**LDR deel 15**

05-07-2010 11:09 1921 berichten
Alle reacties Link kopieren

Deel 15!

De jubileum-editie!

Hopelijk wordt dit dan de link naar deel 14[/img]
quote:fille schreef op 15 september 2010 @ 10:01:

Hangt er vanaf welke christelijke leer. Er zijn genoeg christenen die vinden dat je niet moet tornen aan gods wil, dus als god bedacht heeft dat jij geen kinderen kunt krijgen, dan heb je dat maar lekker te accepteren.

Ohja die heb je ook nog Ik ben het daar trouwens wel mee eens, maar vraag me af of ik dat nog steeds zo voel als ik zelf onvruchtbaar zou blijken, waarschijnlijk niet.

Mij lijkt het "eng" dat je steeds verder dat medische circuit in gaat, ok, je eileiders schoon laten spuiten daar kan toch niemand problemen mee hebben, maar als je dát eenmaal hebt gedaan is een bevrucht zaadje plaatsen ook een piece of cake en van daaruit geredeneerd is het niet gek te beginnen met hormooninjecties, enzovoort.

Ik denk zelf dat als je niet zwanger wordt dat een reden heeft, bv. omdat het genetisch materiaal van die ander geen goeie match is met dat van jou of omdat je een bepaalde zwakte door zou geven (ziektes ofzo), of omdat je lichaam er niet klaar voor is (mensen die tien jaar geprobeerd hebben en dan "ineens" zwanger worden). Maar daar is natuurlijk geen wetenschappelijk bewijs voor en het klinkt ook keihard. Van anderen heb ik er absoluut geen ethische problemen mee als zij allerlei kunstgrepen ondergaan om zwanger te worden. Leven en laten leven. Dat snap ik nooit van die extreme christenen, dat jij tegen eiceldonatie of hormoonbehandelingen of homohuwelijk bent, ok, prima toch, vooral niet aan mee doen dan. Maar wat een ander doet, who cares? Er zijn hier toch geen slachtoffers??!?!?!
quote:Margaretha2 schreef op 15 september 2010 @ 11:41:

Leven en laten leven. Dat snap ik nooit van die extreme christenen, dat jij tegen eiceldonatie of hormoonbehandelingen of homohuwelijk bent, ok, prima toch, vooral niet aan mee doen dan. Maar wat een ander doet, who cares? Er zijn hier toch geen slachtoffers??!?!?!

Precies.

Ik denk dan altijd, lees de bijbel nog een keer na op dat stukje over oordelen. Prima dat jij er tegen bent, maar laat diegene dan lekker op de dag des oordeels met God daarover bakkeleien en hou je d´r lekker buiten.

Maar goed, extreme christenen en ik verschillen wel vaker van mening. Behalve over een kerstboom in de kerk, dat vind ik ook niet kunnen. Hoewel sommige extreme christenen dat inmiddels alweer lijken te tolereren. Heidenen.

(ik kom eigenlijk alleen met kerst in kerk om kerstliederen te bulderen en dan ga ik altijd de neo-calvinist uithangen en tegen mijn moeder klagen dat ik een kerstboom in de kerk niet vind kunnen. Een paar jaar terug vroeg de dominee om een applaus voor het koor en dat was natuurlijk koren op mijn molen!)
quote:es1450 schreef op 14 september 2010 @ 16:52:

Ben jij volgens jaar zomer nog niet terug? Maar een long-distance-meet annex vrijgezellenfeest in Berlijn. Ik ben erbij.Ik ook! (weet niet eens of je mij er wel bij wil hebben maar ik laat me een leuk feestje in Berlijn echt niet door de neus boren )quote:Margaretha2 schreef op 15 september 2010 @ 08:49:

Volgende keer wordt er weer rechts gestemd dus ben benieuwd of eea teruggedraaid zal worden.

Oh gaat dat daar standaard om en om? Haha!

Ik wist niet dat Spanje allerlei vruchtbaarheidstechnieken had waar we hier nog niet over beschikken, is echt nieuws voor me.

Ik ben het overigens helemáál niet eens met je mening dat als je niet makkelijk zwanger wordt dat er dan misschien genetisch iets mis is ofzo. Echt helemaal niet eens zelfs. Ik vergelijk dat met: als je een been breekt en je heelt niet vanzelf ga je toch ook niet zeggen 'het was de bedoeling dat ik hinkend door het leven ging'?

Eerste dagje school weer achter de rug, is best weer wennen! Voorbij de heerlijke lome vrije ochtenden!
I only get one shot at life - so I shoot to kill
woweee ik heb 1 passende vacature gevonden na een hele dag zoeken hahaha

Ik weet nog niet zeker of ik een nieuwe baan wil, maar eigenlijk wil ik het wel gaan proberen. Ik heb tot 1 okt de tijd om een brief te sturen, dus ik beslis volgende week of ik nu echt iets nieuws wil of niet

Ik hoop echt dat als ik ooit zwanger wil worden, dat moeder natuur voor alles zorgt, en dat ik niet met hormoon spuiten etc aan de gang moet.... Iemand die ik goed ken heeft heel zo'n traject doorgaan, en dat is pittig zeg :s
Ah Punica ben je alweer terug? Dat is snel gegaan!
Als "het Gods wil" zou zijn dat iemand kinderloos blijft en je er daarom niet aan zou mogen tornen, vind ik dat je daar altijd wel tegenin kunt brengen dat we zonder Gods wil ook niet van die geavanceerde medische technieken gehad zouden hebben. Dus misschien wil God juist wél dat we die gebruiken.

Tis natuurlijk wel handig om altijd de schuld op iemand anders af te schuiven die je nog nooit gezien hebt

Over het solliciteren, ik ken ook mensen die af en toe op leuke vacatures reageren om te kijken hoe ze in de markt liggen.

Toen ik na mijn studie voor het eerst ging solliciteren en dus ook echt iets moest vinden omdat ik (op bijbaantje na) werkloos was, vond ik die sollicitaties verschrikkelijk.

Dit jaar kon ik het wel zien als iets heel leerzaams. Ik had tenslotte werk en de druk was er minder.

Het trouwens waarschijnlijk januari dat ik verhuis. Tjee, gaat nog leuk worden, weer bij 8355 instanties aan en afmelden.
Ik zag es een documantaire over een Israelische man, die een bedrijf had opgezet waarbij je eicellen uit Amerika kon kopen (via het internet kon je dan filpjes op het web zien) en dan de baby via een draagmoeder in India werd gedragen.

Hoewel iedereen die er betrokken bij was er beter van werd (iig financieel) vond ik het wel bizar hoor. Nu ook al baarmoeders outsourcen naar Azie.

Tegelijk weet ik uit mijn omgeving hoe sterk een kinderwens kan zijn, waarvoor ouders heel veel over hebben (zowel financieel als emotioneel) om die waar te maken.
Tuurlijk mag jij mee naar Berlijn Spijker. Volgens mij kun je met jou echt een leuk vrijgezellenfeest vieren. Ik ben alleen bang dat ik jouw conditie niet bij zal kunnen houden. Misschien trouwens ook wel, als ik heel veel drink dan kan ik ook lang doorgaan en vind alles leuk. Moet ik maar voor lief nemen dat ik daarna 2 dagen lang brak op bed bij moet komen.
Oh Spijker, ik weet ook wel dat het niet bewezen kan worden, maar ik denk dat zo (zo van "dan heeft het niet zo moeten zijn"), dat denk ik bv. ook bij spontane miskramen.

Als ik zelf onvruchtbaar blijk dan weet ik niet wat ik zal doen hoor, misschien ga ik dan ook wel voor behandelingen, dus zo rotsvast zijn die overtuigingen niet, het is meer mijn gevoel erbij.

Mijn ouders wilden trouwens al 10 jaar kinderen en dat lukte maar niet, tot mijn moeder (voor die tijd) best oud was en ineens zo vaak achter elkaar zwanger werd (en baarde ) dat er maatregelen genomen moesten worden om geen elftal te krijgen.

Ikzelf vind dat wat Snorhaar zegt inderdaad ideaal, als iets om een onbekende reden niet gelukt is, dan zal het wel zo hebben moeten zijn. Nou geloof ik niet zozeer in het lot in die zin van dat je helemaal geen invloed hebt op je leven, helemaal niet, maar vind ik het wel aardig om tegen mezelf te zeggen als iets niet gegaan is zoals ik heb gehoopt.

Vroeger op het gym zat ik met alfas en betas door elkaar en er zat toevallig ook een genie bij mij in de klas. Als ik met een wiskundeproefwerk zat te zweten op vraag 1c stak hij zijn vinger op om te vragen "meneer, bedoelt u bij vraag 5d zus of zo?". In het begin werd ik daar echt zo gek van dat ik mijn eigen proefwerk niet eens meer af kon maken, werd ik helemaal zenuwachtig, ik ging veel te langzaam, etc. Later zei ik tegen mezelf "Oh, Pietje kijkt zeker even het proefwerk door voor hij gaat beginnen". Ook al weet ik dat dat niet waar is, dat doet er dan verder niet toe, het werkte als een speer. Zo is het ook een beetje met "het heeft zo moeten zijn". Ik verlies geen tijd met piekeren en piekeren en piekeren en piekeren over dingen die toch niet meer veranderd kunnen worden, dat is nou eenmaal gebeurd, zo is het, klaar.

Punica, gewoon solliciteren op alles wat je leuk vindt, afwijzen kan altijd nog!

Heejhallo, volgens mij zijn draagmoeders in India booming business. Ik heb er pas een artikel over gelezen hier

Nu wil de overheid een maximum van vijf kinderen per vrouw (inclusief eigen kinderen).
Es, niet de dag voor het huwelijk doen dan
Nee dat sowieso niet. Kom je mee naar Berlijn?
Marg, ik ben het wel met je eens dat het ok is om ergens in te kunnen berusten als iets niet lukt. Als je het tenminste geprobeerd hebt.

Maar dat "het is Gods wil" ding lijkt er dan bij strengere christenen toe te leiden dat ze iets niet eens proberen. Meer als "ik ben ziek, maar ik laat me niet behandelen" vs. "ik heb me laten behandelen, maar het heeft niet mogen baten".

Iedereen zijn eigen keuze wat mij betreft, maar je kunt in feite letterlijk alles goedpraten als zijnde "Gods wil".

Daarom wil dat er bij mij niet zo in.
Ik kreeg een email van een of andere datingsite dat ik een profiel aangemaakt zou hebben. Dat heb ik dus niet.

Ik weet niet of iemand een verkeerd emailadres ingevuld heeft, het spam is of dat iemand een grap wil uithalen.

Heb wel meteen het password veranderd want ik wist niet wat er allemaal al in het profiel ingevuld was.

Lekker irritant. Ik kan het profiel ook niet wissen, want ik moet eerst nog 1500 vragen over mijn persoonlijkheid invullen. Ja dag hoor.
we gaan naar berlij-hijn we gaan naar berlij-hijn we gaan naar berlij-hijn
Ok, planning was: om 4 uur 2 sollicitatiebrieven schrijven, daarmee om half zes klaar zijn.

Fuck. Da's nu. Ik moet het doen. Bah. Tjee. Nou huppa dan maar...
Hey jij ook Spijker? Leuk Succes ermee

Ik denk (!) dat ik toch ga soliciteren, maar ik denk er nog een paar dagen over na.

Er zitten zoveel dingen in mn hoofd nu ... Ik ben met echt veel plannen bezig en zie soms door de bomen het bos niet meer\

Berlijn is leuk
Nou dan moeten we maar hard hopen dat ik tegen die tijd een beter huis heb.
Ga maar zoeken dan Fille.
Doe het lekker zelf.

Oh, nou, ik heb wel via iemand een geweldig hostel/hotel hier ontdekt. Het is net nieuw, lokatie is prima, vooral als je aan de zuip wilt en er is ook een zwembad en sauna. Dus dat wordt mijn nieuwe hittip.
Mooi, dan is dat waar we gaan slapen na Es d'r feest.
Is er niemand om mij te vermaken?
Ik lees net elders dat Kjong en man een verblijfsvergunning voor 5 jaar in de wacht gesleept hebben.

Dus daarom vind ik dat Kjong je wel mag komen vermaken met verhalen over de bruiloft en dergelijke.

Zit jij niet op je stage?
Ja daarom.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven