Last van schoonmoeder

06-10-2018 20:43 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal.

Ik ben radeloos,mijn schoonmoeder is bezig mijn gezin te saboteren.
Mijn vrouw wil niks verkeerd over haar horen en doet alles wat ze zegt.
Ik heb met haar de afspraak dat haar moeder meekan met dingen vanijn kinderen als ik werk,maar zodra ik thuis ben wil ik dit graag doen mijn gezin.
Afgelopen weekend zijn ze zonder overleg met mijn kinderen een weekend weg geweest.ik ben niet meegevraagd maar de vriendin van zoon wel,die ze pas 3 x gezien heeft.ik ben heel erg boos geweest(helaas ook waar mijn kinderen bij waren,dit had nooit mogen gebeuren)het enigste wat mijn vrouw zei is dat dit niet zo netjes was van hun.
Normaal gaan ze wel eens vaker weg,maar dan mijn vrouw met haar moeder en kinderen,ik werk dan en vind dit geen probleem.
Wat kan ik hier het beste aan doen.ik ben echt woest op hun maar ben bang dat dat alleen maar erger maakt.
Ik weet niet wat ik van jou moet denken. Je komt als huilie huilie over, op een vrouwenforum nog wel. Waarom ga je niet gewoon normaal met je vrouw in gesprek, over wat jouw wensen zijn en kijk op de zaken, en dan proberen om er samen als twee volwassen mensen uit te komen? Zo werkt dat toch in een huwelijk? En gun je vrouw de band met haar moeder... Je komt heel liefdeloos over, klinkt niet echt als een gelukkig getrouwd man.
Caitriona* schrijft dat je al een topic hierover hebt geschreven.

Je hebt een probleem met je vrouw zo te lezen niet met je schoonmoeder.
Wat versta je onder woest worden waar de kinderen bijzijn?
Een vader die moeder of oma voor rotte vis uitmaakt is voor kinderen doodeng.
Hoe oud zijn je kinderen en wanneer is je vrouw weer zo aan haar moeder gaan hangen voor steun die ze van jou hoort te krijgen.
Steun je haar wel genoeg of stel je alleen eisen?
Sander99 schreef:
06-10-2018 20:50
Ik dacht dat we dat zaten.haar moeder is alleen,dus dat die band sterker is snap ik.maar net zoals ruzies die we hebben wordt alles direct door geappt,terwijl ik dit binnen vieruren wil houden.zij ziet dit als uitlaatklep.ook prima,maar vind ik dat haar moeder geen partij moet trekken.ben zelfs al een keer door haar opgebeld na een ruzie

Had ze in het begin van jullie relatie dan nog niet zo een (ongezond) hechte band met haar moeder?

Je ‘dacht’ samen op een lijn te zitten is helaas niet voldoende als je aan kinderen begint.

Dit gaat vrees ik niet vanzelf veranderen. Mogelijk dat relatietherapie jullie iets kan bieden.
Natuurlijk dient zoiets in overleg te gaan, anders vind ik het vrij liefdeloos. Ik zou dan niet boos zijn maar vooral verdrietig en met de partner gaan praten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Nog een topic hierover :facepalm:
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Heb het erover met je vrouw.
They say there's no harm in daydreaming, but there is. If you don't daydream your life is a nightmare.
Zie vorige topic.

Je had veel eerder je mond moeten open doen want ik denk dat de uitstapjes met schoonma al heel lang gaande zijn. Je hebt dit al die tijd maar laten gaan.

Vreemd dat je vrouw jullie ruzies met haar moeder bespreekt. Dit zou ik niet pikken.

Je vrouw klinkt als een afhankelijk kind als ze zich door haar moeder alles laat aanleunen en haar alle vakanties laat betalen.

Wat ik al aangaf in vorige topic: leer samen communiceren.

Eigenlijk denk ik dat een relatietherapeut jullie hierbij moet begeleiden.
Het is iedereen's schuld behalve die van jezelf. Sure.
RosesAreRed schreef:
07-10-2018 10:37
Zie vorige topic.

Je had veel eerder je mond moeten open doen want ik denk dat de uitstapjes met schoonma al heel lang gaande zijn. Je hebt dit al die tijd maar laten gaan.

Vreemd dat je vrouw jullie ruzies met haar moeder bespreekt. Dit zou ik niet pikken.

Je vrouw klinkt als een afhankelijk kind als ze zich door haar moeder alles laat aanleunen en haar alle vakanties laat betalen.

Wat ik al aangaf in vorige topic: leer samen communiceren.

Eigenlijk denk ik dat een relatietherapeut jullie hierbij moet begeleiden.
Ik zat me af te vragen of zijn vrouw misschien alleen bij haar moeder terecht kan wanneer ze steun nodig heeft...
Een zelfstandige vrouw met doorsnee sociaal leven heeft daar vriendinnen voor.
RosesAreRed schreef:
07-10-2018 11:01
Een zelfstandige vrouw met doorsnee sociaal leven heeft daar vriendinnen voor.
Als ik problemen met mijn man heb, zou ik dat nooit bespreken met vriendinnen. Ik zou dat bespreken met mijn man.
SjaanRoeispaan schreef:
07-10-2018 11:27
Als ik problemen met mijn man heb, zou ik dat nooit bespreken met vriendinnen. Ik zou dat bespreken met mijn man.
Dat sowieso maar soms kan een luisterend oor van vriendin, zeeeeeeker niet van een moeder, heel fijn zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven