Kind van vakantieliefde

09-01-2012 21:10 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel je bent begin 30 en wilt uiteindelijk kinderen.

Stel je hebt ooit op vakantie een leuke man leren kennen die aan de andere kant van de wereld woont.

Stel je gaat binnenkort op reis en gaat daar die leuke man weer treffen.

Stel dat je weet dat de kans minimaal is dat er ooit een normale relatie ontstaat met die man.

En stel dat je dan een moment denkt: 'Waarom niet een kind van hem?'

Moet je dan eeuwig branden in de hel?
Van mij hoeft - bijna - niemand eeuwig te branden in de hel, maar een schoonheidsprijs verdient dit zeker niet.

Nou kan het niet, maar ik zou zelf niet blij zijn als iemand mij stiekem mijn eitjes af zou troggelen omdat diegene een enorme kinderwens heeft en mij wel geschikt donormateriaal vindt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Het klinkt in ieder geval leuker dan allemaal ziekenhuis bezoekjes met behandelingen enzo.

Ik zeg : Doen!

Iedereen roept toch altijd zo hard dat je moet doen wat je gevoel je ingeeft, nou doe het dan, maar straks niet miepen he als je eenmaal alleenstaande mama bent
Ja en?
Ik ken iemand die zich met hetzelfde idee onbeschermd heeft laten neuken door een langs de weg opgepikte asielzoeker. Mooi kindje hoor, beetje lullig dat de halve stad weet hoe hij verwekt is, en dat hij dat vast later van zijn klasgenootjes te horen krijgt. Niet echt een romantisch verhaal.
quote:Murdoch schreef op 09 januari 2012 @ 22:31:

Stel, de vader van je kind blijkt een moordenaar.

Stel, de vader van je kind blijkt een verkrachter.

Stel, de vader van je kind blijkt een pedofiel.

Stel, je kind blijkt een erfelijke ziekte te hebben.

Sel, je kind komt erachter hoe hij/zij verwekt is en wil niks meer met je te maken hebben.

Dat kan mij allemaal ook gebeuren, getrouwd en wel. Behalve misschien dat laatste. Alhoewel, nee ook dat laatste

Maar serieus, ik vind het allemaal niet zo verwerpelijk. De negatieve consequenties van deze manier van verwekken vind ik niet wezenlijk zwaarder dan die van reguliere verwekkingen. Persoonlijk kan ik me zo voorstellen dat ik het ook zou overwegen, als ik ouder, partnerloos en kinderwensend was geweest.
[quote]snoopylynn schreef op 09 januari 2012 @ 22:40:

Het klinkt in ieder geval leuker dan allemaal ziekenhuis bezoekjes met behandelingen enzo.

Ik zeg : Doen!

Iedereen roept toch altijd zo hard dat je moet doen wat je gevoel je ingeeft, nou doe het dan, maar straks niet miepen he als je eenmaal alleenstaande mama bent[/quote]

Waarom zou ze dan gaan miepen?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
dat doen moeders altijd
quote:dedeurkruk schreef op 09 januari 2012 @ 22:56:

dat doen moeders altijd Ook weer waar
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:dedeurkruk schreef op 09 januari 2012 @ 22:56:

dat doen moeders altijd Dat wou ik zeggen
Ja en?
Whoehahaha ik ga slapen met een gniffeltje
Ja en?
Als je wens een soa is en een kind met onbekende genetische aandoeningen. Dan zeg ik go for it girl........
Natuurlijk is dat niet hetzelfde als een zaaddonor mariamena!! Wat een onzin. Een zaaddonor kiest ervoor om zijn zaad beschikbaar te stellen en weet dus dat er een kans is dat er ergens ter wereld één of meerdere kinderen van hem kunnen rondlopen. Om er iemand op die manier in te luizen vind ik zó misselijk. Hoe hard die eierstokken ook klapperen, zoiets doe je niet.
haha, ik vind het ook wel een raar idee hoor. De schrik van elke man, negen maanden na de daad gaat de deurbel; "Kijk eens wie we daar hebben!" "Hey, hij lijkt op mij en hij huilt net zo als ik zing..... SHIT!!!!"

Heb wel eens van ene wildvreemde te horen gekregen dat ze graag een kind van me wilde hebben. Wat ze daar nou mee bedoelde. Ik vind het maar eng!
Wat als er erfelijke ziekten in zijn familie voorkomen?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Iemand erin luizen door stiekem zwanger te worden: nee. Kind doe je er grof mee te kort! Ik ga niet nadenken over wat het emotioneel met je doet als kind te weten dat je vader niets van je bestaan af weet. Er zijn genoeg andere manieren om bewust zwanger te worden. Inderdaad via ivf is er een mogelijkheid of bv via zelfinseminatie. Een eerlijke manier voor zowel verwekker als kind! Dit alles staat trouwens los van geslachtsziekten en of erfelijke ziekten want dat is wat mij betreft een 2e nee waarom je het vooral niet moet doen To!
ik lees nergens dat to hem erin wil luizen. Ze schrijft juist dat hij het altijd veilig doet. Zoals ik het lees, gaat ze hem vertellen dat ze een kind wil, liefst van hem. Wellicht wil hij zelfs een vaderrol op zich nemen, en zullen ze elkaar kennen, zij het op afstand. Mocht het haar lukken om zwanger te worden, want die kans is inderdaad niet zo aannemelijk. Ik moet zeggen dat dit mijn voorkeur zou hebben boven een anonieme spermadonor. En de kans dat een moeder haar kind alleen moet opvoeden is altijd aanwezig... Mijn ouders zijn bijvoorbeeld uit elkaar gegaan toen mijn moeder zwanger was, ik ken hem niet, weet zelfs niet hoe hij eruit ziet. Maar ik ben er geen moment ongelukkig om geweest, wat je nooit hebt gehad, mis je ook niet.
Ik heb trouwens ook niet (de familie van) mijn ex compleet doorgelicht op erfelijke ziektes e.d. voordat ik zwanger werd, en iets kan zich ook later pas openbaren. Mits to er open over is naar de toekomstige verwekker toe en goede afspraken maakt over de toekomst, kan ik me best iets voorstellen bij haar idee.
shame and scandel in the family
In iedergeval weet jij wie de vader is.

Dat is bij vele kinderen anders ( zie spoorloos op tv)
quote:mariamena schreef op 09 januari 2012 @ 21:58:

... En dat papa in Australie woont ( bijv) en Peter heet. Das al een stuk meer dan heel veel kinderen überhaupt weten van hun vader. ....Bovendien weet je zo tenminste íets van de verwekker.

Wat een klets zeg, absolute kul.

Mijn vriendin heeft als alleenstaande vrouw voor een donor gekozen en heeft daarbij naar meerdere profielen bekeken. Daarbij stonden bijvoorbeeld ook hobby's, interesses, uiterlijke kenmerken en het beroep genoemd. Ook de motivatie om donor te zijn. Ze heeft iemand gekozen die aansloot bij wat zij belangrijk vindt en lijkt op haar. Een heel overwogen keuze. Ook medisch gezien is alles doorgespit, voor zo ver mogelijk.

Weet jij van die ene vakantiewip die 'donor is terwijl ie een heerlijk orgasme heeft bezorgd' wat ie onder de leden heeft?

Dit is echt een domme actie van iemand die niet kan nadenken. Dat heeft niets met politiek correct te maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven