Kennis probeert mijn vriend te zoenen, haar confronteren?

25-06-2019 00:09 331 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen weekend is mijn vriend met wat vrienden op stap geweest. In de groep zat ook een vrouwelijke kennis. Tijdens het uitgaan heeft zij hem geprobeerd te zoenen, en vandaag bij het afzetten heeft ze hem nog eens thuis uitgenodigd. Vriend heeft haar afgeweerd. Dat geloof ik 100%. Nee, ik was er niet bij, maar ik weet dat hij haar niet aantrekkelijk vindt en haar karakter mag hij ook niet. Het is meer dat ze op een gedeelde muziekinteresse aan het groepje hangt.

Komende donderdag is iedereen er weer op een feestje. Ik nu ook. Ik heb de behoefte om haar in navolging van mijn vriend even heel duidelijk te maken dat ik haar de kop van haar lijf afruk als ze dit nog eens probeert.

Doen of niet? Maak ik mijn vriend als projectje daarmee nog interessanter? Of is dit opkomen voor mijn monogame relatie? Fout gedrag benoemen en afstraffen? Ik vind het niet leuk. Ze moet met haar tengels van mijn vent afblijven. Kutwijf, wat een intrigante, wat een lichtekooi. Het is bekend dat ze geen enkele moeite heeft met rommelen met bezette mannen.
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
MarkSD schreef:
25-06-2019 09:03
Wat je niet begrijpt is dat je het niet namens je vriend doet of uit jaloezie, maar uit ergernis over ontoelaatbaar gedrag van iemand uit een groep.

Dat begrijpt iedereen.
TO heeft daar geen woord over gezegd. Ze wil dat die hoer met haar tong uit HAAR vriendje blijft.
Orișa schreef:
25-06-2019 09:01
Je gaat toch niet iemand aanspreken die houw vriend aan zou moeten spreken (en ook al gedaan )? Kom op, ze is niet de moeder die het kind wat haar kind pest in zijn nekvel moet pakken. Hij is een volwassen man.
Gaat ze ook zijn baas confronteren als er op zijn werk iets gebeurt wat hij niet wil?
Hallo, het gaat om gedrag jegens haar. Niet of de vriend dit of dat is.
MarkSD schreef:
25-06-2019 09:04
Hallo, het gaat om gedrag jegens haar. Niet of de vriend dit of dat is.
Dat heb jij mooi verzonnen, maar dat staat werkelijk nergens in de OP.
Wel een hoop dingen over hoe ze haar wil bedreigen ed.
Orișa schreef:
25-06-2019 09:04
TO heeft daar geen woord over gezegd. Ze wil dat die hoer met haar tong uit HAAR vriendje blijft.
Iemands relatie tongen is net zoiets als iemands werkgever bellen en vragen of ze jouw baan mogen. Dat accepteer je niet van iemand die tot je vriendengroep behoort.

Dan is de werkgever geen slappe lul, maar de ander gewoon een trut.
MarkSD schreef:
25-06-2019 09:07
Iemands relatie tongen is net zoiets als iemands werkgever bellen en vragen of ze jouw baan mogen. Dat accepteer je niet van iemand die tot je vriendengroep behoort.

Dan is de werkgever geen slappe lul, maar de ander gewoon een trut.
Ik zou er werkelijk geen nacht van wakker liggen. Van beiden niet trouwens.
En al helemaal niemand gaan confronteren!

Maar het is dan dus wel persoonlijk en niet het belang van de groep.

Slappe hap.
anoniem_385715 wijzigde dit bericht op 25-06-2019 09:09
8.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ga vooral een scene maken!
Dan ben je in elk geval de act van de avond en zal er lang over je nagepraat worden... doen! :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Francien2019 schreef:
25-06-2019 08:07
Denk je ook even aan degene die het aanstaande feestje geeft TO ? Die verdient het niet dat er een rotsfeer ontstaat, negeer dat mens op het feest.

Buiten dat, ik probeer me even in te leven en ik keer de zaak om. Stel dat mijn vent zijn territorium willen afbakenen (want daar gaat het om bij TO, niet meer en niet minder) bij een andere vent die mij heeft geprobeerd te versieren, ik zou me dood generen én ik zou er niet van gediend zijn. Ik heb het gedrag zelf immers al afdoende gestopt.
En je zou wel willen dat je vent nog net zo amicaal tegen die man doet ? En je zou het ook niet storend vinden als zo’n man nog net zo gezellig als altijd tegen je vent doet ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
MarkSD schreef:
25-06-2019 08:58
Omlaag halen? Je bent geen kind meer en mag dus gerust iemand aanspreken op ongewenst gedrag.

Het negeren terwijl iets je irriteert is een heel slecht idee. Wees volwassen en zeg wat je denkt. Niet vanwege de vriend, maar voor jezelf.
Vind je verhaal halen met een groepje nou echt een teken van volwassen gedrag?
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
25-06-2019 09:04
Iedereen denkt stiekem haha Henk heeft thuis niks te zeggen en Astrid voelt zich flink bedreigd door Petra
Denk ik niet. Feit dat Henk Astrid in vertrouwen heeft genomen zegt wat dat betreft genoeg, lijkt mij.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou haar, bij een eerste weerzien, 1 keer wat langer dan normaal smalend aankijken en dan compleet negeren.

Dan weet zij dat jij weet dat ze een kansloze poging heeft gedaan.
blijfgewoonbianca schreef:
25-06-2019 09:10
Denk ik niet. Feit dat Henk Astrid in vertrouwen heeft genomen zegt wat dat betreft genoeg, lijkt mij.
Misschien heeft zij wel een heel ander verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Sommige reacties over hoe TO het vooral moet aanpakken, doen mij echt denken aan mijn hond in zijn jonge jaren.
Dat was zo'n onzeker en claimend reutje, dat wanneer andere honden (vooral reutjes) teveel belangstelling voor mij hadden, hij tegen me aan ging schuren en het liefst tegen mijn broekspijp plaste.
Ga jezelf niet verlagen TO!
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
25-06-2019 09:10
Denk ik niet. Feit dat Henk Astrid in vertrouwen heeft genomen zegt wat dat betreft genoeg, lijkt mij.
het kan ook zeggen, dat henk een lulhannes is, die zijn vrouwtje op deze manier graag nederig houdt
(kan he? kan)
Alle reacties Link kopieren
DropItLikeASquat schreef:
25-06-2019 07:52
Ik zelf zou geen ruzie met haar maken, haar ook niet uitschelden of aanvallen, maar ik zou haar in het bijzijn van heel de groep (op een moment dat iedereen het kan horen) wel aanspreken op haar gedrag. Haar in het bijzijn van heel de groep vragen of ze het normaal gedrag vindt om in jouw gezicht poeslief te zijn maar achter jouw rug om te proberen jouw vriend binnen te doen en hem bij haar thuis uit te nodigen? Even een lekker genant moment voor haar creëren.
Het haar even lekker oncomfortabel maken maar zelf gewoon rustig blijven en niet beginnen van "mijn vriend is van MIJ en daar moet jij met je tengels vanaf blijven". Deze reactie zou haar wss ergens nog juist plezier doen moest ze je helemaal zien doordraaien.
ik zou daar als persoon in de groep dus écht niet op zitten wachten hoor, dat ik een beetje mag figureren in het drama van een ander. Bleh. Ik heb daar niks mee te maken en zou me ook generen voor degene die erover begint. Zou het je niet in dank afnemen. Ik kom er voor een concert, niet om me ongemakkelijk te voelen over iets waar ik niks me te maken heb.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
25-06-2019 09:25
het kan ook zeggen, dat henk een lulhannes is, die zijn vrouwtje op deze manier graag nederig houdt
(kan he? kan)
Ik vind het nogal ver gezocht.


Aannemelijker vind ik het dat Henk eerlijk is en niet wil dat zijn vriendin gezellig doet tegen iemand die er dat soort onaardige acties op na houdt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Pindakaasjes schreef:
25-06-2019 09:20
tegen me aan ging schuren en het liefst tegen mijn broekspijp plaste.
Ga jezelf niet verlagen TO!
Dit zou ik doen!
blijfgewoonbianca schreef:
25-06-2019 09:29
Ik vind het nogal ver gezocht.


Aannemelijker vind ik het dat Henk eerlijk is en niet wil dat zijn vriendin gezellig doet tegen iemand die er dat soort onaardige acties op na houdt.
Ja daarom zou ik haar ook negeren. Met een minzaam lachje.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
25-06-2019 09:20
Misschien heeft zij wel een heel ander verhaal.
Nou, dat kan ze dan meteen mooi vertellen.
Maar gewoon doen tegen haar lijkt mij veel gevraagd.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
25-06-2019 09:29
Ik vind het nogal ver gezocht.


Aannemelijker vind ik het dat Henk eerlijk is en niet wil dat zijn vriendin gezellig doet tegen iemand die er dat soort onaardige acties op na houdt.
maar henk heeft niet gevraagd, of ze onaardig tegen deze vriendin wil doen toch?
Volgens mij, is het verhaal al af voor Henk. Kan me niet voorstellen, dat hij wil, dat TO nu nog iets doet
Murrmurr schreef:
25-06-2019 09:20
Misschien heeft zij wel een heel ander verhaal.
De waarheid maakt alles schoner. Door het rustig in de openbaarheid te gooien, valt er alleen maar te winnen:
- achterbakse heks wordt exposed
- vriend maakt eigen waarheid en verdraait dingen, maar wordt gecorrigeerd
- vriend staat voor lul voor verhaal, weet nu dat niet meer te doen.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
25-06-2019 09:31
maar henk heeft niet gevraagd, of ze onaardig tegen deze vriendin wil doen toch? Niet dat ik heb gelezen, nee.
Volgens mij, is het verhaal al af voor Henk. Kan me niet voorstellen, dat hij wil, dat TO nu nog iets doet
Henk kan ook niet verwachten dat je iets vervelends te weten komt over iemand en vervolgens nog net zo leuk met diegene omgaat.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
MarkSD schreef:
25-06-2019 09:32
De waarheid maakt alles schoner. Door het rustig in de openbaarheid te gooien, valt er alleen maar te winnen:
- achterbakse heks wordt exposed
- vriend maakt eigen waarheid en verdraait dingen, maar wordt gecorrigeerd
- vriend staat voor lul voor verhaal, weet nu dat niet meer te doen.
er van uit gaand, dat er 1 universele waarheid bestaat
en aangezien dat niet zo is, wordt elke confrontatie dus een teringsooi
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
25-06-2019 09:30
Ja daarom zou ik haar ook negeren. Met een minzaam lachje.
Ik zou wel IETS zeggen. Maar even in een een-op-eentje .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik vind dat je vrij heftig reageert. Natuurlijk snap ik dat je dit niet leuk vindt. Dat is logisch. Maar je vriend is er niet op in gegaan en heeft het je meteen verteld. Dus er is geen probleem. Je zou haar erop kunnen aanspreken, als je denkt dat je je daardoor beter gaat voelen of als je denkt dat het iets oplost. Maar ik geloof dat ik haar die aandacht helemaal niet waard zou vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik het met mijn vriend zou bespreken en samen bepalen hoe we hier mee om gaan. "Joh, na je verhaal weet ik helemaal niet goed hoe ik nou tegen Liesbeth moet doen. Ik wil er aan de ene kant graag wat van zeggen, maar wil verder ook geen gedoe of het belangrijker maken dan het is. Wat vind jij er van?"

Niet omdat je toestemming van hem moet of zo, maar omdat je niet wil dat het een ding wordt dat tussen jullie komt te staan.

Waarschijnlijk dat je er vanzelf om moet lachen met z'n tweetjes als je het bespreekt. .
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven