Lange afstandsrelatie
woensdag 25 december 2019 om 09:59
Al sinds jaren heb ik een relatie met een lieve man in een andere stad. Ik reis altijd naar hem met de trein, hij komt zelden tot nooit naar mij. Aan het heen en weer gereis heb ik al mijn spaargeld uitgegeven. Ik heb hem vaak gevraagd om de kosten te delen maar daar werd niet op gereageerd. Hij zei dat hij geen geld had om mee te betalen en dat geloofde ik. Gisteren vertelde hij me dat hij de laatst jaren enorm veel geld heeft gespaard en dat ik mijn geld niet had moeten uitgeven aan het bezoeken van hem. Dit steekt me. Wat is een goede constructieve manier om hiermee om te gaan? Het gaat me niet om het geld maar om een gevoel van gelijkwaardigheid.
woensdag 25 december 2019 om 10:11
woensdag 25 december 2019 om 10:18
Je mag je inderdaad afvragen of dit wel zo’n leuke man is, als hij zo reageert..
Ik date nu een tijdje met een man in een andere stad. Ik betaal ook best een behoorlijk bedrag aan het reizen, maar hij doet bijvoorbeeld altijd alle boodschappen als we bij hem zijn. En als we ergens iets gaan eten en/of drinken betaalt hij dat ook.
Hoe zit dat bij jullie?
Ik date nu een tijdje met een man in een andere stad. Ik betaal ook best een behoorlijk bedrag aan het reizen, maar hij doet bijvoorbeeld altijd alle boodschappen als we bij hem zijn. En als we ergens iets gaan eten en/of drinken betaalt hij dat ook.
Hoe zit dat bij jullie?
woensdag 25 december 2019 om 10:44
.
Idem. ‘Jij had al benzinekosten’ of ‘stuur even een tikkie’ zegt vriend vaak als ik iets wil (mee)betalen. Hij is daar meer mee bezig dan ik.
Er kunnen allerlei redenen zijn om meer bij de een te verblijven, maar reiskosten maken die je eigenlijk niet kunt veroorloven (want je gebruikt je spaargeld) is niet ok.
woensdag 25 december 2019 om 11:23
Haha wat een lul. En sorry voor jou dat je zo van je hebt laten profiteren, daar had je echt al veel eerder een stokje voor moeten steken ☹
Mijn eerste vriend was een afstandsrelatie en mijn huidige vriend toevallig weer. Er zit/zat in beide gevallen 1000+ km tussen.
Als ik heb gereisd, laat ik me graag trakteren, maar bij beide heren moet/moest ik haast vechten om voor dingen te betalen als zij hadden gereisd. Zo hoort het volgens mij ook: nooit te veel moeite doen voor mensen die niet hetzelfde willen doen voor jou.
Mijn eerste vriend was een afstandsrelatie en mijn huidige vriend toevallig weer. Er zit/zat in beide gevallen 1000+ km tussen.
Als ik heb gereisd, laat ik me graag trakteren, maar bij beide heren moet/moest ik haast vechten om voor dingen te betalen als zij hadden gereisd. Zo hoort het volgens mij ook: nooit te veel moeite doen voor mensen die niet hetzelfde willen doen voor jou.