leeftijd in relatie !!

07-07-2011 09:01 179 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo ik jonge man 40 heb relatie al meer dan half jaar met vriendin die 18 jaar jonger is.

Je hoort zo veel verschilende vooroordelen hier over,zijn er ook positieve reactie's over ?

Zou ook graag mensen willen spreken die al heel lang gelukkig zijn met een zelfde soort relatie??

Gr ikke007
Je zou contact op kunnen nemen met mijn buurman. Hij 45, zij net 18 en ze verstaan elkaar amper. Maar het is Echte Liefde. Zegt hij. Het 'lang en gelukkig' zal de tijd uit moeten wijzen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
.
Hallo,

Mijn vriend en ik schelen 15 jaar, hij is 38 en ik ben 23. We zijn nog maar 7 maanden bij elkaar, maar ons leeftijdsverschil doet ons (vooralsnog) niet zo veel. We zitten wel op één lijn vind ik.

Waar je op behoed moet zijn zijn toekomstplannen, komen ze overeen. Bijvoorbeeld: jij wilt geen kinderen meer, maar zij wel. Of omdat jullie uit elkaar kunnen groeien omdat jullie in een andere levensfase zitten (zij actieve dertiger, jij rustige vijftiger). Dat is iets wat je bespreekbaar moet maken en houden, anders groei je sneller uit elkaar dan een koppel van dezelfde leeftijd.
Ik ken ook een stel waar het leeftijdverschil aanmerkelijk is. Ze zijn gelukkiger dan menig ander stel waarvan de leeftijd niet zoveel verschilt. Ik wens jullie heel veel geluk in het leven en de liefde
quote:silly19 schreef op 07 juli 2011 @ 09:08:

Niks van andere mensen aantrekken ik ben19 en heb een realatie net iemand van 32 het gaat super voed hebben ook een zoontje van 14maanden! Zolang jij/jullie gellukig zijn is er niks aan de hand je hebt alleen wel kans op negatieve reacties maar wij hebbwn ons daar niks van aan getrokken en zijn super gellukig samen. Sorry voor spelfouten maar zit met me telefoon op viva

dus jullie hadden al een relatie toen jij nog minderjarig was?

Tja, het moet maar kunnen maar als ik een dochter had, had ik daar een stokje voor gestoken.
quote:Starshine schreef op 07 juli 2011 @ 09:24:

[...]

Tja, het moet maar kunnen maar als ik een dochter had, had ik daar een stokje voor gestoken.Wat had je dan gedaan?, daar ben ik wel nieuwschierig naar
quote:Starshine schreef op 07 juli 2011 @ 09:24:

[...]

Tja, het moet maar kunnen maar als ik een dochter had, had ik daar een stokje voor gestoken.

Tik 'leeftijdsverschil in relatie' eens in op Google, verrassend hoeveel minderjarige meiden een relatie aangaan met een oudere man. Ik kan daar met mijn hoofd ook niet bij...

Maar hé: ze houden wel héél veel van elkaar!
quote:ronniemitchel schreef op 07 juli 2011 @ 09:29:

[...]

Wat had je dan gedaan?, daar ben ik wel nieuwschierig naar

weet ik veel, ik weet niet wat je als ouders kunt doen, maar ik zou het er niet bepaald mee eens zijn geweest.

Een meisje van 17 met een jongen van 19, okay. Maar 17 en 30 vind ik gewoon een te groot verschil. Snap ook niet wat een man van die leeftijd in een puber zoekt. Mag ik dat vinden?
quote:BarbaraAnn schreef op 07 juli 2011 @ 09:31:

[...]

Tik 'leeftijdsverschil in relatie' eens in op Google, verrassend hoeveel minderjarige meiden een relatie aangaan met een oudere man. Ik kan daar met mijn hoofd ook niet bij...

Maar hé: ze houden wel héél veel van elkaar!

ach aan de liefde twijfel ik niet eens zo erg. Ik vond op die leeftijd oudere mannen ook stukken interessanter dan jochies van 18. Komt bij dat die man van 30 vaak een eigen huis heeft, een auto, een hoop inkomen (in vergelijking met die 18-jarige vakkenvuller), interessanterige hobbies etc. Dus ik snap de aantrekkingkracht wel van de kant van die meiden.

Maar wat ziet een 30-jarige zelfstandige man in zo'n jong grietje? De vriendinnen die ik had die het aanlegden met zo'n oudere man, werden vaak enorm gedomineerd door hun vriend. Dat zou ik voor een eventuele dochter niet willen.
Ik ben 30 en mijn man is 42. We zijn 6 jaar samen, waarvan 3 jaar getrouwd en hebben 2 kinderen.
The time is now
@TO: ervaar je er zoveel nare reacties van dan?
quote:Starshine schreef op 07 juli 2011 @ 09:37:

[...]

ach aan de liefde twijfel ik niet eens zo erg. Ik vond op die leeftijd oudere mannen ook stukken interessanter dan jochies van 18. Komt bij dat die man van 30 vaak een eigen huis heeft, een auto, een hoop inkomen (in vergelijking met die 18-jarige vakkenvuller), interessanterige hobbies etc. Dus ik snap de aantrekkingkracht wel van de kant van die meiden.

Maar wat ziet een 30-jarige zelfstandige man in zo'n jong grietje? De vriendinnen die ik had die het aanlegden met zo'n oudere, werden vaak enorm gedomineerd door hun vriend. Dat zou ik voor een eventuele dochter niet willen.

Maar goed,Ik denk dat je er in de praktijk weinig tegen doet. Grietjes van 18 gaan stappen, slapen bij vriendinnen, gaan alleen op vakantie, wonen op kamers. Die kun je echt niet meer 24/7 in de gaten houden. Of je moet d'r in de kelder opsluiten natuurlijk
The time is now
dit leeftijdsverschil is zo groot dat ik het lachwekkend vind. Meiden van 22 hebben een hele andere belevingswereld, misschien kijkt ze nu nog tegen je op en vind je dat lekker? Waarom ben je niet interessant voor vrouwen van je eigen generatie? Wat zoek je eigenlijk, armcandy of een gelijkwaardige relatie?
het begint er al mee dat je jezelf een jonge man vindt terwijl je keihard 40 bent en reeds over de helft van je leven bent. Is dat het werkelijke probleem? dat je niet om kan gaan met het feit dat je van middelbare leeftijd bent?
quote:Banba schreef op 07 juli 2011 @ 09:41:

[...]

Ik denk dat je er in de praktijk weinig tegen doet. Grietjes van 18 gaan stappen, slapen bij vriendinnen, gaan alleen op vakantie, wonen op kamers. Die kun je echt niet meer 24/7 in de gaten houden. Of je moet d'r in de kelder opsluiten natuurlijk
quote:meds schreef op 07 juli 2011 @ 09:48:

het begint er al mee dat je jezelf een jonge man vindt terwijl je keihard 40 bent en reeds over de helft van je leven bent. Is dat het werkelijke probleem? dat je niet om kan gaan met het feit dat je van middelbare leeftijd bent?
.
Meds, ik ging iets heel onaardigs tegen je zeggen, toen ik me realiseerde dat ik je toch gelijk moet geven. Het leeftijdsverschil vind ik nog niet zo'n probleem. Een man van 40 die zichzelf een jongeman noemt is inderdaad raar.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
En ik ben ook gee meisje dat altijd maar uit ging enzo dat trok mij niet! Iedereen acepgeerpt mij en een hoop van zijn vrienden zijn ook paz 25/26 dus ja!
quote:himalaya schreef op 07 juli 2011 @ 09:03:

Je zou contact op kunnen nemen met mijn buurman. Hij 45, zij net 18 en ze verstaan elkaar amper. Maar het is Echte Liefde. Zegt hij. Het 'lang en gelukkig' zal de tijd uit moeten wijzen.Vooral dat lang. Als hij met pensioen kan begint zij net met d'r eerste lunchpauze ;).
quote:meds schreef op 07 juli 2011 @ 09:45:

dit leeftijdsverschil is zo groot dat ik het lachwekkend vind. Meiden van 22 hebben een hele andere belevingswereld, misschien kijkt ze nu nog tegen je op en vind je dat lekker? Waarom ben je niet interessant voor vrouwen van je eigen generatie? Wat zoek je eigenlijk, armcandy of een gelijkwaardige relatie?

Ik vind 22 eigenlijk wel meevallen. Je bent imo dan vaak geen meisje meer, maar een jonge vrouw die vaak best weet wat ze wilt in haar leven.

Maar meisjes van net 18 ofzo met een kerel van in de dertig vind ik wel fout.
quote:silly19 schreef op 07 juli 2011 @ 10:03:

En ik ben ook gee meisje dat altijd maar uit ging enzo dat trok mij niet! Iedereen acepgeerpt mij en een hoop van zijn vrienden zijn ook paz 25/26 dus ja!Meid, als ik je spelling zie doe je je naam eer aan....
@beauke ik zit met mijn telefoon op viva vandaar de spelfouten ! En je kent me niet eens merk wel dat er veel vooroordelen zijn over namen en over het leefdtijdsverschil duss achja ik trek me er eigen al niks meer vanaan weet dat ik gellukig ben en heel erg blij ben met mijn zoontje en vriend!
Wat een onzin dat je met mobiel forummen meer spelfouten maakt. Dan controleer je je tekst toch ook?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven