Korte break

13-06-2010 13:09 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag reactie van mensen die dit ook hebben meegemaakt. Ik heb nu 2,5 jaar een vriend. Nu heb ik het voor een maand geleden uitgemaakt omdat ik heel erg twijfelde aan mijn gevoelens voor hem (hou ik nog wel van hem, wil ik wel oud worden met hem, mis ik hem wel als hij er niet zou zijn?). Daarom heb ik er een punt achter gezet. Ik wist het gewoon ff niet meer en ik had tijd nodig om hier achter te komen... Nu hebben we een week geleden weer met elkaar afgesproken, heerlijk vertrouwd en we hebben elkaar gezoend. We hebben ook weer met elkaar omdat we elkaar gewoon niet los kunnen laten. Herkent iemand dit? Waarom heb ik hier een break voor nodig gehad en kon ik er niet voor mezelf uitkomen? Hoe deze onzekerheid eigenlijk is begonnen komt doordat ik merkte dat ik niet meer zo verliefd op hem was. Zo stapte ik van de ene naar de andere gedachte. Voel me nu trouwens weer een stuk gelukkiger
Had je verwacht na tweeënhalf jaar nog net zo verliefd te zijn als in het begin?
Nee, dat niet echt. Maar ik wou voor mezelf weten wat voor gevoelens er over zouden blijven na een verliefdheid? Mensen hebben het dan over vriendschap en intimiteit. Ik wist niet meer zo goed of ik van hem hield en ik ben er op deze manier achter gekomen... of vind je dit raar ofzo?
Heb het niet meegemaakt maar wil wel graag reageren.

Vind het heel eerlijk best harteloos overkomen naar hem toe, zijn gevoelens zijn zo te lezen minder relevant.

Ik zou alleen samen willen zijn als mijn partner omdat we nog steeds perfect bij elkaar horen, met ups en downs, en niet omdat we elkaar nu eenmaal niet los kunnen laten.

Weet niet zo goed hoe ik het moet verwoorden maar denk ook aan wat je de ander aandoet. Smoorverliefd blijf je heus niet altijd maar je moet wel altijd het gevoel hebben dat hij de leukste is van allemaal:-)
Ik formuleerde het verkeerd, omdat we niet zonder elkaar kunnen. Hij is zelf ook een poos onzeker geweest en vond dat voor een maand terug ff de beste oplossing die voor de hand lag. Zo kwamen we samen tot het besluit dat we allebei de tijd nodig hadden om na te kunnen denken over onze toekomst, hoe we een relatie met elkaar voor ons zien etc.
Crln, je hebt drie topics geopend over de onzekerheid van je gevoelens. Heel vervelend voor je.

Misschien zijn jullie het toch niet voor elkaar (hij had die onzekerheid immers ook) en heeft de break niet lang genoeg geduurt om jullie van elkaar los te weken.

Het is logisch als je elkaar weer ziet dat alles vertrouwd aanvoelt maar voor je het weet zit je weer in de alledaagse sleur en komt die onzekerheid weer om de hoek kijken.

Misschien moeten jullie allebei doorzetten met het verbreken van het contact. Zomaar een observatie van mijn kant, om een ander perspectief te belichten. Wat je ook doet, sterkte.
quote:Robin78 schreef op 13 juni 2010 @ 13:26:

Heb het niet meegemaakt maar wil wel graag reageren.

Vind het heel eerlijk best harteloos overkomen naar hem toe, zijn gevoelens zijn zo te lezen minder relevant.

Ik zou alleen samen willen zijn als mijn partner omdat we nog steeds perfect bij elkaar horen, met ups en downs, en niet omdat we elkaar nu eenmaal niet los kunnen laten.

Weet niet zo goed hoe ik het moet verwoorden maar denk ook aan wat je de ander aandoet. Smoorverliefd blijf je heus niet altijd maar je moet wel altijd het gevoel hebben dat hij de leukste is van allemaal:-)

Huh, dus ondanks dat zij het even niet zo goed meer wist, moet ze maar gewoon bij hem blijven omdat ze hem anders zeer doet. Aan de andere kant vindt je dat ze alleen bij hem moet blijven als het perfect is met elkaar met alle ups en downs en niet alleen omdat ze elkaar niet los kunnen laten...als TO het even niet meer weet, is het toch heel redelijk dat ze in goed overleg even afstand neemt om haar gevoelens te onderzoeken? Nu zijn ze erachter gekomen niet zonder elkaar te kunnen en zijn ze weer gelukkig en blij bij elkaar. Wat is daar nou mis mee?

TO, ik heb respect voor je moed om je relatie eens van een afstand te bekijken, hoop dat jullie samen gelukkig worden!
ik vind het juist goed dat je dat hebt gedaan, als je twijfelt over je gevoelens en je laat het links liggen....dan blijft dat alleen maar sudderen....en dat is pas slecht voor je relatie...en ook niet eerlijk naar de ander...want die krijgt op die manier geen kans meer.

juist als je een beetje afstand neemt komen gevoelens en ideeen weer op hun plek en komje er vaak achter wat je wel of niet wil.

ik snap juist heel goed dat je dat hebt gedaan.

ook om de relatie een kans te geven in de toekomst, met het risico dat het niet meer goed zou komen.

veel succes
Ja.. nou het is allemaal zo'n beetje begonnen toen ik me begon te realiseren dat ik niet meer zo verliefd op hem ben. Op een gegeven moment (tenminste, dat is mijn ervaring) weet ik niet meer zo goed wat ik voor hem voel, of ik wel voel dat ik van hem hou enzo. En hij kon mij hier geen ongelijk in geven dat hij dit niet had.. dus we hebben het idd van een afstandje bekeken en zijn er toch wel achter gekomen dat we gek zijn op elkaar ik wil hem gewoon niet loslaten en hij mij ook niet. Dus dan vind ik dat we maar voor elkaar moeten knokken met idd de nodige ups en downs.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven