Kerst diner gezeur
woensdag 21 december 2011 om 21:17
Ik hoor van zo veel mensen dat ze geen zin hebben om bij familie te zitten met kerst, en dat een hele boel mensen opkijken tegen het gedoe tijdens de kerst met familie dinertjes.
Ik woon zelf in het buitenland en hier wordt geen kerst gevierd dus ik heb er geen last van, maar toen ik nog in Nederland woonde vierde was ik altijd alleen thuis. Heerlijk vond ik dat.
Ik was benieuwd naar jullie mening hier over.
Sorry ik was de 'nee' vergeten in de pol
dat was natuurlijk ook een optie!
Ik woon zelf in het buitenland en hier wordt geen kerst gevierd dus ik heb er geen last van, maar toen ik nog in Nederland woonde vierde was ik altijd alleen thuis. Heerlijk vond ik dat.
Ik was benieuwd naar jullie mening hier over.
Sorry ik was de 'nee' vergeten in de pol
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
woensdag 21 december 2011 om 21:24
Wij zitten bommetje vol met de kerst. Kerstavond en eerste kerstdag vieren we met schoonouders (gescheiden ouders vandaar 2 adressen) incl. eten en 2e kerstdag komt mijn familie op de koffie. 2e kerstdag de middag en avond hebben we niets gepland. Mij hoor je niet klagen. Ik heb leuke schoonfamilie dus het wordt ongetwijfeld gezellig.
woensdag 21 december 2011 om 21:25
woensdag 21 december 2011 om 21:31
woensdag 21 december 2011 om 21:34
Geen last van. Heb een harstikke prima schoonfamilie waar ik 1e kerstdag ben en 2e dag bij mijn vader en zijn vriendin. Niet de gehele dag overigens dus tot een uur of 4 lekker thuis een aanlummelen met zoon.
Voelt niet als verplichting en als ik alsnog zou besluiten niet te gaan is dat geen enkel probleem.
Voelt niet als verplichting en als ik alsnog zou besluiten niet te gaan is dat geen enkel probleem.
woensdag 21 december 2011 om 21:34
Ik ben er niet heel blij mee. De ouders van mijn vriend leven niet meer maar anders waren we 2e kerstdag naar zijn vader gegaan. Die was dan jarig. Nu gaan we naar de begraafplaats.
Vroeger moest ik altijd met Kerst bij mijn ouders zijn. Vreselijk. Zeker toen mijn oma nog leefde. Wat een verzoeking was dat. En ze zijn ook nog eens de dag na kerst getrouwd.... Dus moest ik daar ook altijd heen. Na een tijdje heb ik gezegd dat ik het niet meer wilde. 1e kerstdag naar pa en ma, 2e dag alleen thuis of met een vriendin en dan de dag erna weer naar mijn ouders. Daar staat mijn moeder op. Elke trouwdag wordt gevierd.
Nu woon ik erg ver weg dus gaan we met kerst niet meer heen. De kinderen zijn nu groter en hebben allebei dikke verkering. Dus nu zitten ze allemaal aan tafel 1e kerstdag. En daar heb ik nu wel zin in. We doen dan ook cadeautjes dus het zal wel gezellig worden.
Ik heb ze ook al gezegd dat ze nooit verplicht zijn om te komen met kerst. Komen ze? Gezellig. Komen ze niet? Even goede vrienden. Ik wil niet dat ze later thuis zitten en denken oh gatver, moeten we weer naar pa en Ratteke. Gezellig... not.
Vroeger moest ik altijd met Kerst bij mijn ouders zijn. Vreselijk. Zeker toen mijn oma nog leefde. Wat een verzoeking was dat. En ze zijn ook nog eens de dag na kerst getrouwd.... Dus moest ik daar ook altijd heen. Na een tijdje heb ik gezegd dat ik het niet meer wilde. 1e kerstdag naar pa en ma, 2e dag alleen thuis of met een vriendin en dan de dag erna weer naar mijn ouders. Daar staat mijn moeder op. Elke trouwdag wordt gevierd.
Nu woon ik erg ver weg dus gaan we met kerst niet meer heen. De kinderen zijn nu groter en hebben allebei dikke verkering. Dus nu zitten ze allemaal aan tafel 1e kerstdag. En daar heb ik nu wel zin in. We doen dan ook cadeautjes dus het zal wel gezellig worden.
Ik heb ze ook al gezegd dat ze nooit verplicht zijn om te komen met kerst. Komen ze? Gezellig. Komen ze niet? Even goede vrienden. Ik wil niet dat ze later thuis zitten en denken oh gatver, moeten we weer naar pa en Ratteke. Gezellig... not.
woensdag 21 december 2011 om 21:36
quote:Branca schreef op 21 december 2011 @ 21:33:
Waar wil je onze mening precies over? Of we er ook tegenop zien? Of dat we graag alleen thuis zijn met kerst?
Ik zeur niet over de kerst, vind het gezellig. Mede doordat ik leuke familie en schoonfamilie heb en doordat we tot niets verplicht zijn.Je mening over het op bezoek gaan naar familie tijdens kerst, of je dat leuk vind of dat je er tegen op ziet.
Waar wil je onze mening precies over? Of we er ook tegenop zien? Of dat we graag alleen thuis zijn met kerst?
Ik zeur niet over de kerst, vind het gezellig. Mede doordat ik leuke familie en schoonfamilie heb en doordat we tot niets verplicht zijn.Je mening over het op bezoek gaan naar familie tijdens kerst, of je dat leuk vind of dat je er tegen op ziet.
woensdag 21 december 2011 om 21:36
Afgelopen zondag hebben we al kerst bij mijn broer gevierd, 1e kerstdag met mijn ouders en 2e kerstdag met mijn schoonfamilie. Ik ben zelf diegene die alles organiseert en bij elkaar brengt en vind het enorm leuk. Kerst is het feest van geboorte en licht en dat vier ik graag met dierbaren om me heen. Voor mij is het meer dan de kerstboom en het eten, het is een kans om eens extra gezellig samen te zijn en te voelen dat we om elkaar geven. Blij zijn met wat je hebt. Uit ervaring weet ik dat het leven kwetsbaar is en wat mij betreft kunnen er niet genoeg momenten zijn om familie en vrienden te zeggen hoezeer ik ze waardeer en hoeveel ik van ze hou.
We overleggen overigens alles en niets moet. Wil de een gourmetten en de ander stamppot, dan zorgen we voor allebei.
We overleggen overigens alles en niets moet. Wil de een gourmetten en de ander stamppot, dan zorgen we voor allebei.
woensdag 21 december 2011 om 21:44
Mijn ouders en schoonouders logeren hier met Kerst en Oud & Nieuw. Zaterdag kook ik samen met de kinderen het menu dat zij uitgekozen hebben, dan komt ook het gezin van het vriendje van 1 van mijn kinderen eten. Mijn moeder en schoonmoeder koken allebei 1 kerstdag. 1e kerstdag zijn we alleen met ons gezin en de opa's en oma's. En 2e kerstdag komen onze oppas met haar man en mijn man haalt de vorige eigenaar van onze boerderij op (die woont in een verzorgingshuis waar ik hem af en toe op zoek).
Ik ben in staat om een zwerver van straat te plukken voor het kerstdiner. Vindt mijn man alleen nooit zo'n goed idee. Wat mij betreft is het "hoe meer zielen hoe meer vreugd." en helemaal met Kerst. Mijn moeder is ook zo en mijn vader heeft het allang opgegeven daar iets van te vinden. Mijn man berust er inmiddels ook maar gewoon in.
Ik ben in staat om een zwerver van straat te plukken voor het kerstdiner. Vindt mijn man alleen nooit zo'n goed idee. Wat mij betreft is het "hoe meer zielen hoe meer vreugd." en helemaal met Kerst. Mijn moeder is ook zo en mijn vader heeft het allang opgegeven daar iets van te vinden. Mijn man berust er inmiddels ook maar gewoon in.
woensdag 21 december 2011 om 21:46
24 december zijn de kinderen bij mij,eerste kerstdag ben ik alleen want dan mijn zoon en dochter naar mijn ex-man en tweede kerstdag gaan we lekker eten bij mijn ouders.
Eerste kerstdag zorg ik dat ik lekkere hapjes heb en kruip ik lekker met een boekje in een hoekje..
en hoop ik dat niemand mij komt storen.
Eerste kerstdag zorg ik dat ik lekkere hapjes heb en kruip ik lekker met een boekje in een hoekje..
en hoop ik dat niemand mij komt storen.
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
woensdag 21 december 2011 om 22:01
quote:MarianneDavids schreef op 21 december 2011 @ 21:42:
De christenen in Turkije vieren wel degelijk kerst, kerstversiering is er ook te koop.Ja zo kan je het ook bekijken, ik heb ook gewoon een kerstboom thuis staan. Maar 97 procent is toch echt moslim hier..
De christenen in Turkije vieren wel degelijk kerst, kerstversiering is er ook te koop.Ja zo kan je het ook bekijken, ik heb ook gewoon een kerstboom thuis staan. Maar 97 procent is toch echt moslim hier..
woensdag 21 december 2011 om 22:14
quote:norma_jeane schreef op 21 december 2011 @ 22:01:
[...]
Ja zo kan je het ook bekijken, ik heb ook gewoon een kerstboom thuis staan. Maar 97 procent is toch echt moslim hier..Isa bin Maryam (Jezus, zoon van Maria), zoek maar in de koran. Jezus (Isa) wordt als een van de profeten beschouwd. Meriyemana is nog steeds een bedevaartplaats, Maria zou daar haar laatste levensjaren hebben gesleten. Ik weet niet in welk deel van Turkiye je woont maar Meriyemana ligt niet zo heel ver van Izmir.
[...]
Ja zo kan je het ook bekijken, ik heb ook gewoon een kerstboom thuis staan. Maar 97 procent is toch echt moslim hier..Isa bin Maryam (Jezus, zoon van Maria), zoek maar in de koran. Jezus (Isa) wordt als een van de profeten beschouwd. Meriyemana is nog steeds een bedevaartplaats, Maria zou daar haar laatste levensjaren hebben gesleten. Ik weet niet in welk deel van Turkiye je woont maar Meriyemana ligt niet zo heel ver van Izmir.
verba volant, scripta manent.