** LDR deel 13 **

05-01-2010 12:39 3084 berichten
LONG DISTANCE RELATIONSHIPS

deel 13

Hier is deel 12:

Long Distance Relationship (LDR) nr.12
Alle reacties Link kopieren
Tja, misschien is die gast gewoon een hele nuchtere, is redelijk voor hem ok. Alhoewel een "leuk" ook niet veel moeite zou mogen kosten, toch? Maar ik vind het idd ook wat denigrerend, "stukje"... nou ja. Ik ga m iig mailen als ie er weer is. De kans dat ik m voor m'n werk nog een keer tegenkom, is minimaal, dus als ik m beter wil leren kennen, moet ik nu per mail m'n kans grijpen.

Cadi, scootertje is op zich geen verkeerd idee! had ik nog helemaal niet aan gedacht. Alleen zou me dat alleen helpen wb poes, want met een scootertje naar bv m'n ouders of vrienden in andere steden is niet echt een optie. Isiss, zo'n goedkoop bakkie, daar zat ik ook al aan te denken. Alleen, ik heb zó geen verstand van auto's en het zou natuurlijk balen zijn als de auto na 1x rijden allerlei küren vertoont, waardoor ik weer veel geld kwijt ben om te laten repareren. Wb auto van de zaak: ga binnenkort gesprek aanvragen. Al zie ik mijn kansen somber in, aangezien ze schijnbaar (hoorde ik van collega) bezig zijn met een auto voor algemeen gebruik, die ik dan ook zou kunnen gebruiken. Al krijg je dan natuurlijk hetzelfde verhaal: als iemand anders m nodig heeft, sta ik nog steeds met lege handen. Nou ja. Bah. Ik wil gewoon de lotto of zo winnen (echt, hoeft maar 5000 euro te zijn! ) en dan een leuk 2e handsje kopen. Voor mezelf. Gisteren was hier vriendin van vroeger. Die heeft een nieuwe leasebak. Een volvo V50. Was ik even jaloers!
Met de poes gaat het wel weer ok. Ze heeft dus dat leuke pakje aan en ze begint er aan te wennen. Vannacht ook niet eruit gewurmd of zo. En ze komt weer aandacht vragen, dus echt boos zal ze niet meer zijn
Ine, ik las je post en dacht ook meteen: ehm, pardon, wie ben jij dat je je meteen zo in de discussie mengt? Maar nu is het logisch balen van je modem (maar las al in Ak dat de skihut-optie best geslaagd is) en wat een gezeik met die au pair. ook daar in de AK al op gereageerd. (en Cadi: jouw dochter wordt niet zo, no worries. Dat weet ik nu al.)

Isiss, nog nooit in Stockholm geweest (maar lijkt me wel gááf!!) dus kan je niks aanraden.

Wat betreft de kledingdiscussie: ik vind ook: bruiloft = netjes. Niks spijkerbroek. Alhoewel je het ook kan overdrijven, in Ierland bv lopen ze allemaal in van die felgekleurde prom-dresses. Maar goed, als ze zondag de straat op gaan, lopen ze in glanzende trainingpakjes en soms zelfs in pyama. Dat is dan weer het andere uiterste.

Goed, wat was er verder nog?

Ohja, Nemo met d'r stappen-in-antwerpen-ik-ben-25-en-ga-zoenen-in-een-hoekje-plannen. Vooral doen!!!!!!! En, nog belangrijker: er van genieten.

Ohja, en wie is de mol? Ik twijfel. Kim zou kunnen, maar ook Frits is een optie. Of misschien toch die Arjen? Of Erik? Ik weet het niet. Maar ik weet wel dat ik die Kim stom vind. Dus ik hoop dat ze het niet is en er héél snel uitvliegt!
Jooles, ken je niemand die wel verstand heeft van auto's?

Ik zag bij 'een dubbeltje op zijn kant' dat je voor rond de 2000 euro een prima auto kan kopen op autoveiling.nl (of zoiets) - die auto werd eerst getaxeerd dus ik neem aan dat er ook werd gekeken of hij nog goed werkte etc. is dat wat?

Wij hebben een auto gekocht van ons (laatste) spaargeld en ik was heel huiverig toen (weten jullie nog) want ik weet ook niets van auto's en is het wel nodig en dan is al mijn spaargeld op, maar het was het beste wat we ooit hebben kunnen doen. Nou is er hier ook geen ov zoals in Nederland dus dat scheelt al veel.

Met dat spaargeld is het trouwens ook weer helemaal goedgekomen, we gaan echt als een speer (tenminste, even vergeleken met wat ik verdien he).
Ik vind Kim ook stom. Maar Barbara nog meer.
Ooooh! Dit is zoooo relaxt!!

Ik heb uitzicht op de piste, zie mijn zoon skien en het is zoo relaxt om hier te zitten. Af en toe een praatje met deze of gene en al mijn mail even kunnen beantwoorden. Heerlijk :D.

Ga zo zoon uit de klas plukken, wat eten en dan kijken of hij nog een rondje wil. Het gaat echt super.

Gisteravond heeft hij in de kamer geoefend om zijn skies uit te doen zoals skileraren dat ook doen. Met de ene ski op de binding van de andere staan, klik, en dan met de skischoen die andere binding losmaken. Hupsakee . 310 keer.

Dat kan hij nu dus ook.. Hij vindt het leuk, maar ook wel eng, want hij wilde niet de berg op, zei hij. Hij doet het onwijs goed.

Dus ik moet al weer gaan. Zit al dik een uur hier te internetten!

Om half 8 gaat de eerste trein. Ik zeg DOEN!

Ze heeft ontzettend veel spullen mee. Er is ook een optie waarbij ze 6 keer moet overstappen :D.
Die dubbelnick heb ik ooit voor 'je weet maar nooit' gevallen aangemaakt. Niet om vals te spelen ofzo, maar bijv als ik iets intiems op de sekspijler kwijt zou willen ofzo. Beetje raar als gasten ofzo mij herkennen en dan ineens lezen dat ik nogal bizarre fantasien heb .

Maar ik had hem aangemaakt, ging naar Emigreren en postte daar meteen onder de verkeerde naam. Dus. Jammer.

Maar Leni kan mobiel wel forummen en Ine niet, dus zo komt Leni toch af en toe nog van pas.

Oh, meeeen. Het stroomt hier vol. Snel zoon halen, anders is mijn tafeltje straks weg!!
Nou, mijn vader heeft er de laatste jaren (of altijd al?) een handje van om baggerauto's te kopen. En het is echt irritant om een auto te hebben die vaak kapot is. Ook als je iemand kent die wel wat kan fiksen. Er gaat namelijk heel veel geld in zitten en het is ook vervelend als je altijd op weg gaat met de gedachte 'als hij er maar niet mee stopt'. Maar ik heb ook over dat autoveiling gehoord en een goedkope auto is ook weer niet persé een slechte.

Mijn moeder belde net. Mijn nichtje slaapt een nacht bij haar en ze kwamen foto's tegen waarop ik stond, dus begon mijn nichtje enthousiast mijn naam te roepen. Dus besloot mijn moeder even te bellen. Maar het is zo grappig als mijn nichtje even 'dag Fille' gezegd heeft dat je daarna op de achtergrond nog de hele tijd 'fille fille fille' hoort. Ik vind het toch knap dat het kindeke mij nog helemaal herinnert terwijl ik de laatste maanden niet erg aanwezig ben geweest.

Haha Ine/Leni ga je voor de zes keer overstappen optie? Moet haar snowboard ook mee?
Jooles, een auto vind ik ook een fantastische investering geweest.

Met het beestje alles ok?

Heb even gemist waar je 'stukje' voor was.

Es, Fille, wat zijn jullie altijd lief over de nichtjes.

Ik heb hetzelfde haar als Cadi(meis). Slapeloze nachten heb ik met stijfgespoten papillotten in mijn haar gelegen, het resultaat hield een kwartier stand. Ook stijve permaneten houden niet.

Maar sinds ik een föhn heb (gekregen van Kman die mijn natte haar in combi met vriezen 'gevaarlijk' vind, ongeacht mijn tegenstribbelen dat-ik-dat-al-30 jaar zo doe) zit het eigenlijk elke dag wel fijn. Krullen gewoon moeten opgeven.

Fille, als het toch niet lang hoeft te zijn, waarom schrijf je dan niet een stukje over de muur, zoals een Nederlandse betaamd?

Kort en direct. In de trant van bijv het inburgeren in buitenland-vragen:

'Waarom is Anne Frank beroemd?

Zij schreef een dagboek.'

Wat me doet denken aan: Hoe vaak gebruiken jullie het woord 'nabuurschap'?

Dat wordt nl erg veel gebruikt in de inburegen in NL-cursus.

Isiss, ik weet niks van Stockholm, behalve dan dat IKEA daar erruges vandaan komt.

Rianne, hoe link is het geen visum te hebben?

Oh, ik lees dat al vast staat dat ik sneren ga ontkennen.

Damned if I do, damned if I don't.

Ben weer weg.
Ik praat alleen maar over nabuurschap. Vast geschreven door iemand die elke dag een moeilijk woord leert.

Heb je geen leuk permanentjes-foto's voor ons Kjong?

Een vriendinnetje van mij hier ging laatst met nat haar naar buiten. Toen zei een mevrouw dat ze weer naar binnen moest gaan om haar haar te föhnen of een muts op te zetten. Mijn moeder riep ook altijd dat ik ziek zou worden. Dat werd ik nooit. Maar zij, Kman en de mevrouw hebben wel een beetje gelijk natuurlijk, echt gezond is het niet.
Kom even spuien:

Adem in - adem uit -

Nog 1! examen...

Intereseert mij dat hoe Belgie is opgedeeld in een overheid, gemeenschappen en gewesten en dat ze werken met een kamer van volksvertegenwoordigers en met wetten en decreten en Koninklijke Besluiten met 80.000 data: BOEIEN!
Zeg, doe 's niet zo neerbuigend over België.

Fille heeft een mooie invalshoek voor haar essay gevonden. Alleen moet ze zo de sleutels van haar nieuwe huis halen en dus de koude in en dat vreest zij met grote vrezen.
OH ja Fille: vergeet je sleutels niet
Oh wat goed dat je me er aan herinnert!
Geen dank.
Ik zit nu met Picassa de Cuba foto's te veranderen! Nooit gedacht dat het zo leuk zou zijn!!! Als ik dat af heb ga ik aan het boek beginnen. Ik geloof nooit dat dat er voor valentijnsdag kan zijn dus dan moet het maar een cadeau worden voor Zomaar Een Dag.
Heyhoi,

Ja ik had nichtje op bezoek en haar ouders,oma, opa en oom. Met andere woorden mijn hele familie. gezellig hoor. Het hele huis vol. Ze zouden eigenlijk zaterdag komen een nachtje blijven en dan vanmiddag samen naar Mamma Mia in Carré. Maar het kwan iedereen beter uit vrijdag al te komen. Dus waren wij het hele weekend onder de pannen. Echt heel erg leuk. Vrijdag Chinees gehaald en zaterdag samen alles klaar gemaakt voor dat vriends familie kwam eten s'avonds. En s'middags wilde iedereen nog de stad in alleen ik niet en zo doende werd ik oppas voor nichtje voor een paar uur. Na heeeeeeel veel instructies gekregen te hebben over wat ik zou moeten doen en laten. Daar hebben wij ons lekker niets van aangetrokken, maar een zak chips en een wijntje gepakt en wij zijn gaan forummen. Totdat nichtje er genoeg van had en wij samen op de grond zijn gaan liggen. Leuk joh, onder tafel rollen en dan niet meer weten hoe je terug moet komen, maar daar de slappe lach van te krijgen. Oké dat deed nichtje. Alleen eten wilde zij niet. Wie wil er nu ook Apfelmus mit Getreideflocken. Chips zijn veel leuker. Voor dat jullie mij ontaard vinden, die kreeg zij niet.

S'avonds kwam dus de hele familie van vriend eten. Wij hebben geracletted. Kenden zij niet, maar vonden het wel lekker. Vandaag dan naar Mamma Mia. Leuke, vrolijke musical. Mijn vader was met nichtje thuis gebleven, maar voor ondersteuning had hij de hulp van vriends moeder ingeroepen. Want luiers verschonen? Dat wilde hij liever niet. Na de musical hadden de anderen op een parkeerplaats afgesproken waar mijn vader met nichtje heenreed en gingen broer, vriend en ik met de trein naar huis. Daar zit mijn broer nu nog steeds die moet natuurlijk naar Maastricht. En wij lekker rustig op de bank met de resten van de Chinees en wijnfles die al open was. Lekker weekend. Ook fijn dat ik straks weer in mijn eigen bed mag, na twee nachten op de slaapbank doorgebracht te hebben.
En mijn nichtje is idd heel leuk. Zo grappig dat zij steeds meer een echt mens wordt. Vrijdag vond zij ons nog wel wat eng. Ze ziet ons allemaal natuurlijk niet zo vaak, maar dat ontdooide snel. En ergens voel ik mij wel gevleid als ze begint de huilen omdat ik de kamer uitloop om te gaan plassen. Terwijl mijn ouders er ook gewoon waren. Ze houdt wel van gezelligheid.
Klinkt heerlijk Es! Ik weet trouwens ook niet wat racletten is!

Oh en voor de liefhebbers heb ik een link in de AK gezet met de foto's so far.
Es, dat klinkt als een superweekend! Is raclette niet wat wij kaasfondue noemen?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Nee raclette is niet kaasfondue. Ik had beloofd om acht uur de pca an vriend af te staan, dus google zelf maar even. Anders kom ik later wel erop terug.
Neeeeh! Ik hoef niet uit de kast te komen :rolf: Ben gelukkig geen vent (zou dan waarschijnlijk niet kunnen ophouden met aan mijn ballen krabben of whatever) en gelukkig ook nog jong!

Gisteravond weer eens een flinke hoevelheid wijn naar binnen gewerkt. Samen met een vriendinnetje twee flesjes. Hasj gerookt :D en half in de rook gestikt want ik was vergeten oe 't ook al weer moest... Wanhopige boeren tegengekomen. Type: ik boer en ik zoek vrouw, oh jah, ik ben ook nog wanhopig! Vet veel lol gehad!!! Voor mij echt een geslaagd weekend dus!

Zaterdag nog met mijn lief gesproken op skype. Echt een raar gesprek. Aan de ene kant ben ik heel blij dat hij het steeds leuker vind worden in Oz, maar nu twijfelt hij of hij wel terug wil naar Europa (wat eerst toch wel 't langere termijn plan zou worden). Bij mij is het einde van mijn studie in zicht en ik pieker en denk over waar ik naar toe moet. Terug naar Oz? Ik weet 't niet en dit zijn echt k*t onderwerpen om over te praten via skype... *pieker* *pieker* *pieker* Want eigenlijk wil ik gewoon graag bij hem zijn (maar ja, ik wil straks ook graag leuk werk). *zucht*

Hebben jullie nog plannen voor komende week?
Zit hier braaf bij te lezen en nu ik aan het schrijven toe ben, weet ik het gewoon niet meer..Een poging..

Raclette is dat niet met die pannetjes die onder een gourmet-stel zitten?? Weet het eigenlijk ook niet, staat me zoiets van bij, maar ik zit er vast finaal naast.

Ine, mooi zo dat de au-pair d'r uit is (of gaat). Wat een vervelend kind!

Lekker weekendje Es!

Nemo, klinkt niet interessant nee, daar ben je je studie niet voor gaan doen. Sterkte!

Oja, het ging over kleding etc. Nou, we zitten hier wel in zuidelijke sferen, maar men loopt er niet bepaald chique, netjes bij. Klimaat is er ook niet naar natuurlijk, maar ik vind het soms best jammer, ik hou wel van getut. Joggingsbroekengehalte is hier ook hoog en vaak denk ik echt, dat kan toch gewoon niet (je ziet ook veel dames in veel te strakke kleding, geen gezicht).

Wat me wel opvalt is dat vrouwen hier wel vaak op torenhoge hakken boodschappen doen of gaan winkelen. Dat deed ik ook toen ik 16 was, toen ik zo'n beetje vergroeid was met m'n hakken, maar hier doen heel veel vrouwen dat en van alle leeftijden. Sinds ik eenmaal aan platte laarzen ben begonnen (moest wel, had alleen hakken en 5 dagen van smorgens vroeg tot savonds laat in Berlijn lopen leek me toch iets te), wil ik vrijwel niet meer anders. Hakken zijn nu voor uitgaan, netjes.

Leuk de verhalen over de nichtjes. Hier was het vandaag ook nichtjes-dag.

We hadden de oppas op ons nichtje van 4 en die is zo druk, maar ik ben gek op haar, dus dat maakt een hoop goed. Ben best wel moe nu, maar laten we het maar zien als een goede voorbereiding.

Ga eens even de fotos van Marg opzoeken..
MZ, komt hij daar vandaan of hiervandaan? Want ik dacht dat hij daar thuis was, maar nu heb je het over terug naar europa?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
O dat dacht ik eigenlijk ook MZ, dat hij daar vandaan kwam? Vertel...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven