden zeggen hij heeft gelijk.. Mijn vriendinnen als ik t bespreek zeggen neee ik snap je echt..

Dus ja..willen die er niet meer mij betrekken..
Uit je laatste post begrijp ik wel echt waarom jullie die ruzies krijgen hoor! Hoe lang ze ook vrienden zijn, veel man en vrouw vriendschappen zijn wat flirty (weet ik ook uit eigen ervaring) en hoewel het in veel van de gevallen niets betekent gaat het toch nog wel eens wat te ver.

Jij kent hem pas en kent die 'grapjes' tussen hen niet. Maar ik zou het ook niet tof vinden als mijn vriend met een andere vrouw zou gaan schuren op stap. In mijn ogen heb je je toch wel wat aan te passen als je een relatie krijgt en zeker als je partner aangeeft dat hij of zij daar niet zo blij mee is.

Mijn vriend heeft (uit zichzelf) veel vriendschappen met vrouwen op een wat lager pitje gezet sinds wij een relatie hebben. Hoewel dat van mij absoluut niet hoeft vind ik het ook wel weer prettig dat hij daarmee laat zien dat ik belangrijker voor hem ben dan die vrouwen.

Ik heb ook redelijk wat vriendschappen met mannen en sliep daar ook gerust bij in bed na het stappen. Puur platonisch. Toch doe ik het sinds ik vriend heb niet meer, gewoon omdat het niet netjes voelt naar hem toe. Terwijl het voor mij niet uitmaakt of het nou een vriend of een goede vriendin betreft.

Vooral in het begin moet je vaak wat schipperen en compromissen sluiten over zulke zaken om elkaar te laten zien dat je voor elkaar gaat.

Ik vind dan ook dat je vriend, zeker omdat hij je verleden kent, wel wat rekening mag houden met jouw gevoelens. Hij kan wel blijven zeggen dat het niets betekent, maar jij voelt je er heel onzeker onder en dat is dan denk ik wat telt.

Dat hoeft overigens niet te betekenen dat hij hen niet meer hoeft te zien, maar dat billengeknijp en geschuur kan toch best gelaten worden denk ik dan.

Hij weet van zichzelf dat het niets betekent en ik snap ook wel dat hij zich dan beperkt voelt in zijn doen en laten, maar JIJ kan nooit de intenties van anderen weten en dat is wat het denk ik zo moeilijk maakt voor jou. Het moet toch niet zo zijn dat jij je rot voelt op zo'n avond omdat hij geen rekening met jouw gevoelens wil houden?
quote:ster89 schreef op 13 maart 2012 @ 11:02:

Ik vind dan ook dat je vriend, zeker omdat hij je verleden kent, wel wat rekening mag houden met jouw gevoelens. Hij kan wel blijven zeggen dat het niets betekent, maar jij voelt je er heel onzeker onder en dat is dan denk ik wat telt.

Mijn relatie zou weinig waard zijn als ik niet veel vrijheid had. Dat kan voor hem ook zo gelden. Dus als jij zegt: "hij kan dat best achterwege laten", dan kan dat voor hem veel en veel zwaarder wegen.

Mijn oplossing: laat elkaar lekker de gang gaan, en ga zelf lekker naar een andere kroeg. Mijn vriendin gaat slechts een enkele keer mee met stappen, vaak gaat ze iets anders doen met vriendinnen. Dan heeft ze er geen last van als ik met een mooie vrouw sta te ouwehoeren.
quote:flukehydra schreef op 13 maart 2012 @ 12:10:

[...]

Mijn relatie zou weinig waard zijn als ik niet veel vrijheid had. Dat kan voor hem ook zo gelden. Dus als jij zegt: "hij kan dat best achterwege laten", dan kan dat voor hem veel en veel zwaarder wegen.

Mijn oplossing: laat elkaar lekker de gang gaan, en ga zelf lekker naar een andere kroeg. Mijn vriendin gaat slechts een enkele keer mee met stappen, vaak gaat ze iets anders doen met vriendinnen. Dan heeft ze er geen last van als ik met een mooie vrouw sta te ouwehoeren.Ik ben zeker voor vrijheid in een relatie en in vind MV-vriendschappen 100% kunnen. Zou zelf ook als eerste wegrennen als mijn vriend die zou 'verbieden'. Maar ik vind schuren met een andere vrouw voor de neus van je vriendin toch wel erg ver gaan.. Ook al betekent het niets.
Soms word je er ook niet beter van he, om van iemand te houden.

En lijkt het wel of je net zo goed een einde kan maken aan je relatie voordat je gekwetst word.. belazerd.. of andere ellende.

Maar goed.. uiteindelijk beschadigt het je ook als mensen zo met je omgaan.
@ ster..ken hem nog niet pas..sorry als t onduidelijk is.. 2 jr gaan we al samen.. Dat is ook de reden dat ik er aan wil werken...zou me dit gebeuren bij een paar maanden zou de keuze makkelijker zijn...

Echter sommige vriendinnen kent hij wel pas een paar maanden.. Dat ie dat juist met hen doet vind ik veel moeilijker dan lang bestaande vriendschappen.. Vandaar die 95% acceptatie en 5 % niet..
quote:april88 schreef op 13 maart 2012 @ 12:37:

@ ster..ken hem nog niet pas..sorry als t onduidelijk is.. 2 jr gaan we al samen.. Dat is ook de reden dat ik er aan wil werken...zou me dit gebeuren bij een paar maanden zou de keuze makkelijker zijn...

Echter sommige vriendinnen kent hij wel pas een paar maanden.. Dat ie dat juist met hen doet vind ik veel moeilijker dan lang bestaande vriendschappen.. Vandaar die 95% acceptatie en 5 % niet..

Euh... ik vind het heel normaal dat je er niet tegen kan als hij met een of andere doos staat te schuren, hoor. Ik zou zeggen, liever niet dat je dat doet. Of beter nog, niet mee gaan.

Simpel. En toch eenvoudig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven