Kerst met familie of met m'n lief???

23-12-2009 11:57 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Over een paar dagen is het weer kerstmis. Hartstikke leuk, maar het brengt voor vele ook heel wat stress mee. Zo ook voor mij.

Mijn moeder heeft eerste kerstdag een diner gepland met mijn grootouders en oom en tante en drie nichtjes. En wil dat ik daar graag bij ben. Mijn vriend mag dan echter niet mee, omdat mijn ouders hem zodanig niet accepteren dat hij er dus zelfs met kerst niet bij mag zijn.

Mijn vriend moet met de kerst gewoon werken (Horeca) maar is eerste kerstdag vrij, en we hebben het er al een tijd over om dan gezellig samen te koken en te dineren.

En nu is er dus een probleem. Want wat doe ik nu? Mijn vriend zegt dat hij het wel begrijpt als ik bij mijn ouders ga eten, maar ik wil kerst niet zonder hem vieren.

En bovendien is de relatie met mijn ouders niet bijzonder geweldig (laten we zeggen dat dat een understatement is), dus zou ik, mocht ik bij mijn ouders gaan eten, waarschijnlijk een kerst met ruzie tegemoet zien. En ja de hele familie komt, maar ik moet zeggen dat ik het niet zie zitten om aan tafel mooi weer te spelen terwijl er in de keuken gevochten wordt.

Ik vind het geen probleem om met kerstavond en tweede kerstdag bij mijn ouders te zijn, maar eerste kerstdag ben ik dus liever bij mijn lief.

Maar het blijft een moeilijke keuze. Mijn ouders zullen dit namelijk niet zonder meer accepteren, ik durf het ze niet eens te vertellen, want ik ben bang voor hun reactie.

Wat zouden jullie doen, en hoe kan ik het het beste brengen?
Jeetje vivelle, en dat met kerst zoveel stress. Allemaal zo onnodig, maar ben je het er mee eens dat je vriend niet welkom is? Want volgens mij is dat al het begin van vele problemen.

Maar meid ik zou kiezen waar JIJ je het lekkerst bij voel. Mensen hebben toch wel wat te klagen welke keuze je ook maakt, en dan lijk mij het beste dat je zelf dan in ieder geval voor jezelf de beste keuze gemaakt heb.

Sterkte...
Ik zou het met mn vriend vieren. Je ouders accepteren jouw keuze niet en dus jou ook niet echt. Heel moeilijk voor je.
Ik vind dat je kerst door hoort te brengen met de personen die het belangrijkst voor je zijn.

Je geeft zelf al aan dat de band met je ouders niet geweldig is dus dan had ik de keus snel gemaakt.

Het is jullie kerst en je bent zelf ook liever bij je vriend dus dan doe je dat toch!
Nou ik zo lekker met je vriendje gaan zitten... Kerst is toch voor de gezelligheid en niet om met tegenzin ergens te zitten? Het klinkt misschien hard maar jouw ouders willen HEM er niet bij hebben en aangezien jullie bij elkaar horen (net zoals jouw vader en moeder) is het toch logisch dat jullie samen willen zijn? Wil jouw moeder kerst wel zonder je vader vieren dan? Begrijp wel waarom het een dilemma voor je is, aangezien het je ouders zijn!

Waarom accepteren ze hem eigenlijk niet? Sterkte!
Je bent wel een beetje... laat. Het gaat het niet makkelijker maken door het je ouders last minute te vertellen dat je niet mee-eet.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Oh ja, ik zou dus met vriendje gaan eten, maar dat zou ik ouders gezegd hebben zodra zij zeiden dat hij niet uitgenodigd was.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Als de band met je ouders niet geweldig is, lijkt het me 'n makkelijke beslissing. Je gaat dus gewoon niet en blijft bij je vriend.

Verder heb je ook geen qualitytime met je ouders als ze 'n kot vol visite uitnodigen w.o. kinderen, dus dat zou voor mij ook al reden zijn mijn bezoek aan hen naar 'n dag te verplaatsen waarop ze geen anderen ontvangen.

Zou dat dus gewoon voorstellen dat je op de dag dat jouw vriend moet werken wat komt drinken/eten bij je ouders en als ze wat te zeuren hebben, dan zeg je dat je graag was gekomen als je partner ook welkom was geweest. Eigen schuld.
Hoe oud ben je? Je ouders behandelen jullie als een stel pubers.

Ik zou voor je vriend kiezen, en zorgen dat er genoeg in huis is om 2e kerstdag thuis te blijven.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Jij hebt van niemand goedkeuring nodig en niemand kan jou claimen, Vivelle, dus doe dat waar jij zin in hebt!...
Ik zou zeggen dat ik eerste kerstdag niet kom.

Zoals ik het lees krijg je hoe dan ook ruzie!
Ik denk dat het wel belangrijk is waarom je ouders je vriendje niet zien zitten. Is het bijvoorbeeld omdat hij je dit jaar al 10x het huis heeft doorgeslagen? En jij dan met hangende pootjes naar je ouders ging en vervolgens weer naar vriendje terug....dan zou ik met kerst wel naar mijn ouders gaan (en er trouwens ook blijven).

Heb je al tegen je ouders gezegd dat je daar gaat eten? Dan vind ik niet dat je dat nu nog af kan zeggen. Ik neem aan dat jouw vriend ook al een tijdje weet dat hij eerste kerstdag vrij is.
Een vervelende situatie.

Maar ik zou het geen moeilijke keuze vinden.

Doe wat JIJ wilt.

Vier het gewoon gezellig met je vriend.
Hoe oud zijn jullie, hoe lang heb je al een relatie met je vriend en waarom accepteren jouw ouders hem niet?
.
Lijkt me duidelijk, blijf lekker bij je vriend, als je ouders jou er graag bij hebben dan vragen ze je vriend toch ook?? Zoniet dan niet.. tis jou leven , jij moet toch een toekomst opbouwen met hem?? Of verwachten ze dat je je leven lang voor hen zal kiezen??
quote:Spijker schreef op 23 december 2009 @ 12:03:

Oh ja, ik zou dus met vriendje gaan eten, maar dat zou ik ouders gezegd hebben zodra zij zeiden dat hij niet uitgenodigd was.

Dat idd wel ja!

Als je eerst toegestemd hebt en je zegt 'n dag van te voren af dan kan ik me voorstellen dat de band er niet beter op wordt. Gewoon duidelijk zijn en voor je wensen uitkomen zodra er iets van je gevraagd wordt. Niet 'ja' zeggen en later 'nee' doen.
Ik ben het helemaal eens dat je moet kiezen waar jij je het prettigst bij voelt. De releatie met jouw ouders is bagger wat ik me nog van je eerdere posts gelezen heb en ze hebben je meer dan eens in de steek gelaten.

Ik zou inderdaad zeggen dat je vriend alleen maar 1 ste kerstdag vrij heeft en jullie daar afspraken over gemaakt hebben en dat je 2e kerstdag op de koffie of wat dan ook komt.

Als ze daar commentaar over hebben is dat HUN probleem en kun je zeggen (ik neem aan dat je belt) dat het jouw leven en jouw keus is en dat je hiermee het gesprek beeindigd.

Succes

Waarom willen ze zo graag dat jij erbij bent 1 ste kerstdag. Als ze het echt zo graag zouden willen zouden ze ook je vriend moeten uitnodigen. Nu drukken ze jou in een hoek.

Kerst is een feest voor iedereen en juist dan vind ik dat ze jouw vriend ook moeten uitnodigen.

Heel gemeen van mij om zo te denken maar is het voor jouw ouders niet handig als jij er bij bent zodat ze hulp hebben bij het koken en de afwas?
Als je vriend niet eens welkom is vind ik het niet meer dan begrijpelijk dat je ervoor kiest om het met hem te vieren, zij hebben het dan aan zichzelf te danken dat ze jou er niet bij hebben met kerst (even ervan uitgaand dat ze niet een heel gegronde reden hebben om hem niet te accepteren).
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:bosaapje schreef op 23 december 2009 @ 12:16:

Heel gemeen van mij om zo te denken maar is het voor jouw ouders niet handig als jij er bij bent zodat ze hulp hebben bij het koken en de afwas?Als ze zoveel andere visite uitnodigen vinden ze het misschien voor zichzelf 'n afgang dat hun eigen dochter niet zou willen komen.
quote:Mariannanas schreef op 23 december 2009 @ 12:09:

Hoe oud zijn jullie, hoe lang heb je al een relatie met je vriend en waarom accepteren jouw ouders hem niet?Goeie vragen.
Tja Nien, hadden ze zich dat maar eerder moeten bedenken.

Ze maken het er zelf naar.

Nogmaals als zij echt zo graag zouden willen dat Vivelle komt zouden ze vriendje ook moeten uitnodigen.

Ze willen van alles en denken niet na hoe het naar een ander overkomt.
quote:elninjoo schreef op 23 december 2009 @ 12:20:

[...]

Als ze zoveel andere visite uitnodigen vinden ze het misschien voor zichzelf 'n afgang dat hun eigen dochter niet zou willen komen.

Dit is sowieso de reden waarom mijn moeder waarschijnlijk wil dat ik erbij ben, niet omdat ze mij nou zo gezellig vind. Maar ik zal even wat antwoorden geven op andere vragen.

Ik ben momenteel 18, ik weet het ik ben jong, maar ik heb in eerdere topics laten weten hoe de relatie met mijn ouders ervoor staat, en die is niet zoals bij vele andere 18-jarige. Ik ben ook niet voor niks op kamers gaan wonen sinds mijn 18e verjaardag. Er is nou eenmaal altijd een verschrikkelijke ruzie met mijn ouders. En soms gaat dat gewoon té ver.

Mijn vriend en ik zijn nu iets langer dan een jaar samen, maar omdat ik het zo moeilijk heb met mijn ouders, speelt hij wel een heel belangrijke rol in mijn leven.

Maar waarom hebben mijn ouders nou een probleem met mijn vriendje? Nou dat komt omdat hij antilliaan is. Mijn moeder is in mijn ogen erg rascistisch, en mijn vader gaat daar maar al te makkelijk in mee. En ja, als mijn vriendje nou het uiterlijk van 50 cent had (met bijbehorende gouden tand en 'stoere' kleding) dan zou ik het nog enigzins begrijpen van mijn ouders dat ze dat niet vertrouwen met hun 18jarige dochter. Maar mijn vriend heeft normale kleding aan, studeert, werkt, gedraagt zich gewoon normaal en spreekt nog beter nederlands dan ik. Dus ik vind de reden van mijn ouders (hij is toch een NEGER!) om mijn vriendje te haten ongegrondt. Maar mijn ouders gaan hier redelijk ver in. Nog geen maan geleden had ik een uitreiking op mijn oude middelbare school van mijn IB diploma. Helaas, mijn ouders gingen niet mee, want mijn vriendje zou er ook zijn.

Ja ik vind dit belachelijk, maar misschien ben ik de enige.

Mijn vriendje is 1 keer bij ons thuis geweest, een half uur lang. Hij bracht me toen 's avonds thuis. Mijn ouders waren onder de indruk (dat kon toch geen loverboy zijn..). En ik dacht dat ze het eindelijk zouden accepteren, maar nee, nog geen 2 weken later waren we weer terug bij af. En ik snap niet wat er veranderd is, maar ze willen hem ook geen kans meer geven.

Logischerwijs heeft mijn vriend nu ook totaal geen behoefte om mijn ouders nog te zien, maar hij doet er verder niet moeilijk over.

Ik heb mijn ouders nog niet gezegd dat ik daar eet met kerst. Sterker nog: ik heb al twee keer gezegd dat ik er niet bij ben. Maar mijn moeder blijft vragen of ik erbij ben eerste kerstdag. Ik weet het niet meer.

Bovendien heb ik inderdaad geen zin in dat diner omdat er dus inderdaad mijn nichtjes bij gaan zijn. Heel veel qualitytime komt er dan inderdaad niet van..
quote:vivelle schreef op 23 december 2009 @ 12:43:

[...]

Maar waarom hebben mijn ouders nou een probleem met mijn vriendje? Nou dat komt omdat hij antilliaan is. Mijn moeder is in mijn ogen erg rascistisch, en mijn vader gaat daar maar al te makkelijk in mee. En ja, als mijn vriendje nou het uiterlijk van 50 cent had (met bijbehorende gouden tand en 'stoere' kleding) dan zou ik het nog enigzins begrijpen van mijn ouders dat ze dat niet vertrouwen met hun 18jarige dochter. Maar mijn vriend heeft normale kleding aan, studeert, werkt, gedraagt zich gewoon normaal en spreekt nog beter nederlands dan ik. Dus ik vind de reden van mijn ouders (hij is toch een NEGER!) om mijn vriendje te haten ongegrondt. Maar mijn ouders gaan hier redelijk ver in. Nog geen maan geleden had ik een uitreiking op mijn oude middelbare school van mijn IB diploma. Helaas, mijn ouders gingen niet mee, want mijn vriendje zou er ook zijn.

Ja ik vind dit belachelijk, maar misschien ben ik de enige.

Mijn vriendje is 1 keer bij ons thuis geweest, een half uur lang. Hij bracht me toen 's avonds thuis. Mijn ouders waren onder de indruk (dat kon toch geen loverboy zijn..). En ik dacht dat ze het eindelijk zouden accepteren, maar nee, nog geen 2 weken later waren we weer terug bij af. En ik snap niet wat er veranderd is, maar ze willen hem ook geen kans meer geven.

Logischerwijs heeft mijn vriend nu ook totaal geen behoefte om mijn ouders nog te zien, maar hij doet er verder niet moeilijk over.

Ik vind het belachelijk dat je ouders zou reageren en ik zou echt lekker met je vriendje zijn met Kerst!! Ga genieten en wees eerlijk tegen je ouders hierover!
quote:vivelle schreef op 23 december 2009 @ 12:43:

[...]

Ik heb mijn ouders nog niet gezegd dat ik daar eet met kerst. Sterker nog: ik heb al twee keer gezegd dat ik er niet bij ben. Maar mijn moeder blijft vragen of ik erbij ben eerste kerstdag. Ik weet het niet meer.

Bovendien heb ik inderdaad geen zin in dat diner omdat er dus inderdaad mijn nichtjes bij gaan zijn. Heel veel qualitytime komt er dan inderdaad niet van..Voel jezelf niet schuldig maar trek je eigen plan. En als je moeder tegen beter in blijft doorzeuren dan moet je al helemaal niet overstag gaan. Ik herinner me je uit voorgaande topics. Sommige ouder/kindrelaties werken niet en gaan ook niet meer werken. Ze hebben je het huis uitgepest toen je 18 was en je staat er nu alleen voor. Wat mij betreft hebben ze hun rechten verspeeld. Geniet dus van 'n kerst met je vriendje.
Je ouders hebben je min of meer het huis uit gezet en jij weet niet of je daar kerst moet gaan vieren? Ik zou het wel weten...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven