Lelijk cadeau

27-09-2018 14:25 203 berichten
Ik heb van een vriendin een verjaardagscadeau gekregen. Ze heeft hier ontzettend veel moeite in gestoken, liep wekenlang winkels af voor het perfecte cadeau en heeft er ook wat geld aan uitgegeven.

Ik was al blij met het cadeau voor ik het kreeg omdat ik zag en hoorde hoeveel ze ermee bezig was.

Uiteindelijk heeft ze popelend van ongeduld haar cadeau veel te vroeg (ben nog niet jarig) aan mij afgegeven. Ze wist zeker dat het een schot in de roos zou zijn en zat stralend toe te kijken hoe ik het cadeau opende. Ik uiteraard ook met enorme smile omdat ik het allemaal heel lief vind.

Uiteindelijk haal ik een vreselijke jurk uit de doos. (Normaal gezien hebben we dezelfde smaak maar wat dit item betreft liggen onze meningen blijkbaar enorm uit elkaar) Maar dat maakte me geen bal uit. Ze heeft hier ontzettend veel tijd en liefde in gestoken dus ik vond het prachtig.

Ik heb het ding uiteraard meteen aangetrokken en... urgh. Ik zag een trieste bruid in de spiegel. Het is een lange, witte kanten jurk. Die volgens mij ook nog eens te los zit aan de zijkant. Totaal niet mijn smaak.

Maar ik paradeerde er stralend in rond en zei braaf "ik voel me net een prinses!". Die vriendin hapte ontzettend naar adem en gilt "ooh het staat je echt prachtig!! :flirting: Je gaat zoveel complimenten krijgen op je verjaardag!!"

Want ja... Het is de bedoeling dat ik die jurk ga dragen op mijn verjaardagsfeest. :facepalm:

Ik overwoog om het gewoon te doen maar ik heb hem nog eens aangetrokken en ik voel me er ronduit ongemakkelijk in. Je viert je verjaardag toch niet in iets dat eruit ziet als een trouwjurk?
Maar ik wil haar echt niet kwetsen. Ze heeft hier zoveel moeite voor gedaan.

Wat zouden jullie doen? Braaf die jurk aantrekken om je lieve vriendin een plezier te doen of toch echt je mond opentrekken?
Alle reacties Link kopieren
Bearnaise schreef:
27-09-2018 17:39
Momenteel hangt ie eronder :proud:
Want zelfs daar is hij te lang voor.
Kun je iets met mijn tips?
Oef. Die is wel echt heel lelijk.
Bearnaise schreef:
27-09-2018 17:39
Momenteel hangt ie eronder :proud:
Want zelfs daar is hij te lang voor.
:rofl:
Hij schijnt ook nog door, er moet dus ook nog iets onder. Dat gaat altijd plakken en heb je een plakkende onderjurk die omhoog kruipt en dat gewaad als tweede laag.
Wie vind dit nou mooi?
Spoort vriendin wel helemaal om zoiets cadeau te geven?
lise1985 schreef:
27-09-2018 17:40
Maar waarom vertel je het haar niet gewoon?
Dat ik hem lelijk vind of dat hij te lang is?

Dat eerste wil ik echt niet zeggen. Ze heeft zolang gezocht.

Ik moet zelfs een nieuwe bh gaan kopen. Ik heb geen strapless witte bh meegenomen. En wellicht ook nieuwe schoenen. Ik heb enkel zwarte pumps bij. En dat terwijl ik echt geen zin heb om op mijn vrije dag te gaan shoppen. Dan lig ik liever aan het zwembad.
Heeft TO al een foto van zichzelf in die monsterlijke jurk geplaatst?
Bearnaise schreef:
27-09-2018 17:44

Ik moet zelfs een nieuwe bh gaan kopen. Ik heb geen strapless witte bh meegenomen. En wellicht ook nieuwe schoenen. Ik heb enkel zwarte pumps bij. En dat terwijl ik echt geen zin heb om op mijn vrije dag te gaan shoppen. Dan lig ik liever aan het zwembad.
Als je zegt dat hij te lang is en je gaat hem zelf vermaken, roept dat ook vraagtekens op.
Eerlijkheid is in deze nog altijd het beste.

En nogmaals, zij dringt jou iets op wat jij niet leuk vindt. Is dat wat vriendschap betekent voor jou?
Je bent vrij om met een cadeau te doen wat je wil.
Behalve teruggeven, dat is onbeleefd.
Zonder het hele topic gelezen te hebben: Kan je niet zeggen dat je er helaas geen passende schoenen bij had?

(Met het risico dat je volgend jaar voor je verjaardag een lelijk, maar bijpassend paar krijgt :))

EDIT:
ik lees dat TO idd geen bijpassende schoenen heeft. Prima reden dan toch!
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
lise1985 schreef:
27-09-2018 17:46
Als je zegt dat hij te lang is en je gaat hem zelf vermaken, roept dat ook vraagtekens op.
Eerlijkheid is in deze nog altijd het beste.

En nogmaals, zij dringt jou iets op wat jij niet leuk vindt. Is dat wat vriendschap betekent voor jou?
Zo zie ik het niet. Normaal gezien hebben we dezelfde smaak alleen slaat ze hier nu per ongeluk de bal helemaal mis. Ik heb een hoop lange jurken die mij prachtig staan en die ik graag draag. Maar die lijken in de verste verte niet op een trouwjurk.

In alle andere gevallen was ik heel blij geweest met een nieuwe jurk die zij uitgekozen heeft. Maar nét deze niet. Ik begrijp haar liefde voor witte kanten jurken echt niet.
Hmm lastig.
Als vriendin ben ik zo'n vriendin die het opzich zou dragen... maar wist je dat je iets zou krijgen wat je op je verjaardag zou dragen of heeft ze dat bij het geven van het cadeau erbij gevraagd?
Gezien ze t cadeau al vooraf aan je verjaardag heeft geheven.
Zenzeo schreef:
27-09-2018 17:47
Je bent vrij om met een cadeau te doen wat je wil.
Behalve teruggeven, dat is onbeleefd.
ik vind het bv op marktplaats zetten ook not done hoor
Duidelijk zijn; zeggen dat je het gebaar waardeert, maar dit niet jouw smaak is en de jurk dus nooit aan zult doen. Dat doet niets af aan het gebaar.

Nooit leuk zo'n dwingende vriendin, vooral niet onder het mom dat ze zoveel moeite ervoor heeft gedaan. Dat klinkt al manipulatief. Alsof je het nu wel leuk moet gaan vinden.

Beetje eng komt ze op me over.
Everything you see I owe to spaghetti!
Bearnaise schreef:
27-09-2018 17:44

Als jullie toch dezelfde maat hebben en zij is vol van de jurk ...

Zij heeft toevallig geen bijpassende schoenen én een beha in haar kast liggen die je voor één keertje mag lenen?

Je hebt immers "toevallig geen tijd meer om te shoppen" en "zou het zonde vinden dat je daardoor de jurk niet kan dragen".
Je weet overigens toch zeker dat ze niet meeleest op Viva?
Bearnaise schreef:
27-09-2018 17:14
Als het goed is zie je hieronder De Jurk.

Afbeelding
Ohjee, die is lelijk!! Zou de schaar er in elk geval in zetten tot boven de knie.
Maar echt, wees eerlijk tegen haar, anders denkt ze hier goed aan te hebben gedaan en komt ze op een later tijdstip weer met zo'n gedrocht aan.
Ik zou het eerlijk tegen haar zeggen, maar wel op een heel respectvolle manier. Dat je het enorm waardeert en echt een eer vindt, maar dat het niet jouw stijl is en dat je eigenlijk al een outfit had voor op jouw feest. Zal ze hopelijk wel begrijpen...
Bearnaise schreef:
27-09-2018 17:14
Als het goed is zie je hieronder De Jurk.
Momentje hoor.... ik probeer er iets aardigs over te zeggen. Kom er zo wel op.
anoniem_368225 wijzigde dit bericht op 27-09-2018 18:25
10.30% gewijzigd
karin6789 schreef:
27-09-2018 17:40
Kun je iets met mijn tips?
Ik vind het goede tips maar voor mij momenteel praktisch lastig. Zelf kan ik hem niet inkorten omdat ik daar niks voor in huis heb en zoiets niet aandurf.

Een naaister vinden hier gaat een uitdaging worden. Die zijn hier dun gezaaid en ik spreek de taal niet dus probeer dat dan maar eens uit te leggen.

Winkels zijn massaal aanwezig maar die verkopen enkel Chinese troep voor toeristen. Locals wonen hier bijna niet. Ik moet dan een stuk verderop naar een winkelcentrum en ik heb geen auto.

Dus het kan allemaal wel maar dat gaat niet vandaag of morgen lukken.
Belg007 schreef:
27-09-2018 18:02

TO woont in het buitenland dus de roommate is misschien een local die niet Nederlandstalig is?

Het gewaad zelf, oef, mijn oma droeg zoiets tijdens de zomer als nachtjapon o_o

De tip van Redbulletje vind ik wel een goeie, zeker als de jurk toch al te lang is.

Ben trouwens wel benieuwd naar de weg geslaagde top ook, TO, kun je het plaatjes plakken nog even verder oefenen ;-D
Ik zou toch eerlijk zijn. Met als reden dat je overdonderd was, hem te lang vindt, de kleur je niet staat, je geen geschikte schoenen en bh hebt en je het toch een beetje een trouwjurk vindt.

Ik heb net nog even gegoogeld op 'white lace maxidress' om te kijken of je het nog leuk kan combineren. En op de meerderheid van de foto's draagt het model een bruidsboeketje :facepalm:

Ik zie ook niet hoe je dit leuk kan combineren. Een zomerse witte jurk die iets korter is wellicht zelfs met wat kant kan je nog casual dragen. Maar dit gewaad niet....
Te eerste is het wel wat ongebruikelijk om kleding te geven op iemands verjaardag? Er is niks zo persoonlijk als kleding denk ik.

Ik zou de onderste strook er af halen en dan leuke boots er onder. Ibiza stijl van maken zoals al voorbij gekomen.
Maar kan ze het wel waarderen als je de schaar er in zet?
Onze tijd is nu.
ik vind het een leuke jurk ALS je hem laat bloezen, dus dan doe je een smal riempje er omheen en dan heb je een extra laag kant.
is onder de doorschijning weg.
en een wit topje zodat je daar alle kleuren bh's onder kan dragen.

of je gaat er nu in huis mee rondlopen met je hakken eronder, grote kans dat je erop trapt en er een scheur intrapt.
dan moet de onderkant er wel af.
en bij zo'n jurk maakt het niet uit als de onderkant eraf wordt gehaald, want die naad is dan nog steed afgewerkt.

vraag me wel af wat zij voor idee heeft eronder te dragen, een bikini?
Belg007 schreef:
27-09-2018 18:02
Ja. En anders zou dat het probleem meteen oplossen :proud:

Hoe vaker ik hem hier voorbij zie komen hoe lelijker ik hem ga vinden. Maar dat quoten is wellicht niet handig als ik de foto een keer wil verwijderen. Vergeten te melden.
gemini2011 schreef:
27-09-2018 18:12

Ik heb net nog even gegoogeld op 'white lace maxidress' om te kijken of je het nog leuk kan combineren. En op de meerderheid van de foto's draagt het model een bruidsboeketje :facepalm:

:HA:

Misschien krijgt TO als gezamenlijk cadeau van de vrienden op de verjaardag zelf een bruid/egom :mrgreen:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven