Leeg na verbreken date

08-12-2021 08:00 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Een topic met geen concrete vraag maar meer om het even kwijt te zijn.
Na 3,5 maanden daten met een man waarvan ik wist dat het nergens naar toe ging maar het ontzettend lekker, gezellig en leuk was, met een perfecte chemie, hebben we het gisteravond dat wat we hadden beëindigd.

onze laatste date voelde voor ons beiden niet goed.
Waar we iedere keer een fijne en lekkere chemie hadden was het deze keer dood. De oorzaak kunnen we beiden niet achterhalen maar duidelijk was dat het zo is.
Een koude, frustrerende ervaring die ik ook niet wou herhalen.
Wetende dat een relatie met deze man nooit zou gaan werken wist ik dat het beter was om te stoppen.
Eergisteren appte hij mij dat hij wou bellen. Ook dat de reden was dat hij ons contact wou stoppen.
Voor mij iets wat ik al wist en wat ook al door mijn gedachten ging.

Nu is het dus definitief: geen contact meer en nooit meer afspraakjes.
Rationeel ben ik het er helemaal mee eens maar emotioneel voel ik mij ontzettend leeg.
Stom dat je toch een een FWB (met een klein beetje meer uitgesproken wederzijds gevoel) gaat missen en dat dit zo hol en leeg voelt.
Hoe raak ik dit holle "nooit meer" gevoel kwijt? Huilen doe ik niet maar ik voel mij wel ellendig!

Misschien is dit dan toch een vraag?
Je hebt gisteren de ‘relatie’ met je FWB beëindigd. Zwelg nog even in je verdriet, en daar na diep ademhalen en door.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
:sherlock:

Je bent aan het scheiden en daten tegelijk: ik denk dat die leegte vooral is dat je iets aan het ontwijken bent.
Ik zou me minder bezig houden met relaties en daten, me meer bezig houden met je scheiding en leren zonder partner door het leven te gaan.
Ja, dat is gewoon. Wat omhoog gaat moet ook weer naar beneden komen. Na een up komt een down. De rekening komt na het feest.

Maar je hebt niet voor niets verstand: het zegt je dat je op je twee eigen voeten moet blijven staan en dat je als de tijd rijp is, vanzelf nieuwe interesses krijgt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
FeeLucifer01 schreef:
08-12-2021 08:40
Ik zou me minder bezig houden met relaties en daten, me meer bezig houden met je scheiding en leren zonder partner door het leven te gaan.
Eens. Die indruk krijg ik ook sterk als ik oudere berichten van je lees.
Emboldened by the flame of ambition
Het is normaal dit gevoel. En het gaat ook weer weg, dat is zeker. Maar je moet er even doorheen.

Niet geloept maar lees dat je aan het scheiden bent. Zou het lege gevoel ook daar vandaan kunnen komen en nu worden verstrekt door wederom een breuk?
Ik denk dat je dat lege gevoel kwijt kunt raken door je even op jezelf te richten en niet proberen op te vullen straks met andere mannen. Geef de aandacht die je van hem kreeg aan jezelf.
Pak een lang vergeten hobby op, boek een massage, ga uitgebreid naar de kapper en eens lekker met jezelf lunchen.
Nu is de tijd aangebroken om te leren wie je bent zonder een man aan je zijde, zonder die bevestiging van een ander.

Want niemand anders dan jijzelf kan dat holle gevoel oplossen. :heart:
Naatje2000 schreef:
08-12-2021 09:19
Ik denk dat je dat lege gevoel kwijt kunt raken door je even op jezelf te richten en niet proberen op te vullen straks met andere mannen. Geef de aandacht die je van hem kreeg aan jezelf.
Pak een lang vergeten hobby op, boek een massage, ga uitgebreid naar de kapper en eens lekker met jezelf lunchen.
Nu is de tijd aangebroken om te leren wie je bent zonder een man aan je zijde, zonder die bevestiging van een ander.

Want niemand anders dan jijzelf kan dat holle gevoel oplossen. :heart:

Mooi!
Het lege gevoel verdragen en niet proberen op te vullen met wat dan ook. Als je inderdaad ook in een scheiding ligt, of er recentelijk doorheen bent, hoort dat lege gevoel erbij. Ga je het proberen te ontwijken door welke afleiding dan ook, komt het vanzelf op een andere moment of andere manier terug. Beter is het voelen, huilen, jezelf troosten. Zo vaak als nodig is tot de scherpe randjes eraf zijn.

Sterkte!
FeeLucifer01 schreef:
08-12-2021 08:40
X100, kun je niet alleen zijn, to?
Het is ook gewoon een klein beetje rouw om wat had kunnen zijn maar het toch niet wordt

Wees ff lekker gelukkig in je eentje voor je weer gaat daten 🙂
Aangezien ik begrijp dat je ook nog in scheiding ligt snap ik jouw gevoel wel. Ik denk niet dat het gevoel hoort bij deze man, maar dat de breuk de gevoelens van de scheiding weer oproepen, die je logischerwijs nog niet hebt verwerkt.

Gewoon goed voor jezelf zorgen en de nare gevoelens niet wegstoppen. Want ze komen geheid weer terug op een ander moment dan.
Hi vervelend en jammer. Ik noem de eerste 3 en zelfs 4 maanden de 'honeymoon' periode. Een leuke tijd met veel lol, ontdekking, de beste/leukste van een mens zien. Heel verslavend :-). En dan zakt die bubbel in, het wordt anders. Is de relatie sterk genoeg ondertussen dat het dat kan overkomen. Bereid zijn er anders in te kunnen staan en aandurven? In dit geval is het niet gebeurd. Ik heb het gevoel dat het ook meer van zijn kant kwam? Peter Pan? Tuurlijk voel je je leeg, patsboem opeens weg die leuke tijd. Dat is hard. Maar it was not meant to be en blijf niet in het verleden hangen. Gun jezelf ook kwaliteitstijd en rust. Spreek af met jouw vriendinnen. Je komt er wel weer hoor.
Ah lees net dat je door een scheiding gaat. Ik snap het dat je dit dan dubbel treft. Het is een escape, hoopvol zijn maar het is eigenlijk een rebound. Schijnt dat je teveel verwacht hebt hiervan, wat begrijpelijk is in jouw situatie. Probeer eens een tijdje alleen te zijn zonder in een relatie te zitten, durf het. Moeilijk in het begin, maar het zal je op de lange termijn goed doen. Je weet dan dat je niet perse een partner in jouw leven nodig hebt, maar lekker single met leuke vrienden/vriendinnen kan ook heeeel fijn kan zijn. Je hebt ook meer vrijheid dan ;-). Dus jouw relaties zullen een andere basis krijgen. Maar voor nu een dikke knuffel.
ilse123 wijzigde dit bericht op 08-12-2021 10:54
Reden: waren er nog 2
0.84% gewijzigd
Jammer dat mijn eerdere topic over mijn scheiding erbij wordt gehaald.
Deze ligt nog niet lang achter mij maar dat ontken ik rationeel en emotioneel ook niet.
Maakt dit gegeven dat ik eigenlijk maar niet moet daten en dus er zelf debet aan heb dat het beëindigen van deze "relatie" een hol gevoel geeft? Vreemd.
Volgens mij is het heel normaal dat mensen na een scheiding zich op het dating pad wagen. Dit heb ik ook gedaan, was erg leuk maar heeft niet gebracht waar ik op hoopte.
Geen rebound of ontkenning/ opvulling van de leegte en pijn.
Nu heb ik alleen even de ruimte genomen om mijn gevoel na het afsluiten van deze date te spuien.
Deze analyses had ik niet aan zien komen.
Ik vind helemaal niet dat je niet moet daten, ik kan je alleen uit mijn ervaring vertellen dat het bij mij ook wel even duurde voordat ik weer helemaal in balans was.

En daarom denk ik dat het invloed heeft op jouw gevoel nu. En ik raad je weinig anders aan dan het gevoel te doorgaan. Uiteindelijk hebben alle ervaringen na mijn scheiding voor mij weer helder gemaakt wie ik ben en wie ik zoek (zocht inmiddels).
hoe je van dit gevoel af komt? Door het er gewoon even te laten zijn en het te voelen. Allerlei maniertjes bedenken om het te ontwijken, zorgt er alleen maar voor dat het ergens weer heel hard terugkomt. Dus huil gewoon, voel wat je voelt en bedenk dat het ook vanzelf weer minder wordt.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Elsbeth schreef:
08-12-2021 13:51
Jammer dat mijn eerdere topic over mijn scheiding erbij wordt gehaald.
[...]
Deze analyses had ik niet aan zien komen.
Ik ken je niet in detail, maar het ligt voor de hand hoor.

Je kunt ook naar de dokter gaan als je pijn hebt in je knie bij het fietsen. En dan kun je veel praten over hoe hoog je zadel staat enzo. Maar als je dan gaat verzwijgen dat je de dag ervoor onderuit bent gegaan en op je knie bent gevallen dan boeit dat zadel natuurlijk niet echt.
Pijn om dat wat er niet was of nooit zal zijn kan heel hevig zijn.
Neem de tijd om het er te laten zijn.
Probeer het vooral niet te ontwijken of te vermijden.
Probeer zoveel mogelijk door je gevoel heen te gaan.
Na je scheiding ben je vrij snel gaan daten en dus in een fijne flow terecht gekomen die je jn je huwelijk miste. Dit zonder de kans te hebben gehad de scheiding uberhaubt te verwerken. Die verwerking moet nog komen en je hebt het verdriet van het verbroken contact en geen zicht op ets anders wat de leegte alleen maar groter maakt.

Geef jezelf de ruimte eerst je scheiding eens goed te verwerken voordat je aan het daten gaat.
Elsbeth schreef:
08-12-2021 13:51
Deze ligt nog niet lang achter mij maar dat ontken ik rationeel en emotioneel ook niet.
Maakt dit gegeven (...) dat het beëindigen van deze "relatie" een hol gevoel geeft? Vreemd.
Wat maakt dat je dat vreemd vindt?

Waar komt volgens jou dat holle gevoel vandaan?

Is dit die man waar je eerder over schreef hoe je ervan los kon komen, omdat hij te weinig om jou geeft maar wel bezit van je gevoel en gedachten neemt? Dat zijn van die relaties die je een achtbaan aan emoties laten ervaren en meer verslaafd maken dan verliefd, dus misschien is dit gevoel gewoon de comedown. Ja dan val je wel even in een gat en dat laat een leegte achter.

Klinkt overigens wel als een rebound relatie wat mij betreft, waar niets mis mee is overigens.
Ceder schreef:
08-12-2021 14:37
Ik ken je niet in detail, maar het ligt voor de hand hoor.

Je kunt ook naar de dokter gaan als je pijn hebt in je knie bij het fietsen. En dan kun je veel praten over hoe hoog je zadel staat enzo. Maar als je dan gaat verzwijgen dat je de dag ervoor onderuit bent gegaan en op je knie bent gevallen dan boeit dat zadel natuurlijk niet echt.
Dus als ik 1,5 jaar daarvoor op mijn knie ben gevallen en mijn knie heb gekneusd moet ik dat vertellen?
Mijn ex en ik zijn al 1,5 jaar uit elkaar, de scheiding is al lang een feit.
Nog geen helemaal verwerkt en uitgewerkt feit maar wel al achter de rug.
DS1971 schreef:
08-12-2021 14:02
Ik vind helemaal niet dat je niet moet daten, ik kan je alleen uit mijn ervaring vertellen dat het bij mij ook wel even duurde voordat ik weer helemaal in balans was.

En daarom denk ik dat het invloed heeft op jouw gevoel nu. En ik raad je weinig anders aan dan het gevoel te doorgaan. Uiteindelijk hebben alle ervaringen na mijn scheiding voor mij weer helder gemaakt wie ik ben en wie ik zoek (zocht inmiddels).
Ik zal de laatste zijn die zegt dat ik weer in balans ben.
Alleen door te ervaren hoe het is om met anderen een contact aan te gaan leer ik mijzelf ook hervinden.
Dat is mijn idee.
Ik ben hier ook eerlijk in geweest naar mijn date.
Nanouk schreef:
08-12-2021 15:59
Na je scheiding ben je vrij snel gaan daten en dus in een fijne flow terecht gekomen die je jn je huwelijk miste. Dit zonder de kans te hebben gehad de scheiding uberhaubt te verwerken. Die verwerking moet nog komen en je hebt het verdriet van het verbroken contact en geen zicht op ets anders wat de leegte alleen maar groter maakt.

Geef jezelf de ruimte eerst je scheiding eens goed te verwerken voordat je aan het daten gaat.
Dit vind ik nogal een harde conclusie zonder mij te kennen. Gelukkig weet ik dat ik al heel ver ben in het proces.
Ik ben er nog lang niet maar dat is een andere conclusie dan geen kans te hebben gehad om uberhaubt iets te verwerken.
Mijn huwelijk was al heel lang over.
Ik denk dat er weinig mensen zijn die hun scheiding helemaal verwerkt hebben voordat ze gaan daten.
Of dit verstandig is en goed mag bekritiseerd worden maar weinig mensen willen alleen zijn.
Ik niet tenminste!
Volgens mij zal ik altijd de littekens van mijn huwelijk dragen maar ik wil niet stil staan en wachten met ontwikkelen.
Mijn neus stoten en "Auwww, dat deed pijn!" roepen hoort hier ook bij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven