leeftijd in relatie !!

07-07-2011 09:01 179 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo ik jonge man 40 heb relatie al meer dan half jaar met vriendin die 18 jaar jonger is.

Je hoort zo veel verschilende vooroordelen hier over,zijn er ook positieve reactie's over ?

Zou ook graag mensen willen spreken die al heel lang gelukkig zijn met een zelfde soort relatie??

Gr ikke007
@labello thanx ja komt allemaal wel weer goed je komt er zeker sterker uit en een ding weet ik zeker ik wordt/ben een betere moeder dan die van mij ooit is geweest
quote:Anthonius schreef op 07 juli 2011 @ 13:38:

[...]

Nee, maar wat is daar erg aan? Dat de ene meer ervaring heeft en dingen op een andere manier kan bekijken?

Ik zie dat niet als ongelijkwaardig..

Zo kan je dit ook doortrekken naar bijvoorbeeld opleidingsniveau..

Iemand met WO heeft misschien vaker "gelijk" in sommige zaken dan iemand die de mavo afgemaakt heeft...

Maar diegene kan wel de WO soms op een hele andere manier naar dingen laten kijken...

Hoe zit het volgends jouw dan bv met opleidingsniveau?? Zou een WO'er volgens jou dan geen relatie mogen hebben met een Mavo klant??Dat is toch niet te vergelijken man. Je opleiding is geen graadmeter voor je IQ. Net of iemand die WO doet bij voorbaat verstandiger is en daardoor de leiding heeft in een relatie. Flauwekul.
@ Lila01

Yes, we agree to disagree!!

Moet ook kunnen hoor vind ik trouwens!!
quote:Beauke schreef op 07 juli 2011 @ 14:03:

[...]

En jij vindt dat ok?

Vaak hebben ze niet eens wat te kiezen, want verwacht de familie dat van ze.

Je bent wel goed in omdraaien en goedpraten van dit soort zaken zeg.

Het is niet goed praten...

Het is laten zien dat er altijd 2 kanten aan het verhaal zitten..

PS: Heb ooit documantaire gezien over Rusische postorder bruiden!! Nou dat waren geen zielige onopgeleide makke lammetjes hoor..

Die wisten precies wat ze deden en waarvoor..
[quote]Beauke schreef op 07 juli 2011 @ 14:05:

[...]

Dat is toch niet te vergelijken man. Je opleiding is geen graadmeter voor je IQ.

Is je leeftijd dat dan wel??

Net of iemand die WO doet bij voorbaat verstandiger is en daardoor de leiding heeft in een relatie. Flauwekul.[/quote]

Net of iemand die ouder is bij voorbaat verstandiger is en daardoor de leiding heeft in een relatie. Flauwekul

Niet dan?? Daarom zeg ik ook, al 10x, dat elke situatie anders is en je hier niet generaliserend over kunt denken..

Het is niet altijd zwart of wit...
quote:Anthonius schreef op 07 juli 2011 @ 14:14:

[quote]Beauke schreef op 07 juli 2011 @ 14:05:

[...]

Dat is toch niet te vergelijken man. Je opleiding is geen graadmeter voor je IQ. Net of iemand die WO doet bij voorbaat verstandiger is en daardoor de leiding heeft in een relatie. Flauwekul.[/quote]

Net of iemand die ouder is bij voorbaat verstandiger is en daardoor de leiding heeft in een relatie. Flauwekul

Niet dan?? Daarom zeg ik ook, al 10x, dat elke situatie anders is en je hier niet generaliserend over kunt denken..

Het is niet altijd zwart of wit...

Jij denkt dat een 16-jarige een volwassen en gelijkwaardige relatie met een man van in de dertig of ouder kan hebben, dat gaat er bij mij niet in. Ik hou er mee op.

Trouwens, ik weet niet hoe oud je bent, maar als je vrijgezel zou zijn zou je dus ook naar 16-jarige meisjes hengelen?
quote:Beauke schreef op 07 juli 2011 @ 14:17:

[...]

Jij denkt dat een 16-jarige een volwassen en gelijkwaardige relatie met een man van in de dertig of ouder kan hebben, dat gaat er bij mij niet in. Ik hou er mee op.

Trouwens, ik weet niet hoe oud je bent, maar als je vrijgezel zou zijn zou je dus ook naar 16-jarige meisjes hengelen?

Dat zeg ik niet...

Het KAN ongelijkwaardig zijn...

Maar dat KAN ook in een relatie waar er geen leeftijdsverschil is...

Het hangt dus niet van de leeftijd af, dat zeg ik..

Er kunnen zoveel andere factoren meespelen..

En nee ik HENGEL niet naar meisjes van 16.

Als ik iemand leer kennen intereseert de leeftijd me niet...

Uiteraard is het onder de 16 strafbaar en zie ik dat niet als een meisje maart als een kind en ik ben geen Pedo..

Ik HENGEL ook niet naar vrouwen van 30 of 50 of weet ik veel..

Als ik met iemand een leuk gesprek heb en ik wordt verliefd en ze blijkt tien jaar ouder maakt me dat ook geen reet uit..

Leeftijd zegt me niets dat is het hem dus juist of het nu ouder is of jonger het gaat mij om de persoon..

Is dat nu zo raar...

Leeftijd wordt hier gebruikt om vooroordelen te bevestigen denk ik en zo kijk ik er NIET tegen aan!
Ik denk dat of een relatie wel of niets slaagt, het er aan ligt wat beide partijen nodig hebben en te geven hebben. Natuurlijk ia het gevolg dan dat het niet gelijkwaardig is, maar daarom juist wel! Geven en nemen!

Mijn relatie is ook niet altijd hetzelfde: soms kan ik mijn vriend ergens in steunen en soms helpt hij mij weer op een ander vlak....maar dat maak het gelijkwaardig!

Opvoeding, opleiding, normen,waarden, sociale ontwikkeling etc hebben allemaal invloed op een relatie, en is dus iedere keer anders... Waarom zou leeftijd dan een bepalende factor zijn?
quote:justmyluck schreef op 07 juli 2011 @ 15:03:

Ik denk dat of een relatie wel of niets slaagt, het er aan ligt wat beide partijen nodig hebben en te geven hebben. Natuurlijk ia het gevolg dan dat het niet gelijkwaardig is, maar daarom juist wel! Geven en nemen!

Mijn relatie is ook niet altijd hetzelfde: soms kan ik mijn vriend ergens in steunen en soms helpt hij mij weer op een ander vlak....maar dat maak het gelijkwaardig!

Opvoeding, opleiding, normen,waarden, sociale ontwikkeling etc hebben allemaal invloed op een relatie, en is dus iedere keer anders... Waarom zou leeftijd dan een bepalende factor zijn?dat dus
quote:Anthonius schreef op 07 juli 2011 @ 14:42:

[...]

Dat zeg ik niet...

Het KAN ongelijkwaardig zijn...

Maar dat KAN ook in een relatie waar er geen leeftijdsverschil is...

Het hangt dus niet van de leeftijd af, dat zeg ik..

Er kunnen zoveel andere factoren meespelen..

En nee ik HENGEL niet naar meisjes van 16.

Als ik iemand leer kennen intereseert de leeftijd me niet...

Uiteraard is het onder de 16 strafbaar en zie ik dat niet als een meisje maart als een kind en ik ben geen Pedo..

Ik HENGEL ook niet naar vrouwen van 30 of 50 of weet ik veel..

Als ik met iemand een leuk gesprek heb en ik wordt verliefd en ze blijkt tien jaar ouder maakt me dat ook geen reet uit..

Leeftijd zegt me niets dat is het hem dus juist of het nu ouder is of jonger het gaat mij om de persoon..

Is dat nu zo raar...

Leeftijd wordt hier gebruikt om vooroordelen te bevestigen denk ik en zo kijk ik er NIET tegen aan!

Zoals gezegd, ik heb geen problemen met leeftijdsverschil maar een heel jong meidje met een oudere kerel vind ik moeilijk als 'gelijkwaardig' te beschouwen. Ik snap niet dat dit meteen als 'vooroordeel' wordt gezien door jou.

Zoals gezegd vind ik een meisje of vrouw van 22 met iemand van de 40 al heel anders dan een meisje van 16 of 18 met iemand van in de dertig (of ouder natuurlijk). Op zo'n jonge leeftijd zit je echt in nog zo'n andere leeftijdsfase, heb je nog zo veel minder bagage, levenservaring, moet je nog zo veel groeien, enz. Hoe veel die zestienjarige ook al heeft meegemaakt, dit valt niet gelijk te trekken met iemand die zo veel ouder is. Dat heeft niks met vooroordelen te maken, jammer dat jij hier steeds op mikt.

En het is 'ik word' . Dus zonder dt.
Jah, precies dat dus....

Als twee mensen een relatie hebben en ze zijn beide, bijvoorbeeld, 30, dan hoeft dat nog niet te betekenen dat de relatie gelijkwaardig is of dat het succes van slagen heeft! Daar heeft dan leeftijd niets mee te maken
[quote]justmyluck schreef op 07 juli 2011 @ 15:03:

Opvoeding, opleiding, normen,waarden, sociale ontwikkeling etc hebben allemaal invloed op een relatie, en is dus iedere keer anders... Waarom zou leeftijd dan een bepalende factor zijn?[/quote]

Nee, dat dus!!

Sociale ontwikkeling is niet afhankelijk van leeftijd!!

Ik noem maar even de man van 35 die nog thuis woont bij moeders en nog nooit gekust heeft... Lijkt me niet erg sociaal ontwikkeld..

Of het meisje van 21 die een mbo studie achter de rug heeft en al 3 jaar op zichzelf woont...

Weet je, dat er verschil is in ontwikkeling bij mensen dat is duidelijk, dat deze leeftijdsgebonden is niet (voor mij althans)

Oh en mijn excuses voor het plaatsen van een t achter word..
@Anthonius: dat wat ik zei ...
quote:Anthonius schreef op 07 juli 2011 @ 15:11:

[quote]justmyluck schreef op 07 juli 2011 @ 15:03:

Opvoeding, opleiding, normen,waarden, sociale ontwikkeling etc hebben allemaal invloed op een relatie, en is dus iedere keer anders... Waarom zou leeftijd dan een bepalende factor zijn?[/quote]

Nee, dat dus!!

Sociale ontwikkeling is niet afhankelijk van leeftijd!!

Ik noem maar even de man van 35 die nog thuis woont bij moeders en nog nooit gekust heeft... Lijkt me niet erg sociaal ontwikkeld..

Of het meisje van 21 die een mbo studie achter de rug heeft en al 3 jaar op zichzelf woont...

Weet je dat er verschil is in ontwikkeling bij mensen dat is duidelijk, dat deze leeftijdsgebonden is niet (voor mij althans)

Wij gaan niet op 1 lijn komen en mijn idee en ervaring werd door TO een paar posts boven ons nog eens bevestigd.

Zij stelde dat wanneer haar wederhelft haar iets uitlegde, zij dezelfde mening was toegedaan uiteindelijk.

Hoe kun je nou een meisje van 22 jaar die ál 3 jaar op zichzelf woont, vergelijken met een man die 15 jaar meer levenservaring heeft en de dingen die meisje nog moet gaan ontdekken al heeft 'gehad' .

Nogmaals: ik weet uit ervaring dat eea echt kan werken, maar er zijn gewoon bepaalde dingen die je in zo'n relatie gaat tegenkomen die je niet tegenkomt bij stellen met ongeveer zelfde leeftijd.
@TO: elke relatie is anders, dus vragen naar mensen die in dezelfde soort relatie zitten levert verschillende antwoorden op ( weet ff niet hoe ik moet quoten, excuses¤
quote:justmyluck schreef op 07 juli 2011 @ 15:03:

Opvoeding, opleiding, normen,waarden, sociale ontwikkeling etc hebben allemaal invloed op een relatie, en is dus iedere keer anders... Waarom zou leeftijd dan een bepalende factor zijn?
Kier,

Dat er mee word gepraat is vaak onzekerheid, ik heb mijn lief van af het begin verteld dat ik het erg zou waarderen als hij gelijk gewoon zijn eigen mening zou hebben en het dus niet met mij eens hoefde te zijn aangezien ik niet tegen mensen kan die over al ja & amen op zeggen, en geloof me hij durft zichzelf te zijn dus ja zijn eigen mening te hebben, was dat niet het geval geweest had ik daar heel gauw genoeg van gehad en hadden we nu niet 10 jaar samen geleefd
quote:Kier_V schreef op 07 juli 2011 @ 15:16:

[...]

Wij gaan niet op 1 lijn komen en mijn idee en ervaring werd door TO een paar posts boven ons nog eens bevestigd.

Zij stelde dat wanneer haar wederhelft haar iets uitlegde, zij dezelfde mening was toegedaan uiteindelijk.

Hoe kun je nou een meisje van 22 jaar die ál 3 jaar op zichzelf woont, vergelijken met een man die 15 jaar meer levenservaring heeft en de dingen die meisje nog moet gaan ontdekken al heeft 'gehad' .

Nogmaals: ik weet uit ervaring dat eea echt kan werken, maar er zijn gewoon bepaalde dingen die je in zo'n relatie gaat tegenkomen die je niet tegenkomt bij stellen met ongeveer zelfde leeftijd.

Maar wat nou, als die man van 35 die nog thuis woont bij zijn moeder he, beschermend opgevoed enz, ik weet ik charcheer maar ze zijn er trust me, die dingen die dat meisje ontdekt, ook nog nooit ontdekt heeft?!? Dat kan dus niet volgens jou??

Er zijn gewoon echt mannen die nog nooit uitgeweest zijn, nog nooit een relatie gehad hebben, nog nooit zelfs gekust hebben, nog nooit zelfstandig gewoond hebben, nog nooit een huis gekocht hebben....

Hoe volwassen je bent ligt niet aan je leeftijd maar aan wat je meemaakt en ervaart. En het feit dat iemand ouder is hoeft niet altijd noodzakelijkerwijs in te houden dat deze ook meer meegemaakt heeft...

En ik kom steeds terug op die vooroordelen omdat ik vaak hoor..

Iemand van 18 en 30 dat kan NOOIT werken...

En dat is dus een vooroordeel omdat het niet zo zwart wit is als men stelt. Ik denk btw dat er net genoeg voorbeelden langs zijn gekomen waarin aangeven is dat het wel werkt.

Wat niet zegt dat het altijd werkt, maar ook niet altijd niet..

En dat is het hem dus juist... Ja Ja ja daar isie dan mijn punt;

HET IS NIET WEL OF NIET, IEDERE SITUATIE/MENS IS ANDERS...

Dus bij voorbaat zeggen dat iets niet werkt of gedoemd is te mislukken vind ik erg kortzichtig en bevooroordelend ja!!
quote:ronniemitchel schreef op 07 juli 2011 @ 15:22:

Kier,

Dat er mee word gepraat is vaak onzekerheid, ik heb mijn lief van af het begin verteld dat ik het erg zou waarderen als hij gelijk gewoon zijn eigen mening zou hebben en het dus niet met mij eens hoefde te zijn aangezien ik niet tegen mensen kan die over al ja & amen op zeggen, en geloof me hij durft zichzelf te zijn dus ja zijn eigen mening te hebben, was dat niet het geval geweest had ik daar heel gauw genoeg van gehad en hadden we nu niet 10 jaar samen geleefd

Begrijp ik, heb zelf ook jarenlang een relatie gehad met een man die zo'n 20 jaar ouder is, maar ik bemerk gewoon dat het anders is als met een leeftijdgenoot.

Tuurlijk maakt leeftijd geen donder uit, het is wel iets waar je even over na moet denken vind ik'. Van beide kanten uit.
Anthonius,

Een zelfstandige meid van 23 gaat echt nooit kiezen voor een man van 35 die nog bij zijn mammie woont.... tenminste dat lijkt mij duidelijk, dat daar dan toch iets aan 'mankeert"

IK zeg toch NERGENS dat het bij voorbaat gedoemd is te mislukken, lees mij even goed aub!

Ik geef ALLEEN maar even aan welke struikelstukken je ZOU kunnen tegenkomen, juist OMDAT ik wél de ervaringen heb met mannen die 15 tot 20 jaar ouder zijn.
Ik heb eerst jaren een relatie met een man van mijn eigen leeftijd gehad en ik wil nooit meer terug naar die tijd, mijn lief van nu is 19 jaar jonger dan mij maar mentaal volwassener dan mijn ex en hier is het wel gelijkwaardig ik ging van het begin al uit van zijn zelfstandigheid, als ik nog een kind had willen opvoeden had ik wel een 3e kind gekregen
Zolang jullie maar op één lijn zitten en gelukkig met elkaar zijn.
quote:lovesophie schreef op 07 juli 2011 @ 15:31:

Zolang jullie maar op één lijn zitten en gelukkig met elkaar zijn.En dat zijn we
@ Kier

Was ook niet persoonlijk bedoeld, maar las ook de andere reacties vd Dames hier en daar ging ook op in..

Leuk wel dat wij er zo een 1 op 1 discussie aan overgehouden hebben ha ha ha..

Ik bedoelde dat MEN vaak vooroordelen heeft...
[quote]Anthonius schreef op 07 juli 2011 @ 12:07:

[...]

Hoezo overwicht?? Diegene heeft meer ervaring maar waarom moet zich dat uitdrukken in overwicht?? Ik vind dat zo een onzin...

Bijvoorbeeld in een team met collega's heb ik er eentje bijzitten met 15 jaar ervaring, hardstikke fijn. We leren veel van hem maar overwicht?? Nee, laat dat maar aan een andere collega over die minder ervaring heeft in dit geval..

Het is niet altijd zwart wit..

Het gaat erom wat je meegemaakt hebt en wat je daarmee doet..

Je kunt dus bijvoorbeeld andere behoeden voor de fouten die jij bijvoorbeeld gemaakt hebt, dan noem ik geen overwicht..

Kun jij anders misschien enkele voorbeelden noemen van dit zogenaamde overwicht? Ben hier wel erg benieuwd naar namelijk...[/quote]@ Lila01; Zie hierboven...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven