**LDR deel 14**

14-03-2010 21:26 2991 berichten
Alle reacties Link kopieren
Long Distance Relationships deel 14

Voor deel 13 kan je hier terecht.
He, mn waxmevrouw is ziek! Dan maar naar de supermarkt voor een scheermesje...
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Ja, maar 5 ipv 8 dagen. Baal er best wel van, maar had het wel een beetje zien aankomen. Gisteravond was hij dan wel weer lief op Skype, ik baal gewoon van de situatie.

Vervelend hoor nemo, hoop dat je het toch nog leuk hebt strakjes.
What!?! Echt niet leuk dat die mannen zo moeilijk doen hoor spees, nemo. Weet er niets zinvols over te zeggen behalve dan dat het gewoon kut is.

Heejhallo, heeft hij er een goede reden voor waarom het nu korter wordt? En wanneer zie je hem daarna weer? Maar wel echt balen

En ik hier ben zenuwachtig. Zaterdag verhuizen, maandag daar de mensen ontmoeten en nu bljkt dat mijn begeleider alleen maar tussen 8 en 9 uur s ochtends heel even tijd voor me heeft om het reilen & zeilen uit te leggen en daardoor ben ik nu extra zenuwachtig want komt het allemaal wel goed??? Ik weet wel dat ze het druk heeft, maar ik had toch wel een beetje verwacht eigenlijk dat ze wat meer tijd zo hebben. En aftellen kan hier ondertussen ook beginnen want over 3 week vliegt hij naar Spanje en dus dan zitten we weer even heel kort in dezelfde tijdzone (yes!) en dan duurt het nog maar heel kort voordat ik hem weer zie!!!!! (YES YES YES YES YES YES)
Een combinatie van mijn werk en verplichtingen en zijn werk en verplichtingen. Misschien valt er nog een mouw aan te passen, we moeten maar even zien. Wil er ook niet teveel over mokken en op focussen, want dan wordt het alleen maar erger.
ahh! ik heb zo weinig tijd om bij te lezen!

Balen dat je wax mevrouw ziek is Spijker! Maar met een scheermesje kom je ook een heel eind. Bijna zover! Veel plezier

En mevrouwtjezonneschijn: ook aan het aftellen mooi!

update van mij: vriend komt 8 mei

=> ook aftellen ^.^
Zo hey dames, het ene moment gaat het supergoed met iedereen en zitten we op een dikke roze wolk, het andere moment opeens dit!

Kan het nog zo zijn dat ze 'gewoon' niet zo hard van stapel lopen die mannen? Dat ze niet binnen een week willen zeggen dat ze verliefd zijn? Of is dat geen mogelijkheid?

Punica, leuk, hoeveel nachtjes zijn het nog?

Etosha en B:

Ik heb een nieuwe werkplek en heb een nieuwe computer, een nieuw bureau, een nieuwe ergonomische bureaustoel... dat werkt echt zalig. Ik voel me zo opgeruimd en heb meteen veel meer zin om te werken!
Nouja, Spees, hoe stom! Zorg je goed voor jezelf? Is er naast een opbloeiende liefde ook een vriendschap ten einde denk je of kunnen jullie je er overheen zetten?

Nemo, ook stom. Aan de andere kant, iemand hoeft niet meteen verliefd te zijn he. Bij sommige mensen duurt dat even. Niet dat je maanden moet wachten, maar het hoeft ook niet meteen.

Marg, wat heerlijk. Ik verschuif nogal van plek sinds ik terug ben en laat niet steeds mijn bureau en alles aanpassen, waardoor ik best last heb van mijn nek.

Etosha wat goed! Ik zei het toch? Was de taart lekker?

Ik heb jurkje binnen dat ik via marktplaats gekocht heb en volgens mij is het heel leuk. Alleen even kijken of het past. Oh en ik ga zo weer met de handen in de olijfolie (want ze waren echt heel droog dus heb het nog hard nodig) en met de ellebogen in de citroendingen. Ja, nu ik toch bezig ben ga ik maar helemaal aan mijn uiterlijk werken. Misschien wordt het ooit nog was.

Heejhallo, mooi stom zeg.
Margh: laat ik het zo zeggen: zo klinkt 'ie momenteel niet. Voor hem is het nu zo van: er is geen vonk, en ik wil je niet aan het lijntje houden, en dus is het klaar nu. Hoe klote dat ook is. -> da's iig de korte versie..

Heb hem vandaag nog wel even gesproken, en is heel raar. Gisterochtend nog de grootste lol aan de telefoon, en nu zo ontzettend afstandelijk. Misschien ook wel beter, maar kan die plotselinge ommekeer even niet zo goed handelen.

Nemo: wat ontzettend *** van Persad!

Heejhallo: balen! valt er niet nog ergens iets te schuiven met werk?

MZ & Punica: goed nieuws! gaan we voor jullie aftellen :-)

Etosha: nu buikpijn van alle taart? van harte gefeliciteerd, het is jullie zo gegund!

Ben verder even niet zo sociaal vandaag. Heb net even heel hard zitten huilen. Want buiten dat Jelle mij blijkbaar niet zo leuk vind als ik hem (ow nee.. dat moet ik anders zeggen; ik ben heel leuk, maar de vonk is kwijt) ben ik nu ook bang dat ik hiermee meteen een hele goede vriend ben kwijtgeraakt!

Wáárom moest ik zonodig die zaterdagavond met hem in bed belanden? Kan iemand me uitleggen waarom dit alles meteen zo ingewikkeld maakt?

Of me geruststellen door te zeggen dat we straks, over een poosje, dat we dan gewoon weer gezellig dvd'tjes kunnen kijken en (het allerbelangrijkste) dat we volgende maand gewoon gezellig biertjes kunnen drinken en bandjes luisteren op Pinkpop?

Want ik hoop misschien stiekem nog wel dat die vonk weer terugkomt - ergens geef ik nu misschien z'n antidepressiva (nee niet tegen depressie, lang verhaal, en ook geen verhaal voor hier) er ook wel een beetje de schuld van. Maar het belangrijkste vind ik toch wel dat ik hem als vriend niet kwijtraak.

Lang verhaal, sorry dames, maar ik moest het even tegen iemand kwijt.
Zie net dat ik geheel onbewust ook antwoord heb gegeven of je vraag, Fille!

En tja, goed voor mezelf zorgen? Ik beloof je dat ik vanavond op tijd naar bed ga. Leef de laatste tijd al behoorlijk ongezond, met weinig slaap, slecht eten, want 's avonds nog klussen in nieuwe huis - en dus geen tijd om fatsoenlijk te koken, behalve voor Jelle. Maar moet zeggen dat ik me de laatste 2 weken wel ontzettend fit voelde, veel meer energie had, maar da's nu opeens op mysterieuze wijze verdwenen.. Wil nu al naar mijn bed!
Spees, al je verhalen kan je hier toch kwijt!!!! Het is gewoon een rotsituatie, van vriend naar lover gaan is volgens mij het allerideaalste wat er kan gebeuren, maar als het dan geen lover meer is wordt het wel heel moeilijk. Ik hoop met je mee dat de vonk weer terugkomt, heel gek als dat er het ene moment wel is en dan opeens niet meer.

Haha die Fille met haar ellebogen in de citroen en haar handen in de olie . Ik heb zelf mijn teennagels weer helemaal bijgewerkt, naar aanleiding van dit topic haha! Het is hier zo warm opeens, mijn voeten zijn helemaal dik (gelukkig heb ik speciale afkoel-spray en gel).

Ik heb opeens zo'n zin in zoet, niet normaal. In moeilijke dingen, zo'n gerolde cake met vruchtenbotercreme er tussen, of marsepein... aaarrrghh dat heb ik niet in huis en maak je ook niet één twee drie. Ik ga nu maar wat in elkaar flansen denk ik.
Dan als hart onder de riem: volgens mij hoeft dit niet het einde van de vriendschap te zijn. Als bij jou de scherpe randjes er af zijn (en het dus niet meer heel verdrietig is om met hem te praten en of hem te zien) kan je best op zelfde voet doorgaan. Tenminste, bij mij is vriendschap ooit van scharrelen weer in vriendschap overgegaan. Nu waren we op dat moment beide niet verliefd, maar we hebben daarvoor al een eenzijdige verliefdheid overleefd. Dus. Het is nog niet verloren!

En dan het oppervlakkige nieuws: het marktplaatsjurkje is erg leuk en past! Erg fijn want had laatst ook jurkje (nouja, het is maar wat je jurkje noemt) via marktplaats gekocht en dat was miskoop. Even ter toelichting: ik heb marktplaatsfases en heb er net eentje gehad.
Nee schuiven gaat niet, is echt overmacht. Mijn promotie datum is naar voren geschoven en hij heeft een meeting aan de andere kant van het land (soort van symposium) waar hij al maanden aan heeft gewerkt, dus ook wel echt belangrijke dingen. Maar we zien elkaar wle hoor, alleen kan ik nu niet met hem mijn promotie vieren dat vind ik wel jammer. Ik wil er niet teveel over mokken, want dat helpt ook niks.

Gister was hij wel heel lief op Skype. Vroeg of ik nog steeds zo mooi was als de laatste keer dat hij me zeg

En ik heb er toen niet eens een flauw grapje van gemaakt. en dat is best een presetatie voor mij.

fille, ik heb ebay tijden gehad. Op het verslaafde af. Niet eens dat ik veel kocht, maar dat ik zo 4 uur achter elkaar op ebay.co.uk zat en maar zoeken en klikken tot laat in de nacht. Ik heb mijn paypall account leeggehaald en mag van mezelf niet mee beginnen Maar wel altijd leuk als je goed scoort!

Spees, een vriendschap heeft mij bij ook een hevige verliefdheid (van mijn kant nog wel) overleefd. Het duurde wel een tijdje hoor en het is nooit meer hetzelfde geweest, maar nog steeds een goede vriend. Dus niet alles is verloren zoals fille al zegt.
quote:heejhallo schreef op 28 april 2010 @ 21:26:

En ik heb er toen niet eens een flauw grapje van gemaakt. en dat is best een presetatie voor mij.

Ik vind het trouwens super hoe je er in staat en met de nadelen van long distance omgaat. Je hebt gelijk, niet teveel er op focussen en wel veel op andere dingen focussen, want je kan er toch niets aan veranderen. Maar soms is dat wel moeilijker gedaan dan gezegd.

Ik heb denk ik een geest in een fles want net toen ik zin had in something sweet kwam mijn vriend

(oke nu mag je wel een flauw grapje maken )

Ik zit nu met een zelfgemaakte aardbeien-vanille-milkshake America's Next Top Model te kijken, lekker!
Spees, verdorie zeg!! Zag dat ook niet echt aankomen. Hoop dat de vriendschap niet verloren gaat (heb er geen ervaring mee, maar het kan dus!) en dat je het een beetje kunt ''verwerken''. En zoals Marg al zei natuurlijk kun je hier al je verhalen kwijt! Sterkte!!

Nemo, oh wat jammer dat hij niet al verliefd is op je. Maar als ik dat zo lees zou ik het niet al als een verloren zaak beschouwen. Hij is in je geinteresseerd en de verliefdheid kan nog gewoon groeien natuurlijk.

MZ en Punica, wat fijn dat jullie al lekker kunnen aftellen en het allemaal al zo dichtbij komt!!

Spijker, wow voor jou is het echt al helemaal dichtbij!! Ben zo benieuwd hoe bassist het straks in NL heeft. Dat het tussen jullie wel goed is, weten we al natuurlijk!

Heejhallo, dat is wel flink balen natuurlijk dat jullie elkaar minder dagen gaan zien. Gelukkig ben je dus wel zo dat je er niet over gaat zitten mokken. Dat scheelt heel wat.

Etosha, wat fijn!!! Gefeliciteerd!

Zooo, hier is de rust weer enigszins weergekeerd. E.'s nicht is weer naar huis en de Nederlandse visite ook alweer.

Vind het erg fijn dat ik nu wat rust heb, maar mis het allemaal ook alweer.

Ik vond het namelijk wel leuk dat nicht hier bij ons was. Het klikte erg goed met haar en daarbij was het voor het eerst dat ik eens iemand van E.'s familie echt leerde kennen. E. heeft hier nog wel zijn zus wonen, maar die is zeg maar het tegenovergestelde van mij en levert eigenlijk alleen maar ergernis op. Nicht is dus wel leuk en van haar hoorde ik verhalen over de familie, hoe E. vroeger was...heel erg leuk.

Durf het bijna niet te zeggen (vind het best wel lullig nl. als anderen hier het even niet zo leuk hebben), maar voel me zoveel beter sinds 'het aanzoek' en de visite hier.

Niet dat ik eerst depressief was oid, maar geloof dat we allemaal wel weten dat ik hier ook niet echt op mijn plaats ben hier. Zie alles nu in ieder geval veel zonniger in en besef me nu beter dat er (als het goed is) leuke dingen aan gaan komen.

We zijn deze week ook meteen begonnen met het regelen met de papieren voor de bruiloft...is nog een heel gedoe, maar het moet lukken. Vraag is alleen of september haalbaar is, want dat is erg kort dag, want de Spanjaarden zijn niet zo vlot. We gaan er in ieder geval druk achteraan en lukt het wettelijke gedeelte niet op tijd, dan wordt het in september evengoed wel kerk (is vooral belangrijk voor E.)..

Zelf maak ik me vooral een beetje 'zorgen' over de jurk. Volgens mij zit er niet eens een bruidswinkel oid op het eiland. Daarnaast kan ik voorlopig nog niets passen en god mag weten wat er over is van mn lichaam straks na de bevalling

. Nou ja, we hebben nog wel even te gaan.
Oja Es, bedacht me net dat je nog had gevraagd naar het touwtje waarmee ik de ring om mn vinger kreeg...

Euh ja, moest zelf ook nog even nadenken, want heb allemaal wel gehoord wat er gezegd werd, maar was al zo aan het janken dat het ook niet helemaal is blijven hangen. Het touwtje stond in ieder geval voor de verbintenis die er is tussen ons en die we straks aangaan. Zoiets dus
Mag je in Spanje voor de kerk trouwen zonder eerst wettelijk getrouwd te zijn? In alle landen die ik ken (Nederland,Duitsland, Panama) mag dat niet.

Hier gaat de relatie ook erg lekker, maar dat voelt raar het daar over te hebben als het met Spees en Nemo net k*t gaat.

Spees, ik denk best dat het weer goed kan komen met de vriendschap, maar eerst moet je maar afstand nemen.

Nemo, vervelend. Ik ben blijkbaar weer de enige die dat denkt, maar ik zou hem in zijn sop gaar laten koken. En er niet heengaan. Puur uit zelfbescherming. Want ook al denk ik dat een verliefdheid best kan groeien, heeft dat volgens mij alleen een kans van slagen als je beide ongeveer gelijk op loopt. En niet als de een al verder is dan de ander. Ik persoonlijk zou hem alleen nog een kans geven als hij zelf nu aan zou geven wel verliefd te zijn.

Heejhallo, ik vind het ook echt knap hoe jij met de relatie omgaat.

Punica, je vriend is dus geslaagd?

Spijker, kun je slapen of loop je alleen maar te stuiteren?

Ik weet niets meer en sluit deze rijtjespost dus af met WELTERUSTEN!
Vergeet ik Etosha! Gefeliciteerd!
Voor zover we weten kan dat Es, alleen weet ik niet echt hoe 'officieel' het dan is. We trouwen dan ook niet voor de rk-kerk. Wat ik daarover vond op internet is dat als je daar trouwt wordt het hier zelfs erkend als gelijk aan de wet (daar hoorde ik echt van op). Je moet dan ook dezelfde papieren daarvoor inleveren, maar ook doopbewijs etc.

Verder moet je ook nog eens op een of andere cursus op een ander eiland en dat gaat me echt te ver hoor. Vriend is al helemaal niet katholiek en ik van origine wel, maar doe daar niets mee. E. gaat soms wel eens naar een andere (protestantse) kerk en daar heeft hij geinformeerd. Tja, ik vind een katholieke kerk wel mooier om in te trouwen (alhoewel we nu ook op het strand schijnen kunnen te trouwen) en wat we min of meer van plan zijn zal dan wel niet zo officieel zijn. Jammer dan....

We zijn ook nog maar net begonnen met plannen, wie weet gaat het ook helemaal niet lukken met dit plan, maar dan komt er ook wel weer een oplossing. We zien het dus wel.
Dames, bedankt voor de lieve woorden. Maar misschien kom ik wel verstandiger over dan ik soms echt ben hoor. Ik denk af en toe ook wel eens: Hoe moet dit nou? Waar gaat dit heen? En wat als.......* ?

*Vul hier elk willekeurig 'ramp' scenario in als verliefd worden op een ander, banen aan de andere kant van de wereld etc.

Maar ja, de dingen gaan zoals ze gaan en tot nu toe kunnen we er goed mee om gaan geloof ik.

Het voordeel van het niet bij elkaar zijn is wel dat ik er voor kan kiezen om pas een mail terug te schrijven/op Skype te verschijnen als ik me goed voel. toen hij mailde dat het waarschijnlijk niet gaat lukken om elkaar langer te zien was ik eerst best boos. Haalde me van alles in mijn hoofd, maar heb pas geantwoord toen ik was gekalmeerd. Omdat ik weet dat hij het zelf ook vervelend vind en ik niet wil dat hij zich lullig voelt, want ik weet dat hij er ook van baalt. Hij is eigenlijk degene die vannaf het begin al veel meer moeite (wat reizen om de ander te zien betreft) heeft gedaan dan ik. Hij nam de initiatieven in eerste instantie om er wat van te maken. Dus ik weet dat het niet aan hem ligt in die zin. Maar eerlijk gezegd weet ik niet 100% zeker of ik nou van nature zo redelijk ben, of dat ik gewoon niet wil mokken en mezelf er toe dwing het positief te zien .

Ik vind dat soms wel moeilijke gesprekken hoor. Ik weet niet of dit sneu klinkt, maar deze baan, waarvoor ik naar de VS ben verhuisd is toch ook wel een groot deel van mijn ego, of trots (naast een investering in mijn toekomst). Niet voor de buitenwacht, maar voor mezelf. En hoewel ik redelijk makkelijk ben vind ik zelf (als in: niet zo snel van de kook door veranderingen in mijn leven), en hij echt wel belangrijk voor me is, zie ik mezelf dit niet opgeven voor een ander.

Ik wil zeker wel als ik hier klaar ben het zo regelen dat we samen op dezelfde plek kunnen zijn, daar niet van. Het is dus niet dat ik voor mezelf moet bewijzen dat ik me zonder iemand kan redden in een ander land of andere omgeving (dat weet ik namelijk al), maar toch ga ik dit wat ik in mijn eentje voor elkaar heb gekregen niet zomaar aan de kant zetten. Ook al vind ik hem nog zo leuk en fantastisch en de meest geweldige man die ik ooit ben tegen gekomen. En ik vraag het ook niet van hem, want ik geloof dat voor hem zijn werk net zo is als voor mij, een belangrijk deel van hoe hij is.

Hij heeft me wel eens gezegd dat ik altijd welkom ben om bij hem te komen wonen. Maar ja, ik ga daar niet zitten in mijn eentje, niet nu. Niet omdat ik niet bij hem zou willen wonen later, maar zonder mijn eigen nerinkje (een baan waar ik mezelf in kan ontwikkelen en niet iets waarvan ik het idee heb dat ik het alleen maar doe om bij hem te zijn) wordt ik niet gelukkig denk ik. Het is ook een van de dingen wat we zo leuk aan elkaar vinden denk ik: dat we allebei erg gepassioneerd (vreselijk woord trouwens) met ons werk bezig zijn en ons eigen leventje gewoon ook heel erg leuk vinden. En nog leuker sinds we samen zijn

Zolang we allebei ons best willen doen voor elkaar denk ik dat het wel goed komt eerlijk gezegd.
Spijker: vandaag komt ie al aan! Geen idee hoe laat (vroeg toch al? of is ie er al nu?) Iig wil ik je bij deze heeeeeeel veel plezier wensen de komende dagen. Hoop dat je ons nog een beetje op de hoogte houdt

Moet nu naar mijn werk, maar kom later vandaag nog wel terug.

Kus!
Vandaag al?!?!?!

VOORBIJ GEVLOGEN DIE DAGEN!

Spijker: heeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeel plezier!!!

Jullie mogen tuurlijk altijd praten over relaties die goed gaan, das toch alleen maar fijn!!

Es: ik heb er ook even over gedacht hoor om hem in zijn sop te laten gaar koken, maar het is niet alsof ik zelf met 100.000 vlinders loop.Hij is wel weer de 1e die ik meer dan leuk vind en het zijn vooral de mensen om mee heen die riepen als ik over hem praatte: je bent verliefd. Dat zal ook zeker, maar niet zoals ik bv op Habibi of mn ex daarvoor verliefd was. En dus denk ik: ach, zolang het nog goed voelt is het goed. Nu dat we het niet meer over die hele "verliefd-kwestie" hebben is het ook -aan de telefoon- alleen maar weer leuk.. Dus we zien wel zondag. Ik ga 2 nachten weer, maandag niet naar school (heb het echt ff gehad met school dus doe alleen lessen die echt echt nuttig zijn) dus dan kan ik dan ook nog blijven.

We zien wel.

En wordt het niks, dan wordt het niks.

Jammer en next.
Ik slinger even een taart naar binnen vanwege Kjongen zijn verjaardag.

Wens hier en daar mensen sterkte met schrale hielen, gebroken nagels, afgezaagde dumpzinnen en trek in zoets.

En veel plezier met aankomsten, leuke plannen, Skypeontmoetingen, jurkjes, verblijfsvergunningen, aankomende vrije dagen en lekker weer.
Proficiat Kjong!

Nemo, vervelend is dat, het is volgens mij heel moeilijk om over te praten, vooral als je nog niet precies weet wat je gevoelens zijn en wat je hoopt dat er uit komt. Beter om het onderwerp dan te vermijden en het een beetje op zijn beloop te laten.

Over trouwen in Spanje, volgens mij is de kerk ook direct rechtsgeldig. Hoe dat zit met kerken die niet katholiek zijn weet ik niet, ik verwacht hetzelfde. Als je voor de kerk trouwt hoef je volgens mij ook niet voor de wet te trouwen, als je voor de wet trouwt gaat dat bij de rechtbank en ik heb alleen nog maar gehoord van mensen die dat gedaan hebben die niet in de kerk zijn getrouwd.

Wat gaan jullie morgen en vanavond doen? Ik heb iets leuks, ik ben tompoezen aan het maken en die neem ik morgen mee naar mijn werk. Wel kleintjes, dat is makkelijker mee te nemen en op te eten. Ik doe de helft traditioneel met banketbakkersroom en de helft met botercrème, dat vind ik zelf lekkerder en dan hoef ik het eiwit ook niet weg te gooien

Ik heb oranje kleurstof gekocht voor het glazuur, ik ga zo kijken hoe dat wordt.
Marg, ik denk dat je even een naam weg moet halen.

Kjong, gefeliciteerd!

Ik voel me niet zo goed en da's best kut want ik zou zo naar feestje. Ik heb wel net gekookt, dus misschien voel ik me zo beter.

Heejhallo, volgens mij hoef je helemaal niet meteen je hele leven op te geven voor iemand hoor. Ooit zal het wel goed komen. Als dit werk je nu heel gelukkig maakt, dan is dat toch ook heel belangrijk?
Jongejongengejonge, ik had het niet gezien!!!! Excuses!!!!! Ik heb nu maar alles weggehaald dan kan er ook niet gededuceerd worden. Sorry dames!!!!!

Fille, dat is echt zo'n vaders-advies als je je niet lekker voelt. Eerst maar eten en dan praten we verder Hopelijk voel je je zo beter, ik ben eens de avond voor Koninginnedag in jouw stad geweest en dat was toen erg leuk (niet zo leuk als in Den Haag... of ga je daar naartoe?)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven