Last van schoonmoeder
zaterdag 6 oktober 2018 om 20:43
Beste allemaal.
Ik ben radeloos,mijn schoonmoeder is bezig mijn gezin te saboteren.
Mijn vrouw wil niks verkeerd over haar horen en doet alles wat ze zegt.
Ik heb met haar de afspraak dat haar moeder meekan met dingen vanijn kinderen als ik werk,maar zodra ik thuis ben wil ik dit graag doen mijn gezin.
Afgelopen weekend zijn ze zonder overleg met mijn kinderen een weekend weg geweest.ik ben niet meegevraagd maar de vriendin van zoon wel,die ze pas 3 x gezien heeft.ik ben heel erg boos geweest(helaas ook waar mijn kinderen bij waren,dit had nooit mogen gebeuren)het enigste wat mijn vrouw zei is dat dit niet zo netjes was van hun.
Normaal gaan ze wel eens vaker weg,maar dan mijn vrouw met haar moeder en kinderen,ik werk dan en vind dit geen probleem.
Wat kan ik hier het beste aan doen.ik ben echt woest op hun maar ben bang dat dat alleen maar erger maakt.
Ik ben radeloos,mijn schoonmoeder is bezig mijn gezin te saboteren.
Mijn vrouw wil niks verkeerd over haar horen en doet alles wat ze zegt.
Ik heb met haar de afspraak dat haar moeder meekan met dingen vanijn kinderen als ik werk,maar zodra ik thuis ben wil ik dit graag doen mijn gezin.
Afgelopen weekend zijn ze zonder overleg met mijn kinderen een weekend weg geweest.ik ben niet meegevraagd maar de vriendin van zoon wel,die ze pas 3 x gezien heeft.ik ben heel erg boos geweest(helaas ook waar mijn kinderen bij waren,dit had nooit mogen gebeuren)het enigste wat mijn vrouw zei is dat dit niet zo netjes was van hun.
Normaal gaan ze wel eens vaker weg,maar dan mijn vrouw met haar moeder en kinderen,ik werk dan en vind dit geen probleem.
Wat kan ik hier het beste aan doen.ik ben echt woest op hun maar ben bang dat dat alleen maar erger maakt.
zaterdag 6 oktober 2018 om 20:50
Ik dacht dat we dat zaten.haar moeder is alleen,dus dat die band sterker is snap ik.maar net zoals ruzies die we hebben wordt alles direct door geappt,terwijl ik dit binnen vieruren wil houden.zij ziet dit als uitlaatklep.ook prima,maar vind ik dat haar moeder geen partij moet trekken.ben zelfs al een keer door haar opgebeld na een ruzie
zaterdag 6 oktober 2018 om 20:51
Als jij toch nooit meekan omdat je altijd werkt dan houden ze op een gegeven moment op met vragen.
En dan ineens voel jij je blijkbaar gekrenkt omdat je niet bent meegevraagd.
Oplossing geef gewoon aan dat je de volgende keer graag mee wil.
Wat ook vreemd is, is dat je blijkbaar niet wist dat ze dit van plan waren. Wordt er nooit gepraat bij jullie thuis?
Vraag je wel eens hoe de dag van je vrouw is geweest en of ze nog plannen heeft voor aankomende week.
Blijkbaar heb jij je zo vaak onttrokken aan je gezin dat ze nu ook niet meer de behoefte hebben. Om jou nog ergens bij te betrekken.
En dan ineens voel jij je blijkbaar gekrenkt omdat je niet bent meegevraagd.
Oplossing geef gewoon aan dat je de volgende keer graag mee wil.
Wat ook vreemd is, is dat je blijkbaar niet wist dat ze dit van plan waren. Wordt er nooit gepraat bij jullie thuis?
Vraag je wel eens hoe de dag van je vrouw is geweest en of ze nog plannen heeft voor aankomende week.
Blijkbaar heb jij je zo vaak onttrokken aan je gezin dat ze nu ook niet meer de behoefte hebben. Om jou nog ergens bij te betrekken.
zaterdag 6 oktober 2018 om 20:58
Fijn dat ze een goede band hebben met elkaar.Sander99 schreef: ↑06-10-2018 20:50Ik dacht dat we dat zaten.haar moeder is alleen,dus dat die band sterker is snap ik.maar net zoals ruzies die we hebben wordt alles direct door geappt,terwijl ik dit binnen vieruren wil houden.zij ziet dit als uitlaatklep.ook prima,maar vind ik dat haar moeder geen partij moet trekken.ben zelfs al een keer door haar opgebeld na een ruzie
Zorg dat jullie geen ruzie meer hoeven te maken. Dat moet uiteraard van twee kanten komen. Maar wellicht kun jij het initiatief nemen en dan samen met je vrouw hieraan werken. Het 'overkomt' je toch niet allemaal?
zaterdag 6 oktober 2018 om 21:00
ik ben heel erg boos geweest (helaas ook waar mijn kinderen bij waren,dit had nooit mogen gebeuren)
ik ben echt woest op hun maar ben bang dat dat alleen maar erger maakt.
Op communicatief vlak kom je niet bepaald prettig over (op schrift ben je lastig te lezen maar dat bedoel ik niet eens). Je gaat 'heel erg boos' zijn en ruzie maken waar je kinderen bij zijn? En je bent nu nog steeds woest? En maakt wellicht vaak ruzie? Klinkt echt niet lekker/gezond hoor. Cursusje doen in communiceren met elkaar?
zaterdag 6 oktober 2018 om 22:35
Wat spook jij tijdens een ruzie uit dat die moeder de behoefte voelt om jou op te bellen en je niet mee uit te vragen?Sander99 schreef: ↑06-10-2018 20:50Ik dacht dat we dat zaten.haar moeder is alleen,dus dat die band sterker is snap ik.maar net zoals ruzies die we hebben wordt alles direct door geappt,terwijl ik dit binnen vieruren wil houden.zij ziet dit als uitlaatklep.ook prima,maar vind ik dat haar moeder geen partij moet trekken.ben zelfs al een keer door haar opgebeld na een ruzie
Daarnaast vind ik het gewoon fout om je vriendin een uitlaatklep te verbieden. Zij heeft ook recht om haar ei kwijt te kunnen.
zaterdag 6 oktober 2018 om 23:09
Gaat ie lekkerpoldervrouw schreef: ↑06-10-2018 21:17mijn hemel man, wees een vent en stop met klagen. Doe er wat aan of ga weg maar stop met dat gehuil hier