Lastige situatie
donderdag 30 april 2020 om 15:43
Hoi allemaal,
Lees al even mee maar ben nieuw op dit forum. Ik zit namelijk in een situatie waarvan ik niet zo goed weet wat ik er mee aan moet.
Ben onlangs verhuisd voor mijn nieuwe baan, dit was precies wat ik zocht en ik woon nu éindelijk weer bij familie en vrienden in de buurt na een tijd in het buitenland te hebben gewoond voor mijn studie. Alleen... op mijn werk heb ik een collega die veel interesse in me toont. Het is vaak op het flirterige af. Ook appt hij me regelmatig in het weekend. Het is zelfs zo dat hij me onlangs heeft gekust... Ik zag dit totaal niet aankomen en schrok me kapot, dit heb ik ook tegen hem gezegd. Ik raakte ervan in de war, hij heeft een relatie (ik niet) maar merk dat ik ondanks dat steeds meer aan hem denk. Dit voelt natuurlijk niet eerlijk omdat hij een vriendin heeft. Weet ook dat ik hier niks mee moet doen maar wilde het even van me afschrijven of zo.
Bah, voel me ook gewoon lullig tegenover haar.
Lees al even mee maar ben nieuw op dit forum. Ik zit namelijk in een situatie waarvan ik niet zo goed weet wat ik er mee aan moet.
Ben onlangs verhuisd voor mijn nieuwe baan, dit was precies wat ik zocht en ik woon nu éindelijk weer bij familie en vrienden in de buurt na een tijd in het buitenland te hebben gewoond voor mijn studie. Alleen... op mijn werk heb ik een collega die veel interesse in me toont. Het is vaak op het flirterige af. Ook appt hij me regelmatig in het weekend. Het is zelfs zo dat hij me onlangs heeft gekust... Ik zag dit totaal niet aankomen en schrok me kapot, dit heb ik ook tegen hem gezegd. Ik raakte ervan in de war, hij heeft een relatie (ik niet) maar merk dat ik ondanks dat steeds meer aan hem denk. Dit voelt natuurlijk niet eerlijk omdat hij een vriendin heeft. Weet ook dat ik hier niks mee moet doen maar wilde het even van me afschrijven of zo.
Bah, voel me ook gewoon lullig tegenover haar.
donderdag 30 april 2020 om 16:41
Heel bijzonder wel. Zeker als dat gesprek op de werkvloer plaatsvond. In corona tijd, waarin zo ongeveer alle werknemers vanuit huis werken. Waarbij je niet hebt terug geflirt, niet zijn (weekend)-appjes hebt beantwoord,Limoncelloo schreef: ↑30-04-2020 16:23Inderdaad, de aandacht is vleiend. Wat betreft de kus: het was niet met tong (maakt het niet minder erg) en het kwam wel ineens. Hij pakte mn gezicht vast en trok me naar zich toe toen we in gesprek waren. En klopt, wat betreft de 1,5 meter is het ook niet goed te praten.
Dat is mij nou nooit overkomen, in de > 35 jaar dat ik voornamelijk met mannen werk
donderdag 30 april 2020 om 17:12
donderdag 30 april 2020 om 17:18
Wat maakt dat je de aandacht van zo'n eikel vleiend vindt? Hij is op zoveel fronten verkeerd bezig. Ik zou me beledigd voelen omdat diegene zo weinig respect toont.Limoncelloo schreef: ↑30-04-2020 16:23Inderdaad, de aandacht is vleiend. Wat betreft de kus: het was niet met tong (maakt het niet minder erg) en het kwam wel ineens. Hij pakte mn gezicht vast en trok me naar zich toe toen we in gesprek waren. En klopt, wat betreft de 1,5 meter is het ook niet goed te praten.
En bij mezelf nagaan of ik misschien teveel ruimte heb gegeven, letterlijk en figuurlijk. Een aanranding is nooit de schuld van het slachtoffer maar het valt me wel op dat jullie al langere tijd aan het appen waren. Hoe reageerde je op die appjes?
donderdag 30 april 2020 om 17:22
Ik snap niet zo goed hoe aandacht van zo'n type vleiend is. Zou het eerder beledigend vinden. Een man die jou blijkbaar ziet als iemand die wel in is voor een avontuurtje met een bezette man.Limoncelloo schreef: ↑30-04-2020 16:23Inderdaad, de aandacht is vleiend. Wat betreft de kus: het was niet met tong (maakt het niet minder erg) en het kwam wel ineens. Hij pakte mn gezicht vast en trok me naar zich toe toen we in gesprek waren. En klopt, wat betreft de 1,5 meter is het ook niet goed te praten.
Ik zou duidelijk tegen zo'n man zijn. Succes ermee, hoop niet dat het de sfeer op je werk verpest.
donderdag 30 april 2020 om 17:30
Dat zie je vaker.Limoncelloo schreef: ↑30-04-2020 16:32Ja het is gewoon raar. Vind het ook echt stom dat ik dan ineens zoveel aan hem denk. Zal wel gewoon de aandacht zijn. Maar goed, ik ga dit inderdaad zo doen zoals jullie zeggen. Zakelijk houden is in dit geval de enige optie.
Mannen die een beetje ondeugend doen krijgen vaak meer voor elkaar dan een saaie man zonder lef.
donderdag 30 april 2020 om 17:34
Waarom het vleiend is? Denk dat het altijd fijn is om te horen als je verteld word dat je er bijvoorbeeld goed uitziet. Dit is een voorbeeld van wat gezegd is, nogmaals, ik ging hier verder niet flirterig op in. Heb ook mannelijke vrienden die dit wel eens zeggen waar zeker weten niks achter zit. Wellicht ben ik te naïef geweest hier in met betrekking tot deze collega.
Ik werk overigens in de zorg, dus thuiswerken zit er voor mij niet in.
donderdag 30 april 2020 om 17:38
Ja dat is ook leuk on te horen, gewoon random. Maar ik zou het al wat minder leuk vinden als een bezette collega buiten werktijd de behoefte voelt om me op die manier te appen.Limoncelloo schreef: ↑30-04-2020 17:34Waarom het vleiend is? Denk dat het altijd fijn is om te horen als je verteld word dat je er bijvoorbeeld goed uitziet. Dit is een voorbeeld van wat gezegd is, nogmaals, ik ging hier verder niet flirterig op in. Heb ook mannelijke vrienden die dit wel eens zeggen waar zeker weten niks achter zit. Wellicht ben ik te naïef geweest hier in met betrekking tot deze collega.
Hoe deed jij in het appcontact?
donderdag 30 april 2020 om 17:39
RodeRoosOpWitteZijde schreef: ↑30-04-2020 16:41Heel bijzonder wel. Zeker als dat gesprek op de werkvloer plaatsvond. In corona tijd, waarin zo ongeveer alle werknemers vanuit huis werken. Waarbij je niet hebt terug geflirt, niet zijn (weekend)-appjes hebt beantwoord,
Dat is mij nou nooit overkomen, in de > 35 jaar dat ik voornamelijk met mannen werk![]()
Gefeliciteerd.
Wat knap dat jij weet wat TO voor werk doet, aangezien jij klakkeloos aanneemt dat TO thuis moet werken. Misschien heeft ze wel een essentieel beroep? Afijn. Good for you.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
donderdag 30 april 2020 om 17:41
Limoncelloo schreef: ↑30-04-2020 17:34Waarom het vleiend is? Denk dat het altijd fijn is om te horen als je verteld word dat je er bijvoorbeeld goed uitziet. Dit is een voorbeeld van wat gezegd is, nogmaals, ik ging hier verder niet flirterig op in. Heb ook mannelijke vrienden die dit wel eens zeggen waar zeker weten niks achter zit. Wellicht ben ik te naïef geweest hier in met betrekking tot deze collega.
Heb je met hem zitten appen?
Anyway hij klinkt als een engerd. Met dat gezicht vasthouden wou je je toen niet losrukken?
donderdag 30 april 2020 om 17:42
Limoncelloo schreef: ↑30-04-2020 17:34Waarom het vleiend is? Denk dat het altijd fijn is om te horen als je verteld word dat je er bijvoorbeeld goed uitziet. Dit is een voorbeeld van wat gezegd is, nogmaals, ik ging hier verder niet flirterig op in. Heb ook mannelijke vrienden die dit wel eens zeggen waar zeker weten niks achter zit. Wellicht ben ik te naïef geweest hier in met betrekking tot deze collega.
Zo'n type moet je echt niet willen hebben. Tuurlijk is het vleiend en leuk om te horen maar dan maar van iemand anders.
Als je er echt niet van gediend bent zou je altijd nog een klacht kunnen indienen, maar mijn gevoel zegt dat je dat liever niet doet. Ik zou echt heel kort en duidelijk zijn: Ik ben er niet van gediend dat je aan me zit en als dit weer gebeurt ga ik stappen ondernemen. Geef een duidelijk signaal af.
donderdag 30 april 2020 om 17:52
Dat hangt voor mij volledig af van de intentie van degene die het zegt en wie het zegt.Limoncelloo schreef: ↑30-04-2020 17:34Waarom het vleiend is? Denk dat het altijd fijn is om te horen als je verteld word dat je er bijvoorbeeld goed uitziet. Dit is een voorbeeld van wat gezegd is, nogmaals, ik ging hier verder niet flirterig op in. Heb ook mannelijke vrienden die dit wel eens zeggen waar zeker weten niks achter zit. Wellicht ben ik te naïef geweest hier in met betrekking tot deze collega.
Denk dat je inderdaad wat naïef bent. Dat vrienden zeggen dat je er goed uitziet, is natuurlijk niet te vergelijken met een collega die je niet zo lang kent.
Spannend dat je een collega in de zorg hebt die de 1,5m regel zo negeert. Bijzonder onprofessioneel gedrag. Brrr naar mannetje.
donderdag 30 april 2020 om 17:55
TS zelf toch ook?-Sam- schreef: ↑30-04-2020 17:52Dat hangt voor mij volledig af van de intentie van degene die het zegt en wie het zegt.
Denk dat je inderdaad wat naïef bent. Dat vrienden zeggen dat je er goed uitziet, is natuurlijk niet te vergelijken met een collega die je niet zo lang kent.
Spannend dat je een collega in de zorg hebt die de 1,5m regel zo negeert. Bijzonder onprofessioneel gedrag. Brrr naar mannetje.
donderdag 30 april 2020 om 17:57
Je hebt wel gelijk dat het teveel is. En volgens mij is die ongewenste kus een aanranding. Misschien wel strafbaar al zijn dat soort dingen vaak moeilijk bewijsbaar.vivautrecht85 schreef: ↑30-04-2020 17:32Dit is niet "een beetje ondeugend" he en heeft ook niks met saai zijn of lef te maken.
En om zoiets te doen in Corona-tijd maakt het nog veel erger. Het medisch personeel is ook bovengemiddeld besmet en zoenen zijn nog veel erger dan de 1,5meter niet respecteren.
Die kus was levensgevaarlijk in een medische omgeving met veel kwetsbare mensen.
donderdag 30 april 2020 om 18:00
nee toch? hij pakte haar vast hè?
donderdag 30 april 2020 om 18:01
Dan heeft hij wel heel lange armen.
Hij pakte mn gezicht vast en trok me naar zich toe toen we in gesprek waren. En klopt, wat betreft de 1,5 meter is het ook niet goed te praten.
donderdag 30 april 2020 om 18:02
Je hebt gelijk. Ik had dat stukje over de kus niet goed gelezen.
Van beiden dus bijzonder onprofessioneel gedrag.
donderdag 30 april 2020 om 18:05
Oké, door je bericht leek het erop dat je dit sujet in de categorie niet-saaie mannen met lef plaatste...inkijk74 schreef: ↑30-04-2020 17:57Je hebt wel gelijk dat het teveel is. En volgens mij is die ongewenste kus een aanranding. Misschien wel strafbaar al zijn dat soort dingen vaak moeilijk bewijsbaar.
En om zoiets te doen in Corona-tijd maakt het nog veel erger. Het medisch personeel is ook bovengemiddeld besmet en zoenen zijn nog veel erger dan de 1,5meter niet respecteren.
Die kus was levensgevaarlijk in een medische omgeving met veel kwetsbare mensen.
donderdag 30 april 2020 om 18:11
Hij kan de regel eenzijdig hebben gebroken.
Ja, misschien stond ze zelf 'bewust' binnen de 1,5 m. Het staat er niet.vivautrecht85 schreef: ↑30-04-2020 18:01Hij pakte mn gezicht vast en trok me naar zich toe toen we in gesprek waren. En klopt, wat betreft de 1,5 meter is het ook niet goed te praten.
donderdag 30 april 2020 om 18:13
Nou ja, TS gaf al aan dat het niet goed te praten valt en ik ging ervanuit dat ze daarmee (ook) zichzelf bedoelde.madamzonderm schreef: ↑30-04-2020 18:11Hij kan de regel eenzijdig hebben gebroken.
Ja, stond ze zelf 'bewust' binnen de 1,5 m. Het staat er niet.
anoniem_228343 wijzigde dit bericht op 30-04-2020 18:15
5.71% gewijzigd
donderdag 30 april 2020 om 18:14
1) ik doe geen aannamesunshineandblueskies schreef: ↑30-04-2020 17:39Gefeliciteerd.
Wat knap dat jij weet wat TO voor werk doet, aangezien jij klakkeloos aanneemt dat TO thuis moet werken. Misschien heeft ze wel een essentieel beroep? Afijn. Good for you.
2) als ik dat wel zou doen, is dat een best wel redelijke aanname, omdat in de zorg mondkapjes worden gedragen. En dan is een kus op de platte bek echt niet zomaar te doen, lijkt mij.
donderdag 30 april 2020 om 18:16
Ik las het in eerste instantie ook als dat ze zelf geen rekening hield ermee. Toen vergat ik het en bij nog eens lezen kan het zo zijn dat ze ook het breken van de 1,5 meter bij hem legt. Lastig te zeggen.vivautrecht85 schreef: ↑30-04-2020 18:13Nou ja, TS gaf al aan dat het niet goed te praten valt en ik ging ervanuit dat ze daarmee (ook) zichzelf bedoelde.
donderdag 30 april 2020 om 18:17
Nu doe je nog een aanname. Niet in elke zorgsector worden standaard mondkapjes gedragen.RodeRoosOpWitteZijde schreef: ↑30-04-2020 18:141) ik doe geen aanname
2) als ik dat wel zou doen, is dat een best wel redelijke aanname, omdat in de zorg mondkapjes worden gedragen. En dan is een kus op de platte bek echt niet zomaar te doen, lijkt mij.