knuffelen
maandag 14 december 2009 om 13:10
Hallo allemaal,
ik heb een nogal lastige situatie. Een aangetrouwd naast familielid vindt het heerlijk om met me te knuffelen. En ik vind het erg vervelend.
Nu heb ik al een aantal keren aangegeven dat ik het vervelend vind maar als reactie krijg ik een "maar ik vind het fijn en ik doe het al minder vaak dan ik zou willen".
Toen heb ik de situatie een poos proberen te ontwijken (dus minder vaak langs gaan, niet opstaan als diegene vertrekt of op de onderste tree van de trap gaan staan om het knuffelen te vermijden). Dat is vrij lastig (en soms ook onbeleefd) en daarom ben ik er mee opgehouden.
Maar nu gaat diegene dus steeds weer knuffelen en ook over mijn rug strelen, wat ik ook erg vervelend vind.
Hoe los ik dit (op een nette manier) op? Van mijn collega kreeg ik het advies om het steeds te zeggen maar ik ben bang dat dat, gezien de reactie op mijn directe opmerking, niet werk.
ik heb een nogal lastige situatie. Een aangetrouwd naast familielid vindt het heerlijk om met me te knuffelen. En ik vind het erg vervelend.
Nu heb ik al een aantal keren aangegeven dat ik het vervelend vind maar als reactie krijg ik een "maar ik vind het fijn en ik doe het al minder vaak dan ik zou willen".
Toen heb ik de situatie een poos proberen te ontwijken (dus minder vaak langs gaan, niet opstaan als diegene vertrekt of op de onderste tree van de trap gaan staan om het knuffelen te vermijden). Dat is vrij lastig (en soms ook onbeleefd) en daarom ben ik er mee opgehouden.
Maar nu gaat diegene dus steeds weer knuffelen en ook over mijn rug strelen, wat ik ook erg vervelend vind.
Hoe los ik dit (op een nette manier) op? Van mijn collega kreeg ik het advies om het steeds te zeggen maar ik ben bang dat dat, gezien de reactie op mijn directe opmerking, niet werk.
maandag 14 december 2009 om 14:00
quote:anki schreef op 14 december 2009 @ 13:38:
[...]
Dat lukt haar dus wel. Met de handen ertussen. En dat strelen over de rug doet ze vooral als we langs elkaar lopen (of als ik zit en zij loopt langs, dan streelt ze over mijn been ofzo)
Je zou bijna gaan denken dat ze zich aangetrokken tot je voelt..
iew
[...]
Dat lukt haar dus wel. Met de handen ertussen. En dat strelen over de rug doet ze vooral als we langs elkaar lopen (of als ik zit en zij loopt langs, dan streelt ze over mijn been ofzo)
iew
Poelepoelepoelepoes!
maandag 14 december 2009 om 14:02
quote:heartwork schreef op 14 december 2009 @ 14:00:
[...]
iewZie heeft in ieder geval heel veel behoefte aan lichamelijk contact met vrouwen want ze doet/deed het bij mijn schoonzus ook. Alleen had die wel steun van haar man en daarna is het verminderd.
[...]
iewZie heeft in ieder geval heel veel behoefte aan lichamelijk contact met vrouwen want ze doet/deed het bij mijn schoonzus ook. Alleen had die wel steun van haar man en daarna is het verminderd.
maandag 14 december 2009 om 14:08
Anki, wat haar redenen ook zijn, lekker belangrijk. Als jij het niet wilt, wil je het niet, klaar. Vervelend dat je vent je niet steunt, maar in dat geval moet je het zelf doen. En je kunt het heus wel. Lijkt me verschrikkelijk moeilijk, maar als het je irriteert, moet het gewoon ophouden.
Ik kan me van haar niet voorstellen dat ze aan iemand zit die al meerdere keren heeft aangegeven dat niet prettig te vinden. Doet ze het erom? Valt ze op je? Hoe dan ook, respectloos in mijn ogen.
Als je je eroverheen kunt zetten: doen! Zo niet: actie ondernemen.
Knuffelt ze je, fluister dan in haar oor: 'Laat me nu los, anders ga ik gillen'. Aait ze je, duw haar hand weg en geef haar een vieze blik. Werkt goed, kan ik je vertellen...
Ik kan me van haar niet voorstellen dat ze aan iemand zit die al meerdere keren heeft aangegeven dat niet prettig te vinden. Doet ze het erom? Valt ze op je? Hoe dan ook, respectloos in mijn ogen.
Als je je eroverheen kunt zetten: doen! Zo niet: actie ondernemen.
Knuffelt ze je, fluister dan in haar oor: 'Laat me nu los, anders ga ik gillen'. Aait ze je, duw haar hand weg en geef haar een vieze blik. Werkt goed, kan ik je vertellen...
Een mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest
maandag 14 december 2009 om 14:08
quote:littlemissvixen schreef op 14 december 2009 @ 13:34:
[...]
Of alleen met de kerst
Dan zou ik wel met een strik om binnen komen
Ik begrijp dat het moeilijk is om tegen je schoonmoeder te zeggen, zeker als ze de eerste keer zo reageerde. Is je broer niet gevoelig voor het "maar je broer helpt zijn vriendin wel, kun je mij ook niet helpen"-argument? Hij kan het toch zeker wel duidelijk maken aan je schoonmoeder?
[...]
Of alleen met de kerst
Dan zou ik wel met een strik om binnen komen
Ik begrijp dat het moeilijk is om tegen je schoonmoeder te zeggen, zeker als ze de eerste keer zo reageerde. Is je broer niet gevoelig voor het "maar je broer helpt zijn vriendin wel, kun je mij ook niet helpen"-argument? Hij kan het toch zeker wel duidelijk maken aan je schoonmoeder?
maandag 14 december 2009 om 14:18
maandag 14 december 2009 om 14:21
Mijn band met haar is redelijk. Ze is een beetje simpel/ niet heel slim en daar is op zich niks mis mee maar soms is het moeilijk met haar praten omdat je alles meerdere keren uit moet leggen en ze wil gewoon ook soms dingen niet snappen (wij zitten midden in een verbouwing. Zij heeft een burn-out en zorgt slecht voor zichzelf. Dus komt ze in het weekend een dag eten. En dan bedenkt zij dat we dat op zondag gaan doen omdat dat beter is. Terwijl ik al 10 keer heb vertelt dat we op zondag ook wel eens andere dingen hebben dat zij dat niet kan beslissen maar dat we dingen moeten overleggen. En die discussie moet ik bijna ieder weekend voeren).
En ze is gewoon anders dan ik dus ik ga niet met haar winkelen ofzo. Maar we gaan regelmatig langs (of zij komt bij ons) en dan is het best gezellig.
En ze is gewoon anders dan ik dus ik ga niet met haar winkelen ofzo. Maar we gaan regelmatig langs (of zij komt bij ons) en dan is het best gezellig.
anoniem_643a3e8eee08a wijzigde dit bericht op 14-12-2009 14:22
Reden: aanvulling
Reden: aanvulling
% gewijzigd
maandag 14 december 2009 om 14:38
Ik heb zo een schoonvader gehad, die me helemaal dood knuffelde. Ben steeds heel duidelijk geweest dat ik er niet van gediend was. Blijf stug volhouden...
Elke keer als we dan weggingen zei ik ook, geen knuffel aub, op het laatst werd er zelfs grappig over gedaan dat ik geen knuffel wilde...
Ben niet zo van de plakzoenen en wurg grepen....
Sterkte!!
Elke keer als we dan weggingen zei ik ook, geen knuffel aub, op het laatst werd er zelfs grappig over gedaan dat ik geen knuffel wilde...
Ben niet zo van de plakzoenen en wurg grepen....
Sterkte!!
maandag 14 december 2009 om 14:51
quote:impala schreef op 14 december 2009 @ 14:44:
elke keer als ze je knuffelt een tikkie op haar hoofd geven. En dan zeggen Ja sorry, ik doe het al minder vaak dan ik eigenlijk wil..
Nou, ik zou er ook snel mee klaar zijn hoor. Over het been strelen vind ik wel het toppunt, trouwens. Is ze lesbisch of zo?
Dat is toch niet normaal?
Gewoon zeggen dat je het niet wilt hebben en dat ze er mee op moet houden. Punt uit!
elke keer als ze je knuffelt een tikkie op haar hoofd geven. En dan zeggen Ja sorry, ik doe het al minder vaak dan ik eigenlijk wil..
Nou, ik zou er ook snel mee klaar zijn hoor. Over het been strelen vind ik wel het toppunt, trouwens. Is ze lesbisch of zo?
Dat is toch niet normaal?
Gewoon zeggen dat je het niet wilt hebben en dat ze er mee op moet houden. Punt uit!
maandag 14 december 2009 om 15:31
Heer irritant, Mmmm......Een hand geven , hallo zeggen, handloslaten en metéén twee meter terug stappen. ( Vooral NIET met je middelvinger haar handpalm even strelen.)
Hoewel, dat helpt waarschijnlijk niet, je hebt er haar uiteindelijk al op aangesproken,
en ze blijft dus doorgaan. In dat geval is een flinke duw misschien iets wat ze beter begrijpt, gecombineert met een begrijpende blik.
( je vriend verdient trouwens ook een knal)
Hoewel, dat helpt waarschijnlijk niet, je hebt er haar uiteindelijk al op aangesproken,
en ze blijft dus doorgaan. In dat geval is een flinke duw misschien iets wat ze beter begrijpt, gecombineert met een begrijpende blik.
( je vriend verdient trouwens ook een knal)
maandag 14 december 2009 om 16:15
Wat vervelend! Mijn schoonouders kussen er 2 op de wang en de laatste stevig op de mond, getver! Ik draai mijn hoofd tijdens het kussen nu zowat achterstevoren en dat helpt!
Als ik jou was zou ik keer op keer tegen schoonloeder zeggen dat je niet zo "van de knuffel" bent. En het zwaar ontwijken!
Sterkte en een dikke hahaha
Als ik jou was zou ik keer op keer tegen schoonloeder zeggen dat je niet zo "van de knuffel" bent. En het zwaar ontwijken!
Sterkte en een dikke hahaha
Stay with me, let\'s just breathe.
maandag 14 december 2009 om 17:32
2 kussen op de wang en 1 op de mond doe ik alleen bij 1 vriendin van mij. Bij andere mensen blief ik dat niet en ik ben er ook niet van gediend als ze dat bij mij doen. Heeft puur te maken met mijn 'personal space' en wat ik prettig vindt (bij/met bepaalde mensen). Hetzelfde geldt voor jou. Als je een aanraking of whatever niet fijn vindt, gewoon niet doen. Nogmaals balen dat je vriend je niet steunt (bij mij zou dat ook echt een issue worden), maar gewoon voor jezelf opkomen. Ik moet zeggen dat ik zodanig vies kan kijken (door mijn vrienden 'gekscherend' de blik des doods genoemd), dat een ander het geen tweede keer in z'n hoofd haalt. Zelfs met een plaat voor zijn/haar kop. Want die heeft jouw schoonmama duidelijk bij meerdere dingen. Jij moet dus gewoon nóg duidelijker zijn. Wat 'obvious' is voor jou, is het voor haar blijkbaar niet?
Ik vond die tip om je schoonmoeder elke keer een tik te geven (het liefst met je wijsvinger, alsof je een knikker en harde tik geeft) als ze je ongewenst aanraakt een hele leuke
Of een elastiekje om haar pols doen en elke keer als ze zich niet gedraagt...
Ik vond die tip om je schoonmoeder elke keer een tik te geven (het liefst met je wijsvinger, alsof je een knikker en harde tik geeft) als ze je ongewenst aanraakt een hele leuke
Of een elastiekje om haar pols doen en elke keer als ze zich niet gedraagt...
Een mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest
maandag 14 december 2009 om 19:25
In den beginne vond ik het ietwat vreemd dat mijn schoonouders nooit knuffelden of (3 of 2 x) zoenden met hun zoons of met mij..
Nu vind ik het eigenlijk hartstikke fijn dat dat niet iedere keer hoeft. Geloof wel dat ik de aanstichter ben van het zoenen met verjaardagen. (Straks opent mijn schoonmoeder een topic!)
Mijn broers geef ik als begroeting en bij het afscheid altijd 1 of 2 zoenen op de wang en m'n eigen moeder 1 kus op de mond en/of een knuffel.. Ik ben wel een vrij knuffelig persoon, geloof ik.. (als ik iemand mag)
V.w.b. jouw schoonmoeder.. toch nog maar een keer in een gesprek duidelijk maken of blijven ondergaan.. :S
Lastig...
Nu vind ik het eigenlijk hartstikke fijn dat dat niet iedere keer hoeft. Geloof wel dat ik de aanstichter ben van het zoenen met verjaardagen. (Straks opent mijn schoonmoeder een topic!)
Mijn broers geef ik als begroeting en bij het afscheid altijd 1 of 2 zoenen op de wang en m'n eigen moeder 1 kus op de mond en/of een knuffel.. Ik ben wel een vrij knuffelig persoon, geloof ik.. (als ik iemand mag)
V.w.b. jouw schoonmoeder.. toch nog maar een keer in een gesprek duidelijk maken of blijven ondergaan.. :S
Lastig...
maandag 14 december 2009 om 19:47
quote:anki schreef op 14 december 2009 @ 13:36:
ik vind het gewoon erg lastig. Het kostte me toen heel veel moeite om het haar te zeggen omdat ik haar niet wilde kwetsen en toen kreeg ik zo'n reactie van "ik weet wel dat je het niet fijn vind maar ik wel en ik doe het al minder vaak van ik zou willen". Zo van "het interesseert me niks wat jij vind, ik doe gewoon wat ik wil". En toch vind ik het moeilijk om iedere keer te zeggen dat ik het niet wil.
Ik vind dit echt enorm respectloos. Als jij aangeeft dat je het niet wilt, hoort ze het gewoon niet te doen. Punt.
Mijn schoonvader wil liever niet zoenen. Hij heeft dat 1 x tegen mij gezegd en ik zei:"Dat is prima, dan geef ik u voortaan wel een hand." Waarop hij verbaasd zei:"Zo makkelijk ?"
Ja, wat mij betreft wel. Andere mensen (o.a) zijn dochter wil hem nog steeds zoenen. Hij heeft al een paar keer gezegd dat hij dat niet wil maar ze dwingt hem gewoon bijna. Ik vind dat niet alleen respectloos maar ook bijna genant.
ik vind het gewoon erg lastig. Het kostte me toen heel veel moeite om het haar te zeggen omdat ik haar niet wilde kwetsen en toen kreeg ik zo'n reactie van "ik weet wel dat je het niet fijn vind maar ik wel en ik doe het al minder vaak van ik zou willen". Zo van "het interesseert me niks wat jij vind, ik doe gewoon wat ik wil". En toch vind ik het moeilijk om iedere keer te zeggen dat ik het niet wil.
Ik vind dit echt enorm respectloos. Als jij aangeeft dat je het niet wilt, hoort ze het gewoon niet te doen. Punt.
Mijn schoonvader wil liever niet zoenen. Hij heeft dat 1 x tegen mij gezegd en ik zei:"Dat is prima, dan geef ik u voortaan wel een hand." Waarop hij verbaasd zei:"Zo makkelijk ?"
Ja, wat mij betreft wel. Andere mensen (o.a) zijn dochter wil hem nog steeds zoenen. Hij heeft al een paar keer gezegd dat hij dat niet wil maar ze dwingt hem gewoon bijna. Ik vind dat niet alleen respectloos maar ook bijna genant.
dinsdag 15 december 2009 om 01:04
Ik snap niet hoe makkelijk sommige mensen over de fysieke grenzen van andere kunnen stappen omdat ze het zelf zo fijn vinden. Als jij het niet wil, en zij erkent dat ze dat weet, dan hoort zij van je af te blijven. Klaar uit, geen discussie over mogelijk. Dit is wel degelijk iets dat je geheel in je eentje mag besluiten.