** LDR deel 13 **

05-01-2010 12:39 3084 berichten
LONG DISTANCE RELATIONSHIPS

deel 13

Hier is deel 12:

Long Distance Relationship (LDR) nr.12
Alle reacties Link kopieren
Hoe ver wil je en wanneer wil je? Mijn ervaring is dat de prijs meestal een/anderhalve maand voor vertrek het laagste is. Behalve als je vertrekdatum in een gewilde periode ligt.

Het beste: eerst een tijd de schommelingen in de gaten houden en bepalen welke prijs je goed vindt, en dan boeken zodra die er voor 'jouw' datum is. Zo weet ik nu dat ik voor 450 heen en weer naar canada kan, zou ik nu een datum weten dat ik er heen wil dan zou ik iedere dag in de gaten houden en boeken zodra die prijs langskomt.

Maar ja, dan moet je daar wel de tijd voor hebben.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Ik wil 16 april naar Berlijn. Treinkaartjes zijn soms vlak van tevoren nog goedkoop. En soms heel duur. Heb geen zin in 12 uur trein voor anderhalve dag, maar vliegtijden zijn niet ideaal, duur of vanaf Dusseldorf of Brussel (en dan alsnog duur), dus misschien moet ik toch maar voor de treinoptie gaan. Ik slaap er nog een nachtje over.
Is de auto geen optie?
Welke auto?
Trouwens, ik kan met de trein voor 98 euro nu. Ik denk eigenlijk niet dat ik goedkoper en sneller met de auto kan. Het feit dat ik geen auto heb en niet in andersmans auto wil rijden even buiten beschouwing gelaten.
Een huurauto? Een auto die je van iemand lenen kan? Weet ik welke auto

Ik ging een keer met 2 vriendinnen naar Berlijn en we hadden uitgerekend dat met de auto absoluut de snelste en goedkoopste optie was. Ik weet niet of je met iemand samen gaat?
Nee alleen. Dus dan is dat niet de goedkoopste optie.

En ik heb 2,5 jaar terug een auto in de prak gereden dus het lijkt me sterk dat iemand me nog een auto leent.
note to self: niet aan fille de automobiel uitlenen

Als je zeker weet dat je gaat zou ik dat treinkaartje kopen, veel goedkoper gaat denk ik niet lukken als je vaste data hebt.
Ik heb overigens een keer de auto van ex geleend en ben daarmee in brand gevlogen. Toen ik trillend langs de snelweg stond naast de rokende auto en ex belde zei hij: nee toch, hoe kan je dat nou doen, de auto!

Ex is niet voor niet ex. Doe mij maar lekker zo'n man op afstand
Jij bent in de brand gevlogen?
Fille: boek je je treinkaartje via de NS of de DB? Daar wil namelijk ook nog wel eens verschil inzitten..Als de DB nu geen Sparpreis tickets meer heeft gaan die er zeer waarschijnlijk ook niet meer komen voor die datums.. En voor de NS is 98EUR al wel redelijk het minimum geloof ik..
Nou Spijker, maar goed dat ie een ex is, wat een onbeschofte hork zeg....

Ik ben het er mee eens trouwens: ik heb ook de onbeschofte hork ingeruild voor een galante canadees

Oh om nog even op het epileren terug te komen:

Ik hou van "how to..."-youtube videos => Ik heb mezelf wenkbrauwen epileren met een touwtje geleerd in 5 minuten

Glad joh! Nu heb ik ze bijgewerkt, en ik denk dat ik er voortaan een combi van touwtje+pincet van ga maken om bij te werken
Ja ik ben zo ongeveer in de brand gevlogen, op weg naar een examen nog wel. Bleek dat er wel een lampje aan was gegaan dat de auto oververhitte, maar ik had tot die tijd alleen een oldtimer gereden en daarin zaten al die lampjes niet dus ik had er niet op gelet.

Knap he

En ik heb ook een keer de 4 dagen oude/nieuwe auto van mn pa in de prak gereden. Vreselijk was dat, gelukkig was ie all risk verzekerd!

Je ziet, je bent niet de enige brokkenpiloot

Hoewel ik er eigenlijk beide keren niets aan kon doen. Echt niet.
Toen ik de auto in de prak gereden heb zeiden zwager en zus juist: 'we vinden het erger dat jij nu zit te huilen dan dat de auto in de prak ligt.' Da's wel lief, maar beetje dom, want dat ik huil betekent doorgaans niet zoveel. Het betekende dit keer trouwens wel wat, want ik voel me nog steeds schuldig.
Oh, het mooiste aan het in brand vliegen verhaal moet ik dan ook even vertellen! Ik rij op de snelweg en ineens komt er ernstig rook aan alle kanten onder de motorkap vandaan. Ik schrik me het leplazerus en parkeer de auto naast de snelweg pardoes in de polder, pak mn tas en spring er uit.

Daar sta ik dan, in de polder, naast de rokende auto.

Maar, al snel is er hulp in de vorm van een man. De man rijdt in een vrachtauto, stopt de vrachtauto een stukje na mijn auto en stapt uit. Met grote passen loopt hij op me af. Hij kijkt naar de rokende auto, naar de weidse polder, de rokende auto en naar het trillende meisje dat niet weet of ze moet lachen of huilen en spreekt de onvergetelijke woorden: 'nou mevrouwtje, die doet het niet meer.'

Mannen, wat zouden we zonder moeten.
Spees, ik vind db altijd rete-duur als je geen kortingskaart hebt. Goed, ik boek vandaag of morgen. 98 is niet de bodemprijs trouwens (ooit was dat in de vijftig, nu ietsje meer, met in de zeventig ben ik altijd tevree). Maar voor 20 euro meer heb ik net iets betere tijd.

Spijker, wat eng. Es had ook een keer een in de brand-vlieg verhaal. Trouwens, voor iemand die geen auto heeft heb ik al wel heel vaak pech gehad. Eigenlijk kunnen mensen om mij heen me best een auto lenen, want ze rijden toch enkel in barrels.
Fille, hoe heb je die auto geprakt dan?
Ik rij ook in een barrel en er moet hoognodig iemand naar de achterbanden kijken, maar als je wilt mag je hem best lenen.
Je hoopt zeker dat ik 'm in de prak rij en dan de schade betaal?

File. Ik dacht dat we eindelijk door gingen rijden. Niet dus. Hoppeta op een serie bejaarden.
Je trok op in de file en je raakte de bejaarden voor je?

Je mag mn barrel niet in de prak rijden hoor, ik ben er zo blij mee! Ik heb een plek nodig om in te huilen in de file, ik laad de honden achterin en kar het hele land door, ik hou van mn autootje!
Oh ik wil ook geen hondenauto.

Nee, we kwamen uit de file!
quote:fille schreef op 08 maart 2010 @ 22:37:

Je hoopt zeker dat ik 'm in de prak rij en dan de schade betaal?

File. Ik dacht dat we eindelijk door gingen rijden. Niet dus. Hoppeta op een serie bejaarden.

Ik vind auto ongelukken dood en dood eng, en ik hoop er nooit meer eentje mee te maken. Ik heb mijn lieve witte oude roestbak, maar wel met automatische schakelbak, helaas op de sloophoop in Melbourne moeten achterlaten. Ik reed gewoon en inees reed op tegen de auto van iemand anders.
Fille, ik kom er net toevallig achter dat mn broertje (+nieuwe vriendin) ook naar Paloma gaat! Maf toeval he? Dus we gaan vergezeld van allerlei broers
Ik dacht dat jullie uitje al afgelopen weekend was. Ik wilde net vragen hoe het was. Maar dat komt dus nog.

MZ, ik begrijp je wel. Ik ben ook iemand die het altijd druk heeft (of denkt dat ze het druk heeft), maar er af en toe achter komt dat zij heel veel tijd nutteloze dingen zit te doen (forumen, pcspelletjes) ipv echt leuke dingen zoals uitgaan en vrienden zien. En als ik daar dan verandering in wil brengen weet ik niet wat ik moet doen en wie ik moet bellen en voel ik me zielig.

Geen idee of dat bij jou ook zo is, want jij hebt ongetwijfeld een hoge studiedruk gecombineerd met je slechthorendheid, dat kost zeker veel energie. En zo gek doe je het ook nog weer niet. Je was in Australie en nu plannen voor Duitsland. Het is niet dat je alleen maar thuis zit te niksen.

Spijker, ook al een uitgebrande auto. Geen leuke ervaring, maar het verhaal doet het altijd weer leuk op feestjes.
Hier is een tijd terug een meisje verdronken omdat ze vanwege het slechte weer in een ondergelopen stuk weg reed, en toen weg werd geslagen naar naast de weg, dat was helemaal ondergelopen. Weet je wat voor slimme actie ze toen heeft ondernomen om zichzelf te redden?

....

Ze heeft met haar mobieltje haar ouders gebeld.

....

Ik heb er geen woorden voor.

Ik wil er geen negatieve gedachten over hebben want ze is dus wel dood nu en "iedereen reageert anders" enzovoort, maar come on!!!!

Mijn vriend vindt dat ik vaak veel op mijn ouders hang, die bel ik regelmatig op om te horen hoe ik een probleem op moet lossen en regelmatig doe ik dan precies wat ze zeiden, maar DIT.!!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven