Kijkgedrag vriend
dinsdag 11 februari 2020 om 19:28
Ik heb al 1,5 jaar een relatie met mijn vriend ( ik ben 41 en hij 49).
De relatie gaat op zich prima ( we hebben een lat-relatie) maar ik begin mij steeds meer te storen aan zijn kijkgedrag naar andere vrouwen. Ik weet dat iedere man en iedere vrouw kijkt maar mijn vriend draait zich gewoon om voor andere waar ik naast loop.
Als we ergens wat drinken en er zit een mooie vrouw zie ik steeds zijn blik afdwalen naar die vrouw. In het begin was het nog “ gewoon” kijkgedrag maar het lijkt steeds gekker te worden.
Ik zag van de week dat hij zelfs op Tiktok zit waar hij filmpjes bekijkt van wel hele jonge meisjes die in allerlei sexy poses staan te dansen.
Toen dacht ik echt: ligt dit aan mij of spoort hij niet.
“Vroeger” hadden de mannen natuurlijk de Playboy en misschien is dit de nieuwe variant ?
Als ik hem erop aan spreek, stel ik me aan. Hij houdt van mij zegt hij maar hij kijkt nu eenmaal graag naar mooie mensen en zal dat altijd blijven doen.....
Waar trekken jullie de grens? Ik bedoel we zijn volwassen mensen en ik wil hier helemaal niet mee bezig zijn....
De relatie gaat op zich prima ( we hebben een lat-relatie) maar ik begin mij steeds meer te storen aan zijn kijkgedrag naar andere vrouwen. Ik weet dat iedere man en iedere vrouw kijkt maar mijn vriend draait zich gewoon om voor andere waar ik naast loop.
Als we ergens wat drinken en er zit een mooie vrouw zie ik steeds zijn blik afdwalen naar die vrouw. In het begin was het nog “ gewoon” kijkgedrag maar het lijkt steeds gekker te worden.
Ik zag van de week dat hij zelfs op Tiktok zit waar hij filmpjes bekijkt van wel hele jonge meisjes die in allerlei sexy poses staan te dansen.
Toen dacht ik echt: ligt dit aan mij of spoort hij niet.
“Vroeger” hadden de mannen natuurlijk de Playboy en misschien is dit de nieuwe variant ?
Als ik hem erop aan spreek, stel ik me aan. Hij houdt van mij zegt hij maar hij kijkt nu eenmaal graag naar mooie mensen en zal dat altijd blijven doen.....
Waar trekken jullie de grens? Ik bedoel we zijn volwassen mensen en ik wil hier helemaal niet mee bezig zijn....
dinsdag 18 februari 2020 om 20:33
nou nee, een narcist kan niet liefhebben. hij kan hooguit een toneelstuk opvoeren waar je in gelooft maar dat is geen liefde
dinsdag 18 februari 2020 om 20:42
Dit dus. Als je soms ziet (in de media, want zelf zit ik op geen enkele dergelijke site) hoe jonge kinderen zich presenteren op dergelijke platformen, van "een beetje gewaagd" via "halfnaakt" naar soms zelfs het zonder terughouding showen van hun geslachtsdelen, en dan heb je je het echt over kinderen tussen 13 en 17, dan denk ik echt: hebben die kinderen geen ouders die in de gaten houden wat ze doen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
maandag 2 maart 2020 om 20:38
Wat lief dat je daar naar vraagt.
Ik ben natuurlijk nog meer dan voorheen aan het nadenken geslagen. Begin mij ook steeds meer te realiseren dat hij narcistische trekjes heeft.
Ja, ik ben nog bij hem....Afgelopen weekend was het leuk samen. Hij heeft zijn ogen niet in zijn zak zitten maar hij keek niet zo opzichtig. Het lijkt wel alsof hij wisselt hierin.
Ik snap heel goed dat jullie zeggen dat ik hard moet wegrennen. Helaas heb ik “ verlatingsangst”. Hier ben ik ook voor in behandeling geweest en heb er zoveel over gelezen. Maar ik ben er nog niet...
Zodra wij ruzie dreigen te krijgen raak ik in paniek. Al zit hij zo fout als wat,ik maak het dan nog goed ook. Maar door de reactie’s ben ik wel een stapje verder en heb met mezelf afgesproken dat ik de eerst volgende keer dat hij mij zo behandeld ik opstap.....
maandag 2 maart 2020 om 20:40
je weet zelf wel dat dit niet waar is, want als je grensgevoelig zou zijn was je allang weggeweestBabette1010 schreef: ↑02-03-2020 20:38Wat lief dat je daar naar vraagt.
Ik ben natuurlijk nog meer dan voorheen aan het nadenken geslagen. Begin mij ook steeds meer te realiseren dat hij narcistische trekjes heeft.
Ja, ik ben nog bij hem....Afgelopen weekend was het leuk samen. Hij heeft zijn ogen niet in zijn zak zitten maar hij keek niet zo opzichtig. Het lijkt wel alsof hij wisselt hierin.
Ik snap heel goed dat jullie zeggen dat ik hard moet wegrennen. Helaas heb ik “ verlatingsangst”. Hier ben ik ook voor in behandeling geweest en heb er zoveel over gelezen. Maar ik ben er nog niet...
Zodra wij ruzie dreigen te krijgen raak ik in paniek. Al zit hij zo fout als wat,ik maak het dan nog goed ook. Maar door de reactie’s ben ik wel een stapje verder en heb met mezelf afgesproken dat
hij gaat waarschijnlijk door tot er niets meer van je eigenwaarde over is
maandag 2 maart 2020 om 21:39
Narcisten en mensen met een laag zelfbeeld/angsten komen vaak terecht bij elkaar. Ik zou heel goed blijven opletten wat er gaande is, het is heel moeilijk om niet bespeeld te worden in een dergelijke situatie. Je kan er bijvoorbeeld ook vanuit gaan dat hij bewust kijkt naar andere vrouwen om je te kwetsen. Wat meds hierboven zegt is ook mijn angst voor jou; dat hij je zelfbeeld meer en meer (negatief) beïnvloed zonder dat je dat doorhebt, tot het te laat is.
maandag 2 maart 2020 om 22:17
nou terecht is het niet. Mensen met een laag zelfbeeld zijn gewoon goed te manipuleren en dus zijn het de enige mensen die de trucjes van de narcist niet doorzien en denken dat het allemaal aan hun ligtSjulia schreef: ↑02-03-2020 21:39Narcisten en mensen met een laag zelfbeeld/angsten komen vaak terecht bij elkaar. Ik zou heel goed blijven opletten wat er gaande is, het is heel moeilijk om niet bespeeld te worden in een dergelijke situatie. Je kan er bijvoorbeeld ook vanuit gaan dat hij bewust kijkt naar andere vrouwen om je te kwetsen. Wat meds hierboven zegt is ook mijn angst voor jou; dat hij je zelfbeeld meer en meer (negatief) beïnvloed zonder dat je dat doorhebt, tot het te laat is.
maandag 2 maart 2020 om 23:10
Ik bedoelde een ander gebruik van het woord terecht. Bij elkaar gekomen. De reden die jij opgeeft bedoelde ik ook ja. En een narcist zoekt bewondering, dat wil iemand met een lager zelfbeeld nog weleens geven.
maandag 2 maart 2020 om 23:35
Ja veel red flags bij deze gast, ik zou maken dat je wegkomt. Hoe langer jij blijft, hoe schadelijker voor jouw zelfbeeld. En ja, het kan met narcisten supergezellig zijn. Maar de slechte periodes gaan daar niet tegen opwegen.
Wat ik het meest zorgwekkend vindt is zijn reactie. Hij wil niet op een normale manier praten over zijn gedrag, maar wordt boos of verwijt jou dat je normaal moet doen. Een geestelijk gezonde man zou perongeluk een keer te veel kijken, en zijn excuses aanbieden.
Je hebt verlatingsangst, waardoor het moeilijk is om bij hem weg te gaan en/ of jouw grenzen te hanteren.
En dan is deze situatie de perfecte oefening! Uiteindelijk draait het om de moed te vinden om -ook al ben je bang - datgene te doen waar jij gelukkig van wordt. Spreek veel af met vriendinnen/ familie zodat je minder emotioneel afhankelijk van hem wordt.
Al heel goed dat je hem hiermee hebt geconfronteerd overigens, dat is een mooie eerste stap. En sterkte de komende tijd!
Wat ik het meest zorgwekkend vindt is zijn reactie. Hij wil niet op een normale manier praten over zijn gedrag, maar wordt boos of verwijt jou dat je normaal moet doen. Een geestelijk gezonde man zou perongeluk een keer te veel kijken, en zijn excuses aanbieden.
Je hebt verlatingsangst, waardoor het moeilijk is om bij hem weg te gaan en/ of jouw grenzen te hanteren.
En dan is deze situatie de perfecte oefening! Uiteindelijk draait het om de moed te vinden om -ook al ben je bang - datgene te doen waar jij gelukkig van wordt. Spreek veel af met vriendinnen/ familie zodat je minder emotioneel afhankelijk van hem wordt.
Al heel goed dat je hem hiermee hebt geconfronteerd overigens, dat is een mooie eerste stap. En sterkte de komende tijd!
dinsdag 3 maart 2020 om 00:13
Ik heb dit topic deels gelezen, kom ik zojuist dit tegen:
https://www.thesun.co.uk/news/10941512/ ... ion-teens/
Tiktok, think again!
https://www.thesun.co.uk/news/10941512/ ... ion-teens/
Tiktok, think again!
[Insert text here]
dinsdag 3 maart 2020 om 00:35
De meeste ouders lopen ook flink achter de feiten aan qua social media. Google maar eens “Lea Elui Tiktok”. Die meid doet heel geseksualiseerde dansjes (en natuurlijk trekt dat bepaalde mannen aan zoals de vriend van TO en hij zal bij lange na niet de enige zijn) maar ze heeft wel 10 miljoen volgers op Instagram. Een voorbeeld voor veel meisjes!pejeka schreef: ↑18-02-2020 20:42Dit dus. Als je soms ziet (in de media, want zelf zit ik op geen enkele dergelijke site) hoe jonge kinderen zich presenteren op dergelijke platformen, van "een beetje gewaagd" via "halfnaakt" naar soms zelfs het zonder terughouding showen van hun geslachtsdelen, en dan heb je je het echt over kinderen tussen 13 en 17, dan denk ik echt: hebben die kinderen geen ouders die in de gaten houden wat ze doen?
[Insert text here]
dinsdag 3 maart 2020 om 14:30
Waarschijnlijk heeft vriend de laatste tijd zo op haar ingepraat (met de nodige zoete broodjes zodat hij de indruk wekt zo leuk te zijn) dat ze haar grens weer wat op gaat rekken. Want ze is bang dat deze leuke vriend er anders vandoor gaat.
Ik wens TO heel veel sterkte toe, dat gaat ze namelijk nodig hebben als ze zich eindelijk realiseert dat deze relatie minder gezond is dan vriend haar al die tijd heeft willen laten denken. Zij durfde er nooit tegenin te gaan want stel je voor dat hij dan boos werd...
Hoe lang verleg je je grenzen nog voor de lieve vrede en je angst om alleen te zijn, TO? Hoe ver laat jij je eigen waarden en persoonlijkheid vervagen om te voorkomen dat je vriend boos wordt? En als je vriend boos is, wat doet hij dan? Vriendelijk zeggen dat hij het er niet mee eens is, of wordt hij dan een beetje minder vriendelijk? Schreeuwen? Schelden? Dreigen? Jou vernederen?
Gelukkig wordt hij daarna weer "leuk" en dan is alles weer goed, al heeft hij zijn ogen nog steeds niet in zijn zak en is Tiktok nog steeds aanwezig. Maar ja, alles voor de lieve vrede...
dinsdag 3 maart 2020 om 19:42
Maar niet de enige mensen die eindigen met een narcist. Het is niet zo dat alleen mensen met een laag zelf beeld eindigen met narcisten, het kan iedereen overkomen. Ze zijn zo goed in wat ze doen en als je er nog nooit van hebt gehoord, zoals ik, kan je niet eens bedenken dat zulke mensen bestaan.
dinsdag 3 maart 2020 om 19:46
mensen met een gezond zelfbeeld zetten zulke lamstralen aan de kant als ze het spelletje doorzienmarielouisa schreef: ↑03-03-2020 19:42Maar niet de enige mensen die eindigen met een narcist. Het is niet zo dat alleen mensen met een laag zelf beeld eindigen met narcisten, het kan iedereen overkomen. Ze zijn zo goed in wat ze doen en als je er nog nooit van hebt gehoord, zoals ik, kan je niet eens bedenken dat zulke mensen bestaan.
dinsdag 3 maart 2020 om 19:51
Dat is in mijn mening te kort door de bocht. Ik wou dat ik toen wist wat ik nu weet, dan was ik er sneller klaar mee geweest. To, mocht jouw vriend er 1 zijn, pas dan goed op jezelf en bedenk ten alle tijden of jij zijn gedrag zelf ook zo zou doen tegen hem. Of jij een vriendin of denkbeeldige dochter iemand toewenst zoals hij. Is het antwoord nee, kies dan voor jezelf.
dinsdag 3 maart 2020 om 19:52
jij had een relatie met een narcist maar je wist het niet?marielouisa schreef: ↑03-03-2020 19:51Dat is in mijn mening te kort door de bocht. Ik wou dat ik toen wist wat ik nu weet, dan was ik er sneller klaar mee geweest. To, mocht jouw vriend er 1 zijn, pas dan goed op jezelf en bedenk ten alle tijden of jij zijn gedrag zelf ook zo zou doen tegen hem. Of jij een vriendin of denkbeeldige dochter iemand toewenst zoals hij. Is het antwoord nee, kies dan voor jezelf.
dinsdag 3 maart 2020 om 20:14
Ik denk dat ik daar pas na 3/4 jaar erachter kwam, door bepaalde dingen te googlen. Ik heb toen zo'n test gedaan met vragen en daar kwam uit dat hij 'waarschijnlijk' een narcist was. Even tussen aanhaling tekens, want nooit gediagnosticeerd natuurlijk. Met z'n moeder er voorzichtig over gehad een keer, bleek z'n vader er ook te zijn.
Voor zover ik toen begreep, zijn narcisten vooral op zoek naar mensen met veel empathie en geduld.
Voor zover ik toen begreep, zijn narcisten vooral op zoek naar mensen met veel empathie en geduld.
dinsdag 3 maart 2020 om 20:16
maar het gaat niet om de diagnose, als je echt een relatie met een narcist had dan wist je al 3 of 4 jaar dat je steeds ongelukkiger werd in je relatie. Met een gezonde eigenwaarde ga je dan weg.marielouisa schreef: ↑03-03-2020 20:14Ik denk dat ik daar pas na 3/4 jaar erachter kwam, door bepaalde dingen te googlen. Ik heb toen zo'n test gedaan met vragen en daar kwam uit dat hij 'waarschijnlijk' een narcist was. Even tussen aanhaling tekens, want nooit gediagnosticeerd natuurlijk. Met z'n moeder er voorzichtig over gehad een keer, bleek z'n vader er ook te zijn.
dinsdag 3 maart 2020 om 20:41
Ja, wel als hij zo deed in het begin en wie jij dan was. Maar het gaat zo langzaam en zo sneaky. Het is moeilijk voor te stellen. Ik ben ook veranderd. Er was toen ik met hem kreeg niets mis met mijn zelfbeeld. Ik was wel jong en wellicht wat goed gelovig hier en daar. Je gaat door allemaal fases heen, waarvan 1 dat je denkt dat je hem kan helpen
het is bizar zo'n relatie. Het is ook meerdere keren uit geweest. Maar echt, wat was mijn ex goed in het narcist zijn en wat wilde ik graag geloven dat het goed kon komen. Ik was namelijk niet altijd ongelukkig, ook narcisten houden van humor en leuke dingen doen. Het is gewoon raar.
dinsdag 3 maart 2020 om 20:44
ja een verminderde eigenwaarde dus, willen geloven dat het goed komt en als het slecht gaat je best doen in de hoop dat het weer beter gaat. Humor hoort niet bij een narcist, leuke dingen doen ook niet. Humor wordt gebruikt om anderen te paaien of naar beneden te halen en de narcist doet alleen dingen die hij of zij zelf leuk vindtmarielouisa schreef: ↑03-03-2020 20:41Ja, wel als hij zo deed in het begin en wie jij dan was. Maar het gaat zo langzaam en zo sneaky. Het is moeilijk voor te stellen. Ik ben ook veranderd. Er was toen ik met hem kreeg niets mis met mijn zelfbeeld. Ik was wel jong en wellicht wat goed gelovig hier en daar. Je gaat door allemaal fases heen, waarvan 1 dat je denkt dat je hem kan helpenhet is bizar zo'n relatie. Het is ook meerdere keren uit geweest. Maar echt, wat was mijn ex goed in het narcist zijn en wat wilde ik graag geloven dat het goed kon komen. Ik was namelijk niet altijd ongelukkig, ook narcisten houden van humor en leuke dingen doen. Het is gewoon raar.
dinsdag 3 maart 2020 om 21:22
Dat stukje herken ik dan niet. Wel dat alles een agenda had, of veel iig. Future faking is er 1 van, gaslighting etc. Maar wel dat het tegen je gebruikt kon worden, er werd altijd een score bijgehouden. Maar je hebt wel gelijk, als een relatie steeds slechter gaat, en de gedragingen zijn geen incidenten meer, maar een patroon en onderdeel van haar /zijn karakter (ipv gedrag), zou je er goed aan doen om het uit te maken.
dinsdag 3 maart 2020 om 22:28
Bij een relatie met een narcist gaat inderdaad heel langzaam/ geleidelijk je zelfwaardering onderuit. Ook ik had hier geen problemen mee voordat ik hem ontmoette. Totdat ik na een aantal jaar een onzeker wrak was. Hoe het allemaal precies is gegaan weet ik ook niet, maar ik herinner me ‘onschuldige’ opmerkingen, zoals bij een oudergesprek: “Ik weet dat je het goed bedoeld, maar laat mij maar het woord doen, laatst praatte je ook met X, en achteraf vertelde hij mij dat hij niet snapte wat je over wilde brengen”. En als dat soort dingen maar vaak genoeg worden gezegd, dan ga je langzaam maar zeker twijfelen aan jezelf. Ook omdat ik hem vertrouwde, dat hij het beste met me voorhad, zoals ik het beste met hem voor had.
Ik heb het ook gezien bij zijn nieuwe partner. Een mooie, hartelijke en pittige vrouw in het begin. Nu loopt ze gebogen achter de kinderwagen, hoofd naar beneden. Haren voor haar ogen. Zegt nooit meer iets. Hij loopt fier rechtop drie meter voor haar uit.
Zo sneu voor haar. Maar goed, zo lang zij er is geeft dat stabiliteit aan mijn kinderen wanneer ze bij hen zijn. Ik hoop voor haar dat ze het ooit inziet, maar voor mijn kinderen hoop ik dat ze nog even blijft.
Anyway, daarvoor inderdaad nooit last gehad van onzekerheid. Nu ook niet, eenmaal weer in de normale wereld is mijn zelfvertrouwen vrij snel weer terug gekomen en weet ik prima mijn grenzen te hanteren.
Het enige wat ik er aan over heb gehouden is een tegenzin om mij weer te binden aan een man. Het is wel mooi rustig zo.
Ik heb het ook gezien bij zijn nieuwe partner. Een mooie, hartelijke en pittige vrouw in het begin. Nu loopt ze gebogen achter de kinderwagen, hoofd naar beneden. Haren voor haar ogen. Zegt nooit meer iets. Hij loopt fier rechtop drie meter voor haar uit.
Zo sneu voor haar. Maar goed, zo lang zij er is geeft dat stabiliteit aan mijn kinderen wanneer ze bij hen zijn. Ik hoop voor haar dat ze het ooit inziet, maar voor mijn kinderen hoop ik dat ze nog even blijft.
Anyway, daarvoor inderdaad nooit last gehad van onzekerheid. Nu ook niet, eenmaal weer in de normale wereld is mijn zelfvertrouwen vrij snel weer terug gekomen en weet ik prima mijn grenzen te hanteren.
Het enige wat ik er aan over heb gehouden is een tegenzin om mij weer te binden aan een man. Het is wel mooi rustig zo.
dinsdag 3 maart 2020 om 22:31
maar waarom wachtte je vier jaar?marielouisa schreef: ↑03-03-2020 21:22Dat stukje herken ik dan niet. Wel dat alles een agenda had, of veel iig. Future faking is er 1 van, gaslighting etc. Maar wel dat het tegen je gebruikt kon worden, er werd altijd een score bijgehouden. Maar je hebt wel gelijk, als een relatie steeds slechter gaat, en de gedragingen zijn geen incidenten meer, maar een patroon en onderdeel van haar /zijn karakter (ipv gedrag), zou je er goed aan doen om het uit te maken.
woensdag 4 maart 2020 om 08:41
Ik heb na 8,5 jaar er een punt achter gezet, maar was na 7 jaar al emotioneel aan het verwijderen. Waarom? Ik hield van hem, geloofde veel van zijn zielige verhalen en was te goedgelovig denk ik. Geen idee. Dat stuk van mijn leven is een waas en ben veel dingen vergeten. Ik zat er te diep in denk ik. Toen ik werk kreeg 200 km verderop en meer uit de situatie raakte had ik de kracht om weg te gaan.