Kan vreemdgaan je relatie helpen?
donderdag 28 augustus 2008 om 00:14
Beetje vreemd idee, ik weet het, maar ik lees het alsmaar meer. Ik ben gelukkig met mijn vriend (niet voortdurend even veel, maar dat verwacht ik ook niet). Alleen heb ik de laatste tijd het idee dat het toch wel fijn moet zijn nog eens die rush te voelen wanneer je iemand pas kent en er seks mee hebt enzo. Zijn er hier mensen met ervaring met slippertjes om peace of mind te brengen? Mensen die bij hun parnter bleven, maar toch nog eens even wouden vrijen met iemand anders.
donderdag 28 augustus 2008 om 01:19
Ik kan je erg aanraden om het uit te maken met je vriend en om eens een tijdje flink aan de boemel te gaan met diverse jongens. Eigenlijk zou iedereen dat een tijdje moeten doen als ie jong is, ik heb het ook gedaan. Ik pluk nu de vruchten van mijn boemelperode waarin de ene rush opgevolgd werd door de andere, want ik verlang er nooit meer naar terug. Het was leuk, spannend, en vooral strelend voor mijn ego, maar het was vreselijk oppervlakkig, niet iets wat voor herhaling vatbaar is.
Jij hebt die periode kennelijk overgeslagen. Misschien ben je nog niet toe aan een vaste relatie?
Ik weet niet of je werkelijk speelt met de gedachte om vreemd te gaan, of dat het pure fantasie is. Maar vreemdgaan is anders, en minder leuk dan feestelijk boemelen. Want door vreemd te gaan, doe je de allerliefste waar je het allermeeste van houdt heeeel heeel erg veel pijn en zelf word je verteerd door schuldgevoel. Dat leuke rush gevoel dan gaat gepaard met groot diep verdriet. Ik denk dat je dat vergeet in te calculeren in je fantasie.
Jij hebt die periode kennelijk overgeslagen. Misschien ben je nog niet toe aan een vaste relatie?
Ik weet niet of je werkelijk speelt met de gedachte om vreemd te gaan, of dat het pure fantasie is. Maar vreemdgaan is anders, en minder leuk dan feestelijk boemelen. Want door vreemd te gaan, doe je de allerliefste waar je het allermeeste van houdt heeeel heeel erg veel pijn en zelf word je verteerd door schuldgevoel. Dat leuke rush gevoel dan gaat gepaard met groot diep verdriet. Ik denk dat je dat vergeet in te calculeren in je fantasie.
donderdag 28 augustus 2008 om 07:52
Ik begrijp het gevoel dat je je weer vrij wilt voelen e.d. Maar ik denk niet dat vreemdgaan de oplossing is. Hoe schuldig zul je je voelen?Wat een verdriet zal je partner hebben?
Weet je zeker dat je dit wilt, vrijgezel zijn en rondrennen als een kip zonder kop? Daar is niets mis mee, maar weet je zeker dat je wilt achterlaten wat je hebt?
Weet je zeker dat je dit wilt, vrijgezel zijn en rondrennen als een kip zonder kop? Daar is niets mis mee, maar weet je zeker dat je wilt achterlaten wat je hebt?
donderdag 28 augustus 2008 om 10:03
Lijkt mij niet echt een manier om aan je relatie te werken of je relatie te helpen, maar ja dat ben ik. Ik mis die rush ook wel eens, maar wat ik heb is vele malen mooier en dat wil ik daar echt niet voor op het spel zetten. Een flirten af en toe is wel leuk, maar meer niet. Dan kwets ik mensen die ik absoluut niet wil kwetsen en dat zou het mij niet waard zijn.
Vreemdgaan om je relatie te helpen, daar geloof ik niet in. Dat is een mooi excuus om het voor jezelf goed te praten. Als het voor jou goed voelt, wie ben ik dan om er wat van te zeggen. Wij zijn niet degenen met wie je rekening moet houden en wat je partner ervan zal vinden weet jij het beste. Dat is toch degene met wie jij te maken hebt, niet met de mensen hier op het forum.
Vreemdgaan om je relatie te helpen, daar geloof ik niet in. Dat is een mooi excuus om het voor jezelf goed te praten. Als het voor jou goed voelt, wie ben ik dan om er wat van te zeggen. Wij zijn niet degenen met wie je rekening moet houden en wat je partner ervan zal vinden weet jij het beste. Dat is toch degene met wie jij te maken hebt, niet met de mensen hier op het forum.
donderdag 28 augustus 2008 om 10:42

donderdag 28 augustus 2008 om 10:45
Ja, het kan je relatie (ver)helpen...
probeer het uit, zou ik zeggen. Kijken wat er gebeurt.
Ben bang dat het voor jou leuker is dan voor je vriend. Die zal jouw gedachtengang niet helemaal snappen.
Wat je eigenlijk zegt, is dat je wil hoeren en sloeren, maar daar past geen relatie bij. Dat staat haaks op het hebben van een relatie, blijkbaar ben je daar nog niet aan toe dan.
Het allebei willen hebben is niet eerlijk, en gaat een hoop verdriet opleveren tenzij je vriend er iets in ziet. Hou er rekening mee dat hij het ook zal willen, maar ergens denk ik dat je dat niet zo leuk zult vinden. Dat is nl het kromme aan vreemdgangers; die kunnen het niet verkroppen als hun partner hetzelfde doet.
probeer het uit, zou ik zeggen. Kijken wat er gebeurt.
Ben bang dat het voor jou leuker is dan voor je vriend. Die zal jouw gedachtengang niet helemaal snappen.
Wat je eigenlijk zegt, is dat je wil hoeren en sloeren, maar daar past geen relatie bij. Dat staat haaks op het hebben van een relatie, blijkbaar ben je daar nog niet aan toe dan.
Het allebei willen hebben is niet eerlijk, en gaat een hoop verdriet opleveren tenzij je vriend er iets in ziet. Hou er rekening mee dat hij het ook zal willen, maar ergens denk ik dat je dat niet zo leuk zult vinden. Dat is nl het kromme aan vreemdgangers; die kunnen het niet verkroppen als hun partner hetzelfde doet.
donderdag 28 augustus 2008 om 10:57
In de meeste gevallen zal vreemdgaan een grotere kloof brengen tussen jou en je vriend. Maar misschien kan jij wel vrijen als een man, puur om de lust. Ik geloof wel dat vreemdgaan een boost kan geven in je eigen relatie. Er zijn vrouwen die zich na jaren in een vaste relatie niet meer op en top vrouw voelen, het gevoel kwijt zijn om echt begeerd te worden. Eenmaal vreemdgaan kan je die boost teruggeven zodat je je ook opnieuw heel verleidelijk en aantrekkelijk gaat voelen voor je eigen vriend. Maar dit zijn de uitzonderingen hoor. Indien vrouwen seks hebben dan komen daar meestal ook gevoelens aan te pas, in dit geval is de kans groot dat je ook verslingerd raakt aan de man waarmee je vreemdgaat en dan ben je natuurlijk gezien. Want je gaat de nieuwe man op een voetstukje plaatsen en je eigen vriend zal het heel moeilijk hebben daartegen op te boksen. Maar ergens begrijp ik wel wat je bedoelt TO. Erover praten met je vriend is ook een optie, jij kent hem het best en weet hoe hij daar eventueel zou op kunnen reageren.
donderdag 28 augustus 2008 om 11:02
donderdag 28 augustus 2008 om 11:03
donderdag 28 augustus 2008 om 13:47
donderdag 28 augustus 2008 om 13:52
donderdag 28 augustus 2008 om 16:49

donderdag 28 augustus 2008 om 17:00
Het gaat je toch vooral om die rush nog een keer te voelen, het gevoel van verliefdheid?
Ja, dat is heerlijk, verliefd zijn. De rest had ik liever achterwege gelaten. (word af en toe teveel heen en weer geslingerd door mijn gevoel en verstand) Mijn man weet ervan en dat heeft onze relatie nog intenser en opener gemaakt. Dat was niet makkelijk omdat je toch met iemand anders in je gedachten bent en het niet algemeen geaccepteerd is en daarom toch niet helemaal weet hoe een ander gaat reageren, ook al zegt hij er open tegenover te staan. Maar dat heeft voor ons dus goed uitgepakt. Nu moet ik erbij zeggen dat wij allebei al eerder in onze relatie hebben aangeven dat we nieuwsgierig zijn naar sex met een ander (erbij). Jaren niets mee gedaan. En dan ineens word je "verliefd" en blijkt sex ook te kunnen. Op onze voorwaarden.
Ja, dat is heerlijk, verliefd zijn. De rest had ik liever achterwege gelaten. (word af en toe teveel heen en weer geslingerd door mijn gevoel en verstand) Mijn man weet ervan en dat heeft onze relatie nog intenser en opener gemaakt. Dat was niet makkelijk omdat je toch met iemand anders in je gedachten bent en het niet algemeen geaccepteerd is en daarom toch niet helemaal weet hoe een ander gaat reageren, ook al zegt hij er open tegenover te staan. Maar dat heeft voor ons dus goed uitgepakt. Nu moet ik erbij zeggen dat wij allebei al eerder in onze relatie hebben aangeven dat we nieuwsgierig zijn naar sex met een ander (erbij). Jaren niets mee gedaan. En dan ineens word je "verliefd" en blijkt sex ook te kunnen. Op onze voorwaarden.

donderdag 28 augustus 2008 om 17:08
pfff, wat doet iedereen weer moralistisch. Natuurlijk heb je groot gelijk. Jij wil die rush nog eens voelen, dan ga je toch gewoon vreemd. Je vriend weet van niks, niks mis mee, wat niet weet wat niet deert, toch? En als jij je daardoor beter voelt, dan is dat voor hem ook fijner. Je hebt helemaal gelijk.
wat trouwens ook een rush kan geven: winkeldiefstal. Zou je dat gevoel niet (nog) eens moeten voelen? Gewoon doen hoor.
wat trouwens ook een rush kan geven: winkeldiefstal. Zou je dat gevoel niet (nog) eens moeten voelen? Gewoon doen hoor.