Lastige situatie

20-11-2021 17:27 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik zit een beetje in tweestrijd.
Allereerst ben ik hoogrisico voor corona, en mijn broertje heeft corona gehad, inmiddels heeft zijn vriendin ook klachten, die is gister getest maar de uitslag is nog niet binnen.
Ik zou vanavond op bezoek gaan bij mijn vader. Nu hoor ik dus van mijn vader dat hij gisteravond op bezoek is geweest bij mijn broer (die net klachtenvrij is van corona) en zijn vriendin. Hij heeft ze pakweg 2 weken niet gezien omdat ze in quarantaine waren. Maar; vriendin heeft nu dus gewoon klachten maar nog geen testuitslag. Het zou dus zomaar kunnen dat ze wel corona heeft, al was een zelftest die ze vandaag gedaan heeft, wel negatief (zodat mijn vader langs kon komen). Iedereen weet toch dat zelftesten niet betrouwbaar zijn op het moment dat je klachten hebt?

Nu wil ik vanavond sowieso niet langsgaan, maar ik snap ook niet dat mijn vader er voor kiest om bij hen op bezoek te gaan terwijl vriendin klachten heeft maar nog geen testuitslag! En dat hij daarin ook helemaal voorbij gaat aan het feit dat ik langs zou komen en in een hoogrisicogroep val. Volgens hem is de negatieve uitslag van de test voldoende bewijs dat ze waarschijnlijk geen corona heeft. Ik zei dat ik me hierin best wel lullig voel, omdat de afspraak met hem echt al een week stond en hij er helemaal niet bij stil lijkt te staan dat hij hierin gewoon helemaal geen rekening met me houdt. Hij zei dat hij dat snapt, maar dat hij broer en schoonzus ook gemist heeft.

Wat vinden jullie hiervan?
jewul wijzigde dit bericht op 20-11-2021 17:32
1.00% gewijzigd
Wat is hier lastig aan? Pa, ik zie je volgende week wel weer.
Gevalletje pech.
Je kunt ook op een andere manier elkaar zien.

Je kunt bijvoorbeeld gaan wandelen buiten op afstand met je vader.
Star⁴ schreef:
20-11-2021 17:29
Wat is hier lastig aan? Pa, ik zie je volgende week wel weer.
Probleem is dat ik 250km van hem vandaag woon en volgende week moet ik werken.. maar ik snap je boodschap!
Jij kunt gewoon beslissen de afspraak met je vader te verzetten tot je je veilig voelt. Jammer dat hij er geen rekening mee gehouden heeft, maar ik zou het (als er verder niets wringt) niet te groot en persoonlijk maken. Onhandig was het van hem. Volgende keer beter.
Everything is fluid
Een beetje lullig van je vader.
Jewul schreef:
20-11-2021 17:31
Probleem is dat ik 250km van hem vandaag woon en volgende week moet ik werken.. maar ik snap je boodschap!
Week daarna dan ;-) Of buiten afspreken en afstand houden?
Cauvechront schreef:
20-11-2021 17:31
Jij kunt gewoon beslissen de afspraak met je vader te verzetten tot je je veilig voelt. Jammer dat hij er geen rekening mee gehouden heeft, maar ik zou het (als er verder niets wringt) niet te groot en persoonlijk maken. Onhandig was het van hem. Volgende keer beter.
Precies.
Je zegt dat je in tweestrijd zit en je noemt het een lastige situatie. Maar dat is het probleem niet, want het is makkelijk op te lossen door inderdaad buiten af te spreken of later af te spreken. Bovendien kan die vriendin zomaar vanavond de uitslag krijgen en negatief zijn. Dan is het ook opgelost. Er zijn dus heel makkelijk oplossingen te vinden.

Daarom denk ik dat dat het probleem helemaal niet is, maar dat jij je verongelijkt voelt omdat je vindt dat je vader te weinig rekening met jou heeft gehouden. En dat is misschien ook wel een beetje het geval, maar denken in oplossingen brengt je meer dan blijven mokken. Ik snap je gevoel wel, hoor, maar blijf er niet in hangen.
Ik zou de afspraak verzetten, maar ik kan me wel voorstellen dat je het lullig vindt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik word nu wel een klein beetje nieuwsgierig waarom je zo 'hoog risico' bent.
Lady*Voldemort schreef:
20-11-2021 17:44
Waarom zet je dat tussen aanhalingstekens?
Lady*Voldemort schreef:
20-11-2021 17:44
OMdat ik me niet in MAG laten enten vanwege medische situatie. Als ik mezelf kon laten vaccineren had ik het meteen gedaan
Jewul schreef:
20-11-2021 17:45
OMdat ik me niet in MAG laten enten vanwege medische situatie. Als ik mezelf kon laten vaccineren had ik het meteen gedaan
Inenten. Enten doe je met bomen ;-)
Jewul schreef:
Oh, dan zou je vader daar ook wel eens rekening mee mogen houden inderdaad. Maar goed, dan hoef jij natuurlijk verder ook geen rekening te houden met hem, dus gewoon afspraak cancellen en klaar.
Star⁴ schreef:
20-11-2021 17:49
Inenten. Enten doe je met bomen ;-)
En dat.
Jufjoke schreef:
Waarom zet je dat tussen aanhalingstekens?
Omdat 'ik ben hoog risico' een taalkundig verrotte uitdrukking is en ik niet wil dat dergelijk taalgebruik aan mij toegeschreven wordt. Ik had ook (sic) kunnen schrijven.

En dan ga ik er nog wel vanuit dat TO bedoelt dat ze een hoog risico loopt, niet dat ze een hoog risico is voor anderen.
anoniem_405281 wijzigde dit bericht op 20-11-2021 17:57
17.53% gewijzigd
Lady*Voldemort schreef:
20-11-2021 17:52
En dat.
Ik had inenten geschreven maar mn autocorrect maakte er enten van.. geen halszaak toch?
Lady*Voldemort schreef:
20-11-2021 17:56
Omdat 'ik ben hoog risico' een taalkundig verrotte uitdrukking is en ik niet wil dat dergelijk taalgebruik aan mij toegeschreven wordt. Ik had ook (sic) kunnen schrijven.
Heb je verder ook nog inhoudelijke bijdragen?
Jewul schreef:
20-11-2021 17:57
Tjonge jonge, anders stop je even met het uitdelen van allerlei onnodige sneren. Djeezzzzz
Ho nou, ik gaf netjes antwoord op een vraag. Als dat ook al niet meer mag waar blijven we dan.
Jewul schreef:
20-11-2021 17:57
Heb je verder ook nog inhoudelijke bijdragen?
Ja, lees maar even terug.
Ik snap je wel, het is niet handig van je vader. Hij had beter nog even bij je broer weg kunnen blijven.
De zin van het leven, die schrijf je zelf.
Tja, jammer, maar blijkbaar vind je vader het allemaal niet zo erg.
Ik vind het dom van je vader. Hij had beter even op de testuitslag kunnen wachten, maar hij is iig nog niet besmettelijk vandaag toch? Je zou gewoon kunnen gaan.

Maar hoog risico omdat je je niet kan laten vaccineren? Hoe oud ben je?
doornroosje9 wijzigde dit bericht op 20-11-2021 18:18
0.21% gewijzigd
Life is short. Eat dessert first.
De betrouwbaarheid van een zelftest is bij klachten niet minder dan zonder klachten toch?

Omdat de zelftest minder betrouwbaar is moet je je bij klachten laten testen door de GGD.
De zin van het leven, die schrijf je zelf.
Lady*Voldemort schreef:
20-11-2021 17:56

En dan ga ik er nog wel vanuit dat TO bedoelt dat ze een hoog risico loopt, niet dat ze een hoog risico is voor anderen.
Duidelijk.
Het komt op mij wel anders over dan je het bedoelt, mocht dat ertoe doen. Het komt over alsof je de to niet gelooft en zelf denkt dat het nogal mee zal vallen met dat 'hoog risico'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven