Leraar

14-05-2008 21:52 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sorry, ik weet niet waar ik dit moet plaatsen, ik heb me inderdaad speciaal geregistreert hiervoor om dit te vertellen...

Ik ben een jongen van 18 (Bijna 19) met bi gevoelens, dat is overigens niet vreemd of raar voor mezelf en voor me omgeving.

Nou ik zit op me vervolg opleiding en ik ben aan het leren op een school voor grafische vormgeving in het westen van het land. Er is een leraar die ik best leuk en aantrekkelijk vind, hij is pas 41 jaar geworden (Ziet er wel veel jonger uit) en ik weet dat hij gay is, toen we een keer werk gingen bespreken en met zijn 2en waren vroeg hij aan mijn of dat ik een vriendin had waarop ik antwoorden dat ik dat niet had, toen vroeg die naar een vriend en die heb ik ook niet, toen vroeg die of dat ik hem leuk vond en daar kon ik gewoon niet op antwoorden. (Dat laatste was ook meer voor de grap want hij maakt meestal wel grappen) Afijn ik vond hem al wel leuk maar geen idee wat die van mijn vond, maar als ik in de klas zit zie ik hem wel eens lachen naar mijn en af en toe knipoogt hij wel eens naar mijn, ik zie dat die dat nooit naar andere mensen doet... Ook vraagt die vaak aan mijn ofdat we samen even gaan roken buiten en dat terwijl er ook andere studenten zijn die roken, en vaak merk ik ook dat die me op een of andere manier leuk vind.

De afdeling op school waar ik zit is klein en iedereen kent elkaar wel en de studenten en leraren zijn ook erg close wat betreft omgaan. Zo heb ik bijvoorbeeld ook wat leraren op mijn MSN en op profielenpagina's en ook van sommige mobiele nummers, in eerst instantie voor schoolwerk en om vragen te stellen, maar soms is het gewoon ook een babbeltje, zo heb ik hem ook op MSN en praten we af en toe wel eens over allerlei dingen. Hij vroeg zelfs mijn MSN over de mail van de schoolsite omdat iets niet werken met werk te versturen via de mail. Telefoonnummers zijn om aan te geven als je wat later in de les komt bijvoorbeeld of je dringent hulp nodig heb met een opdracht. Ik heb dit ook geplaatst op een buitenlands gay Forum en daar vond iedereen dat heel gek.

Ik ben trouwens niet de enigste die leraren op MSN hebben, en ook vaak zat lol hebben daarop.

Maargoed ik weet dat relaties met leraren verboden is, en als goed is weet hij dat ook donders goed. Ik ben over 2/3 jaar klaar met mijn opleiding en ik hoop dat die me dan nog steeds ziet zitten (Teminste als hij me ziet zitten, ik ben in ieder geval wel geinteresseerd in hem). Ik probeer hem meer te leren kennen als een gewoon persoon in plaats van als leraar, en het lijkt erop dat hij dat ook wilt. Ik ga geen gekke dingen doen zoals een relatie aangaan terwijl ik daar nog gewoon op zit, daar begin ik niet aan omdat ik niet wil dat hij zijn baan kan kwijt raken.

Het word wel erger qua interesse in hem en het lijkt opzich wel een obsessie. Ik denk veel aan hem en droom ook vaak over hem. Hij is in mijn ogen gewoon perfect.

Wat mijn probleem is dat het misschien wel erger en erger word tussen ons (Terwijl we van elkaar niet eens zeker weten of dat we elkaar wel leuk vinden) maar ik kan me opzich wel inhouden als ik denk dat we misschien na mijn studie bij hem kan zijn. Leeftijdsverschil zit me ook wat tegen, ik weet niet wat andere mensen er van vinden? Maar ik ben tegen die tijd rond de 22 en dan is hij rond de 44.

Graag jullie meningen, en bedankt voor het lezen in ieder geval. Mijn hart heb ik even gelucht en daar ben ik wel blij mee.
Als eerste moet ik zeggen dat ik het heeeeeeeel verstandig van je vind om te wachten tot na de opleiding. Zo breng je hem en jezelf niet in de problemen. Ik hoop dat hij hetzelfde verstand in zich heeft en tot die tijd niets 'probeert.

Ik denk dat je vanzelf wel merkt of de interesse blijft als je hem een tijdje niet ziet doordat je andere vakken volgt.

En of een relatie erin zit weet ik niet. Ik kan alleen adviseren om niet eens een vriendschap met hem te beginnen. Ik denk dat als je dat doet je al snel beland in meer en dat wil je juist niet. Succes!
Hoe leuk je leraar als mens misschien is, ik vind hem erg onprofessioneel. Het is echt not done om te flirten met leerlingen! Hij krijgt daar blijkbaar een kick van en om eerlijk te zijn vraag ik me af of hij in jou als persoon geïnteresseerd is, of dat jij in zijn ogen wel ontvankelijk bent voor zijn toenaderingspogingen. Als hij je als persoon leuk vindt zou hij zich realiseren dat hij een paar jaar moet gaan wachten - of een andere baan zoeken! Trouwens, voel je ook dat het voor jou ook moeilijk is jouw gevoel voor hem als persoon te scheiden van jouw blije gevoel dat een leraar (autoriteitsfiguur/vaderfiguur) jou ziet zitten, en jou bijzonder vindt? Dat is nou precies de reden dat er uit zo'n machtsverhouding als leraar-leerling altijd een ongelijke relatie ontstaat. Mijn advies: neem/houd afstand tot hem, als hij je echt aan het versieren is, is hij niet helemaal fris.
anoniem_63835 wijzigde dit bericht op 14-05-2008 22:09
Reden: spelfoutjes
% gewijzigd
Zo te horen is er een klik tussen jullie die verder gaat dan leraar-student. Wacht inderdaad gewoon tot na je opleiding. Je wilt toch niet met iemand een 'relatie' die werkloos is omdat hij met jou heeft zitten klooien ?

Probeer het contact wat oppervlakkig te houden als ik jou was... al vind je hem nog zo leuk.
Wat een lul van een vent om zijn leerlingen hiermee te belasten. Hij hoort ten alle tijden afstand te houden van zijn leerlingen, helemaal als hij gecharmeerd van je is.

Hoe lastig ook, zet 'm uit je hoofd, gebruik de msn alleen nog maar voor school-gerelateerde zaken en concentreer op je opleiding Ga op zoek naar jongens / meiden met wie je geen 'gezagsverhouding' hebt zoals met een docent.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
TMtje,

Jij komt hier over als een verstandige vent, die de dingen goed op een rijtje heeft, maar je bent wel verliefd, en daardoor kwetsbaar.

Je leraar kan ik niet goed inschatten, maar ik krijg er een beetje een onprettig gevoel bij.

Ik denk namelijk dat hij best wel ziet wat hij bij je losmaakt, het zou verstandiger zijn van hem als hij een beetje afstand hield, dat geflirt met jou en de contacten buiten school zijn eigenlijk niet o.k.

Je zegt dat de contacten onderling informeel zijn, ook met name op MSN e.d., maar wanneer er iets meer speelt dan sec een lolletje met elkaar zou hij zich beter op de achtergrond kunnen opstellen.

Als hij dat niet doet, zou ik als ik jou was zelf maar op afstand blijven, je houdt dan ook de eer aan jezelf als je voor hem alleen maar flirtmateriaal bent.

Als ie je echt ziet zitten, komt dat daar na wel.

En in dat geval zou ik het leeftijdsverschil tegen die tijd maar op de koop toe komen. Dan ben je zelf ook weer een paar jaar ouder.
Kom op zeg! Het gaat hier over een jongen van bijna 19 jaar. Niet een puber van 12 13 jaar.

TMtje, ga gewoon eens een duidelijk gesprek met deze leraar aan. Zou best wel eens kunnen zijn dat jij andere signalen oppikt dan de leraar bedoelt.

Maar het leeftijdsverschil is echt behoorlijk te noemen. Jij moet nog volop dingen meemaken, die hij al heel lang achter de rug heeft.

Je noemt zelf al dat je nogal een obsessie voor hem hebt en dat is gewoon niet gezond. Niemand is perfect en hij ook niet.

Je fladdert van verliefdheid nogal hoog boven de wolken, pas daar een beetje mee op. Ik denk dat je de realiteit een beetje uit het oog verliest.

Volgens mij verliest een leraar zijn baan niet wanneer hij met een leerling een relatie begint.

Ik was destijds 17, mijn leraar 34, mijn vader des duivels, maar leraar werkt nog steeds als leraar op die school. En ja hij heeft meerdere relaties met leerlingen gehad.

Het is wat anders als de leerling veel te jong is.
Het gaat niet alleen om leeftijd Pom, er is ook nog een gezagsverhouding. Het klopt gewoon niet als een docent flirt / een relatie aangaat met een leerling. Lekker professioneel, not.

Ik ben er wel voor dat het een docent zijn / haar baan zou moeten kosten. En er mag wat mij betreft ook een zwarte lijst van worden gemaakt.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Volgens mij verliest een leraar zijn baan niet wanneer hij met een leerling een relatie begint.

Zeker weten van wel.

Althans op de scholen waar ik tot nu toe hebt gewerkt.

Vergelijk het met een dokter - patiënt relatie.

Is ook zéér onprofessioneel.

Het feit dat TO nu 'al' 19 is, maakt in dit verhaal niet uit. Het blijft docent - leerling
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ook bij mij op de uni moet ik niet proberen wat met een student te beginnen. Dat pikt mijn baas echt niet (en manlief ook niet)!
quote:Zwieber schreef op 14 mei 2008 @ 22:03:

Als eerste moet ik zeggen dat ik het heeeeeeeel verstandig van je vind om te wachten tot na de opleiding. Zo breng je hem en jezelf niet in de problemen. Ik hoop dat hij hetzelfde verstand in zich heeft en tot die tijd niets 'probeert.

Ik denk dat je vanzelf wel merkt of de interesse blijft als je hem een tijdje niet ziet doordat je andere vakken volgt.

En of een relatie erin zit weet ik niet. Ik kan alleen adviseren om niet eens een vriendschap met hem te beginnen. Ik denk dat als je dat doet je al snel beland in meer en dat wil je juist niet. Succes!

Een vriendschap is misschien al teveel van het goede inderdaad, ik kan wachten op mijn tijd, ook al is het misschien later voor niets geweest, dan kan ik wel trots zijn dat ik iets heb geprobeert en voor mezelf ben opgekomen dat ik het er niet bij liet zitten. Tja als ik andere vakken heb zie ik hem niet, want er zijn ook dagen dat ik hem alleen zie op de 'gangen' en dan vraagt die meestal ook wel hoe het is, maar dat doen de meeste leraren wel, ook bij andere.

quote:MissMara schreef op 14 mei 2008 @ 22:06:

Hoe leuk je leraar als mens misschien is, ik vind hem erg onprofessioneel. Het is echt not done om te flirten met leerlingen! Hij krijgt daar blijkbaar een kick van en om eerlijk te zijn vraag ik me af of hij in jou als persoon geïnteresseerd is, of dat jij in zijn ogen wel ontvankelijk bent voor zijn toenaderingspogingen. Als hij je als persoon leuk vindt zou hij zich realiseren dat hij een paar jaar moet gaan wachten - of een andere baan zoeken! Trouwens, voel je ook dat het voor jou ook moeilijk is jouw gevoel voor hem als persoon te scheiden van jouw blije gevoel dat een leraar (autoriteitsfiguur/vaderfiguur) jou ziet zitten, en jou bijzonder vindt? Dat is nou precies de reden dat er uit zo'n machtsverhouding als leraar-leerling altijd een ongelijke relatie ontstaat. Mijn advies: neem/houd afstand tot hem, als hij je echt aan het versieren is, is hij niet helemaal fris.

Ik zie het niet echt als versieren, ik wil niet echt overdreven doen maar ik weet wel hoe versiert worden voelt en dat gevoel heb ik echt niet.

Als ik bij hem in het lokaal zit en we krijgen les word ik niet afgeleid door hem omdat ik geinteresseerd ben in de lessen (Overigens alle lessen), en als ik met hem praat op bijvoorbeeld het plein dan voel ik me niet raar dat hij mijn leraar is, ik kan voor mijn gevoel goed overschakelen en onderscheiden wat wel en wat niet kan.

Nee dat zeg ik echt niet om tegen jullie te zijn, anders kon ik net zo goed niet hier mijn hart luchten.

quote:sweetcandy schreef op 14 mei 2008 @ 22:08:

Zo te horen is er een klik tussen jullie die verder gaat dan leraar-student. Wacht inderdaad gewoon tot na je opleiding. Je wilt toch niet met iemand een 'relatie' die werkloos is omdat hij met jou heeft zitten klooien ?

Probeer het contact wat oppervlakkig te houden als ik jou was... al vind je hem nog zo leuk.

Dat wil ik inderdaad niet hahaha, misschien gaat het wel wat verder dan andere studenten, maargoed er zijn ook andere leraren waar ik goed mee kan en die me bijvoorbeeld ook gewoon aanspreken op MSN of op het plein.

Tja ik weet zelf wel wat ik kan zeggen tegen hem, ik ga niet praten met hem over mijn levensdingen of wat ik heb meegemaakt zoals je dat deelt met je vrienden

quote:HoiPippiLangkous schreef op 14 mei 2008 @ 22:12:

Wat een lul van een vent om zijn leerlingen hiermee te belasten. Hij hoort ten alle tijden afstand te houden van zijn leerlingen, helemaal als hij gecharmeerd van je is.

Hoe lastig ook, zet 'm uit je hoofd, gebruik de msn alleen nog maar voor school-gerelateerde zaken en concentreer op je opleiding Ga op zoek naar jongens / meiden met wie je geen 'gezagsverhouding' hebt zoals met een docent.Sorry, misschien is die wel niet geinteresseerd in mijn en heb ik alleen maar hoop, maar als ik mijn eigen post zo terug leest is die wel geinteresseerd in mijn.

Dit speelt al bijna driekwart jaar ongeveer, en we zijn op het begin meteen al best 'close' als het gaat om praten, lachen... En het is niet echt veranderd qua gedrag vanaf zijn kant.

quote:Perel schreef op 14 mei 2008 @ 22:15:

TMtje,

Jij komt hier over als een verstandige vent, die de dingen goed op een rijtje heeft, maar je bent wel verliefd, en daardoor kwetsbaar.

Je leraar kan ik niet goed inschatten, maar ik krijg er een beetje een onprettig gevoel bij.

Ik denk namelijk dat hij best wel ziet wat hij bij je losmaakt, het zou verstandiger zijn van hem als hij een beetje afstand hield, dat geflirt met jou en de contacten buiten school zijn eigenlijk niet o.k.

Je zegt dat de contacten onderling informeel zijn, ook met name op MSN e.d., maar wanneer er iets meer speelt dan sec een lolletje met elkaar zou hij zich beter op de achtergrond kunnen opstellen.

Als hij dat niet doet, zou ik als ik jou was zelf maar op afstand blijven, je houdt dan ook de eer aan jezelf als je voor hem alleen maar flirtmateriaal bent.

Als ie je echt ziet zitten, komt dat daar na wel.

En in dat geval zou ik het leeftijdsverschil tegen die tijd maar op de koop toe komen. Dan ben je zelf ook weer een paar jaar ouder.

Bedankt dat ik verstandig overkom, ik kan op dit moment niet echt zeggen dat ik verliefd ben want hoe die echt is ken ik hem niet zo goed, maar de interesse maken me misschien wel wat anders als dat ik normaal zou zijn...

Ik heb geen idee of dat het verboden is om contact te hebben met leraren op MSN, zovaak komt het niet voor, het komt misschien 1x in de week voor dat die een keer vraagt hoe het gaat, maar dat doen andere leraren ook. Ik hoor ook vaak zat van andere studenten dat die 'diegene' heeft gesproken of iets erover vertelt.

Of dat ik echt flirtmateriaal ben voor hem dat durf ik niet te zeggen, misschien zie ik het ook helemaal verkeerd, ik durf daar echt geen antwoord op te geven.

Leeftijd is misschien niet zo heel belangrijk tegen die tijd ben ik inderdaad wel wat ouder.

quote:pom508 schreef op 14 mei 2008 @ 22:24:

Kom op zeg! Het gaat hier over een jongen van bijna 19 jaar. Niet een puber van 12 13 jaar.

TMtje, ga gewoon eens een duidelijk gesprek met deze leraar aan. Zou best wel eens kunnen zijn dat jij andere signalen oppikt dan de leraar bedoelt.

Maar het leeftijdsverschil is echt behoorlijk te noemen. Jij moet nog volop dingen meemaken, die hij al heel lang achter de rug heeft.

Je noemt zelf al dat je nogal een obsessie voor hem hebt en dat is gewoon niet gezond. Niemand is perfect en hij ook niet.

Je fladdert van verliefdheid nogal hoog boven de wolken, pas daar een beetje mee op. Ik denk dat je de realiteit een beetje uit het oog verliest.

Ik was destijds 17, mijn leraar 34, mijn vader des duivels, maar leraar werkt nog steeds als leraar op die school. En ja hij heeft meerdere relaties met leerlingen gehad.

Het is wat anders als de leerling veel te jong is.

Echt een gesprek met hem aangaan over deze zaak zou misschien antwoorden geven, maar ik durf het niet omdat ik ook aan mijn opleiding wil denken, straks heb ik alles verkeert gezien en dan voel ik me niet echt lekker meer die tijd dat ik nog naar school moet.

De leeftijdsverschil is misschien wel groot maar ik heb me erbij neergelegt omdat mijn interesse (Als het gaat om mannen) in wat oudere mannen al langer bestaat, sorry.

Een obsessie is misschien wel wat groot te noemen, maargoed ik ben altijd wel een 'claimer' als ik iets leuk vind. Ik laat het niet zover komen dat ik de realiteit verlies, dat is allemaal teveel van het goede.

quote:HoiPippiLangkous schreef op 14 mei 2008 @ 22:28:

Het gaat niet alleen om leeftijd Pom, er is ook nog een gezagsverhouding. Het klopt gewoon niet als een docent flirt / een relatie aangaat met een leerling. Lekker professioneel, not.

Ik ben er wel voor dat het een docent zijn / haar baan zou moeten kosten. En er mag wat mij betreft ook een zwarte lijst van worden gemaakt.

Tja ik ben ook niet voor met de student/leraar relatie gedoe, het kan veel invloed hebben op verschillende dingen onder andere beoordelingen.

quote:calvijn1 schreef op 14 mei 2008 @ 22:43:

Zeker weten van wel.

Althans op de scholen waar ik tot nu toe hebt gewerkt.

Vergelijk het met een dokter - patiënt relatie.

Is ook zéér onprofessioneel.

Het feit dat TO nu 'al' 19 is, maakt in dit verhaal niet uit. Het blijft docent - leerling

Klopt, ik ben het met je eens hoor.

quote:Zwieber schreef op 14 mei 2008 @ 22:56:

Ook bij mij op de uni moet ik niet proberen wat met een student te beginnen. Dat pikt mijn baas echt niet (en manlief ook niet)!

Hij heeft geen relatie.

Bedankt allemaal voor jullie reacties die jullie hebben gegeven op mijn verhaal, zoals ik al eerder aangaf wil ik zeer zeker geen relatie beginnen met hem voordat ik van deze opleiding af ben. Ik wil hem gewoon wat beter leren kennen, ik weet echt zeker dat als hij een relatie wilt aangaan ik het niet kan accepteren, zowel voor mijn als voor hem, zo ben ik wel en dat weet ik van mezelf ook. Als ik weet dat die op mijn zou wachten nadat ik van mijn opleiding ben, dan is alles echt een stuk makkelijker, afstand van elkaar nemen en wachten op de tijd. Maar het is dus niet zeker dat die mijn ziet zitten. Iemand misschien enig idee hoe ik erachter kan komen, zonder het werkelijk te vragen?

Maar na sommige reacties hier dacht ik bij mezelf 'Misschien is het beter om hem uit mijn hoofd te zetten.' en hem gewoon na de tijd bellen en gewoon straigh to the point zijn...'.

You're the question to the answer

And without there'll never be

Any thought in this direction

You've created this in me
Afblijven totdat je bent afgestudeerd. Het kan denk ik heel erg per opleiding verschillen, maar op zijn minst krijgt hij er last mee. Hij wordt geacht in deze ongelijke machtsverhouding, waar HoiPippi al over spreekt, de wijste te zijn.

Wat ik wel zorgelijk vind is het contact via MSN. In theorie moeten alle berichten die 'schriftelijk' zijn via de accounts van de school lopen. Officieel mag ik zelfs niet eens reply doen aan bijv. een hotmail van een student. Stuur ik een mail uit, dan gaat hij naar het studentaccount. Alleen bij reply doen ik dan gewoon reply, maar ik mag het niet standaard gebruiken en het initiatief nemen.

Zeker als de gesprekken erg persoonlijk worden is MSN lastig te bewijzen. Ik zou derhalve nooit op die manier met mijn studenten communiceren.
quote:Muis66 schreef op 15 mei 2008 @ 13:16:

Afblijven totdat je bent afgestudeerd. Het kan denk ik heel erg per opleiding verschillen, maar op zijn minst krijgt hij er last mee. Hij wordt geacht in deze ongelijke machtsverhouding, waar HoiPippi al over spreekt, de wijste te zijn.

Wat ik wel zorgelijk vind is het contact via MSN. In theorie moeten alle berichten die 'schriftelijk' zijn via de accounts van de school lopen. Officieel mag ik zelfs niet eens reply doen aan bijv. een hotmail van een student. Stuur ik een mail uit, dan gaat hij naar het studentaccount. Alleen bij reply doen ik dan gewoon reply, maar ik mag het niet standaard gebruiken en het initiatief nemen.

Zeker als de gesprekken erg persoonlijk worden is MSN lastig te bewijzen. Ik zou derhalve nooit op die manier met mijn studenten communiceren.Tja opzich heb je wel gelijk, de meeste zijn geen leraren die Pabo hebben gedaan (De vakgerichte leraren), maar doen dit voor erbij, de meeste werken nog gewoon bij een baas bij een ander bedrijf.

MSN vind ik opzich wel makkelijker en daar denken sommige leraren ook bij. Tuurlijk gebruiken we nog wel eens de schoolsite omdat ik er maar een paar in mijn lijst heb, maar op MSN kan je gewoon meteen vragen en kan je meteen verder gaan waar je vast bent gelopen. Over normale gesprekken komen net echt snel voor hoor, zoals ik al zei, misschien 1x in de week/2 weken voor de lol eens wat zeggen...
Ik post hier maar weer een keer; Het gevoel is nog steeds hetzelfde, de afgelopen week deed hij ook precies hetzelfde tegen mijn. Ik kon er niet meer tegen en heb ik afgelopen vrijdag gezegt dat ik even met hem wilden praten. Ik had dit al van te voren bedacht en na een tijdje heb de stap toch durven te zetten.

Ik heb dus gepraat met hem in een afgesloten lokaal, en ik vroeg of dat we elkaar konden vertrouwen, waarop hij ja natuurlijk zei. Zonder enige voorbereidingen vroeg ik aan hem wat er aan de hand is steeds. Hoe egoïstisch is dat wel niet van mijn kant? Leraren hebben al een moeilijke positie en dan maak ik het hem waarschijnlijk nog moeilijker, en daar heb ik achteraf wel spijt van. Oké hij wilt me vaak wel helpen terwijl er ook andere klasgenoten zijn waar ik hulp van wil en ook krijg, maar vaak merk ik toch wel dat die steeds wil dat ik met hem omga. Ik heb dat dus gevraagd, en hij gaf als antwoord wat ik precies bedoelde. Ik gaf toen als antwoord dat ik merk dat die vaak met me bezig is qua omgang en ik bang ben dat als iemand dat te letterlijk gaat opvatten je er problemen mee kan krijgen.

Op dat moment kon ik wel door de grond zakken, misschien vond die me wel helemaal niets en vond die me alleen aardig.

Maargoed hij gaf vervolg als antwoord dat die me aardig in omgang vond en het altijd wel gezellig was in de lessen met mijn en de rookpauzes (Whahaaha) Ik reageerde daarop dat ik dat ook vond (En opeens voelde ik dat ik iets moest zeggen) en vroeg of ik nogmaals of ik hem echt kon vertrouwen en daarna zei ik dat ik hem leuk vind, leuk als verliefd. Zijn ogen veranderde van angst naar blij, maar hij bleef even stil en gaf hij het verlossende antwoord dat die mijn ook leuk vond, maar dat die in zijn positie machteloos staat als het gaat om relaties. Wel had die het in de gaten dat ik hem wel leuk vond. Ik bevestigde dat en hij gaf als antwoord (Hij gaf serieus antwoord) dat we dan maar moesten wachten tot dat ik van school af ging (Precies zoals ik dacht). Ik zei dat dat het beste is en dat dit een grote opluchting was dat ik dit aan hem heb vertelt.

Hij knipoogde naar mij en zei (Waarschijnlijk uit angst voor zijn baan) dat die probeer om volgend jaar een andere leraar te regelen (Op een of andere manier) en dat die me beoordelingen (Zover we die krijgen) normaal geeft zoals bij andere, en daar ben ik ook zeer zeker blij mee, omdat ik gewoon net zoals andere behandeld wil worden. De andere leraar zodat het toch gemakkelijk voor me is om me studie goed te volgen ipv dat ik hem weer als leraar krijg. Hij kon in ieder geval niets beloven over een andere leraar. Ik zei ook dat ik in de lessen niets van hem aantrek of me laat afleiden, maar dat had die al gemerkt, maar je kan beter het zekere voor het onzekere nemen.

Hij gaf me een hand en zei dat dit tussen ons moest blijven, of in ieder geval anoniem en dat we hier later nog wel op terug komen. Gisteren hebben we elkaar weer even gesproken op school en hij zei dat die heeft nagedacht en best wilt wachten op mijn tot dat ik klaar ben, en ik stemde daarin mee. We hebben afgesproken om er verder niet meer over te hebben, en dat we gewoon wachten tot de tijd er is.

Ik ben zó blij dat ik deze stap heb gezet en dat het allemaal goed is gekomen en dat alles zo uitkom zoals ik had gedacht. Ja ik kan echt wel wachten, en hij dus ook. Gheheh. :D

Ik heb geen idee ofdat alles precies vertaald is zoals het echt ging omdat ik angst had van hier tot Tokyo.
Jeetje wat knap van je dat je een gesprek met hem bent aangegaan en vooral dat je zo eerlijk bent geweest.

Ik hoop dat je nu je weet waar je aan toe bent het een beetje rust geeft en eerst gewoon lekker je studie af kunt maken.

Suc6 met je toekomstige liefdesleven!
Pas op jezelf. Het is voor een volwassene heel makkelijk om je precies díe ideëen te geven waar jij je fijn en veilig bij voelt en dan stiekem steeds een stapje verder te gaan.

Als leraar had hij afstand moeten bewaren. Any time. Dat heeft 'ie niet gedaan.

Ik heb mijn twijfels bij zijn integriteit, dus.
ik vind het ook apart.. ongeacht leerling-leraar-relatie en leeftijdsverschil..

Net als wat mamzelle zegt: hij kan het je naar de mond praten.

Jij hoort wat je wilt horen.
Ik vertrouw hem volledig, en dat wederzijds, we hebben al wel eens eerder wat besproken wat zo goed als prive was (En dat heeft niets met dit te maken), en daar heb ik hem ook volledig op vertrouwd.

Als hij dingen naar me mond praat, dan merk ik dat hoop ik snel genoeg. We hebben afgesproken om alles te laten rusten, en doet die dat niet dan kap ik er gewoon mee, en zeg ik dat ook eerlijk tegen hem. Ik ben wel een man van me woord als ik dat zelf kan en mag zeggen, en daar heb ik ook voldoende goede ervaring mee gehad, hoe verliefd of gestoord ik ook ben.

Maar ik vertrouw op hem (En dat doe ik niet bij ieder), en hij wilt het schijnbaar ook al te graag. Als je al probeer om een andere leraar te regelen dan vind ik dat een goed punt.

Als het later allemaal op niets uitdraai, ben ik er wel trots op dat ik me gewoon aan me woord heb gehouden en hij niet.

quote:yoyo2 schreef op 27 mei 2008 @ 17:51:

Jeetje wat knap van je dat je een gesprek met hem bent aangegaan en vooral dat je zo eerlijk bent geweest.

Ik hoop dat je nu je weet waar je aan toe bent het een beetje rust geeft en eerst gewoon lekker je studie af kunt maken.

Suc6 met je toekomstige liefdesleven!Bedankt, ja ik laat gewoon alles rusten. Tja over de eerlijkheid kan ik zeggen dat ik daar bang voor was, misschien wilde hij me niet meer zien, misschien lachde die me uit, je weet het allemaal niet. En achteraf toch blij dat ik het gedaan heb.
Als hij echt integer geweest zou zijn dan zou hij niet hebben aangegeven dat hij jou ook leuk vindt en dat jullie gaan wachten op elkaar. Dan zou hij hebben gezegd dat het geen probleem is dat je verliefd op hem bent, maar dat er van ander contact dan docent - leerling geen sprake kan zijn. En het daarbij hebben gelaten.
Eens Branwen.
Tja sorry. Ik ben nu blij dat het zo is afgelopen, en ik zie wel hoe het allemaal word. Bedankt in ieder geval voor al jullie reacties, en ik post over een aantal weken of zo wel hoe het gaat.
Volgens mij hangt je ethiek m.b.t. dit soort dingen nogal samen met hoe je jezelf ervaart en hoe je waarden verdeelt zijn. Iemand die relaties op nr. 1 heeft staan, en dan werk pas, ervaart zichzelf in de eerste plaats als mogelijke partner en in de tweede plaats pas als functionaris. Iemand die heel veel uit zijn werk haalt en dat ver boven relaties heeft staan, ervaart zichzelf waarschijnlijk eerst als functionaris, en dan pas als eventuele partner-van. Met iemand boven de 18 heb ik hier persoonlijk weinig moeite mee. Er is een machtsverhouding, inderdaad, maar die is er vaak op het werk ook - en daar wordt er al veel minder opgekeken van dit soort situaties (verder is het m.i. zinloos per se gelijke machtsverhoudingen te willen als basis voor een relatie - ik denk dat in 9 op de 10 relaties de machtsverhouding niet geheel gelijk verdeeld is).

Ook kiest iemand in zo'n geval zelf voor een relatie waarin die macht een rol speelt en de bereidheid dat risico al dan niet te nemen zie ik eveneens als een keuze (die iemand boven de 18 denk ik best wel voor zichzelf kan maken). In 'gewone' relaties kunnen ook dingen als financiële belangen etc. een rol spelen, waardoor de 1 op vergelijkbare wijze (relatief) afhankelijk is van de ander. Dus ik zie niet in waarom dat bij een leraar/leerling verhouding ineens helemaal eng zou moeten zijn.

Dat het onprofessioneel is kan ik nog inkomen. Dat is het ook wel. Maar zelf zou ik ook niet mijn hele leven aanpassen op mijn baan. Eerder zou ik mijn baan aanpassen op mijn leven. Dus ik snap de keuze best wel. Ik vind het netjes dat hij je dan liever door een ander laat beoordelen en super leuk natuurlijk voor je dat het wederzijds is.
Inderdaad hartstikke leuk dat het wederzijds is! Ik vind dat die leraar goed gehandeld heeft en ben het volledig eens met Nobless. Die leraar is ook maar een mens met gevoel en heeft zonder zijn baan of zijn integriteit op het spel te zetten dit netjes afgehandeld.

En hoe het eruit komt te zien als je daadwerkelijk klaar bent met school, dat zie je dan wel weer. Deze leraar heeft zijn functie prima uitgevoerd en je nu al iets moois geleerd, nl eerlijk zijn over je gevoel.

Wat er ook van gaat komen, ik denk dat je nu al een hele ervaring rijker bent!
Hihi dankjewel. Ik ben afgelopen zaterdag trouwens ook een jaartje ouder geworden.

Ja een ervaring rijker ben ik al wel, en ik ben al trots op mezelf. Leuk dat er toch nog positieve reacties zijn gekomen. Ik hou wel van kritiek hoor, niet dat dat me uit maakt.
Na bijna 3 weken geleden plaats ik nog maar een reactie. Ik heb nu vakantie en het gaat nog steeds goed zoals we hadden afgesproken. We zullen elkaar niet zien in de vakantie maar dat geeft ook niets. Vlak voor de vakantie hebben we elkaar nog gesproken en hadden we het er nog over en na mijn idee loopt alles zoals we hadden gedacht en hadden gehoopt.

Ik heb hem verder ook niet meer op MSN gesproken, maar hij zei nog dat we elkaar wel weer een keer horen op MSN in deze vakantie.

Groetjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven