Leraar

14-05-2008 21:52 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sorry, ik weet niet waar ik dit moet plaatsen, ik heb me inderdaad speciaal geregistreert hiervoor om dit te vertellen...

Ik ben een jongen van 18 (Bijna 19) met bi gevoelens, dat is overigens niet vreemd of raar voor mezelf en voor me omgeving.

Nou ik zit op me vervolg opleiding en ik ben aan het leren op een school voor grafische vormgeving in het westen van het land. Er is een leraar die ik best leuk en aantrekkelijk vind, hij is pas 41 jaar geworden (Ziet er wel veel jonger uit) en ik weet dat hij gay is, toen we een keer werk gingen bespreken en met zijn 2en waren vroeg hij aan mijn of dat ik een vriendin had waarop ik antwoorden dat ik dat niet had, toen vroeg die naar een vriend en die heb ik ook niet, toen vroeg die of dat ik hem leuk vond en daar kon ik gewoon niet op antwoorden. (Dat laatste was ook meer voor de grap want hij maakt meestal wel grappen) Afijn ik vond hem al wel leuk maar geen idee wat die van mijn vond, maar als ik in de klas zit zie ik hem wel eens lachen naar mijn en af en toe knipoogt hij wel eens naar mijn, ik zie dat die dat nooit naar andere mensen doet... Ook vraagt die vaak aan mijn ofdat we samen even gaan roken buiten en dat terwijl er ook andere studenten zijn die roken, en vaak merk ik ook dat die me op een of andere manier leuk vind.

De afdeling op school waar ik zit is klein en iedereen kent elkaar wel en de studenten en leraren zijn ook erg close wat betreft omgaan. Zo heb ik bijvoorbeeld ook wat leraren op mijn MSN en op profielenpagina's en ook van sommige mobiele nummers, in eerst instantie voor schoolwerk en om vragen te stellen, maar soms is het gewoon ook een babbeltje, zo heb ik hem ook op MSN en praten we af en toe wel eens over allerlei dingen. Hij vroeg zelfs mijn MSN over de mail van de schoolsite omdat iets niet werken met werk te versturen via de mail. Telefoonnummers zijn om aan te geven als je wat later in de les komt bijvoorbeeld of je dringent hulp nodig heb met een opdracht. Ik heb dit ook geplaatst op een buitenlands gay Forum en daar vond iedereen dat heel gek.

Ik ben trouwens niet de enigste die leraren op MSN hebben, en ook vaak zat lol hebben daarop.

Maargoed ik weet dat relaties met leraren verboden is, en als goed is weet hij dat ook donders goed. Ik ben over 2/3 jaar klaar met mijn opleiding en ik hoop dat die me dan nog steeds ziet zitten (Teminste als hij me ziet zitten, ik ben in ieder geval wel geinteresseerd in hem). Ik probeer hem meer te leren kennen als een gewoon persoon in plaats van als leraar, en het lijkt erop dat hij dat ook wilt. Ik ga geen gekke dingen doen zoals een relatie aangaan terwijl ik daar nog gewoon op zit, daar begin ik niet aan omdat ik niet wil dat hij zijn baan kan kwijt raken.

Het word wel erger qua interesse in hem en het lijkt opzich wel een obsessie. Ik denk veel aan hem en droom ook vaak over hem. Hij is in mijn ogen gewoon perfect.

Wat mijn probleem is dat het misschien wel erger en erger word tussen ons (Terwijl we van elkaar niet eens zeker weten of dat we elkaar wel leuk vinden) maar ik kan me opzich wel inhouden als ik denk dat we misschien na mijn studie bij hem kan zijn. Leeftijdsverschil zit me ook wat tegen, ik weet niet wat andere mensen er van vinden? Maar ik ben tegen die tijd rond de 22 en dan is hij rond de 44.

Graag jullie meningen, en bedankt voor het lezen in ieder geval. Mijn hart heb ik even gelucht en daar ben ik wel blij mee.
Goedzo! Enne plan lekker veel uitstapjes /vakantiewerk etc. Dan hoef je ook niet zoveel aan hem te denken en zie je hem na de zomer weer! ;)
Ik denk al wat minder aan hem dan hiervoor, maar dat komt ook omdat ik nu ongeveer weet waar ik aan toe ben.

Vakantiewerk heb ik zowiezo en uitstapjes/vakanties staan ook zowiezo vast. :P
Hallo, we zijn nu 2 maanden verder en de vakantie zit zo goed als op. Hij heeft alleen te horen gekregen dat die is ontslagen begin van deze week dat heb ik op school vandaag te horen gekregen en hij vertelde het me net ook via MSN. Ik heb hem deze vakantie maar 1x gesproken en dat was fijn. Vandaag toen die zei dat die ontslagen was was die nogal pissig maar dat begrijp ik ook wel, hij zei dat die me deze avond nog zou aan spreken. Hij is ontslagen omdat die zijn werk niet goed zou doen omdat die dit jaar veel ziek is geweest (pfeiffer - of hoe je dat ook precies schrijft), en hij is nogal pissig op de school zelf en op sommige andere leraren.

Ik heb hem dus net gesproken en hij wil dat ik dit morgen naar hem toe kom, en dat ga ik ook doen. Ik hoop dat alles goed verloopt want als andere leraren waar hij pissig op is erachter komen dat we (waarchijnlijk) wat hebben ben ik bang dat ik het daar niet meer naar me zin heb, maar dat is dan me eigen keus en vind ik het geheel onterecht.

Het is misschien dan allemaal heel snel maargoed ik vind dat het onze keus is en dat we er samen ook lang genoeg op hebben gewacht.

Ik zou nog wel reageren hier als ik morgen ben langs geweest.

Groetjes.
Ik weet niet precies waarom, maar ik krijg niet een heel goed gevoel bij deze meneer (die leraar).

Als je besluit langs te gaan zou ik zeggen pas op je tellen. Kijk liever de kat uit de boom ipv op impulsieve acties over te gaan...
hij is dan misschien van de school af... maar JIJ moet er nog naar toe.

Vind je dit wel verstandig ? ondanks dat het misschien heel goed voelt allemaal.... Pas maar op dat jij niet gebruikt wordt voor zijn pissige-buien en als speeltje wordt neergezet op school.
quote:plukvandepetteflat schreef op 20 augustus 2008 @ 23:31:

Ik weet niet precies waarom, maar ik krijg niet een heel goed gevoel bij deze meneer (die leraar).

Als je besluit langs te gaan zou ik zeggen pas op je tellen. Kijk liever de kat uit de boom ipv op impulsieve acties over te gaan...Nee, dat ben ik ook niet van plan. Ik ben ook niet van plan om nu meteen een relatie aan te gaan hoor, we gaan elkaar gewoon wat vaker zien en dingen doen in het dagelijks leven in plaats van op school, ik wil eerst even kijken hoe hij dan is.

Ik hoop ook dat ik morgen net zo verstandig ben als dat ik nu ben.
Verwijderd ivm privacy
quote:alice33 schreef op 21 augustus 2008 @ 00:35:

TMtje, je klinkt als een verstandige vent. Ik werk ook voor een onderwijsinstelling, pas op dat je niet meegesleurd wordt in zijn conflict met de school/opleiding. Misschien kun je met hem afspreken om dit onderwerp buiten schot te laten binnen jullie omgang met elkaar. Let op jezelf. Take care!Dankjewel, het conflict met de opleiding zie ik nog niet zo tegenop omdat we hiervoor ook al duidelijke dingen hebben afgesproken tegen elkaar.

Om met hem steeds weer over dat leraar gedoe te hebben word het ook allemaal niet beter op, ach morgen probeer ik gewoon voor de laatste keer duidelijke dingen te vertellen tegen hem wat ik vind en te horen hoe hij het vind en dan lijkt me het beste om er gewoon over op te houden, tenslotte zijn we nu officiëel geen leraar/student meer.
Dat lijkt me wel verstandig. Let wel goed op jezelf, hij had toch wel een beetje meer zijn professionele relatie in oog moeten houden toen jullie nog wel leraar-student waren. Dat geeft mij van 1 kant ook wel een beetje een ongemakkelijk gevoel. Vertrouw op je intuitie, da's altijd een goede graadmeter. Voor de rest veel plezier!
TO was 18, dus als er écht iets moois bloeit hoef je dat niet te verbergen vind ik. Al is het zolang je leraar/leerling bent verstandiger om er nog niets mee te doen vanwege het feit dat als het mis zou lopen, je niet meer normaal je klassen kunt volgen bij hem.

Geluk bij 'n ongeluk dus dat leraar niet meer op die school werkt, nu is de weg vrij om te kijken of het wat wordt zonder scheve verhoudingen.
Ik vind ook dat de leraar onvoorzichtig is. Het is wel strafbaar om als leraar een relatie te hebben met een leerling. Het kan dus tot onslag leiden, en ettelijke jaren geleden is dat bij mij op school ook gebeurd. Een leraar had ontucht, of in elk geval seksuele omgang met leerlingen.

En er zijn wel meer situaties waarbij er een bepaalde relatie is (geen liefdes- maar een begeleider-cliënt-relatie zoals in een woonvorm of verzorgingstehuis) en waarbij een extra liefdesrelatie uitgesloten is omdat het anders strafbaar is.
World of Warcraft: Legion
Als de leerling 18 is, is het niet strafbaar (geen ontucht), maar de docent zal zeker zijn baan verliezen (of overgeplaatst worden)

Het is on-ethisch, maar het komt zó vaak voor.
Frankly my dear, I don"t give a damn
TMtje, hoe is het gegaan met de afspraak? Weet je zeker dat hij is ontslagen wegens ziekteverzuim of kan het zo zijn dat hij wellicht ook wat de familiair met andere leerlingen omging? Ik zou inderdaad als ik jou was niet te hard van stapel lopen. Laat hem even een paar weken afkoelen (banen zat voor docenten nu) en daarna pas eventueel overwegen verder te willen.
Ik had over het ontslagen zijn heen gelezen.

Geloof me, een docent wordt nooit ontslagen wegens ziekteverzuim.

Hoogstens wordt zijn aanstelling niet verlengd, maar dan was hij ook niet op vaste basis.

Vermoed dat hier dus meer aan de hand is.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik ben dus vandaag even naar hem toegeweest en ik moet zeggen dat het een hele opluchting was, zoals ik al zei heb ik nog een keer duidelijk gemaakt hoe ik het wil hebben, en daarna heb ik ook naar zijn mening gevraagd. Ik heb dus gezegd dat ik eerst even wil wachten hoe het is buiten school precies zoal ik hierboven had gezegd, en daar was hij het duidelijk over eens.

Letterlijk zei hij: 'Ik wil zelf ook even kijken hoe het klikt tussen ons buiten school en ik wil ook gewoon even wachten met een relatie omdat ik pas ontslagen ben van school en ik het beste met je voor heb op school hoe pissig ik ook op de school ben. Ik wil niet dat ALS andere erachter komen dat we wat hebben, je niet op school word geaccepteerd omdat dit soort situaties zelden voorkomen.'

Ik ben nu echt gerust gestelt en ook heel erg blij wat hij er precies van vond, daarna hebben we het er niet echt meer over gehad en hebben we samen wat lol gemaakt, samen gegeten en toen was het wel weer tijd dat ik naar huis toe ging.

Mijn ouders heb ik ook op de hoogte gebracht en die vonden het heel moedig dat ik hiervoor uitkwam en waren niet boos of vertoonde vreemde dingen.

Binnenkort spreken we weer een keer af, maar hoe of wat precies moeten we nog bespreken.

Wat hij nu precies verder doet met oa werk is nu full time zijn werk oppakken wat hij toen combineerde met zijn baan als leraar.

quote:elninjoo schreef op 21 augustus 2008 @ 07:47:

TO was 18, dus als er écht iets moois bloeit hoef je dat niet te verbergen vind ik. Al is het zolang je leraar/leerling bent verstandiger om er nog niets mee te doen vanwege het feit dat als het mis zou lopen, je niet meer normaal je klassen kunt volgen bij hem.

Geluk bij 'n ongeluk dus dat leraar niet meer op die school werkt, nu is de weg vrij om te kijken of het wat wordt zonder scheve verhoudingen.

Als je het zo bekijkt is het inderdaad een geluk bij een ongeluk... Maar het had natuurlijk ook heel anders kunnen lopen.

quote:hans66 schreef op 21 augustus 2008 @ 09:48:

Ik vind ook dat de leraar onvoorzichtig is. Het is wel strafbaar om als leraar een relatie te hebben met een leerling. Het kan dus tot onslag leiden, en ettelijke jaren geleden is dat bij mij op school ook gebeurd. Een leraar had ontucht, of in elk geval seksuele omgang met leerlingen.

En er zijn wel meer situaties waarbij er een bepaalde relatie is (geen liefdes- maar een begeleider-cliënt-relatie zoals in een woonvorm of verzorgingstehuis) en waarbij een extra liefdesrelatie uitgesloten is omdat het anders strafbaar is.

Feitelijk gezien zijn we nu niet meer in een leraar/student verhouding, maar ik snap je punt en is ook al uitgebreid vertelt eerder in dit onderwerp. Maar ik begrijp wat je bedoel en ik vind je reactie dan ook terecht.

quote:calvijn1 schreef op 21 augustus 2008 @ 12:29:

Als de leerling 18 is, is het niet strafbaar (geen ontucht), maar de docent zal zeker zijn baan verliezen (of overgeplaatst worden)

Het is on-ethisch, maar het komt zó vaak voor.

Voor deze situatie stond ik er niet bij stil dat het kan gebeuren, maar nu ik ook wat op Internet rond keek is het juist een bekende vorm van een relatie.

quote:Zwieber schreef op 21 augustus 2008 @ 13:13:

TMtje, hoe is het gegaan met de afspraak? Weet je zeker dat hij is ontslagen wegens ziekteverzuim of kan het zo zijn dat hij wellicht ook wat de familiair met andere leerlingen omging? Ik zou inderdaad als ik jou was niet te hard van stapel lopen. Laat hem even een paar weken afkoelen (banen zat voor docenten nu) en daarna pas eventueel overwegen verder te willen.

Leraar zijn heeft die ook helemaal gehad teminste dat vertelde die tegen mijn en zoals ik al zei gaat die nu weer fulltime voor het werk wat die toen combineerde met zijn baan als leraar. Als hij zelf en de school tegen mijn zeg dat hij ontslagen is door zijn ziekte, moet ik het haas wel geloven. Als dat niet het geval is vind ik niet dat dit iets serieus kan worden. Maar hoe het verder is gegaan heb ik al in het begin van dit bericht getypt.

quote:calvijn1 schreef op 21 augustus 2008 @ 14:55:

Ik had over het ontslagen zijn heen gelezen.

Geloof me, een docent wordt nooit ontslagen wegens ziekteverzuim.

Hoogstens wordt zijn aanstelling niet verlengd, maar dan was hij ook niet op vaste basis.

Vermoed dat hier dus meer aan de hand is.

Zoals ik al gezeg heb als hij het zelf zegt en de school zegt het dat het door zijn ziekte komt moet ik het juist wel geloven, ik zou niet weten waarom ze anders niet zouden zeggen wat er anders zou zijn gebeurd want op mijn middelbare school was er een gymleraar die een van de meisjes in mijn klas toen had aangerand en dat werd toen ook uitgebreid vertelt op school. Maar dat kan dan wel op scholen verschillen.

Zo kan je wel door blijven gaan...

Hij had dus een baan als leraar en een andere baan, dus waarschijnlijk hebben ze een leraar gevonden die zich full time wilden inzetten voor zijn baan als leraar. Daar zou ik ook snel achter komen zodra de opleiding weer volop aan de gang zijn.

Maargoed ik wil me er niet 'uitlullen', maar dit is alleen me vermoeden. Als het wel zo is dat hij misschien iets heeft gedaan bij iemand dan snap ik ook niet waarom hij dit zo serieus neemt. Ik heb van andere studenten ook niets anders gehoord want meestal gaat dat wel de hele school rond als zoiets is gebeurd.

Al met al bedankt voor jullie reacties, en ik hoop echt van harte dat het wat word. En ik ben echt blij dat ik mijn hart hier ook heb kunnen luchten.
Hey, ik dacht even laten weten hoe het nu gaat nadat ik zo'n Topic hebt geopend.

Het gaat goed met mijn en met hem. Het is nu ongeveer een maand 4 geleden dat ik hier heb gepost en ik kan zeggen dat we heel wat bij elkaar zijn geweest, en we elkaar ook beter hebben leren kennen. We hebben sinds een maand een vaste relatie en het gaat super en ik zou niets anders meer willen. Het enigste is dat bijna niemand van me studie het nog weet en dat wil ik ook zo laten. Een van de betere vrienden op me studie weten het wel en die kan ik ook goed vetrouwen. Het zou me niet veel uitmaken dat iedereen het weet, ik zou het inprincipe van de daken kunnen schreeuwen, maar ik vind het niet echt nodig om er te koop mee te lopen.

Het gaat goed, en ik hoop dat dit nog lang, zoniet, voor altijd mag duren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven