Lelijk cadeau

donderdag 27 september 2018 om 14:25
Ik heb van een vriendin een verjaardagscadeau gekregen. Ze heeft hier ontzettend veel moeite in gestoken, liep wekenlang winkels af voor het perfecte cadeau en heeft er ook wat geld aan uitgegeven.
Ik was al blij met het cadeau voor ik het kreeg omdat ik zag en hoorde hoeveel ze ermee bezig was.
Uiteindelijk heeft ze popelend van ongeduld haar cadeau veel te vroeg (ben nog niet jarig) aan mij afgegeven. Ze wist zeker dat het een schot in de roos zou zijn en zat stralend toe te kijken hoe ik het cadeau opende. Ik uiteraard ook met enorme smile omdat ik het allemaal heel lief vind.
Uiteindelijk haal ik een vreselijke jurk uit de doos. (Normaal gezien hebben we dezelfde smaak maar wat dit item betreft liggen onze meningen blijkbaar enorm uit elkaar) Maar dat maakte me geen bal uit. Ze heeft hier ontzettend veel tijd en liefde in gestoken dus ik vond het prachtig.
Ik heb het ding uiteraard meteen aangetrokken en... urgh. Ik zag een trieste bruid in de spiegel. Het is een lange, witte kanten jurk. Die volgens mij ook nog eens te los zit aan de zijkant. Totaal niet mijn smaak.
Maar ik paradeerde er stralend in rond en zei braaf "ik voel me net een prinses!". Die vriendin hapte ontzettend naar adem en gilt "ooh het staat je echt prachtig!!
Je gaat zoveel complimenten krijgen op je verjaardag!!"
Want ja... Het is de bedoeling dat ik die jurk ga dragen op mijn verjaardagsfeest.
Ik overwoog om het gewoon te doen maar ik heb hem nog eens aangetrokken en ik voel me er ronduit ongemakkelijk in. Je viert je verjaardag toch niet in iets dat eruit ziet als een trouwjurk?
Maar ik wil haar echt niet kwetsen. Ze heeft hier zoveel moeite voor gedaan.
Wat zouden jullie doen? Braaf die jurk aantrekken om je lieve vriendin een plezier te doen of toch echt je mond opentrekken?
Ik was al blij met het cadeau voor ik het kreeg omdat ik zag en hoorde hoeveel ze ermee bezig was.
Uiteindelijk heeft ze popelend van ongeduld haar cadeau veel te vroeg (ben nog niet jarig) aan mij afgegeven. Ze wist zeker dat het een schot in de roos zou zijn en zat stralend toe te kijken hoe ik het cadeau opende. Ik uiteraard ook met enorme smile omdat ik het allemaal heel lief vind.
Uiteindelijk haal ik een vreselijke jurk uit de doos. (Normaal gezien hebben we dezelfde smaak maar wat dit item betreft liggen onze meningen blijkbaar enorm uit elkaar) Maar dat maakte me geen bal uit. Ze heeft hier ontzettend veel tijd en liefde in gestoken dus ik vond het prachtig.
Ik heb het ding uiteraard meteen aangetrokken en... urgh. Ik zag een trieste bruid in de spiegel. Het is een lange, witte kanten jurk. Die volgens mij ook nog eens te los zit aan de zijkant. Totaal niet mijn smaak.
Maar ik paradeerde er stralend in rond en zei braaf "ik voel me net een prinses!". Die vriendin hapte ontzettend naar adem en gilt "ooh het staat je echt prachtig!!

Want ja... Het is de bedoeling dat ik die jurk ga dragen op mijn verjaardagsfeest.

Ik overwoog om het gewoon te doen maar ik heb hem nog eens aangetrokken en ik voel me er ronduit ongemakkelijk in. Je viert je verjaardag toch niet in iets dat eruit ziet als een trouwjurk?
Maar ik wil haar echt niet kwetsen. Ze heeft hier zoveel moeite voor gedaan.
Wat zouden jullie doen? Braaf die jurk aantrekken om je lieve vriendin een plezier te doen of toch echt je mond opentrekken?

donderdag 27 september 2018 om 16:29

donderdag 27 september 2018 om 16:58
*Labalade* schreef: ↑27-09-2018 16:04Oh ik lees nu pas dat het een groot feest is op een publieke plek.. dan zou ik miss toch voor mezelf kiezen. (Miss kan je de jurk een uurtje aandoen voor vriendin, zij oogst haar complimenten en dan verkleed jij je in iets wat je zelf fijn vindt?)
Tja. Wit he.... Een glas rode wijn is al gauw geknoeid. Weet je wat TO; nodig mij ook uit en dan zorg ik wel voor die rode wijn

Hoe l*llig ook, zoiets kun je altijd nog doen. Sowieso zorgen voor reservekleding want wit is gauw vies. En dan iets knoeien zodat je je moet omkleden.
Overigens vind ik wit, als het 30 graden is, een prima kleur. Kun je hem niet opleuken met wat pittige accessoires?
(Tot hier bijgelezen dus misschien een beetje mosterd).
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.

donderdag 27 september 2018 om 17:01
Dit is toch prima!
Of je zegt dat je niet zo lang kan lopen op die heel hoge hakken.
Alles goed en wel met dat eerlijk zijn, maar ik was toch behoorlijk op mijn ziel getrapt toen ik een keer stad en land had afgelopen voor het allermooiste cadeau en dat toch niet in goede aarde viel.

donderdag 27 september 2018 om 17:02
Des te meer reden om eerlijk te zijn. Anders blijft ze aan de gang. Mocht ze er wel achter komen dat je niet eerlijk tegen haar bent geweest, kwets je haar wellicht alleen maar nog meer.
Wees eerlijk, dat heeft zij ook verdiend.
Zeg dat ze je heeft overdonderd, dat je er nog eens goed over nagedacht hebt maar dat ze beter de jurk terug kan brengen.
anoniem_364102 wijzigde dit bericht op 27-09-2018 17:03
11.88% gewijzigd
donderdag 27 september 2018 om 17:02

donderdag 27 september 2018 om 17:06
Als ik het goed lees heb je een heel lillike jurk die én te lang én te ruim in de taille is gekregen?
Dat had je gelijk kunnen zeggen dan was je er mooi vanaf geweest. Kan je niet vragen of ze het bonnetje nog heeft omdat je de jurk nog eens goed gepast heb en hij te ruim is en veel te lang voor bij welke schoen dan ook. Daar kan niemand kwaad om worden lijkt mij.
Dat had je gelijk kunnen zeggen dan was je er mooi vanaf geweest. Kan je niet vragen of ze het bonnetje nog heeft omdat je de jurk nog eens goed gepast heb en hij te ruim is en veel te lang voor bij welke schoen dan ook. Daar kan niemand kwaad om worden lijkt mij.

donderdag 27 september 2018 om 17:28
Ik denk niet dat ze autistisch is. Misschien wel een beetje dwangmatig. Ze is zo iemand die 10 keer na elkaar de autodeur eruit probeert te sleuren om te testen of die echt wel gesloten is.