Lange afstandsrelatie

25-12-2019 09:59 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al sinds jaren heb ik een relatie met een lieve man in een andere stad. Ik reis altijd naar hem met de trein, hij komt zelden tot nooit naar mij. Aan het heen en weer gereis heb ik al mijn spaargeld uitgegeven. Ik heb hem vaak gevraagd om de kosten te delen maar daar werd niet op gereageerd. Hij zei dat hij geen geld had om mee te betalen en dat geloofde ik. Gisteren vertelde hij me dat hij de laatst jaren enorm veel geld heeft gespaard en dat ik mijn geld niet had moeten uitgeven aan het bezoeken van hem. Dit steekt me. Wat is een goede constructieve manier om hiermee om te gaan? Het gaat me niet om het geld maar om een gevoel van gelijkwaardigheid.
Stoppen met die man. Die heeft stiekem een ander.
En je hebt nog een relatie met hem omdat?

Wat is er lief aan hem? Want hij jokt over geen geld hebben. Draait jou een poot uit.

Hij zegt dat je geen geld aan hem had hoeven uitgeven? Ik denk dat hij je heeft gebruikt voor seks.
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Noem jij dat een lieve man
Je mag je inderdaad afvragen of dit wel zo’n leuke man is, als hij zo reageert..

Ik date nu een tijdje met een man in een andere stad. Ik betaal ook best een behoorlijk bedrag aan het reizen, maar hij doet bijvoorbeeld altijd alle boodschappen als we bij hem zijn. En als we ergens iets gaan eten en/of drinken betaalt hij dat ook.

Hoe zit dat bij jullie?
En al jaren neem jij de moeite om naar hem toe te gaan, maar hij neemt geen tot weinig moeite om naar jou toe te komen? Waarom is dat? Hij klinkt als een egoist!
Een goede, constructieve manier om hiermee om te gaan? Wachten tot hij naar jou reist om zijn excuses aan te bieden en dan eens rustig overwegen of dat wel voldoende is voor jezelf om de relatie voort te zetten.
Hij heeft je niet verplicht om telkens naar hem toe te reizen en ik denk dat spaargeld voor iets anders dient dan dat.
Er zijn leukere mannen hoor, echt.
Jij treint dus al jaren naar hem toe maar hij niet naar jou. Afgezien van het geld, want dat is jouw keuze, is je relatie geen gelijkwaardige. Daarbij liegt hij.
Hoe lang denk je dat de relatie nog duurt als jij nu zou stoppen met naar hem toe te gaan?
dit is geen relatie
**Linda** schreef:
25-12-2019 10:18
Ik date nu een tijdje met een man in een andere stad. Ik betaal ook best een behoorlijk bedrag aan het reizen, maar hij doet bijvoorbeeld altijd alle boodschappen als we bij hem zijn.
.
Idem. ‘Jij had al benzinekosten’ of ‘stuur even een tikkie’ zegt vriend vaak als ik iets wil (mee)betalen. Hij is daar meer mee bezig dan ik.

Er kunnen allerlei redenen zijn om meer bij de een te verblijven, maar reiskosten maken die je eigenlijk niet kunt veroorloven (want je gebruikt je spaargeld) is niet ok.
Hem een heel groot tikkie sturen en na ontvangst kappen met de relatie. Die geen relatie is.
Ik zou het uitmaken, die opmerking zou voor mij de druppel zijn.
Serieus? Hoe je hier mee om moet gaan?
Wat een debiel.
ik geef mn bek ook maar een douw
Stuur hem een tikkie.

En daarna dumpen.
Deelde jij wel mee in de kosten van boodschappen en zo?
Hoe lang is die afstand eigenlijk? Utrecht-Amersfoort is toch wat anders dan Vlissingen-Delfzijl..
Hij zei dat je geen geld uit had moeten geven aan bezoeken aan hem. Dat zou ik heel goed ter harte nemen, en dus ook niet meer doen.
Wow..dit is echt triest van hem. Hij ziet je niet erg graag komen en wil zelf nul moeite doen. You can do better!
Blankepit schreef:
25-12-2019 11:14
Hoe lang is die afstand eigenlijk? Utrecht-Amersfoort is toch wat anders dan Vlissingen-Delfzijl..

Vergeet Drachten-Antwerpen niet
“een relatie met een LIEVE man”

wat een enorme devaluatie van het woord ‘lief’.
Een lange afstandsrelatie in NL lijkt me niet echt mogelijk
Haha wat een lul. En sorry voor jou dat je zo van je hebt laten profiteren, daar had je echt al veel eerder een stokje voor moeten steken ☹

Mijn eerste vriend was een afstandsrelatie en mijn huidige vriend toevallig weer. Er zit/zat in beide gevallen 1000+ km tussen.

Als ik heb gereisd, laat ik me graag trakteren, maar bij beide heren moet/moest ik haast vechten om voor dingen te betalen als zij hadden gereisd. Zo hoort het volgens mij ook: nooit te veel moeite doen voor mensen die niet hetzelfde willen doen voor jou.
Murrmurr schreef:
25-12-2019 11:21
Een lange afstandsrelatie in NL lijkt me niet echt mogelijk
Reistijd is heel persoonlijk heb ik gemerkt.
S-Meds schreef:
25-12-2019 11:21
“een relatie met een LIEVE man”

wat een enorme devaluatie van het woord ‘lief’.

Mwoah, zolang het beeld niet al te vaak bijgesteld wordt (zo tussen de ontmoetingen in) kan TO hem best lief vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven