**LDR deel 14**

14-03-2010 21:26 2991 berichten
Alle reacties Link kopieren
Long Distance Relationships deel 14

Voor deel 13 kan je hier terecht.
Nee ik ga richting de hoofdstad. Maar ik had al bedacht dat ik mijn stad toch ook wel erg leuk vind met koninginnenacht.

Ik ben vandaag met de nuva-ring begonnen en volgens mij is dat waar het misging. Ik ben misselijk en duizelig, wat ik wel vaker heb als ik ongesteld ben, maar nu dan erger. Ik denk dat dat mijn klachten misschien verergerd heeft. Nouja, dat is het meest zinnige wat ik bedenken kan. Dus de eerste kennismaking tussen mijn en de nuva-ring is niet heel goed verlopen. Maar goed, we zetten dapper door.
quote:Margaretha2 schreef op 29 april 2010 @ 19:01:

Ik doe de helft traditioneel met banketbakkersroom en de helft met botercrème, dat vind ik zelf lekkerder en dan hoef ik het eiwit ook niet weg te gooien

.

Soms praat je echt abracadabra voor me Botercreme, bankentbakkersroom. dat proef je dus?? Haha.

Nou ja, wel een cool idee weer!!

Ik heb sinds gisteren zo waar zin om naar Amsterdam te gaan. En hij heeft er ook zin in. Das mooi. Nu dat gevoel nog vasthouden

Morgen moet ik om 8u in de schoolbanken zitten. Dus ik ga niks doen. Nou ja, niks, ik ben nu met schoolwerk bezig en ik heb net mijn nagels oranje gelakt, want ik ga wel in het oranje naar school. s avonds moet ik in de kroeg werken, dat wordt nog het leukst denk ik :-)

De koningin komt trouwens bij ons, want een nationale ramp is als je het mij vraagt Dus de stad ga ik SOWIESO vermijden!!
Oh ik denk jij staat vooraan om haar handje te schudden!!!!! Oranje nagels is leuk!

Banketbakkersroom is wat er normaal gesproken altijd tussen zit en ook vaak tussen bodem en fruit bij bv. vruchtenvlaaitjes. Het wordt gemaakt van melk, suiker, vanille, eigeel en bloem. Het is een beetje een dikke vla-achtige pudding:

Veel mensen vinden het heerlijk, het zit ook in broodjes (puddingbroodjes of roombroodjes) en croissants soms... ik ben er geen fan van. Zo'n dun laagje zoals bij een vlaai trek ik dan nog wel maar zo'n lobbige dikke massa, blegh! Maargoed, het hoort wel bij tompoes en veel mensen vinden het superlekker.

Botercreme is wat er vaak tussen twee lagen cake zit bij een taart, of wat je soms bovenop cupcakes ziet. Het wordt ook wel gebruikt als een soort 'glazuur' alleen wordt het niet hard. Het is niet zo lobbig als banketbakkersroom maar kan wel behoorlijk luchtig zijn. Het wordt gemaakt van suiker, boter en eiwit. Lekker handig, want die had ik nog over van de banketbakkersroom waar alleen eigeel in gaat:

Iedereen die er rechtstreeks mee te maken heeft, heeft zijn paspoort moeten inleveren. ALLE terrassen moeten worden weggehaald inclusief de tussenschotten voor de wind (die met beton in de grond zitten). Alle putten worden herbestraat waar madam langs moet lopen.

Het is gewoon TE IDIOOT voor woorden!! En dan heb ik het nog niet eens over de miljoen euro die het kost.

Idioot.

Van mij had ze lekker op haar paleis mogen blijven

Gekkenwerk.
Jezus!

Zou dat zijn vanwege die aanslag vorig jaar? In de kroeg werken lijkt me nu truowens ook één van de leukste dingen om te doen!

Ik heb die tompoezen af, ik heb ze toch allemaal met banketbakkersroom gemaakt, die botercreme dat denk ik dat niet lekker is als je die er dik opsmeert (vind ik met die room ook niet maargoed), dus daar heb ik nu 'halve' gebakjes van gemaakt, met alleen een onderkant, dan de creme, en dan aardbei.

Ik kan dus geen zoet meer zien en zit nu aan de vis met mosterd .

Het is enorm oranje geworden, mijn vingers zitten nog helemaal onder. Natuurlijk helemaal niet zo mooi als je ze altijd bij de hema haalt maargoed, de smaak is wel ongeveer gelijk geloof ik. Ben benieuwd wat ze er morgen van vinden!
ja vanwege die aanslag

Er zijn 1400 EXTRA agenten ingezet, om "verdachte" mensen in de gaten te houden. Tsssk.

Horeca heeft er dus geen bal aan. Het gaat een enorm werk zijn om alles weg te halen, Ons cafe heeft foto;s gemaakt van de tussenschotten omdat de kans groot is dat het niet teruggkomt zoals het weggehaald wordt...

Mag ook niks van drank buiten verkocht worden geloof ik.

Zodra ze weg is moet het teruggeplaatst worden maar het gaat om ik weet niet hoeveel cafes... Ik ben blij dat ik er niet ben

's avonds zal alles hopelijk weer normaal zijn!

En wat betreft je tompoezen: die gaat iedereen natuurlijk geweldig vinden! Zou ik in elk geval wel vinden!!
Dat s geen bezoek, dat is een invasie.

Koninklijk, maar toch.

Een invasie vanwege ervaring met een aanslag, maar toch.

Ze hóeft toch niet zo nodig naar zee? Ze woont er zelf an.

Eens met Nemo.

Oranje tompoezen en nagels.

Mijn haar is oranje volgens Chip die tegenwoordig kapper speelt met mijn haar.

Geldt dat ook?

Ik zit morgen in de doodstille tuin en nu alleen op de bank.

Kman is oranje gedruis in gestruind. Vast met bier en rook.

Het enige wat een beetje overblijft, naast heerlijke rust, is de zorg om zijn verdwalen. Dat ik niet om 05 uur een telefoontje krijg dat hij weer eens de verkeerde kant is opgelopen en in Woerden zwalkt.

Hoe dan ook, veel plezier vanavond en morgen.
Marg, een dikke laag botercreme lijkt me ook niet zo'n succes. Maar goed, ik ben een banketbakkersroomfan (goed scrabble-woord) en botercreme vind ik alleen dun lekker.

Trouwens, wij maakten vroeger op zondag altijd van die zelfmaak tompoucen. Kostte geen drol volgens mij en heel simpel want het waren een soort ikeatompoucen: je moest alles alleen nog zelf in elkaar zetten.

Ik ga ontbijt maken en Bea kijken. Ik vind dat best leuk. Het gaat namelijk nergens over. Er staat nu een vrouw zeshonderd keer 'Vrede' van Ruth Jacott (?) te zingen. Je zou denken, studeer dan nog een ander liedje in, maar nee, dat kan blijkbaar niet.
Oh Kjong,wat een toepasselijke avatar of hoe dat ook moge hete. Stiekem ben jij best koningsgezind volgens mij. Is Kman goed thuis gekomen?
Spijker: je kan best even je laptop mee je bed in nemen en ons updaten!

Ik ben volledig oranje, oranje shirt, oranje nagels, oranje oorbellen, oranje oogschaduw en oranje lippenstift. En zo ben ik vandaag naar Belgie naar school gegaan Helemaal goed

Alleen een beetje jammer dat het dan lijkt dat ik pro koningshuis ben, want dat ben ik dan weer niet. Vind het gewoon leuk zo'n heerlijk mega Nederlands feest. En daar hoort oranje bij. ik e
anoniem_38961 wijzigde dit bericht op 30-04-2010 15:40
Reden: altijd als ik net gepost heb zie ik weer fouten :-S
% gewijzigd

Dat zeiden ze bij mij op het werk ook toen ik plaatjes liet zien van Konininginnedag: zo hey jullie zijn enorm koningsgezind. Dat zijn ze hier veel meer, alleen vieren ze het niet

Het gebak was een groot succes! Leuk!
Klinkt goed die tompouchen!! Ik heb mezelf zodanig weten te beheersen dat ik geen oranje moorkoppen of iets wat er op lijkt te kopen. Helemaal omdat ik denk dat ik vandaag of morgen nog wel een stuk duits gebak naar binnen ga werken ('t is daar echt 't taart walhalla) en ik eigenlijk ook aan de lijn moet gaan doen... Ben afgelopen maanden een paar kilo'tje aangekomen en in het kader van voorbereiding (naast mooie lingerie, kapper, nieuwe kleding/schoenen) zou 't wel leuk zijn als die er nu nog even snel af gaan. Is het haalbaar om 2-3 kilo te verminderen in drie a vier weken?

Tja, verder ga ik vandaag niets meer doen aan koninginnedag. Ik moet mijn laatste dingentjes in pakken en omdat ik daar eigenlijk een grote hekel aan heb, gaat het langzaam en is mijn kamer hier een grote puinzooi...
Hoe was jullie koninginnedag?

Ik ben wel benieuwd naar het taartenparadijs, ik ken alleen sachertorte en apfelstrudel uit die buurt. Ik ben gek op banket (was het al opgevallen) ik maak elke week één ding meestal. Dat was vroeger al mijn droom hahaha en nu voer ik het uit. Het leukste is misschien als je een gezin hebt, maar nu hoef ik het ook niet weg te gooien, ik heb mijn vriend die zo ongeveer alles lekker vindt wat ik maak, en als er mensen langskomen kan ik ze vaak wat zelfgemaakts voorzetten. Toen ik nog in een andere stad woonde ging ik wel om met een bejaard koppel, een soort opa en oma en die bracht ik dan vaak 2/3 en de rest at ik zelf op

Nu maak ik met de botercrème die ik nog over heb een witte choco cake met twee laagjes en ertussen aardbeiencreme.

Vandaag is een gekke dag hier, het is enorm benauwd, Ik was net buiten en het was 33 graden maar er was geen zonnetje te zien. Ik stond al op met enorme hoofdpijn en volgens mij komt dat daarvan. Nu ben ik thuis en regent het pijpenstelen. Echt zo extreem dat toe ik op het balkon ging gluren ik zag dat al mijn buren buiten stonden te kijken. Gelukkig woon ik niet op de begane grond De ramen heb ik open gezet maar zijn weer dichtgeknald en waar het nog wel open staat regent het volgens mij naar binnen, maar ik doe dat liever zo op dan dat ik in die benauwdheid blijf zitten. En dan is het ook nog een officiële feestdag die ik weer eens gemist had, vroeger gebeurde me dat altijd, nu niet meer alleen omdat het op zaterdag valt vandaag wel, alle winkels waren dus dicht en ik moest nog boodschappen doen want gister onverwacht weg... pffffff. Geen succesdag vandaag
Ik moest net gewoon mijn legitimatie laten zien om een fles wijn mee te krijgen in de AH.
Blij dat ik niet de enige ben..
Dat gebeurt mij nu nooit

Marg waar heb jij bakken geleerd of probeer je gewoon vanalles uit?
Goedemorgen allemaal! Ben eindelijk weer een beetje bijgeslapen.

Fille, grappig! Keken ze nog raar toen je je legitimatie liet zien? Ben blij dat ik niet de enige ben die op Koninginnedag voor de tv naar Bea & family zit te kijken.

Spees, wat balen van Jelle! Heb je m ondertussen nog een keer gezien/gesproken? Hoe voel je je er nu onder? En hoe gaat het met klussen? Ohja, en hoezo hing er bij jouw ouders een poster oid van ons event? dat vind ik best interessant...

En Nemo, ook al niet echt goed liefdesnieuws...maar je bent nu bij Persad, toch? Ben erg benieuwd hoe het gaat...

Zo, en Spijker heeft Bassist over de vloer. Ben ook hier erg benieuwd hoe het gaat. En Spijk, is het klussen al helemaal af?

Marg, lekker, die tompoucen! Ben zelf meer van de bakkersroom dan van de botercreme. Wat vonden ze er op kantoor van? Of had je dat al verteld...?

Verder ben ik het even allemaal een beetje kwijt...Ohja, Koninginnedag. Ik heb eerst enorm uitgeslapen, daarna met ontbijt voor de tv naar Bea gekeken en 's middags nog eventjes naar de vrijmarkt hier geweest. Niks spannends.
Es, vind je dat nou echt heel erg? Dat jou dat nou nooit gebeurt?
Mn zusje zit in Madrid die hadden het probleem met de feestdag ook, Kwamen pas laat aan en dachten nog ergens wat te gaan eten, maar je kon alleen maar nog drank krijgen. Toen zijn ze van pure ellende maar naar Mc Donalds gegaan en ze hadden zich zo verheugd op tapas

Ik heb net klokje rond geslapen! Wat een weekend zeg! Vrijdag natuurlijk vroeg naar school (wekker om 5.30) en dan tot laat gewerkt. Het was super druk en toen er brand uitbrak 2 panden verder en alle cafe's in onze straat - behalve dat van ons - werden ontruimd was het natuurlijk helemaal feest! (brandje trouwens!) Ons cafe + terras STAMPESVOL en iedereen stond in de weg om te kijken (terwijl er geen hol te zien was!) Tot overmaat van ramp stond de "waterpaal' ook nog eens op ons terras waardoor de brandslang via ons terras naar de buren liep. Brandweerwagens' zijn dus FEL rood, maar zo'n slang heeft dezelfde kleur als de straat: waarom in vredesnaam?! Iedereen struikelde erover (1 stevige mevrouw, viel rechtvoor over, mega bult en tand door haar lip!) en zelf ben ik ook met een vol dienblad hard op mn bakkes gegaan! Dan merk je het wel: ik ben ook geen 20 meer Mn hele lijf pijn!

We waren om 4u klaar en ik moest weer om 10.30 openen. Even geslapen en toen brakker de brak en zwaar ongesteld de tent geopend. Mn baas was net gearrivieerd en ik had net een kopje thee voor mezelf ingeschonken, loopt toch opeens dat hele terras vol. Tegelijk. Koffie en appelgebak mensen (en wij moeten cappucino, koffie verkeerd, machiatos enz "op de hand" maken dus zelf melk schuimen). Het liep volledig spaak! Uiteindelijk allerlei mensen erbij gebeld, maar dan loop je al achter de feiten aan. Van 12 tot 16u de benen onder mijn lijf vandaan gelopen de hele bar stond vol met afwas, gore asbakken, gore tafels, mensen die wlde bestellen, mensen die af wilde rekenen. Pfff niet leuk. Lag er om 21u in en werd om 9u wakker.

Vandaag was ik eigenlijk vrij, maar wss gaat dat feest niet door. Sta standby om 13.30. We zullen zien...

Aan het eind van de middag, of vanavond naar Persad. Van de week had ik echt zin, nu ben ik neutraal. Ik weet niet. We zien wel als ik daar ben. Ben dus ook nog eens ongesteld waarvan ik baal want ja, zo vaak zien we elkaar nu ook weer niet..

Zou Spijker wel Koniginnedag gevierd hebben of alleen maar in bed gelegen?
Nee hoor niet erg, ik zie alleen de laatste tijd verdacht veel rimpels verschijnen vooral als ik slecht geslapen heb. Maar ik werd ook toen ik 12 was al op 18 geschat, dus ik ben het wel gewend. En als puber vind je het heel handig als je ouder geschat wordt.

Nu even Nemos post lezen.

Hoe kun je 1 mei nu missen? Dat is in bijna alle Europese landen een belangrijke feestdag. Of weet ik het omdat ik natuurlijk jarenlang in Duitsland gewoond heb? Dat was trouwens ook de voornaamste reden waarom wij afgelopen weekend naar Lissabon gingen en niet dit weekend. We waren bang dat alles dicht zou zijn en volgens mij was dat ook zo als ik al die aankondigingen goed gezien heb.
Ik vind ook dat Spijker zich best eens kan melden. Maar volgens mij was hun plan juist om te gaan feesten in Amsterdam. Ben benieuwd hoe dat ging met de niet rijdende treinen. Stelletje malloten ook. Ik moest werken en heb mij en collega maar door vriend op laten halen toen wij erachter kwamen dat er geen treinen gingen en als troost hebben wij maar de fles wijn die op het werk stond opgedronken.
Jooles: ook wakker Ik heb ook een stuk van Bea gekeken. Want ja, nu waren ze in Middelburg (kan het net zo goed schrijven want ook al schrijf ik "mijn stad" dan weet nog heel NL waar dat was ) dus dan is het leuk om te zien! Vond dat ze het goed lieten overkomen, mooie shots van het stadhuis en van de lange Jan en leuk dat de verslaggever op het Abdij zat.

Het was gisteren denk ik ook nog zo druk om die reden, mensen die dan voor de koningin komen en dan meteen een nachtje blijven.
Nog 1 present, goeie morgen Es!

Mn zusje en haar vriend waren in Leiden gestrand (op weg naar Schiphol) en die hebben toen maar met een ander stel (die naar Jordanie gingen) een taxi naar Schiphol genomen.

Waarom reden er eigenlijk geen treinen? Heb weer geen krant gezien....
Er reden geen treinen omdat een paar mensen het nodig vonden aan de noodrem te trekken en over het spoor te gaan lopen.....
Ik word juist altijd (veel) jonger geschat, en da's nog erg vaak heeeel irritant!

Nemo: wát een dag! Hoop dat je vandaag vrij bent, en blijft? Is hier iig niet erg terrasweer.. Ben benieuwd hoe 't bij Persad is vanavond!

Jooles, die poster/flyer hing bij ons vanwege m'n vaders werk. Hij werkt bij een bedrijf dat de elektra verzorgt van (vooral) schepen en bruggen e.d. Heb ik dat nooit verteld? Iig, mijn broertje is nu net afgestudeerd (hele andere richting hoor: Commerciële Economie) en hard op zoek naar werk, dus vandaar dat hij die flyer heeft meegenomen. En ik zag die flyer hangen en moest meteen aan jou denken..

ik heb Jelle nu sinds woensdag niet meer gesproken. En da's erg raar, maar denk ik ook wel beter. Wacht nu tot hij mij weer belt (heeft ie beloofd..) maar verwacht nog niks dit weekend, aangezien hij het erg druk had, en ik straks ook weer weg ben.

Hoe ik me er onder voel wisselt heel erg: het ene moment is het wel ok, het volgende baaaal ik ontzettend en breek ik m'n hoofd over de vraag wat er dan 'mis' ging. Niet dat dat helpt trouwens..

Maar goed, het hele weekend klussen werkt als goede afleiding. Met Koninginnedag alleen, met de radio vol aan, me uitgeleefd op m'n slaapkamermuren (zijn nu héél wit!). Gisteren de laatste muren geverfd samen met m'n ouders, waarvan 1 echt knalroze! En hij is heeeel gaaf geworden. Zal vanavond even foto's in de AK zetten.

Ga de komende week nog schoonmaken, en spullen inpakken, en dan ergens de week van Hemelvaart echt 'verhuizen'. Ben nu nog druk op zoek naar verhuishulp..Dus als iemand zin heeft om mee te sjouwen?

Heb wel net al m'n halve mailadresboek gestalkt (ook gewoon Jelle) en nu even afwachten.

Ga nu even gauw douchen, en richting m'n nieuwe huis om daar nog wat op te ruimen. Vanmiddag richting m'n ouders, omdat De Staat daar (op zondag laat in de middag, don't ask) een concert gaat geven. Jelle zou eigenlijk meegaan, maar ga nu met wat vriendinnen. Erg veel zin in

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven