leeftijd in relatie !!
donderdag 7 juli 2011 om 09:01
donderdag 7 juli 2011 om 11:05
mijn vriend is 15 jaar ouder en we zijn nu bijna 4 jaar bij elkaar.
Ik heb nooit last gehad van het leeftijdsverschil.
Voor deze relatie wel eens een vriend gehad die mijn leeftijd had en zelfs gedate met een jongen die 5 jaar jonger was( heerlijk snoepie dat wel) maar daar had ik echt last van dat hij zo jong was. hij stond anders in het leven. Ik ben gewoon een oud wijf in een lichaam van een 30 jarige ofzo.
Ik heb nooit last gehad van het leeftijdsverschil.
Voor deze relatie wel eens een vriend gehad die mijn leeftijd had en zelfs gedate met een jongen die 5 jaar jonger was( heerlijk snoepie dat wel) maar daar had ik echt last van dat hij zo jong was. hij stond anders in het leven. Ik ben gewoon een oud wijf in een lichaam van een 30 jarige ofzo.
donderdag 7 juli 2011 om 11:06
donderdag 7 juli 2011 om 11:21
quote:meds schreef op 07 juli 2011 @ 09:45:
dit leeftijdsverschil is zo groot dat ik het lachwekkend vind. Meiden van 22 hebben een hele andere belevingswereld, misschien kijkt ze nu nog tegen je op en vind je dat lekker? Waarom ben je niet interessant voor vrouwen van je eigen generatie? Wat zoek je eigenlijk, armcandy of een gelijkwaardige relatie?
Nou, bovenstaand dus
Leeftijdsverschil geen problemen mee, maar wel wanneer meidje nog een meidje is en de vent richting middelbare leeftijd.
Dat is in mijn optiek echt niet gelijkwaardig....
dit leeftijdsverschil is zo groot dat ik het lachwekkend vind. Meiden van 22 hebben een hele andere belevingswereld, misschien kijkt ze nu nog tegen je op en vind je dat lekker? Waarom ben je niet interessant voor vrouwen van je eigen generatie? Wat zoek je eigenlijk, armcandy of een gelijkwaardige relatie?
Nou, bovenstaand dus
Leeftijdsverschil geen problemen mee, maar wel wanneer meidje nog een meidje is en de vent richting middelbare leeftijd.
Dat is in mijn optiek echt niet gelijkwaardig....
donderdag 7 juli 2011 om 11:22
donderdag 7 juli 2011 om 11:25
quote:silly19 schreef op 07 juli 2011 @ 11:15:
@bunga ooh je begaat een misdaad! Haha ja idd zo denk ik nu ook vind sommige reacties nog steeds raar/verevelend ik heb het idee dat mensen denken die jonge grietjes weten niet wat ze willen en kiezen ze maar een ouwe vent uit!
Ik ken je verder niet, maar je bent dus al moeder. Bewust? Werk je? Of studeer je nog? En je man ook?
Zo kunnen we natuurlijk niet beoordelen of je een gelijkwaardige relatie hebt.
Verder moet je het natuurlijk zelf weten wat je doet, je bent immers meerderjarig. Hoewel ik denk dat ik wel zou slikken als ouder zijnde als mijn dochter op haar negentiende al getrouwd is met kinderen.
En wat iemand in dit topic noemde: een kerel van 50 met een meisje van 18, dat vind ik gewoon smerig en dat kan geen gelijkwaardige relatie zijn. Hooguit iets dat gebaseerd is op seks in ruil voor een beter leven voor dat meisje.
@bunga ooh je begaat een misdaad! Haha ja idd zo denk ik nu ook vind sommige reacties nog steeds raar/verevelend ik heb het idee dat mensen denken die jonge grietjes weten niet wat ze willen en kiezen ze maar een ouwe vent uit!
Ik ken je verder niet, maar je bent dus al moeder. Bewust? Werk je? Of studeer je nog? En je man ook?
Zo kunnen we natuurlijk niet beoordelen of je een gelijkwaardige relatie hebt.
Verder moet je het natuurlijk zelf weten wat je doet, je bent immers meerderjarig. Hoewel ik denk dat ik wel zou slikken als ouder zijnde als mijn dochter op haar negentiende al getrouwd is met kinderen.
En wat iemand in dit topic noemde: een kerel van 50 met een meisje van 18, dat vind ik gewoon smerig en dat kan geen gelijkwaardige relatie zijn. Hooguit iets dat gebaseerd is op seks in ruil voor een beter leven voor dat meisje.
donderdag 7 juli 2011 om 11:26
hallo ikke007,
Volgens mij kun je een verschil maken tussen fysieke en mentale leeftijd. Als ik je beschrijving in je OP zo lees: een jongeman van 40 die al(!) meer dan een half jaar een relatie heeft, dan denk ik dat het helemaal niet raar is dat ze 18 jaar jonger is..
Ik denk dat jullie mentale leeftijd wel ongeveer hetzelfde zal zijn.
Goede kans van slagen!
Volgens mij kun je een verschil maken tussen fysieke en mentale leeftijd. Als ik je beschrijving in je OP zo lees: een jongeman van 40 die al(!) meer dan een half jaar een relatie heeft, dan denk ik dat het helemaal niet raar is dat ze 18 jaar jonger is..
Ik denk dat jullie mentale leeftijd wel ongeveer hetzelfde zal zijn.
Goede kans van slagen!
donderdag 7 juli 2011 om 11:27
Ja in sommige dingen heb je wel gelijk idd een meisje van 16met iemand vna 44 vind ik ook niet echt kunnen! Maar ik bne 19 en mijn vriend is 32 daar geen problemen mee ik heb een oom die nu 56is en die gaat met een vrouw van nu32 het ligt er denk ikook aan hoe je er zelf tegen over staat en moet eerlijk zeggen in het begin hebben ik/hij heel veel getwijfeld of we het wel moesten doen en hebben het gedaan en zijn nu al 3 jaar heel gellukig samen in het begin wel veel ups en downs gehad maar hebben we allemaal overleefd! Dus het kan ook goed gaan
donderdag 7 juli 2011 om 11:29
donderdag 7 juli 2011 om 11:30
quote:silly19 schreef op 07 juli 2011 @ 10:41:
@beauke ik zit met mijn telefoon op viva vandaar de spelfouten ! En je kent me niet eens merk wel dat er veel vooroordelen zijn over namen en over het leefdtijdsverschil duss achja ik trek me er eigen al niks meer vanaan weet dat ik gellukig ben en heel erg blij ben met mijn zoontje en vriend!Ook al zit je op een mobiel op Viva, dan kun je nog steeds wel kijken wat je typt. Of word je automatisch blind als je een mobiel gebruikt? Dat wist ik niet.
@beauke ik zit met mijn telefoon op viva vandaar de spelfouten ! En je kent me niet eens merk wel dat er veel vooroordelen zijn over namen en over het leefdtijdsverschil duss achja ik trek me er eigen al niks meer vanaan weet dat ik gellukig ben en heel erg blij ben met mijn zoontje en vriend!Ook al zit je op een mobiel op Viva, dan kun je nog steeds wel kijken wat je typt. Of word je automatisch blind als je een mobiel gebruikt? Dat wist ik niet.
donderdag 7 juli 2011 om 11:31
Ja het was niet gepland maar het was wel heel erg welkom mijn vriend werkt gewoon 40uur per week ik ben op dit moment thuisblijfmoeder maar wil heel graag weer aan het werk ga in de loop van de tijd ook een studie volgen voor nagelstyliste! Ja idd dat ben ik wel met je eens een meisje van 18met iemand van50 nee vind ik idd ook niet kunnen! En ik denk eerlijk gezegd dat ik als moeder zijnde ook wel zou schrikken als mijn kinderen komen vertellen dat hun vrien/vriendin zoveel jaar ouder is
donderdag 7 juli 2011 om 11:38
Wat heeft leeftijd nu weer te maken met de gelijkwaardigheid in een relatie??
Ik ken stellen die beide 30 zijn en zo ongelijkwaardig als de pest zijn (beide kanten op zelfs)
En ik ken stellen met bv 10 jaar verschill waar de relatie heel gelijkwaardig is...
Het gaat toch om de persoon? Niet om de leeftijd..
Ik ken stellen die beide 30 zijn en zo ongelijkwaardig als de pest zijn (beide kanten op zelfs)
En ik ken stellen met bv 10 jaar verschill waar de relatie heel gelijkwaardig is...
donderdag 7 juli 2011 om 11:41
Toen ik een jaar of 17 was kon ik mannen van in de 30 wel heel aantrekkelijk vinden, die waren dan wel nog goed gebouwd, hadden een studie gedaan, hadden het qua werk gemaakt en een eigen huis dat apart was ingericht. Ik besefte me echter ook dat ik niet alleen qua leeftijd maar ook geestelijk een stuk jonger was. Ook al voelde ik me heel volwassen toen, hahaha. Ik ben echter nooit een relatie aangegaan met iemand die meer dan een jaar met mij verschilde. Als ik nu getrouwd zou zijn met een man van 20 jaar ouder zou die dus dik in de 60 zijn......en over het algemeen vind ik mannen van die leeftijd qua looks niet aantrekkelijk. Voor mij zou het dus niet werken maar voor anderen kan ik niet spreken.
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
donderdag 7 juli 2011 om 11:47
quote:BarbaraAnn schreef op 07 juli 2011 @ 09:31:
[...]
Tik 'leeftijdsverschil in relatie' eens in op Google, verrassend hoeveel minderjarige meiden een relatie aangaan met een oudere man. Ik kan daar met mijn hoofd ook niet bij...
Maar hé: ze houden wel héél veel van elkaar! Van die meiden snap ik het wel, het is interessant enzo, maar die mannen, natuurlijk superfout om met een minderjarige te gaan .
[...]
Tik 'leeftijdsverschil in relatie' eens in op Google, verrassend hoeveel minderjarige meiden een relatie aangaan met een oudere man. Ik kan daar met mijn hoofd ook niet bij...
Maar hé: ze houden wel héél veel van elkaar! Van die meiden snap ik het wel, het is interessant enzo, maar die mannen, natuurlijk superfout om met een minderjarige te gaan .
donderdag 7 juli 2011 om 11:51
Zoals altijd met dit onderwerp blijf ik er hetzelfde over denken. Leeftijdsverschil tussen partners: geen probleem. Maar.... waar ik wel moeite mee heb is als de jongste van het stel nog erg jong is, die moet zich nog echt ontwikkelen tot een volwassenvrouw/ man en dan vind ik dat de oudste van het stel de verstandigste moet zijn en niet doen dus!
donderdag 7 juli 2011 om 11:55
quote:Anthonius schreef op 07 juli 2011 @ 11:38:
Gaat er toch ook om hoe je in het leven staat?
Een meisje van 22 heeft andere levenservaringen dan een kerel van 40 (om maar wat te noemen)
De rugzakken zijn niet gelijkgestemd, om het maar zo te verwoorden.
Tuurlijk kan het goed gaan, ben er zelf jarenlang het voorbeeld van geweest, maar iemand van 22 jaar veranderd nog behoorlijk terwijl een man van 40, die hele riedel al wel gehad heeft en wat 'stabieler' in het leven staat
Gaat er toch ook om hoe je in het leven staat?
Een meisje van 22 heeft andere levenservaringen dan een kerel van 40 (om maar wat te noemen)
De rugzakken zijn niet gelijkgestemd, om het maar zo te verwoorden.
Tuurlijk kan het goed gaan, ben er zelf jarenlang het voorbeeld van geweest, maar iemand van 22 jaar veranderd nog behoorlijk terwijl een man van 40, die hele riedel al wel gehad heeft en wat 'stabieler' in het leven staat