Kind van vakantieliefde

09-01-2012 21:10 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel je bent begin 30 en wilt uiteindelijk kinderen.

Stel je hebt ooit op vakantie een leuke man leren kennen die aan de andere kant van de wereld woont.

Stel je gaat binnenkort op reis en gaat daar die leuke man weer treffen.

Stel dat je weet dat de kans minimaal is dat er ooit een normale relatie ontstaat met die man.

En stel dat je dan een moment denkt: 'Waarom niet een kind van hem?'

Moet je dan eeuwig branden in de hel?
Ik heb er wel eens over nagedacht. Het voordeel is dat je weet dat je door die persoon bent aangetrokken en zegt dat niet iets over hoe jouw genen en zijn genen elkaar aanvullen e.d.? Ik bedoel, je kan ook met een vriend zijn omdat hij lief is (het vadertype) en niet omdat hij dierlijk aantrekkelijk is. Volgens mij is een kind maken met laatste type man voor voortplanting beter.

Ja je ziet nog eens wat - als je niet wegzapt van discovery channel...
ik ben ontstaan uit een vakantie liefde, ik heb mn pa nooit gezien, zelfs niet op een foto. Er zijn altijd ontbrekende puzzelstukjes.

En hoe zie je het financiele plaatje voor je, hoe ga je een baby combineren met werk. Je moet alles alleen doen.
.
Ach toch, wat zijn we hier allemaal politiek correct.. Jeumig.

Kijk ik snap het wel, maar het is natuurlijk niet helemaal netjes. Maar ja, je kan ook ongepland zwanger raken en de vader niet meer kunnen terug vinden. Gebeurd vaak ook. Zo kan je tenminste je kind nog vertellen hoe en wat en dat het heel gewenst is. En dat papa in Australie woont ( bijv) en Peter heet. Das al een stuk meer dan heel veel kinderen überhaupt weten van hun vader. Ik kan me ook indenken dat je niet langer wilt wachten.Dat je bang bent de boot te zullen missen. En dat de kinderwens echt heel erg groot is. En die eventuele man die zal als ie voor je gaat, echt niet wegrennen als je een kindje hebt van een ander ( anonieme niet actieve vader) dus dat is al geen argument.

Nee het is niet helemaal netjes, en miss zelfs wel achterbaks te noemen, maar het gebeurd, dat weet ik zeker, en het is goedkoper en vaak ook een stuk lekkerder ( want echte sex) dan ivf. Bovendien weet je zo tenminste íets van de verwekker.

Beschouw hem als een zaaddonor waarbij je een heerlijk orgasme cadeau kreeg. Zaaddonors leveren toch ook dna voor nageslacht en willen verder geen actieve vader zijn? Oke zij kiezen daarvoor. Maar soms is het wel een beetje: wat niet weet, wat niet deert toch?

Misschien snap ik het wel zo goed omdat ik weet hoe heftig die eierstokken kunnen flapperen, daar is dan geen houwen meer aan joh!
Een soort Spaanse Spermabank ofzo?

Deurkruk neemt in het vervolg allemaal vakantieliefdes van dertig zodat hij de illusie kan koesteren dat er menig nazaat op menig plek op aarde rondloopt.
quote:Vinyl schreef op 09 januari 2012 @ 21:47:

[...]

Hahaha! Nee, qua kosten valt het mee gelukkig.

En brrr.... aziaten?Ooit een half europees, half japans kind gezien? Wouw die zijn echt onvoorstelbaar mooi. Maar ja, die japanner zelf zou vast niet zo veel in de melk te brokkelen hebben, das dan wel weer een beetje jammer
Politiek correct. Tja Mariamena. We zijn niet allemaal zoals jij iemand die de boel bij elkaar liegt om iets te krijgen.

Jouw reactie verbaast me dan ook niets.
quote:mariamena schreef op 09 januari 2012 @ 21:58:

...en het is goedkoper en vaak ook een stuk lekkerder ( want echte sex) dan ivf. Bovendien weet je zo tenminste íets van de verwekker.

Ik heb ook een bekende donor, kan ook!

Overigens hoef je als alleenstaande vrouw niet gelijk aan de IVF, gelukkig...
quote:mariamena schreef op 09 januari 2012 @ 21:59:

[...]

Ooit een half europees, half japans kind gezien? Wouw die zijn echt onvoorstelbaar mooi. Maar ja, die japanner zelf zou vast niet zo veel in de melk te brokkelen hebben, das dan wel weer een beetje jammer Met zo een krankzinnig karakter als jij nog nooit, maar ned is groot gelukkig! Wens je veel plezier met het vern++ken van de mensheid.
Een relatie zonder vertrouwen is als een telefoon zonder signaal, je speelt alleen maar spelletjes..
quote:lorrel schreef op 09 januari 2012 @ 21:23:

stel je bent begin dertig

stel je neukt zonder condoom met een vakantie liefde

stel je krijgt chlamydia

stel je kunt hier na nooit meer kinderen krijgen

zou je eeuwig branden in hel? en/of al op aarde?

Met chlamydia gok ik erop dat ze hier op aarde al een fijn branderig gevoel krijgt, iedere keer bij het plassen.

Ik zou me als man behoorlijk genaaid voelen.
Stel je raakt inderdaad zwanger en over 15 jaar gaat je kind op zoek naar de vader. Erg leuk voor die man aan de andere kant van de wereld, die ondertussen 'heel conservatief' huisje, boompje, beestje heeft met een partner.

Stel je vergooit je eigen kansen op een leuke relatie omdat veel mannen niet zitten te wachten op een vrouw met bastaardkind.

Stel al jouw vriendinnen verklaren je voor compleet gestoord en mega-egoistisch dat je zoiets verzint, laat staan doorzet...
Bij sommige mensen is ethiek gewoon niet zo belangrijk, blijkt maar weer.
Geen zorgen, de gedachte ging door mijn hoofd. Ik heb nog geen serieuze plannen. Geen kalenders uitgewerkt. Geen vruchtbaarheidsdrankjes besteld. Niets.

Ongemerkt voor hem gaat het ook niet zijn. Hij doet het niet onveilig en hij heeft dus ook geen enge ziektes. Zijn naam ken ik, zijn beroep weet ik, zijn geschiedenis ken ik en zijn adres weet ik.

Zelf heb ik mijn leven goed op orde en heb ik de ruimte, het geld en de stabiliteit om voor een kind te kunnen zorgen.

Geen serieuze plannen, ik ben veel te braaf. Ik was benieuwd hoe de gemiddelde forumster hierover dacht.
Ik zeg toch dat het niet politiek correct is. Maar ik zeg ook dat ik haar gevoel hierom wel kan begrijpen. En nee ik zal het zelf nooit doen, heb me er ook nooit mee bezig hoeven houden ( gelukkig) Maar om mij een liegende bedrieger te noemen als ik iemand probeer te begrijpen, gaat me wel iets te ver. Wat heb ik je ooit misdaan? Dit is toch gewoon een openbaar forum, waar je met elkaar 'discussieert'? ( dis·cus·si·ë·ren -sieerde, h gediscussieerd een discussie voeren, waarmee men het met elkaar eens en oneens mag zijn)
quote:mariamena schreef op 09 januari 2012 @ 21:58:

Misschien snap ik het wel zo goed omdat ik weet hoe heftig die eierstokken kunnen flapperen, daar is dan geen houwen meer aan joh!Hier ook rammelende eierstokken gehad, jarenlang. Maar ik snap het helemaal niet zo goed. Die rammelende eierstokken hebben mij niet op het idee gebracht het dan maar in mijn eentje te doen. Je bent in mijn optiek egoistisch bezig als je je kind willens en wetens een vader ontzegt. Ik heb enorm veel aan mijn vader gehad en zo'n geweldige vader had ik graag ook voor een eventueel kind gewenst. Alleen ben ik die geweldige vader helaas niet op tijd tegen gekomen.
Excuses: en de gemiddelde forummer natuurlijk.
Ik weet het niet. Er zijn toch nogal wat vieze oude mannetjes die zichzelf als illegaal zaaddonor aanbieden. Maar anderzijds, als jij iemand voor zoiets vraagt en hij stemt in. Waarom niet?
Ze wil het dus niet vragen en hoeft ook geen instemming. Zo heb ik het althans gelezen. Correct me if i am wrong.
Hipslala, is het mogelijk je een inbox te doen via viva, of je te mailen? Ik schrik van je reactie en wil even iets rechtzetten als dat kan?
quote:brandy38 schreef op 09 januari 2012 @ 21:18:

Je bent 'pas' begin 30.

Stel dat je na de vakantie ineens de vent van je leven komt..is het dan niet veel fijner om daar een kind mee proberen te krijgen?

Stel dat het niet lukt, ga je dan weer terug naar de andere kant van de wereld?

Ik vind het een domme actie!Dit dus. Scheelt me weer typen
Mariamena, even off topic, heb je hier eerder onder een andere nick gepost?

@to: Je zadelt je kind op met een leugen. Je kunt nooit eerlijk zeggen hoe het verwekt werd. Mij lijkt het helegaar niets. Daarbij weet de man in kwestie niks van het kind dat hij rond heeft lopen...ook niet eerlijk.
Sorry Mariamena, ik hoef geen mail van je.
@TO: dat hij het niet onveilig doet wil misschien zeggen dat hij geen SOA onder de leden heeft (al is die garantie er natuurlijk ook niet).

Maar hoe zit het met erfelijke aandoeningen? Ziektes die niet via sex overdraagbaar zijn maar wellicht wel de kwaliteit van het sperma aantasten?
Stel, de vader van je kind blijkt een moordenaar.

Stel, de vader van je kind blijkt een verkrachter.

Stel, de vader van je kind blijkt een pedofiel.

Stel, je kind blijkt een erfelijke ziekte te hebben.

Sel, je kind komt erachter hoe hij/zij verwekt is en wil niks meer met je te maken hebben.
Doen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven