keerpunt in mijn leven of...

02-09-2009 16:21 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
een relatie van 6 jaar..

veel twijfels.. 'alles' gaat goed, het is vertrouwd, we geven elkaar de vrijheid om onszelf te ontwikkelen, maar hebben samen niet veel gezamelijke interesses behalve de tv.. geen zin meer in sex met hem, geen diepgaande gesprekken meer.. ik verveel me maar wat verwacht ik nou.. we houden toch van elkaar! typisch geval van broer-zus relatie of.. volgens mij herkennen een boel meiden zich hierin als ik zo lees.

en nu kom ik erachter dat ik al een poosje gek ben op een goeie vriend van me.. dat ik eigelijk liever met hém een gesprek en sex en een leven heb.. of zijn dat illusies.. je weet nooit of dat wel écht allemaal door zal gaan. in de relatie nu weet ik wat ik heb en straks kan ik nog wel eens van een koude kermis thuiskomen..

moet ik hiervoor mijn lange relatie weggooien?

mijn verstand zegt.. blijf bij je vriend! hij wil oud met je worden en je bent toch gelukkig zo?

maar mijn gevoel zegt... volg je hart, volg je dromen.. maar ik kan toch niet ineens mezelf ergens in storten?

ik ben zo bang een hele verkeerde keuze te maken.. en dan is het te laat!

wat moet ik mezelf afvragen... om te weten wat ik wil?
Geen gezamenlijke interesses

Geen zin in sex

Geen diepgaande gesprekken

Dat zouden voor mij al 3 redenen zijn om te "voelen"...we horen niet bij elkaar!
Als je geen gezamenlijke interesses hebt en geen gesprekken kunt voeren, hoe ben je die 6 jaar dan doorgekomen?
Wat vond je eerst zo leuk aan je huidige vriend?
Eigenlijk zouden je verstand én gevoel allebei kunnen zeggen dat deze relatie op de nog langere termijn niet goed voor jullie beiden is.
je kan best kiezen voor die andere man, en dan heb je even een paar maanden spanning en sensatie, maar ook dan komt er een punt dat je gaat denken; eh is dit alles? en dan wil je weer een nieuwe vriend?

We jagen altijd verliefdheid en passie na en we verwarren dat met liefde, maar het is slechts een emotie, waar in principe liefde helemaal niks mee te maken heeft.

Praat met je vriend
Kun je er niet met je vriend over praten? Ik zou een relatie van 6 jaar zeker niet zo beeindigen. Kunnen jullie er niet 'aan werken'? Weer meer dingen doen die jullie wel leuk vinden: weekendje weg, theater, concert, ritje in een enge achtbaan, weet ik wat? En elk dingen apart, zodat je weer wat hebt om over te praten.

Het klinkt als sleur namelijk. Ooit was de seks wel goed, waren er wel gezamelijke interesses en goede gesprekken, neem ik aan? Want waarom ben je anders al 6 jaar bij iemand.

De kans is er gewoon dat als je met een ander verder gaat je er over 6 jaar weer zo bij zit. Een relatie wordt nu eenmaal snel een sleur als er niet veel energie in gestoken wordt, maar ik weet niet of dat bij jullie zo is?

En ja, als het er echt niet meer inzit, dan zou ik weg gaan bij hem. Maar ik vind ook dat je dat niet zomaar moet doen, zonder gesprek en poging om het weer goed te krijgen.
Even afzijdig van die andere man in je leven. Wat is behalve de vertrouwdheid de reden om bij hem te willen blijven? Omdat hij oud met jou wil worden? Lijkt me niet voldoende, wat wil je zelf? Ik ben het met Meds eens dat je je blik niet moet laten vertroebelen door een andere man die voor eventjes leuk en spannend is. Kijk naar je relatie, valt die nog nieuw leven in te blazen?
ik zou zeker eerst proberen met je partner te praten. Misschien ervaart hij het ook zo. En kunnen jullie er samen aan werken om het leuker te krijgen.
Bij mij kwamen die drie punten (o.a.) dus ook voor...en praten hielp niet (hij had moeite met zijn gevoelens te delen) én er was helemaal geen ander in het spel.
hij wil niet praten is onzin, dan geef je hem de keuze, of je praat of ik ben weg. Maar om nu te zeggen dat je niet bij elkaar hoort als je al 6 jaar bij elkaar bent is natuurlijk de weg van de minste weerstand
Hij kwam uit een andere cultuur én had veel dingen meegemaakt (o.a. oorlog), waardoor zijn gevoel geblokkeerd was. En in die cultuur ga je niet naar een psycholoog...maar wij waren 1½ jaar samen, geen 6 jaar.
Ik denk dat het niet echt van belang is of de meiden hier het herkennen

Ik denk dat het vooral belangrijk is dat je partner er zich ook in herkent.

Ik zou zeggen.....trek een fles wijn open en praat met elkaar

En dan niet met verwijten van jij dit en jij dat, maar vertel vanuit je eigen standpunt.

Ik voel me (nou ja vul de rest maar in)

Verliefd worden op een ander gaat altijd heel makkelijk als je het thuis niet meer naar je zin hebt..

Je probleem aanpakken kost meestal wat meer daadkracht...

Maar hoe dan ook....een oplossing komt er

Of jullie gaan samen werken aan jullie relatie

Of jullie gaan uit elkaar omdat het op is.

Succes....
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Cynthia, is je vriend wel tevreden met geen sex, geen gezamenlijke interesses en geen gesprekken?

Ga het eens hebben over jullie wensen en hoop en geloof in de toekomst en wat jullie daarvoor bereid zijn te doen.
En verwachtingen natuurlijk.
quote:meds schreef op 02 september 2009 @ 16:37:

je kan best kiezen voor die andere man, en dan heb je even een paar maanden spanning en sensatie, maar ook dan komt er een punt dat je gaat denken; eh is dit alles? en dan wil je weer een nieuwe vriend?

We jagen altijd verliefdheid en passie na en we verwarren dat met liefde, maar het is slechts een emotie, waar in principe liefde helemaal niks mee te maken heeft.

Praat met je vriend

Mee eens.

Maarreh, ben je stiekem ook niet op dit punt gekomen omdat je een "backup" vriend hebt?? De weg naar het einde is dan wel geplaveid hè, je hoeft niet alleen te zijn want je hebt een "achterdehandje".

Ik vind trouwens de tijd dat je een relatie hebt gehad geen reden om te zeggen: we motte doorgaan. Als het gevoel weg is, is het weg... ahum, ik ben er een beetje dubbel in duss.
quote:haaasje schreef op 02 september 2009 @ 17:46:

[...]

Ik vind trouwens de tijd dat je een relatie hebt gehad geen reden om te zeggen: we motte doorgaan. Als het gevoel weg is, is het weg... ahum, ik ben er een beetje dubbel in duss.De tijd op zich vind ik ook geen reden, maar wel al die dingen die je samen in al die jaren hebt meegemaakt. Geen reden om koste wat het kost door te gaan, maar wel een reden om het niet 'zomaar' op te geven.
De enige reden om met elkaar door te gaan is omdat je het beide evenveel wilt. Ik kan geen andere reden bedenken.
quote:Nammma schreef op 02 september 2009 @ 16:31:

Geen gezamenlijke interesses

Geen zin in sex

Geen diepgaande gesprekken

Dat zouden voor mij al 3 redenen zijn om te "voelen"...we horen niet bij elkaar!dat is een hele goeie, maar dan komt het punt dat je al zo lang met elkaar hebt dat het voelt dat je je los moet scheuren van een persoon en dat is zo pijnlijk!!!!!!! hoe ga ik dat over mn hart verkrijgen..
Volgens mij heb jij je keuze al lang gemaakt.

Je bent superjong, je bent niet getrouwd, je hebt geen kinderen met deze man.... Ik weet dat je van hem houdt en aan hem gehecht bent enzo, maar je kritiek op deze man is zó fors.

Hij verdient iemand die er echt voor wil gaan. Jij bent dat niet.

Jij verdient iemand waar jij echt voor wil gaan. Hij is dat niet.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
quote:flint schreef op 02 september 2009 @ 16:33:

Als je geen gezamenlijke interesses hebt en geen gesprekken kunt voeren, hoe ben je die 6 jaar dan doorgekomen?

eerst konden we dat wel, maar ik ben veranderd, volwassener geworden, meer capaciteit gekregen om te praten lijkt wel.. en het lukt niet om dat met mn vriend te delen, wel met die ander..

maar van die ander houd ik niet, ik vind hem leuker dan mn eigen vriend denk ik, maar van mn vriend houd ik wel..
hey EB...ga jij eens heel snel aan het werk (of aan de solliciteer)

Cynthia....ga je nog met hem praten of ga je hem straks voor een onvoldongen feit stellen?
quote:meds schreef op 02 september 2009 @ 16:37:

Praat met je vriend

ja en dit brengt me nou weer zo aan het twijfelen.. want echte liefde is iets wat na een tijdje pas ontluikt.. en dat heb ik zeker met mijn vriend..! en dan vraag je je vast af wat mis je dan.

nou.. bovenstaande :S
quote:Cynthia5 schreef op 02 september 2009 @ 19:56:

[...]

eerst konden we dat wel, maar ik ben veranderd, volwassener geworden, meer capaciteit gekregen om te praten lijkt wel.. en het lukt niet om dat met mn vriend te delen, wel met die ander..

maar van die ander houd ik niet, ik vind hem leuker dan mn eigen vriend denk ik, maar van mn vriend houd ik wel..Oei....enig idee hoe vaak je IK gebruikt in je posting?
Ja. Dat is waar Summer

Mag. Niet. Meer. Posten.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven