**LDR deel 15**

05-07-2010 11:09 1921 berichten
Alle reacties Link kopieren

Deel 15!

De jubileum-editie!

Hopelijk wordt dit dan de link naar deel 14[/img]
.
quote:Margaretha2 schreef op 12 juli 2010 @ 10:59:

[...]

Ja zo zijn ze. Ik weet niet waarom ze denken dat passie iets spaans is terwijl overduidelijk dufheid iets spaans is.

Aggos dat met die keeper.

Ine, ik twijfel over de Duitse trainer. Ik dacht eerst ook aantrekkelijk, maar ik vind hem ook een beetje eng. Bert zou ik zeker niet uit mijn bed schoppen, ookal is hij twee keer mijn leeftijd.

Het fijne van voetbal bespreken met vrouwen, is dat dit soort dingen ook aan bod kunnen komen.

Marg, grappig over dat van de geëmigreerde mensen.

Ik vind tegenwoordig mensen irritant die een hekel hebben aan voetbal en dan maar zeuren. Vroeger wilde ik ook altijd dat we er zo snel mogelijk uit lagen, dan was het klaar want het interesseerde me geen bal. Des te vreemder is het dat ik er nu zo weinig begrip voor heb. Ik begrijp dat je het niet leuk vindt, maar sommige mensen zeuren zo. Dan denk ik 'het zijn een paar weken en er zijn tien miljoen mensen in dit land, die het wel hartstikke leuk vinden. Gun die mensen hun verzetje'. Bij de wedstrijd tegen Denemarken luisterde ik radio op mijn werk. En toen er gejuicht werd, zei iemand op de gang: 'oh heeft Denemarken gescoord?' Zo flauw en irritant vond ik dat. Maar dat kon ook met mijn lage tolerantiegrens jegens hem liggen. Laat ik maar eerlijk zijn.

Ik vind het leukste nog voetbal kijken met mensen die ook gespannen zijn en dan ongecontroleerde dingen zeggen.

Goed, inmiddels is het wel duidelijk dat ik niet alles in mijn tas ga krijgen. Wie had dat gedacht?
Overigens zou het ook gewoon helpen als ik niet meer de ingezonden brieven in de krant lees.
.
Oh het ingezonden brieven sloeg eigenlijk op mijn gezeur over mensen die over voetbal zeuren. Ik kwam steeds bij de ingezonden brieven, brieven tegen met als inhoud: wat een nonsens, haal die oranje troep weg, blabla. Ik vind ingezonden brieven snel irritant, vooral als het ergens over gaat dat je denkt: 'is dit een brief waard?'

Ik ga woensdag.
Ik moet gewoon even kwijt wat ik net meemaak!

Ik loop net naar de lidl in mijn pauze om snel wat te eten te halen. Ik weet dat het daar altijd druk is, en het gaat altijd langzaam. Maakt niet uit, ik heb me daar al op ingesteld, en de dames achter de kassa doen goed hun best. Mij hoor je dan ook niet klagen, al red ik het net in mijn pauze.

Dus ik sta in de rij, wat mensen voor mij, heel wat mensen achter mij. Hoor ik een man zeggen (had nog niet gekeken wie) "die krullenbol moet eens opschieten" "jaaaa, nou doet ze alsof ze me niet hoort, maar ze hoort me goed zat!" Toevoeging: het kassameisje was zwart/gekleurd/negerin/afro-amerikaans (ik weet niet wat politiek het meest correct is) dus toen vond ik krullenbol al minder gepast. En ik vond de man zeuren.

Dus die man heeft al zijn spullen in een doos op de band gezet.

Vraagt het kassameisje "zou u de spullen uit de doos willen halen?"

Man: "dat doe ik lekker niet, van wie moet ik dat, echt niet dat ik dat doe"

Kassameisje: "dat moet gewoon, dat is ons beleid"

Man: "Dat dacht ik niet, je moet niet denken dat ik naar jou luister"

Ondertussen was ik aan de beurt, en de man moest er nog een schepje bovenop doen:

Man: "Hier, zie je, ik laat het lekker in de doos NENENENENENEEEE" (als een klein kind incl vingers voor de neus)

Toen was ik het zoooooooooo beu! Laten we wel zijn, dit was een ong. 70 jarige man!! En niemand zei er wat van en toen flapte ik er op mijn zeer beschaafde manier uit:

"Meneer, wat bent u toch een vervelende man! Doe niet zo moeilijk, en haal gewoon uw boodschappen uit die doos. Een beetje medewerking op deze zonnige dag is hopelijk niet teveel gevraagd!" Het kassameisje heb ik nog een fijne dag gewenst nadat ik af had gerekend

De man stond met zijn mond vol tanden Wat een eikel zeg...

Toen ik terug naar mijn werk liep kwam de vrouw die achter mij stond nog voorbij gefietst en zei dat ze het heel goed vond wat ik zei in de supermarkt.

Ik glunderde toen toch wel een beetje, want ik ben eigenlijk niet iemand die zijn mondje klaar heeft, maar deze man was zo vervelend en vernederend bezig! Ik kon me niet voorstellen dat er zulke mensen zijn, en dan nog wel op die leeftijd

Dus nu voelt het of ik iets goeds heb gedaan en nog op een nette manier ook Ik hoop ook dat het kassameisje nog wel een fijne dag heeft gehad want die man zat echt te etteren
Ik wilde van onderwerp veranderen, want wat moet je nou zeggen over verliezen, dus die 'noodmaatregel'. Over neuken praten was het enige dat in me op kwam.

Maar dat heb ik nou eenmaal met dit weer: single minded.

Jullie doen het veel beter, dat napraten. Kunnen zo aan een witte ronde tafel met microfoons en op de achtergrond uitzicht op een voetbalveld. Volgens mij ook vele malen leuker dan al die commetarierende grijze duiven zonder strakke voetbalkontjes.

Jooles, skut.

Snorhaar, wat verdrietig!

(Hoewel ik tegenwoordig blijkbaar moet schrijven, 'Hoe verdrietig'... maar ja, ik deed ook al niet mee met zegmaar en dus)

Dus.

( )
We kunnen het ook over de tour gaan hebben.

Lance is twee keer gevallen.
Echt Lance gevallen? Oh dat vind ik wel errug, want eigenlijk vind ik het wel gaaf dat ie nog steeds meerijd en nog steeds gaat voor de gele trui Vind de laatste 30minuten van de tour altijd zo leuk om te kijken, al die mannen in strakke broekjes maar helaas, dat zit er dit jaar niet in.

Verder heb ik hier het concentratie niveauu van een vlieg.. :(
Fille, woensdag al! Gaaf, spannend, stoer! Schiet t op met inpakken?

Punica, wat een verhaal. Vind het goed van je dat je er wat van gezegd hebt.

Vind jullie nabeschouwing ook enorm amusant. Lance vind ik daarentegen weer minder interessant, maar misschien weten jullie me te interesseren?

Ine, leest die e-reader echt zo lekker? Ik kan me er zo weinig bij voorstellen, je leest dan toch eigenlijk net als op een computer? Mis je "het boek" zelf dan niet? Of ben ik nu gewoon héél erg ouderwetsch?
Met collega is het inderdaad uitgesproken.

(even korte samenvatting voor Snorhaar: collega op m'n werk, erg leuke gast, al een tijdje een oogje op m, is erg fysiek en erg goed in dubbelzinnige opmerkingen; had tot begin van het jaar een vriendin; we hebben al meerdere malen bij elkaar gegeten, uitjes gehad etc, waarbij het iedere keer weer erg gezellig was, echt een klik; dacht steeds dat er "iets" tussen ons zou kunnen zijn, maar kwam daar steeds weer op terug; bij festival was het erg klef en toen had ik weer hoop)

Na het eten kwamen we op het thema daten. Hij zei dat de "nieuwe collega" daar heel duidelijk in was, niet zoals vroeger. Ik zei dat ik het daar niet mee eens was, hij snapte het niet. Ik zei toen dat hij mij gewoon steeds enorm in de war brengt. Dat ie ondertussen wel weet dat ik hem leuk vind (daar was ie echter erg verbaasd over, wat is dat toch met mannen???) en dat ik al meermaals dacht: het wordt niks, maar dat ie dan weer dubbelzinnige signalen uitzond. Hij vond dat vreemd, want "we hadden toch altijd gepaste afstand gehouden"(?!? dat zie ik anders). Hij vind me een schatje, maar zal nooit met me trouwen (zijn woorden). En met een collega ging ie sowieso never nooit niet iets beginnen. Of ik nou boos was? Nee, natuurlijk niet, vind die duidelijkheid eindelijk nu wel prettig. Oh, ok, dus je komt wel nog vaker eten?

Daar was het eigenlijk wel mee afgedaan. Volgens mij is hij gewoon een erg fysiek type en speelde op Werchter toch wel een zon-bier-festival-stemming mee (zoals Fille schreef). Tis niet anders. Maar we blijven iig wel vrienden, da's ook wat waard. Al is het inderdaad raar, zoals Ine zie, dat je soms met iemand een enorme klik kunt hebben, het altijd gezellig is, je over van alles en nog wat, van serieus tot onderbroekenlol, kunt hebben, er altijd iets te vertellen is en toch...toch is het gevoel er niet (bij hem dan). Jammer. Next!
Jooles, wat verstaan we dan onder klef? Ik dacht in eerste instantie namelijk aan zoenen dan (tongen, bekken, dat) maar toen het eindigde met een zoen op de mond vermoedde ik een beetje dat het niet was.

Inpakken schiet niet op, maar ik heb wel twee belangrijke dingen achter de rug: de huisarts en.... ik heb een nieuwe laptop! Eindelijk. Ik wil het al maanden, maar haat het om er over na te denken en om er zoveel geld aan uit te geven. Maar nu hoef ik eindelijk niet meer tien minuten te wachten tot het ding opgestart is en dan nog weer vijf minuten tot er een pagina geladen is. Nu er nog achterkomen waar de leestekens zitten.

Punica, wat ontzettend goed dat je er iets van gezegd hebt en ook op nette wijze gedaan. Is hij nou helemaal betoeterd?
Jooles, fijn dat je duidelijkheid hebt, maar kut dat het dit soort duidelijkheid is.

Briljante nabeschouwing hier! Stukken beter als wat ik vannacht op tv zag, ben niet voor niks gaan douchen zodra we weer terug waren uit de stad.

De tour interesseert me niet zo, vind vaak alleen die laatste 10 minuten interessant

Punica: stoere actie!

Ine: ben, net als Jooles, heel benieuwd hoe zo'n e-reader nu leest. Hoe lang kan zo'n ding zonder stroom? Of zitten er batterijen in? Weet dat de bieb ze hier uitleent, en wil er na de zomervakantie eentje proberen.

Fille: stoer dat je wo al gaat! wat heb je nu niet in je tas kunnen pakken?

snap trouwens goed dat je handen jeuken om wat van die canadees te zeggen..
Nee, Fille, we hebben inderdaad niet getongd, gebekt, dat. Weet niet goed hoe ik het uit moet leggen, gewoon erg veel aan elkaar zitten, knuffelig doen. In een dergelijke mate zoals ik zelf eigenlijk niet met iemand zou doen, die "alleen" een vriend is. Maar misschien ben ik daar dan wat afstandelijk in en zoek ik te snel dingen achter zoiets. Misschien, wat zeg ik, zéker, want dat is wel gebleken.

En halleluja voor de laptop. Wat een verlichting, he, dat had ik ook toen ik m'n nieuwe laptop net had aangeschaft. Nu vind ik het weer normaal dat dat ding zo snel opstart en laadt. Verwend, meteen weer van alles for granted nemen
Het is heerlijk. Ik zet er nu muziek van cd´s op en dat gaat gewoon snel. Bij mijn vorge laptop was al tijden de cd-romdrive kapot dus ik kon ook niet zoveel. Nu hoef ik dus ook geen cd´s mee! (ik voel me heel suf, want andere mensen vinden dit heel normaal en ik had ook al veel eerder een nieuw iets moeten kopen, maar ik geef daar gewoon niet zoveel om).

Maar dat is ook lastig, inschatten wat lichamelijk contact betekent. Ik kan best knuffelig zijn, maar met iemand waarmee je dat normaal niet bent, is dat verwarrend.

Ik weet nog dat de Colombiaanse meiden dat vreselijk ingewikkeld vonden. Duitsers kunnen niet tegen lichamelijk contact, maar staan wel maar twee centimeter bij je vandaan als ze met je praten in de kroeg. Wat willen ze nou?
Fijn dat je nieuwe laptop zo fijn vind en dat je er snel(!) cdtjes op kunt zetten. Ik heb sinds vanochtend op mn werk nieuwe laptop (zónder cd-speler!) en heb dat ding van frustratie bijna het raam uitgegooid. Oude was nog prima, traag maar prima.. Vandaag ben ik 4u (!) bezig geweest allerlei IT issues op te lossen, verloren programma's opnieuw te installeren en te bellen met niet-al-te-gemotiveerde IT-jongens..

Heb het nog niet aangedurfd om te proberen hier thuis internet op 't ding te installeren..

Inschatten wat lichamelijk contact betekent is heel lastig. Ben met een aantal vriendinnetjes ontzettend knuffelig, en bij andere helemaal niet, zegt ook niks over hoe goede vriendinnen het zijn, is gewoon ooit zo gegroeid.

Btw, heb nog even een leuk nieuwtje, maar vind het een beetje lullig na Jooles' verhaal. Sorry!

Job is sinds zaterdag niet meer alleen maar scharrel-met-potentieel, maar "echt" m'n vriendje

Heb heerlijk weekend gehad, zaterdag gebarbequed met z'n twee-en op mijn balkonnetje (gevolg: huis blauw van de rook, ondanks dichte ramen en balkondeur..) en toen het hier ging regenen binnen filmpje gekeken. Gisteren veel te lang in bed gelegen en daarna de stad in gegaan. Vanochetnd moest ik hem toch echt loslaten, maar hebben vervolgens de halve dag heen en weer gemaild: gaan na mijn vakantie in Italië een weekendje naar Brugge (iemand wel eens geweest? nog tips?)

Genoeg blij gestuiter.. ga nu even mijn boek uitlezen en dan op tijd naar bed.
Wat leuk Spees! Gefeliciteerd!

Volgens mij is Isiss best regelmatig in Brugge geweest.

Isiss, hoe is het met je?

Ik wil niet meer weg. Of wel. Of niet. Of wel of niet.
Mag ik weer?

GODSGLOEIENDE! Mijn huurder had al laten weten dat hij pas eind deze maand of per augustus in mijn kamer gaat. Ik heb vandaag huurcontract gemaakt en gemaild. Nu zet hij zijn vraagtekens bij het betalen van de huur vanaf 15 juli, want hij trekt er pas eind deze maand in. Dat is toch belachelijk? Er staat toch duidelijk een datum in de advertentie? Reageer dan niet of zegt het als je komt kijken. Ik heb geschreven dat de begindatum niet bespreekbaar was en dat ik graag vanavond zou willen horen of hij er vanaf ziet, anders zoek ik wel verder. Beetje jammer dat ik nog een dag heb. Ik zit dus deels te bluffen maar ook omdat ik natuurlijk Lulletje Goedbloed niet ben. Of vinden jullie dat ik ongelijk heb?
Nee je hebt gelijk denk ik; je komt overeen vanaf welke datum hij het huurt. Als hij een andere begindatum wil had hij dat toch wel eerder mogen zeggen.

Maar hij kan het natuurlijk altijd proberen, hij baalt waarschijnlijk dat hij niet eerder heeft bedacht dat hij pas later wil verhuizen.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Ja, het is nu ook in feite geld door de plee. Maar hee, zo is het leven. Of eigenlijk, zo is het zoeken van woonruimte in de randstad. Wen er maar aan. Ik heb wel meteen twee andere mensen gemaild of zij nog interesse hebben. Van hem heb ik niks gehoord. Ik vermoed dat hij de kamer gewoon neemt. Als ik meer tijd had gehad, had ik nu gewoon iemand anders genomen en dan was hij maar lekker in de stront gezakt. Ondertussen kan ik dus voor geen meter meer slapen en heb nu helemaal het idee dat ik geen drie seconden mijn mailbox uit het oog kan verliezen. Als mijn verhuurder in Berlijn (weer) afzegt dan is het drama compleet. Daar vreesde ik ook nog even voor, want daar hoorde ik niks meer van. Maar gelukkig vandaag weer wel.
Niet stressen! Stel dat het allerergste gebeurt: hij neemt het niet én de verhuurder in Berlijn belt af. Nou, dan ga je een week later.

Overleef je ook nog wel toch?

Hoe staat het met de tas, al ingepakt? Ga je met de trein? Krijg je alle spullen mee die je mee wil?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Ik kan mijn ticket niet annuleren!

Het positieve was dat ik dat ging ophalen en er grote drukte was door uitvallende treinen. Ik heb me kostelijk vermaakt. Vooral toen een boze Duitse mevrouw naar de balie beende en de baliemevrouw geirriteerd reageerde omdat die mevrouw helemaal niet aan de beurt was. En vervolgens in een combinatie van Engels, Duits en Nederlands dat duidelijk probeerde te maken, waarna de boze Duitse mevrouw nog bozer werd en weer vertrok.

Goed, ik zet computer uit.
Helemaal gelijk hoor, fille. Zijn probleem dat hij overlap in huur heeft, jij bent duidelijk geweest. Had ie het maar eerder moeten vragen.

Spees, wat leuk! Een echt vriendje-vriendje
Overlap huur komt toch best vaak voor? Vind ook dat het zijn probleem is.

Spees, cool dat 't nu echt is!

Brugge is superleuk! Toen mijn vriendje in Europa was zijn we ook nog een dagje naar Brugge geweest. Superlekker gegeten, superleuk hotel en verder superromantisch. Er komen hier weer meteen heel goede herinneringen bovendrijven!
Het is niet eens overlap huur, hij heeft gewoon elders nog verplichtingen.

Goede nieuws is dat iemand anders enorme interesse heeft. Ik heb van de jongen niks meer gehoord, ik heb net gesmst dat ik nu wil weten wat het wordt. Maar hij is aan het werk ofzo. Dus ik twijfel hoelang ik moet wachten voordat ik dan maar met die ander dingen ga regelen.

Ik ben gewoon enorm boos dat ik nu opeens een hoop stress en gedoe heb om niks, vlak voordat ik ga. Aangezien ik altijd alles uitstel moet er nog vanalles gebeuren en dit had ik er nou net niet bij willen hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven