**LDR deel 14**

14-03-2010 21:26 2991 berichten
Alle reacties Link kopieren
Long Distance Relationships deel 14

Voor deel 13 kan je hier terecht.
Zo Heejhallo dat is leuk. Ik heb het even opgezocht en het is net onder de poolcirkel toch, ter hoogte van de Noordkaap en Hammerfest? Ideale zomerbestemming (ik lach je nu nog uit maar over twee, drie maanden smeek ik of ik alsje-alsje-alsjeblieft bij je mag komen om een beetje af te koelen).

Wordt het dan de hele zomer niet donker? Heb je dat weleens eerder gedaan? Voelt het of je zes redbulls op een dag weggetikt hebt...?

Spijker, dat zou niet echt het einde van de wereld zijn, al die dingen. En denk maar zo: er gaat elke dag een vliegtuig terug.

Kjong, is je moeder er dan ook? Is er kans dat je de kinderen een paar dagen uit kan besteden en toch aan je relaxte vakantie kan toegeven?
Wil ik?

Ja, hoor, jij wilt.

Anders had je dat visum niet aangevraagd.

Of het nu een doordachte keus is geweest of iets gestuurt vanuit je onderbewuste, jij wilt.

Brrr, heejhallo.
Ik vraag me ook nog af hoezeer ik mijn wel-of-niet-gaan met Bassist ga overleggen.

Aan de ene kant lijkt het me leuk met hem te overleggen en plannen en ben ik benieuwd of hij het leuk zou vinden.

Aan de andere kant wil ik het mijn beslissing en mijn project houden, om niet te veel druk op de verliefdheidskriebels te leggen. Ik wil niet 'alleen voor hem' gaan. Ik wil ook voor mezelf, en wil misschien voor mezelf ook wel een beetje de illusie houden 'goh wat een toeval dat het de stad is waar hij ook woont'.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Zo koud is het er niet hoor, in de zomer, ben al wel eens in Europa op deze breedte graad geweest, ook voor onderzoek (ok , daar ik het wel iets warmer wegens de golfstroom) En lekker lang dag (en geen nacht, andersom van wat jij denkt Marg, dat is in de winter, dan wil ik er ook niet zitten). Ik ga er heen als de sneeuw weg is, dus het zal allicht boven 0 zijn.

Spijker, ik denk dat dit zich vanzelf wel wijst. Men lijdt het meest...

Ik denk dat je niet 'voor hem' gaat maar wel om te kijken hoe het gaat tussen jullie als je een 'normale relatie' kan hebben. Ik vond het zelf geen prettig idee dat je alleen voor iemand gaat, daar al je hoop op zet, al je schepen achter je verbrandt, en verder geen flikker te doen hebt daar. Maar zo is het helemaal niet. Je kan doen wat je wil waar je will, in de stad van Bassist zijn er leuke mogelijkheden voor jou, en Bassist woont er dus je kan kijken of er echt wat tussen jullie is.

Ik denk dat het iets is wat je MOET doen en als je er niet toe bereid bent of de relatie afkappen of accepteren dat het altijd een buitenlandse fling zal zijn en that's it (ik kende een stel, zij woonde in Europa hij in het Caribisch gebied, ze hadden een kind samen en zagen elkaar een keer per jaar, dat kan natuurlijk ook). Je kan beter nu weten of het wat wordt dan er nog jaren tegenaan zitten te hikken en bang voor te zijn om de stap te nemen, en dat dan blijkt dat het niets wordt. HOeveel jaar heb je dan verneukt?! Of dat dan blijkt dat het wél wat wordt, hoeveel jaar heb je dan verneukt!!!
quote:heejhallo schreef op 19 april 2010 @ 14:52:

Ik ga er heen als de sneeuw weg is, dus het zal allicht boven 0 zijn.

Oh dan, prima zomertemperatuurtje!

Bij mij wordt het dit van de zomer:

Ik kijk er nu al naar uit
Heejhallo, da's geen vakantie toch? dat is werk wat je gaat doen!

Is je reisje deze kant op al zeker?
Kjong vroeg toch waar wij naartoe gaan deze zomer...?
quote:Spijker schreef op 19 april 2010 @ 15:10:

Heejhallo, da's geen vakantie toch? dat is werk wat je gaat doen!

Is je reisje deze kant op al zeker?yep! de details alleen nog niet maar de tickets zijn geboekt. wel een gedoe, dat in het buitenland wonen, vooral als vrienden, familie en lovers op een andere plek wonen. Met lief gaan we vieren dat het een half jaar geleden is dat we elkaar hebben leren kennen. Waarschijnlijk door de hele dag niet uit bed te komen
Sorry dames dat ik hier bijna niet ben terwijl er zoveel gebeurt. Lees wel alles snel mee en leef met iedereen mee.

Had geloof ik al gezegd dat een nicht van E. hier bij ons in huis zit (vakantie). Dat is heel gezellig, echt waar, kan het goed met haar vinden, maar alle uitstapjes, etentjes etc. putten me wel een beetje uit. Heb dus maar weinig tijd en fut om hier ook nog te reageren.

Zaterdag gaat ze weer weg (alhoewel de aswolk..ze woont in Zweden) en dan gaat er hier een slot op de deur. Wil dan geen drukte meer in huis.

Oja, en als Kjong Marg's ''Valió la pena'' niet wil als openingsdans dan neem ik m wel.

Dat is het liedje waarop we altijd dansten als ik hier was in onze nog LDR-periode. Die moet dus zeker op de LDR-soundtrack.

Dames, als het hier dus wat rustiger is, zal ik er weer zijn!
Hmm, ik heb geen nummertjes om bij te dragen voor een LDR soundtrack. In een van de eerste gesrekjes tussen mij en lief hadden we het er wel over dat we 'Love will tear us apart' van Joy Division zo goed vonden. Maar dat lijkt me niet echt geschikt voor een LDR soundtrack.
We hebben een 'ons liedje'. Dat heb ik nog nooit gehad met iemand, maar nu dus wel.
Welke is dat dan?

Wij hebben er ook een, dacht ik. Toen we nog ldr-den, zei R. altijd dat ie aan mij moest denken als ie dit hoorde. Maar sinds ie hier bij mij woont moet ie altijd aan 'n (mannelijke) collega uit z'n restaurantje denken.

Beetje jammer.

Spijker, je was je toch al 't oriënteren op langere tijd naar 't buitenland, zelfs voor je Bassist kende? Nou, dan is 't nu toch waarschijnlijk 'n leuke samenloop van omstandigheden. Ik zie in je lijstje ook geen redenen om niet te gaan trouwens.

Moon: hoe voel je je? Laatste loodjes 't zwaarst? Begint op te schieten nu!

Es: waar vlieg jij vrijdag naar toe? (sorry, ben 't vergeten)

Ik heb hier nog niemand zien duimen voor regen, trouwens. Dat wordt nu wel tijd onderhand. Ryanair heeft alle vluchten weer uitgesteld, nu tot woensdagmiddag.

Zomervakantie nog geen concrete plannen. Ik ga in 't najaar met 'n vriendin weg, R. wil 't offerfeest in Marokko meemaken en ik hoef niet zo nodig alweer. Dus ik ga met 'n vriendin naar Mali.

Afhankelijk van of R. vrij kan nemen in de zomer, kan 't zijn dat we 'n weekje samen naar Slovenië gaan.

Ik spreek Cadi in m'n hoofd ook uit als Kadie, wist wel dat 't eigenlijk anders was, maar 't is lastig om 't later te veranderen zeg maar. Net als Fille. Die las/lees ik altijd als Fil-le, niet als Fieje (en ik spreek helemaal niet iedere dag Frans ).
Nemo, eerste dag op school weer overleefd?

Heejhallo, jouw vakantie/trip naar hier is toch ook al heel snel?

Heb nog 'n paar spijkertrouwjurken gevonden:

Tweede is op zich best cool!
Hmmm, misschien moet ik ook maar eens een liedje hebben met mijn lief...Ik moet wel altijd aan hem denken als ik lieve liedjes hoor.

isiss, wat gaaf dat je naar Mali gaat, daar wil ik ook altijd graag nog eens heen (wel eens in West-Afrika geweest, maar niet in die hoek). Ik ben ook erg van Malinese muziek, al ben ik geen expert hoor.

Ik ben inderdaad snel in Europa, als alles goed gaat (met die vulkaan) over twee weekjes, en dan over 3 weekjes mijn promotie...spannend allemaal wel...Heb er heel veel zin in in.
Ik kom even kort zwaaien, komt zo een vriendinnetje langs, maar beloof dat ik daarna een uitgebreidere update kom geven.

Gisteren was in een woord GEWELDIG! En vannacht ook, vanochtend vroeg ook nog. Hij is leuk! Heel heel heel heel leuk, en hij vind me ook heel heel heel leuk (en ja, zeker weten voor meer als een nachtje, heb ik even gecheckt ergens om 3u vannacht)

Rest van vandaag was iets minder. Is erg lang geleden dat ik zó moe ben geweest, krijg je als je alles bij elkaar misschien 1,5u hebt geslapen, en de nacht ervoor ook een uurtje of 3. Heb de hele dag lopen rillen van de kou, en vanmiddag hard m'n best moeten doen om niet in slaap te vallen bij een heel saai klusje. Maar was t zeker waard, de big smile was niet van m'n gezicht af te slaan vandaag. En nog steeds niet.

Tot later, vriendinnetje is er
quote:Margaretha2 schreef op 19 april 2010 @ 10:42:

Haha ja dat klopt. Maar alles in het Spaans klinkt in de Nederlandse vertaling mega overdreven... vooral als het met liefde te maken heeft Ja, dat heb ik dus ook als ik in het engels iets schrijf (in een email of brief). Als ik het dan naar het Nederlands zou vertalen, zou ik het mijn pen bijna niet uitkrijgen. Klinkt allemaal wat minder zwaar, vind ik, in een taal die niet mijn eerste is.
Oh mèn, ik wil ook verliefd worden.

Spees, klinkt goed! Wanneer zien jullie elkaar weer?

Spijker! Potdorie. Je gaat. Je gaat vast een geweldige tijd hebben, je kan de relatie met Bassist testen en je bent lekker een tijdje weg uit eigen land. Je vertelt het aan Bassist als dat goed voelt, je trekt desondanks zoveel mogelijk je eigen plan anders voel je je waarschijnlijk teveel een domme doos die achter iemand aanloopt (dat ben je niet, dat wil ik even benadrukken).

Heejhallo, voor werk in Europa of voor plezier? Of beide? (ik ben niet bijgelezen).
Oh heb dat helemaal andersom! Ik ben vrij vaardig in het Nederlands en ik hou van schrijven. Maar zodra ik naar het Engels moet vind ik het allemaal zo gekunsteld klinken en zo over the top. Dat komt denk ik omdat ik dan de nuance mis, voor nuance is mn engels (nog) niet goed genoeg.

Ons liedje.. heb ik dat nooit verteld hier? Ik vertel het met liefde nog een keer hoor

never forget you van the noisettes

Want:

- de eerste avond, hij vraagt me wat mn favoriete liedje van dat moment is, en ik zet dit op. Hij had het nog nooit gehoord.

- de tweede keer dat we elkaar ontmoeten, de laatste ochtend. We liggen in bed en moeten bijna opstaan, dan moet ik naar het vliegveld.We hebben de wekker al 3x gesnoozed. Hij zegt: ik wil nog heel even blijven liggen, zet jij een liedje op, daarna staan we op. Ik zet dit op. Dan hoor ik eigenlijk pas de tekst.

- de derde keer dat ik erheen ga. Zodra het vliegtuig is geland doen ze de radio aan. Dit liedje. (hoe onwaarschijnlijk, want het is geen bekende band en geen hitje)

- we hebben geen contact meer. Hebben al een maand niets van elkaar gehoord. Hij was weer samen met gekke ex en ook weer uit elkaar. Hij is op feestje en denkt: dit feestje zou Spijker leuk gevonden hebben. De dj zet dit liedje op en hij besluit me te bellen.

- hij belt me, ik schrik me dood en zeg: waarom bel je? Hij zegt: ik kan je niet vergeten. En toen ik dat dacht hoorde ik dat liedje.

Dit liedje komt steeds maar terug, en de tekst klopt ook al.

En in de clip komt een paar zilveren doc.martens schoenen voor (de tekst zegt iets over geleende schoenen teruggeven). Toen hij me ontmoette droeg ik vrij aparte doc.martensschoenen, dat was een van de dingen die hem opvielen waardoor hij me aan wilde spreken.

Nou ja, daarom dus allemaal.

Nu ik het opschrijf klinkt het niet zo apart zoals het voelt. Maar het is wel vanzelf het liedje geworden dat van ons is. Toen hij terugging naar z'n ex heb ik echt niet naar dit liedje kunnen luisteren. Had voor de zekerheid de hele cd van mn ipod gegooid, wilde dit niet in shuffle tegenkomen.

Nu staat ie er weer op. Met 5 sterretjes.
Heejhallo, ik ga met de vriendin waarmee ik de eerste keer ook naar Marokko ben geweest. In de woestijn in Zuid-Marokko kwam 't idee naar boven om samen naar Mali te gaan, maar toen ontmoette ik 'n paar maanden daarna R. en moest al 't geld en vrije dagen op aan tickets en Marokko. 'Ooit naar Mali' is al die jaren gebleven en vorige week hebben we definitief besloten: we gaan.

Met 'n groepsreis, maar we zijn tot nu toe de enigen die hebben geboekt. Kan dus nog zo zijn dat 't niet door gaat. Oh, *pling!* Jooles! Wilde jij misschien ook niet 'n verre reis maken dit jaar? Ga ook, dan hoeven er nog maar 5 mensen te boeken.

Spijker, goed liedje van jullie. Leuk liedje ook. Heb de cd ook (gedownload) maar nooit geweten dat de zangeres zwart is, grappig. Vind de stem helemaal niet bij 'n zwarte zangeres passen.
Hier is het druk druk druk. Heel veel shoots gedaan de afgelopen weken en dat moet nu allemaal uitgezocht en nabewerkt. En dan komen de bestellingen binnen. Maar goed, geen klachten, want het is allemaal hartstikke leuk! Maar daardoor wel minder tijd om hier te schrijven.

Spees, wat klinkt het geweldig!!! Echt helemaal super! En Nemo is ook al verliehiefd! Is het lente of zo?

Spijker, hoe is het nou met Bassist, behalve dat je kriebels hebt van je visum? (En ja tuurlijk ga je en ja tuurlijk is het eng en nee tuurlijk krijg je daar geen spijt van want het wordt gewoon leuk. En al komen er doemscenario's uit, dan wordt het toch niet extreem rot want je bent er zelf bij en je gaat er wat van maken).

Isiss, ik wil wel duimen voor regen hoor! Toch geen bruiloften deze week.. Vaag ook weer met die al dan niet tweede uitbarsting eerder vanavond. Maar ik geloof dat het toch niet zo is. Woensdag is gewoon bijna een volle week geen vluchten! Ik ken nu al heel veel mensen die er last van hebben, zo gek.

Fille, fijn dat je weer internet hebt! Ik moet als vanouds weer steeds om je grinniken. Leuk!

Cadi, ik zeg ook altijd Kadie. Wist ik helemaal niet. Hoe si het nou, alweer een beetje gewend dat ie d'r is?

Verder weet ik het even niet meer, sorry. Oja, Moon die het druk heeft met schoonzus. Gaat het nog goed met de buik?

Wij hebben een paar liedjes van 'ons'. Ik werd verliefd tijdens een onbekend nummer van de band James 'Out to get you'., dat hij drie keer draaide omdat ik het moest horen in the middle of nowhere in Namibië. Dat nummer dat jij noemt, Isiss, is ook wel een beetje van ons. We kregen die hele cd van Jack Johnson van een toerist bij het afscheid, omdat we veel voor haar hadden gedaan vanwege een erg gewelddadige overval met letsel. De reizen erna heeft die cd heel veel in de cdspeler van de truck gezeten (als die het deed). Oja, en Macy Gray 'When I see you', die hebben we allebei als ringtone gehad voor als de ander belde.
Al die mensen verliefd ineens, steken jullie elkaar aan? Dan is 't alleen nog wachten op Fieje & Jooles, die zijn binnenkort aan de beurt, gaat vanzelf.

Anders heb ik nog 'n broer in de aanbieding. Of 'n neef van R. Beetje onhandig dat ie in Marokko woont, maar dan hoeft diegene iig niet weg van 't topic.

Leuk Spees!!
quote:isiss schreef op 19 april 2010 @ 20:39:

Anders heb ik nog 'n broer in de aanbieding. Of 'n neef van R. Beetje onhandig dat ie in Marokko woont, maar dan hoeft diegene iig niet weg van 't topic.

Gaan we iemand van de illegalen wegstemmen dan? Of moeten alle illegalen weg?

Ik solliciteer zowaar op iets in Berlijn. Niks geweldigs hoor. Wel twee leuke vacatures in NL gezien, dus ga daar ook op schrijven. Actief opeens he? Ik heb er alleen geen vertrouwen is, da's dan weer jammer.
quote:fille schreef op 19 april 2010 @ 20:04:

Heejhallo, voor werk in Europa of voor plezier? Of beide? (ik ben niet bijgelezen).Werk, familie bezoek, vrienden bezoek en natuurlijk heel veel seks mijn liefje opzoeken. Een soort van vakantie voordat ik van de zomer hard aan de bak mag.(wat dat betreft is mijn Amerikaanse baas wel heel fideel, ik mag veel meer dagen vrij dan officieel volgens mijn contract).
Leuk dat je date zo fijn was Speeseend! Ik zie het al helemaal voor me: Aan de ene kant half verrot van het ampere slapen, maar ondertussen ook enderfinen en serotinen die door het lichaam gieren...:)

Spijker, wat een leuk verhaal zeg, met dat liedje *smelt*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven