leeftijdsverschil

23-11-2011 11:51 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Ik heb even wat meningen nodig van andere vrouwen;) Alhoewel ik natuurlijk ook zelf prima een eigen mening heb, maar toch is het soms fijn die van anderen te horen.

Het volgende is gebeurd; ik ben stapel verliefd geworden op een jongen. Alleen deze jongen is 18... en ik ben 28. Had gedacht dat het wel snel over zal waaien, maar het is allemaal fantastisch en ik begrijp er niks van hoe dit heeft kunnen gebeuren. Mijn gevoel zegt genieten, maar mijn verstand zegt doe dit nou niet.

Het probleem is dus, voor op het moment is het gewoon super de super leuk, alleen het heeft geen toekomst:( Tegen de tijd dat ik aan kinderen toe ben, is hij een jonge twintiger.

Het verbaast me gewoon alleen ontzettend dat er ook jongens bestaan van 18 die wel volwassen gesprekken kunnen voeren en zich wat ouder gedragen. Kortom; we kunnen t superleuk vinden met elkaar.

Nu weet ik ook wel dat je ook geen garanties hebt op een leuke en lange relatie met mannen van je eigen leeftijd, maar iets in me houdt me tegen, ik denk reacties van buitenwereld etc. Het is toch een beetje een taboe.
Ik zou gewoon genieten van het hier en nu; je hebt toch niet een dringende kinderwens of zo? Leuk dat zoiets op je pad komt toch? En het nog wederzijds is ook!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
quote:redband schreef op 23 november 2011 @ 13:30:

Het is ook best wel bijzonder, maar vraag ook bij jezelf af hoe het zit met die "rammelende eierstokken"en of ie kinderwensen heeft.

( voorbeeldje maar)

Met die rammelende eierstokken van mij valt het wel mee haha. Ik weet dat ik heel graag kids wil, maar nu zeker nog niet. Ik ben bezig een eigen zaak op te zetten en kom uit een langdurende, vermoeiende relatie. Nu dus eindelijk weer lekker mn leven op orde. Ben aan het daten geslagen(niet heel erg hoor) en nu kwam dit dus op mn pad.

Tuurlijk, ik ben een denker dus dan denk ik als ik rond de 35 ben, is hij 24. Dat ga je een jongen toch niet aandoen, op zn 23e vader.

Ik gun hem ook een jeugd vol plezier en feestjes en geen belangrijke vraagstukken waar hij zich nog niet bezig mee hoeft te houden.

Maar moet je kijken hoe ik alweer praat. Misschien moet ik het gewoon een keer loslaten en van hem gaan genieten. Komen er problemen, dan is het vroeg genoeg om ermee te stoppen. En duurt het een tijdje, dan is het misschien ook goed voor mezelf geweest, zit nu gewoon supergoed in mn vel en dat straal je denk ik ook wel uit. Ja, het is een echte oppepper dit, ben niet sacherijnig te krijgen;)
wat zeg ik nou weer allemaal, ik bedoel natuurlijk als ik 35 ben, is hij 25
quote:liesa1983 schreef op 23 november 2011 @ 13:36:

Tuurlijk, ik ben een denker dus dan denk ik als ik rond de 35 ben, is hij 24. Dat ga je een jongen toch niet aandoen, op zn 23e vader.

Wat je ook doet, ik zou iig stoppen met denken voor hém. Misschien vindt 'ie het juist wel leuk om jong vader te zijn. Misschien vindt 'ie het nu wel stoer om 'n oudere vriendin te hebben en over een jaar niet meer.

Stop thinking, start talking. En geniet van het moment.
Komt het er niet eigenlijk op neer dat je je schaamt tov de buitenwereld over een veel jongere partner?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
quote:EvyBlissy schreef op 23 november 2011 @ 13:48:

Komt het er niet eigenlijk op neer dat je je schaamt tov de buitenwereld over een veel jongere partner?

Ja, nouja schamen is een groot woord. Ik vind het alleen zo raar klinken 18 en 28. That's it. Maar als het erop aan komt, heb ik sc*&t aan wat andere mensen zeggen. Als je daar allemaal rekening mee moet houden.

Nee, het enige probleem is het toekomstplaatje, klinkt gewoon allemaal niet ideaal. Maarja, wat is dat tegenwoordig nog wel he;)
Je hebt 18-jarigen en 18-jarigen. Het is legaal, dus daar hoef je je niet druk om te maken.

Zelf was ik 18 toen ik mijn huidige vriend leerde kennen (toen 30) dus dat verschil was zelfs nog net iets groter dan bij jullie. Maar er moet wel bij gezegd worden dat meneer Dwryl echt wel een hele-hele-hele late laatbloeier is en dat vergoelijkt veel, tot op heden werkt dit dus prima.

Maar dat hoeft niet voor ieder stel met zo'n verschil te werken. Ga voor jezelf dus eens goed na wat je wil, waarom je dat wil en wat je plannen zijn op de korte en lange termijn. Pols bij hem hoe hij erover denkt en of jullie intenties wel eender zijn. Alleen dan kan het werken.

En buitenwereld... Ach, buitenwereld. Zoals ik al tikte aan het begin: Het is legaal. En dat is niet voor niets

Veel plezier en vooral: geniet ervan.
"Wat heeft de wetenschap ooit voor ons gedaan?!" typte zij op haar blog.
quote:mydwryl schreef op 23 november 2011 @ 14:27:

Je hebt 18-jarigen en 18-jarigen. Het is legaal, dus daar hoef je je niet druk om te maken.

Zelf was ik 18 toen ik mijn huidige vriend leerde kennen (toen 30) dus dat verschil was zelfs nog net iets groter dan bij jullie. Maar er moet wel bij gezegd worden dat meneer Dwryl echt wel een hele-hele-hele late laatbloeier is en dat vergoelijkt veel, tot op heden werkt dit dus prima.

Maar dat hoeft niet voor ieder stel met zo'n verschil te werken. Ga voor jezelf dus eens goed na wat je wil, waarom je dat wil en wat je plannen zijn op de korte en lange termijn. Pols bij hem hoe hij erover denkt en of jullie intenties wel eender zijn. Alleen dan kan het werken.

En buitenwereld... Ach, buitenwereld. Zoals ik al tikte aan het begin: Het is legaal. En dat is niet voor niets

Veel plezier en vooral: geniet ervan.

Ja, thnx, nee 16 haha dat was pas illegaal geweest, dat kan echt niet.

Ja, het komt niet zoveel voor he andersom, dus dat de meid ouder is. Ik zit nu ook heel erg in een fase van, ik denk weer heerlijk aan mezelf en geniet. Heb jarenlang op mn tenen moeten lopen in een relatie en heb nu helemaal de tijd voor mezelf en hoef aan niemand verantwoording af te leggen.

Ben in mijn doen en laten een beetje gek en jong en ik merk dat dat jongere mannen aantrekt. Want daarintegen ben ik dus weer niet zo onzeker meer als vroeger en zit lekker in mn vel.

Ik denk dat ik hier nu wel van kan gaan genieten, zonder teveel na te denken over de toekomst, omdat ik toch niet van plan was om alweer aan een nieuwe relatie te beginnen.

En ja, ik ben ook een mega laatbloeier wat dat betreft.
Pfoeh, dat is lastig... Je kunt het natuurlijk proberen, maar weet wel dat jullie in een hele andere fase van het leven zitten. Uit eigen ervaring weet ik dat dit soms lastig kan zijn. Toen ik 18 was, had ik een relatie met een man van 28. Andersom, maar toch. Soms was het raar omdat je met sommige dingen op een heel ander level zit.. Maarja, ik zou zeggen: probeer het! En geniet ;)
quote:EvyBlissy schreef op 23 november 2011 @ 13:48:

Ik denk dat dit zeker meespeelt. Ik maak uit haar woorden op dat ze zelf zich ook nog heel jong voelt en in dat opzicht zou ze dus goed bij een 18 jarige jongen passen.

Andersom vinden mensen normaler. Maar waarom?
Hoi allemaal,

Het is nu een paar weken later en ondertussen hebben we gepraat met elkaar. We zijn allebei van mening dat het gewoon niet kan, het leeftijdsverchil is te groot.

Afgesproken om dus van elkaar te genieten en elkaar wel gewoon te blijven zien, maar geen relatie.

Ik ben bang dat ik het niet kan. Ben niet van ijs en het klikt op alle fronten met hem.. Het voelt weer als een echte liefde, ik voel me bemint, iets wat mijn vorige, oudere ex mij niet echt kon laten merken.

Ik vind dat knap voor zo'n jong iemand. Heb het gevoel dat me iets bijzonders overkomt.

Wil er eigenlijk niet zo'n drama van maken, maar voel me best gefrustreerd, ik kan immers het verschil in leeftijd niet veranderen.

Bijna niemand weet ervan en als ze het al weten doen ze ontzettend lacherig erover, wat ik ze ook niet kwalijk neem. Vind t in eerste instantie ook een giller, maar gevoel is gevoel.

Denk er dus over na om het te kappen, want hoe verliefder we worden, hoe groter de teleurstelling zou zijin en misschien een goede vriendschap kapot maakt.

Voel met net julia van romeo:(
Ik heb een relatie met een man van 15jaar ouder. Toen ik daarmee begon verklaarde iedereen -familie incluis- me voor gek, maar hey we zijn anderhalf jaar verder en nog steeds verzot op elkaar.

Ik prijs leeftijdsverschil niet aan, als ik 35 ben is hij 50, wow(!), maar ik wil alleen maar zeggen dat er niks volgens protocol moet verlopen als het om een relatie gaat.

Als je van hem houdt

Als het goed voelt

Als je happy van hem wordt

Als het je soulmate is of iets dat in de buurt komt

En als hij dit andersom ook zo voelt..

WHY NOT?

Het gaat om jouw leven Liesa, niet om dat van een ander. Weg met de regeltjes. Doen wat goed voelt. NU!

En succes,

Dikke knuf,

Vivaster
Oja en dat iets "niet zou kunnen", moet je al helemaal maling aan hebben. Want de rest van de wereld heeft dat bepaald. Who cares? It obviously makes you happy doesn't it?
Ik heb een broertje van 18 en die is ook best wijs. Kun je goede gesprekken me voeren.

Ik kan me best voorstellen dat iemand die wat ouder is op hem zou vallen.

Misschien moeten jullie gewoon kijken waar het schip strandt.
misschien komt t ook wel doordat ik altijd op mn tenen heb moeten lopen bij mn ex en me nu echt bevrijdt voel en goed in mn vel en me ook jonger voel... ook omdat ik me altijd dus best beklemmend heb gevoeld.

Deze jongen geeft me het gevoel het einde van de wereld te zijn en heeft nog (niet zo veel) geen bagage, dus alles is lekker luchtig en lachen en gezellig.

Juist wat ik nu nodig heb.

Alleen komt hier dus zo langzamerhand ook gevoel bij, wat ik van tevoren niet gedacht had..
Zelf zou ik het niet doen, maar dat is omdat ik alleen serieuze relaties aanga. En zo'n jonge knul past niet in mijn toekomstplannen, hij loopt dan flink achter op mij.

Als jij wel van de niet-serieuze relaties bent zou ik er gewoon voor gaan. Maar dan wel eerlijk zijn naar de jongen toe! Dat het niet echt iets gaat worden, en dat hij niet moet denken dat het ooit wel iets kan worden.
nee ik denk ook niet dat het wat kan worden, maar ik sluit niks uit!! Dat ik het nu ontzettend leuk en gezellig heb met deze jongen, dat betekend toch wat denk ik!

We voeren ook gesprekken... niet normaal!! Ik vind het knap van iemand van 18!

En ik hou ook niet van de niet serieuze relaties, heb liever ook iets serieus, maar ik weet ook dat dat altijd nog kan. Ben pas 28. Misschien moet ik hier nu van genieten en zien hoe het loopt.

Ik heb inderdaad eerlijk tegen hem gezegd dat we in ons achterhoofd moeten houden dat t niks kan worden waarsch
en wat als je 5 jaar verder bent?

dan zit hij wellicht in zijn studentenzuipfase en denk jij aan huisje-boompje-beestje.

ik zou ook geen sex relatie onderhouden maar gewoon kappen.

gewoon iemand zoeken die wat meer in je leeftijdscatagorie zit.
Ja, zo zijn we nu dus allebei. Allebei heel erg van het stappen en lol maken. Wel is hij serieus en kunnen we ook lekker avondje op de bank. Met zijn opleiding gaat het ook wel goed. Hij begeeft zich meer in een volwassen wereld door het werk wat hij ook doet als bijbaan.

Ach ja ik ga het ook proberen te kappen, ik heb wel veel gevoelens voor hem
Jeetje meid, wat doe jij jezelf aan. Je bent duidelijk verliefd op die jongen! Je voelt je zo goed bij hem, waarom gaan jullie geen relatie aan? Mag ik vragen wat 'dat kan echt niet' is volgens jullie? Want als je gek op elkaar bent is leeftijd en je omgeving echt geen issue. Althans, dat zou het niet moeten zijn.

En als jullie toch zo gek op elkaar zijn, kunnen jullie toch ook gewoon eens praten over de toekomst? Je hoeft niet perse alles volgens eigen plan te doen, weer je.
Dus jij vindt hem leuk, hij vindt jou leuk, jullie kunnen lol maken samen en toch ook een serieus gesprek hebben.

En je conclusie is dan: ik ga er mee kappen.

quote:VisitorFromMars schreef op 07 december 2011 @ 18:04:

Dus jij vindt hem leuk, hij vindt jou leuk, jullie kunnen lol maken samen en toch ook een serieus gesprek hebben.

En je conclusie is dan: ik ga er mee kappen.

Zelfde reactie. Ik zat er laatst nog aan te denken hoe minimaal die kans is dat je iemand leuk vindt die jou ook leuk vindt! En bij jou topic starter is dat gebeurd.. waarom zou je hem dan laten lopen?!
Gewoon ervan genieten! Mijn vriend is 11 jaar ouder (ik was 24 toen ik hem leerde kennen) en ook wij kregen in het begin die opmerkingen. Maar ik merk echt niks van het leeftijdsverschil. Het klikt, en daar gaat het om. Wel vreemd dat het leeftijdsverschil bij een oudere man als veel gewoner gezien wordt.
quote:_flower_ schreef op 23 november 2011 @ 12:04:

Lastig.

Het leeftijdsverschil is nu best groot. Jullie zullen in een andere levensfase zitten denk ik.mee eens! woont hij nog thuis? wil hij jong kinderen?
toch ff een positief geluid laten horen: ik en mr marvellous schelen ook 10 jaar. Maar omdat wij in veel dingen op 1 lijn zitten en elkaar aanvullen, heeft niemand in onze omgeving raar gereageerd op onze relatie. Tuurlijk zijn er mensen die wel twijfels hadden in het begin, maar toen ze zagen dat wij goed bij elkaar passen waren die twijfels weg.

Vullen jullie elkaar ook goed aan? Zitten jullie ook met veel dingen op 1 lijn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven