Kwaaak! Samen het huishouden doen.

15-10-2020 10:59 85 berichten
Voor iedereen die in een relatie zit waarbij de huishoudelijke taken oneerlijk worden verdeeld, lees dit mooie prentenboek (een ouwetje, maar heel mooi):

https://www.bibliotheek.nl/catalogus/ti ... l/kwaaak-/

Samenvatting:
Er was eens een eend die pech had,
omdat hij 'n aartsluie boer als baas had.
De eend deed het werk.
De boer kwam haast nooit uit zijn bed.

De andere boerderijdieren vinden dat op den duur toch oneerlijk en steken hun koppen bij elkaar om de boer te verjagen, zijn bed wordt hup! op z'n kop gezet en de dieren verjagen hem en daarna doen ze samen het werk.

Als ik met het huishouden bezig ben, en mijn man doet niet mee terwijl ik dat wel op prijs zo stellen, hoef ik alleen maar "Kwaaak!" te zeggen om hem in beweging te krijgen. :lol:

Mijn zoon moet ik hem nog eens voorlezen, denk ik, die mag nog wat actiever worden... :whip:
mcsteamy schreef:
15-10-2020 13:49
Dan heb ik hem inderdaad gewaarschuwd, maar het verwoorden als "dan krijgt mijn vriendin één waarschuwing" klinkt in mijn oren toch behoorlijk als "Ik waarschuw je nog één keer! Als je niet heel gauw stopt met gillen krijg je helemáál geen snoepjes meer!" :whip:
Nou, dat is bij deze forummer ook zo. Die heeft toch altijd van die onderdanige types om mee te daten, zijn wil is wet.
Pfffff wat ontzettend infantiel!
CHL schreef:
15-10-2020 13:47
:HA:

Ik zie nu echt Sheldon voor me met zijn strikes, sorry
Niet echt. Ik weet gewoon wie wel en wie niet bij mij past. En als je erachter komt dat iemand niet bij je past (en mij commanderen werkt niet: heeft nul komma nul zin), dan moet je eerlijk zijn naar elkaar en niet aan een dood paard gaat trekken.

Zo sta ik erin.
mcsteamy schreef:
15-10-2020 13:49
Dan heb ik hem inderdaad gewaarschuwd, maar het verwoorden als "dan krijgt mijn vriendin één waarschuwing" klinkt in mijn oren toch behoorlijk als "Ik waarschuw je nog één keer! Als je niet heel gauw stopt met gillen krijg je helemáál geen snoepjes meer!" :whip:
Dat is verder wel invulling van jouw kant.

Niet te letterlijk nemen helpt. De kans dat ik mag meehelpen met de koffers inpakken is ook nihil. ;)
Luci_Morgenster schreef:
15-10-2020 13:51
Nou, dat is bij deze forummer ook zo. Die heeft toch altijd van die onderdanige types om mee te daten, zijn wil is wet.
Ben je familie van de gebr. Grimm?
lilalinda schreef:
15-10-2020 12:07
en als hij wil neuken, loeit hij naar je?

Je kunt ze ook commando's leren, zoals bij een hond.

"Lig!"
RikM schreef:
15-10-2020 14:05
Je kunt ze ook commando's leren, zoals bij een hond.

"Lig!"
Woef. En dan hopen dat ze miauwen ipv blaffen, kan je hem/haar vermanend toespreken. Joy! :-D :-D
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
15-10-2020 14:05
Je kunt ze ook commando's leren, zoals bij een hond.

"Lig!"

Wie kan je commando's leren? Koeien of mannen?

Mijn hoofd draait nu op volle toeren ineens, vol met goede ideeën
Poeszie schreef:
15-10-2020 14:09
Wie kan je commando's leren? Koeien of mannen?

Mijn hoofd draait nu op volle toeren ineens, vol met goede ideeën
Beiden.

Kinderen ook. Honden ook. Katten niet.
*
anoniem_117397 wijzigde dit bericht op 22-06-2021 12:03
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
15-10-2020 13:51
Nou, dat is bij deze forummer ook zo. Die heeft toch altijd van die onderdanige types om mee te daten, zijn wil is wet.

Anders wordt er ook niet naar die ene waarschuwing geluisterd, en dat kan natuurlijk niet :nope:
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
aviv_13 schreef:
15-10-2020 12:56
Ik denk dat het dat is, andere humor, want veel reacties hier komen me over als een tikkeltje verzuurde volwassenen die geen humor hebben. Elkaar er niet op een grappige manier kunnen wijzen dat de verdeling uit de pas loopt, maar gelijk dreigen met koffers pakken.

Klopt. Verzuurd ben ik.
mcsteamy schreef:
15-10-2020 14:15
Anders wordt er ook niet naar die ene waarschuwing geluisterd, en dat kan natuurlijk niet :nope:
Als je iemand hebt die bij je past lopen dingen gewoon soepel en kun je gewoon als volwassen mensen praten. En dan maak je je vooral niet zo druk om wie wat doet.

De gedachte dat mijn vriendin onderdanig is, is trouwens wel lachwekkend, maar goed.
PoezzinBoots schreef:
15-10-2020 14:18
Klopt. Verzuurd ben ik.
Jij als kat bent ook niet te trainen, daar komt het door.
-Helena- schreef:
15-10-2020 13:02
Het boek klinkt overigens als de eerste paar pagina's van animal farm. Daar ging het met de taakverdeling uiteindelijk toch niet optimaal.
Daar dacht ik ook meteen aan, kinderversie van Animal Farm! Had me zelfs voorgenomen om het er straks even bij te pakken.

All animals are equal, but some animals are more equal than others.
rumforviva schreef:
15-10-2020 14:22
Daar dacht ik ook meteen aan, kinderversie van Animal Farm! Had me zelfs voorgenomen om het er straks even bij te pakken.

All animals are equal, but some animals are more equal than others.
Absoluut waar.
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
15-10-2020 14:22
Daar dacht ik ook meteen aan, kinderversie van Animal Farm! Had me zelfs voorgenomen om het er straks even bij te pakken.

All animals are equal, but some animals are more equal than others.
Ja maar dan alleen de happy end van het eerste hoofdstuk, ipv de bittere ellende daarna :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig is dit hele gedoe in mijn relatie niet nodig. Wij zijn gewoon allebei volwassen en niet te lui om eens wat te doen.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
15-10-2020 14:05
Je kunt ze ook commando's leren, zoals bij een hond.

"Lig!"

Ik zit meer op het spoor van de betekenisvolle blik. Dat moet het dan op beslissende wijze vlot trekken.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
15-10-2020 13:01
Als ik op zaterdagochtend ga sporten, begint hij over: zal ik ff stofzuigen. en dan antwoord Ik: Ja prima, doe ik zo de was
En als 1 van ons druk is, dan volstaat een "ah help ff", dat is duidelijker, dan kwaken
Dat is een fijne werkverdeling. Zo kan het dus ook.
Het hoeft altijd niet kommer en kwel te zijn, communicatie is belangrijk in een relatie.
Momenteel ben ik vrijgezel en doe mijn huishouden alleen, maar mocht ik een partner hebben dan zou zo,n werkverdeling heel fijn zijn.
En natuurlijk kan een ander druk zijn, is gewoon een kwestie van elkaar te helpen.
Alle reacties Link kopieren
abracadabra schreef:
15-10-2020 15:53
Gelukkig is dit hele gedoe in mijn relatie niet nodig. Wij zijn gewoon allebei volwassen en niet te lui om eens wat te doen.
Ach, een beetje jeugdigheid kan geen kwaad.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
15-10-2020 13:01
ik heb een man uitgekozen, die zelf ziet, wat er moet gebeuren. En ook zelf de taken even verdeelt.
Als ik op zaterdagochtend ga sporten, begint hij over: zal ik ff stofzuigen. en dan antwoord Ik: Ja prima, doe ik zo de was
En als 1 van ons druk is, dan volstaat een "ah help ff", dat is duidelijker, dan kwaken
Precies dit!
Als de ander het even niet ziet hier ook een ‘Wil jij zo even...?’ of ‘Doe jij vandaag...?’

Maar ik zal straks na het eten een keer ‘Kwaaaaaak’ roepen tegen hem.
Kijken wat ie doet 👀
Geen prima, prima is geen goed.
Alle reacties Link kopieren
Hij ligt nu trouwens even op de bank een dutje te doen :yawnee:
Kan het nu ook uitproberen.
Kruip ik naar hem toe...
En dan...
“KWAAAAAAAK!
FAKKING KWAAAAAAK!” :whip:

Zal ie dan meteen overgaan op stofzuigen verwacht je?
Geen prima, prima is geen goed.
Alle reacties Link kopieren
Maar ik begrijp dat ‘KWAAAK’ vanalles kan betekenen..

Hoe weet partner van TO, of TO dan wat partner bedoeld als hij (of zij) kwaakt?

Als ik sta te koken en wil dat vriend tafel dekt en ik zou kwaken, heb je dus kans dat hij ramen gaat lappen, de honden uitlaat of de was gaat vouwen.
Das ook ruk. Moet je alsnog uitleggen wat je ‘KWAAAAK’ betekende.

🧐
Geen prima, prima is geen goed.
NYC schreef:
15-10-2020 14:12
Geldt voor ons ook. We zijn ook compleet anders opgevoed en staan daardoor (o.a. op dit front) heel anders in het leven.

Wat betreft "vinden dat je partner meer moet doen" zou ik ook willen zeggen: probeer zelf eens niet zoveel te moeten. Zeg ik ook heel vaak tegen mijn vrouw namelijk. Want ik denk niet dat al die partners (vaak mannen, maar ik dus ook) van alles laten liggen omdat ze denken dat het saai en vervelend is en de ander het anders toch wel doet, maar omdat die veel minder last hebben van een idee van wat er allemaal moet. En eerlijk? Wij proberen onze kinderen ook op te voeden dat ze - in elk geval op huishoudelijk gevoel - echt nul stress ervaren van "wat er allemaal moet". Dan zullen het later vast mensen worden die niet snel uit zichzelf de stofzuiger pakken, maar het voorkomt misschien dat het mensen worden die vinden dat stofzuigen minstens 2x per dag moet en de badkamer 3x per week grondig uitgesopt.
Er zit ook nog wa tussen niet snel de stofzuiger pakken en het 2x per dag doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven